Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Takk for svar, blir forhåpentligvis en bytur igjen snart. Lurer også på å kanskje prøve meg litt på daygame.

 

NO UPVOTES? Nei, men for å være seriøs: Daygame er gøy! De åpnerne du har brukt vet jeg ikke helt hvordan fungerer i daygame, men selv bruker jeg bare "Hei, du var søt så jeg måtte si hei!" eller noe i den duren. Gå ut så mye du kan! Utrolig viktig for progresjonen ;)

 

God natt dude!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SVÆRT sjeldent (hvis du er en sosial sommerfugl som meg) kommer du i "bråk" for å legge an på damer. Jentene elsker det og gutta (som tror de har kontroll) syntes det er underholdende. Som du la merke til så var ikke de siste gutta du nevnte positive til at du snakket med damene, og du gjorde HELT KORREKT! Snakk med fyren før du stikker. Da kommer du ikke ut av situasjonen som en beta (hater ordet, men bruker det anyway) og det er mulig han bare kødda og aksepterer deg isteden (har skjedd med meg flere ganger. Til og med fått tillatelse til å danse med dama, for å så ta henne med hjem uten at han merker det).

Hva gjør man når man skal bort og snakke med en venninne som har kjæreste, hvor jeg kjenner ikke han, han vet ikke at jeg og hun er venninner, men han brøler ut "KOM DEG TIL HELSIKKEN VEKK" på bred bergensk og veiver med armene? Føler ikke det er sykt alfa å stikke, men føler ikke det er så utrolig fett å være en krigshisser heller.

Lenke til kommentar

Hva gjør man når man skal bort og snakke med en venninne som har kjæreste, hvor jeg kjenner ikke han, han vet ikke at jeg og hun er venninner, men han brøler ut "KOM DEG TIL HELSIKKEN VEKK" på bred bergensk og veiver med armene? Føler ikke det er sykt alfa å stikke, men føler ikke det er så utrolig fett å være en krigshisser heller.

Det kommer an på hvor komfortabel du er i en sånn situasjon. Jeg vet at veldig få tør å slå til meg, så da går jeg rett i trynet på dem som prøver seg. Det er viktig å kunne snakke for seg også. Men jeg tror ikke det er spesielt effektivt hvis man er liten.

 

Jeg har en kamerat som er 165 og 50kg, alle ypper seg og kødder med han. Godt han har meg.

Lenke til kommentar

Det er viktig å kunne snakke for seg også.

Det er litt vanskelig å snakke med folk som brøler og vifter med armer og bruser med hårene. Synes det er harry med sånn ypping også.

Til nå har jeg bare stått der i ett minutts tid, himlet litt med øynene, fått blikkontakt med jenten for å se hva hun synes om situasjonen, før jeg har sett litt tåpelig på gutten og gått.

 

Det bør også legges til at dette handler om folk som er direkte full. Umulig å kommunisere med, rett og slett

Lenke til kommentar

Hva gjør man når man skal bort og snakke med en venninne som har kjæreste, hvor jeg kjenner ikke han, han vet ikke at jeg og hun er venninner, men han brøler ut "KOM DEG TIL HELSIKKEN VEKK" på bred bergensk og veiver med armene? Føler ikke det er sykt alfa å stikke, men føler ikke det er så utrolig fett å være en krigshisser heller.

 

Jeg sier noe som: "Ey, dude. Alle er her for å ha det hyggelig. Jeg vil bare bort å hilse på venninnen min. Er det kjæresten din? Kult! Hei! Jeg heter Nittutt, hvem er du? Fett. Hva driver du med? Ja, nice. Har dere hatt en fin kveld? Bra! Jeg også, er så mange hyggelige folk her!" osv osv osv.

 

Er det en ting jeg har lært så er det at hissigpropper ikke er veldig retoriske av seg, så hvis du later som ingenting skjedde og heller prøver å bli kompis med han så kan han ikke annet enn å godta det hvis han ønsker å holde dama i nogenlunde godt humør :)

 

Det er litt vanskelig å snakke med folk som brøler og vifter med armer og bruser med hårene. Synes det er harry med sånn ypping også.

Til nå har jeg bare stått der i ett minutts tid, himlet litt med øynene, fått blikkontakt med jenten for å se hva hun synes om situasjonen, før jeg har sett litt tåpelig på gutten og gått.

 

Det bør også legges til at dette handler om folk som er direkte full. Umulig å kommunisere med, rett og slett

 

Er folk jævlig drita så sier du fra til dørvakten og får han kastet ut.

 

Ikke se tåplig på gutten. Se på han, ha et lite smil, og SNAKK. Snakk som det er de siste øyeblikkene i ditt liv og du må få ut så mye informasjon som mulig før du dør. PLØY gjennom hodet hans med ord så han begynner å lure på om han selv vet hvem han er.

 

Funker

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har nå lest noen sider av denne tråden og jeg lurer på noen ting:

 

1. Er det virkelig vanskelig for noen å få dame på byen at dere må winge, tenke, prøve, feile, styre og røre hver gang? Hadde jeg holdt på sånn ville jeg blitt gal til slutt.

 

2. Jeg så ikke så mange suksesshistorier i det jeg skummet over, men hva er målet deres med dette? Å bare bli flinkere til å la de sosiale sperrene styre dere mindre i hva dere gjør?, ser dere kun etter et ligg for kvelden, en "suksesshistorie" dere kan dele med venner?, eller ser dere potensielt etter en partner? Anonym poster: 1a3d6bb2c9e1eacec56b183c4f9f3bd1

 

1) Godt spørsmål. Det er ikke så vanskelig for de som faktisk får det til, for å si det på den måten. Om man derimot mangler selvtillit og sosial erfaring, så blir hele prosessen litt vanskeligere.

 

Noen kvelder ute kan være utfordrende. Mange gutter kan komme bort og prøve å stjele dama "di", noen jenter kan avvise deg ganske hardt, venninnene cockblocker deg, hun snakker med deg kun for validering etc.

 

Prøvingen og feilingen er for å hindre at slike kvelder går i dass

 

2) Hva folk ønsker å få ut av dette er forskjellig. I starten for meg var det kun om å få flest damer, men etter å ha innsett at dette ikke gjør meg lykkelig og etterlater en tom følelse inni meg, så har jeg endret på det. Målet mitt nå er å kunne få ny sosial erfaring, mer selvtillit og generelt bare utvikle meg mer. Selvfølgelig prøver jeg å få med damer hjem, men jeg går ikke rundt og føler meg dårlig når jeg ikke får det til.

Lenke til kommentar

Hm, en periode av livet mitt hadde jeg bestemt meg for å ikke binde meg pga jeg ville bli bedre til "sjekking" og generelt sosialisering.

 

Nå ble det brått motsatt og jeg er nå i forhold, jeg vil likevell fortsette å utvikle meg / vedlikeholde uten å gå over streken. Nekter å starte på scratch igjen den gangen det eventuelt skulle bli slutt...

 

Noen tips i forhold til dette? Hvordan gjør dere det i de periodene dere har forhold?

Lenke til kommentar

Kanskje du skal fokusere på forholdet i stedet for hva som skjer etterpå? Uansett, går fint an å flørte litt selv om man er i et forhold, så lenge man ikke drar den for langt og ender opp med å spise ute.

 

Hehe, joda, men greit å ikke begynne på bunn sosialt sett dersom et brudd skulle oppstå også...

Lenke til kommentar

Det har jeg fått smertelig erfare hvertfall... Det er til og med tre år siden det ble slutt (var i et tre år langt forhold) og jeg får fortsatt fornemmelsen av at jeg er et lam på vei til slakteren når jeg drar ut, men er på bedringens vei hvertfall.

 

Sånn til ettertanke så fant jeg meg selv i en situasjon og sosial omgangskrets der alle kompisene mine var i forhold og jeg sjelden/aldri møtte nye mennesker utenfor den faste sosiale kretsen. Og selv etter det ble slutt, hvor jeg til og med jobbet som DJ nesten hver lørdag og fredag et helt år ved siden av jobb som pizzabud og fulltidsstudie så hjalp det egentlig ingenting å være ute så ofte hvis man kun snakker med folk man kjenner. Kutter man ut det å sosialisere med ukjente personer mens man er i et forhold mister man også teken på det, og den kommer IKKE tilbake av seg selv, bare ved å bli singel/fri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, var i samme situasjon for 4-5 år siden selv (husker ikke eksakt når jeg ble singel og orker ikke regne på det :p )

Alle kompisene mine hadde kjæreste eller flyttet vekk slik at jeg endte opp med å skaffe meg en stor omgangskrets med likesinnede venner (les fest, moro)...

Så flyttet jeg til Oslo og måtte begynne på scratch nok en gang, litt flaks inne i bildet førte til at jeg havnet i en veldig stor festgjeng i Oslo og trives godt der og skal selvsagt holde kontakten like mye som før, men må fortsatt øve litt på sosiale skills :)

 

Man vet jo aldri. Blir litt som å trene (for utseende vel og merke) så slutter man med en gang man er i forhold og spiser seg feit og dass...

Lenke til kommentar

Tar en tur inn til byen for å trene i morgen, men tenkte å ta meg en tur innom kjøpesenteret der jeg parkerer og prøve meg på daygame. Noen tips? Og btw, la oss si at jeg skulle få et tlf nummer og jeg etterpå approacher en annen jente og den jenta du fikk tlf nummeret og en klem av 15 min tidligere går tilfeldigvis forbi... Hva faen gjør man da?

Lenke til kommentar

Tar en tur inn til byen for å trene i morgen, men tenkte å ta meg en tur innom kjøpesenteret der jeg parkerer og prøve meg på daygame. Noen tips? Og btw, la oss si at jeg skulle få et tlf nummer og jeg etterpå approacher en annen jente og den jenta du fikk tlf nummeret og en klem av 15 min tidligere går tilfeldigvis forbi... Hva faen gjør man da?

 

Då kan du berre ta innover deg at du er ein helvetes dritsekk når du held på slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Då kan du berre ta innover deg at du er ein helvetes dritsekk når du held på slik.

 

Og de Staketten-godkjente alternativene for å få trent opp de sosiale musklene er ...?

 

On topic: Hvorfor bekymre seg? Med mindre du gjør det veldig tydelig at du er ute og "praktiserer" har de ikke noen formening om hva slags forhold du har til andre mennesker du snakker med, og for alt de vet kan det være ei venninne du ikke har sett på lenge som du går bort til. I verste fall kan du være (nesten) ærlig og si at du gjør dette fordi du ønsker å bli mer sosial og har funnet ut at treningsgrunnlaget er litt dårlig. Hvis de da misliker deg fordi du ønsker å utvikle deg selv kan du antagelig be de ryke og reise med god samvittighet.

Endret av Raven_Heart
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg likar i allefall ikkje at ei jente eg får ei god tone med plutseleg sit i armkroken til ein kødd.

That's life :) .

 

 

Vi var en del folk hos en kompis men ingen var stoket på å dra ut, så dro alene en tur. Fikk approachet rundt 5 "set" og hadde to stk som var ganske greie. Hadde også en ganske syk "rejection", men hva man kan man gjøre :p . Har sluttet å ta "rejections" så jævlig, for det meste tenker jeg bare at "alt" er en "shit"-test, men når man blir bedt om å forlate to-tre ganger går jeg. Det beste "set"-et mitt var en "mixed" med to jenter og gutter. Kom godt overens med hun ene jenta, og han ene gutten, mens han andre gutten ikke sa en shit, og hun andre jenta drev å testet meg på alt mulig :p . Var litt artig når hun drev å ropte til meg, og alle på uteplassen begynte å le av hele situasjonen.

 

Har ikke "cold-approachet" på en uke, men har troa på at gårsdagens "oppvarming" blir nice for i kveld :) . Begynner nå å bli ganske god på å slippe meg løs når jeg snakker, og ikke bry meg om at jeg til tider bare prater drit. Har hatt litt problemer i blant å bare få ut noen ord, men blir bedre :) . Fysisk er jeg god til å få kontakt med jenter, da slikt som klemmer og lignende har begynt å føles naturlig, og har begynt å bli mindre fysisk og heller jobbe med snakkingen. Har fortsatt mye å lære, men en hver kveld ute er artig :) , og tror det er noe av det viktigste. Jeg vet aldri hva som skjer, og noen kvelder er så epic at jeg nesten ikke vet om de faktisk var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...