Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

Hva er de mest vanlige IOD'ene da? Dette virker å være mye enklere å praktisere i nightgame. Ihvertfall med gamblers metoder. Det jeg tenker er at de enten kommer til å være positive eller så kommer de til å reagere med wtf/whatever uttrykk. Er det ikke meningen at de skal reagere med en av de to da? Det virker veldig spesiellt å ikke ha ihvertfall en reaksjon. Er utrolig vanskelig å si det to ganger pga aa, men kan forsøke. Bare å si hei er utfordrende for meg pdd.

Hva er det forresten som har skjedd med forumet? Hvorfor er det locked? Tror det var en slik utfordring der. Håper noen kan finne link til de. Ikke det at de som er blitt lagt ut her er dårlige. De kan sikkert være gode de og kanskje prøver jeg på de og. Men de utfordringene jeg snakker om er ikke så vanskelig med aa enn andre. Og raven_heart, håper du kan lage en kortversjon av det du skrev, for jeg kommer aldri til å lese gjennom alt det der. Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper noen kan gi meg svar på dette. Det er og noe jeg stusser på. Er det ikke egentlig ganske dlv å kalle target søt når du åpner. Synes det er så mange som forteller at de åpner ved å si at target er søt og derfor måtte de snakke med henne. Høres da ikke så bra ut å si at target er søt o.l når de åpner. Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er du like utålmodig på svar, som du er her, når du sjekker jenter også? Just sayin'.

Sunes da ikke at jeg er utålmodig. Har tross alt gått flere timer. Begynte bare innlegget med den bi-setningen. Men jo lengre tid det tar for å få svar, jo lengre tid tar det før jeg kan begynne på nevnte utfordringer og bli kvitt aa, Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb

Lenke til kommentar

Sunes da ikke at jeg er utålmodig. Har tross alt gått flere timer. Begynte bare innlegget med den bi-setningen. Men jo lengre tid det tar for å få svar, jo lengre tid tar det før jeg kan begynne på nevnte utfordringer og bli kvitt aa, Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb

Da synes du feil. Om du ikke klarer å vente 4 timer på å få svar på ditt personlige spørsmål, så er det like greit å droppe det. Det samme gjelder når du ikke engang gidder å lese gjennom Raven_hearts innlegg, som inneholder masse nyttig info.

Lenke til kommentar

Kan du vennligst forklare hva "aa" er for noe? Jeg blir gæren av den massive bruken av fremmedord, og spesielt dette som blir såpass hyppig brukt.

Lenke til kommentar

Da synes du feil. Om du ikke klarer å vente 4 timer på å få svar på ditt personlige spørsmål, så er det like greit å droppe det. Det samme gjelder når du ikke engang gidder å lese gjennom Raven_hearts innlegg, som inneholder masse nyttig info.

Jeg driter i hva du mener. Det var ikke mer spam du ville dele? Raven_heart sitt innlegg var alt for langt. Hvis han eller noen andre kunne laget en kortversjon, så hadde det vært fint. Håper du har tenkt å være mer konstruktiv enn å bare trolle fra nå av :). Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb

Lenke til kommentar

Jeg driter i hva du mener. Det var ikke mer spam du ville dele? Raven_heart sitt innlegg var alt for langt. Hvis han eller noen andre kunne laget en kortversjon, så hadde det vært fint. Håper du har tenkt å være mer konstruktiv enn å bare trolle fra nå av :). Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb

Jeg har da mye mer jeg vil dele. Det er bare å spørre om du vil ha flere livsleksjoner. Men du har et poeng, fra nå av skal jeg prøve å være like konstruktiv som deg selv. Mens jeg er i gang, skal jeg faktisk lage en lydbokutgave av innlegget til Raven_heart, og gi den til deg, slik at du slipper å lese og slite deg gjennom hele innlegget hans. Du skal til og med få med et par illustrasjoner.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Emosjonelt påvirket notat - Hvis dette blir for langt å lese så kan du ha det så godt.

Tenkte faktisk på den der og han er sprø som skriver det. Men det har vel med at han ikke eier AA og har seg i parker, o.l...

Så du antar med andre ord at fordi han ikke viser tegn på AA nå så har han aldri hatt det? Nå har det seg slik at jeg kjenner Torkel personlig, og vi startet i sjekkesirkuset sammen da han studerte her jeg bor. Jeg kan garantere deg at han hadde like mye AA som alle oss andre da han startet, men han pushet på og fant metoder for å komme seg forbi det.

Jeg har en viss forståelse for hvor du kommer fra, men som de sier på "fint"; To assume is to make an ass out of U and me.

Limer inn det jeg skrev litt høyere opp på siden og:

Hva skjer med at jeg har sagt hei til ett par stykker og det er absolutt null reaksjon fra disse ute på gaten? Som om ingen hadde sagt noe til de i det hele tatt? Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb

Dette er det vanskelig å si noe om uten å ha sett deg i aksjon, men på generelt grunnlag vil jeg gjette på at du tryna fordi du 1) valgte "feil" mål, 2) ikke hadde nok intensjon, 3) gikk på trynet fordi du fremsto som ei pissredd pyse som var desperat etter oppmerksomhet, eller en kombinasjon av alle tre.

Det er også en del informasjon som mangler her, som f eks hvor mange du prøvde deg på. Feilet du på 2 av 10 bør du ikke klage, feilet du på 2 av 5 er det fremdeles bra, men hvis du feilet på 2 av 2 og ga opp så fortjener du smekk på pungen med ei kald øse.

Nå er ikke jeg noen stor daygamer, men et par generelle prinsipper funker uansett.

1 - ha en plan utover "hei". Spør f eks etter veien til en butikk eller noe. De fleste vil gjerne ta seg tid til å hjelpe noen i "nød", med mindre de har det brenntravelt eller bare er rasshøl. Dette hjelper deg ved at du har en hensikt med samtalen, samt et mål å strekke deg etter. For å vrenge litt på et sitat fra Alice i Eventyrland; Hvis du ikke vet hvor du skal så spiller det ingen rolle hvilken retning du går i.

2 - snakk med alle, ikke bare damer. For det første ser det teit ut hvis du spurter etter hver eneste menneske med pupper og innovertiss omtrent som en vårkåt okse, og for det andre trenger du antagelig all den sosiale treningen du kan få. Dette er en av barnehagereglene, og det er en grunn til at den har overlevd.

Hva er de mest vanlige IOD'ene da? Dette virker å være mye enklere å praktisere i nightgame. Ihvertfall med gamblers metoder. Det jeg tenker er at de enten kommer til å være positive eller så kommer de til å reagere med wtf/whatever uttrykk. Er det ikke meningen at de skal reagere med en av de to da? Det virker veldig spesiellt å ikke ha ihvertfall en reaksjon. Er utrolig vanskelig å si det to ganger pga aa, men kan forsøke. Bare å si hei er utfordrende for meg pdd.

Hva er det forresten som har skjedd med forumet? Hvorfor er det locked? Tror det var en slik utfordring der. Håper noen kan finne link til de. Ikke det at de som er blitt lagt ut her er dårlige. De kan sikkert være gode de og kanskje prøver jeg på de og. Men de utfordringene jeg snakker om er ikke så vanskelig med aa enn andre. Og raven_heart, håper du kan lage en kortversjon av det du skrev, for jeg kommer aldri til å lese gjennom alt det der. Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb

Tankeeksperiment: Hvis du bor i en større by, hvordan reagerer du på tiggere og alle folka som skal ha deg til å støtte ditt og datt? Jeg vet av egen erfaring at jeg ikke reagerer på de hvis de snakker til meg og unngår de som pesten hvis jeg kan, noe mange andre også gjør.

Dette får meg også til å undre på om du har så sinnsyk AA at det saboterer for deg før du i det hele tatt får åpnet kjeften, noe du i såfall burde gjøre til førsteprioritet å få fikset, gjerne før du i det hele tatt tenker på sjekking. Vurder i såfall profesjonell hjelp.

Når det gjelder innlegget mitt så er jeg fristet til å påstå at du får værsågod lese det, da det er en del info der som du mest sannsynlig kunne hatt bruk for, men det jeg tenkte på i forrige innlegg kommer her:

En variant av dette er en teknikk kalt "observing ego" som jeg nevnte tidligere, der man bruker en del av bevisstheten til å "overvåke" hva resten finner på og om nødvendig griper inn og spør "deg" om dette er en fornuftig reaksjon eller om det bare er gamle vaner og ryggmargsrefleks som styrer showet. I bunn og grunn handler det hele om bevisstgjøring, og det å bli klar over hvilke prosesser som foregår samt om disse prosessene er hensiktsmessige i forhold til hva vi vil oppnå.

I samme åndedrag vil jeg nevnte at det kan være en fordel å forsøke å begrense negativ indre dialog og hvor mye en vil tillate seg å denge seg selv. Dessuten, tanker er som dyr, da de trenger "mat" for å overleve i form av tid, energi og oppmerksomhet. Hvis du da gir de oppmerksomhet, selv om du forsøker å slåss mot de og bli kvitt de, så vil det bare resultere i at de vokser seg sterkere og avler mer faenskap.

Den eneste måten å vinne denne "krigen" på er faktisk å ikke delta, og jeg brukte en meditasjonsteknikk jeg lærte for mange år siden for å bryte denne onde sirkelen. Selve teknikken går ut på å lukke øynene og visualisere de tanker du måtte ha som bilder som flyter forbi. Målet er å bli i stand til å passivt observere disse "bildene" uten å engasjere seg på noen som helst måte, og til slutt ende opp med et blankt "lerret", altså at man ikke tenker noe som helst.

Dette er en prosess som krever litt øvelse, men for meg har det vært en svært effektiv måte å skru av den irriterende stemmen i bakhodet som hele tiden brølte hvilken jævla taper jeg var, at jeg var verdiløs, aldri kom til å

komme noe sted osv.

Dette er en annen variant over samme tema. Nummer en er mest vinklet mot å takle situasjoner i øyeblikket, mens det som følger her er mer rettet mot tanker og følelser som er en konstant pest og plage.

Så noe som kanskje kan skape litt forvirring, nemlig radikal ærlighet med seg selv. Vær KOMPLETT ærlig med deg selv. Ikke lat som du har det bra når dagen er ræva, innrøm at den er fette elendig istedet.

Misforstå meg rett, du skal ikke klamre deg til at dagen er elendig og nære denne tanken. Da er vi tilbake til "tanker er dyr" igjen, og med mindre du faktisk liker å ha jævlige dager er det bare teit å fôre de. Greia med å innrømme at dagen kanskje ikke er helt optimal er å slutte å slåss mot de negative tankene og istedet anerkjenne at de er der, noe som i mange tilfeller vil føre til at ting blir litt lettere.

En annen teknikk jeg lærte var noe som har utspring i buddhistisk meditasjon, og dette er en teknikk som jeg har brukt for å fjerne negative assosiasjoner og følelser. Det kan høres ut som hokus pokus, men for meg har den vært svært effektiv når det gjelder å få bukt med de mentale "trollene" jeg strevde med.

Ok. Finn deg en god stol, sett deg godt til rette og lukk øynene.

Tenk på situasjoner som framkaller denne følelsen og prøv så å lokalisere hvor i kroppen den sitter. Alle følelser har en fysisk manifestasjon i kroppen, hvorfor tror du ellers vi har uttrykk som "å sitte med hjertet i halsen"? Så, sitter den i magen? Halsen? Ballene? Venstre stortå? Finn den.

Neste steg er å avgjøre hvilken farge den har. Dvs fokuser på området der følelsen sitter og se hvilke farger som dukker opp for ditt indre øye. Er den svart? Rosa? Neongrønn? Blå med fiolilla prikker? Igjen, finn det ut.

Så gjelder det å finne ut hvor stor følelsen er. Ubehag eller stress føles gjerne som en klump av noe slag, og hensikten er å anslå hvor stor den er. And here's the kicker: Det er viktig at du ikke tillegger den mening, dvs sammenligner den med noe eller forsøker å sette den i "bås" på noe som helst vis. Det var fordi du tilla den mening og satte en merkelapp på den at den fikk fotfeste. Med andre ord, hvis du tenker at den er på størrelse med en golfball så er det feil. Er den derimot "så stor" og du kan se for deg hvor mye plass den tar, fortsett.

Neste steg er å finne ut hvordan den føles. Er den hard? Ruglete? Glatt? Piggete? Tekstur, med andre ord.

Neste, og siste steg er veldig simpelt. Konsentrer deg om følelsen og følg med på om den forandrer seg eller flytter seg på noe som helst vis. Blir den større? Mindre? Har den vandret fra pungen og opp i nakken? Har farge eller tekstur endret seg? Sitt og observer helt til forandringene stopper eller følelsen har forsvunnet. Hvis det er en "stor" følelse som har vært der lenge så kan det hende det kreves flere omganger for å bli kvitt den.

Samme prinsipp kan også benyttes når du befinner deg i stressede situasjoner. Ta følelsen inn over deg og OPPLEV den 100%, istedenfor å surre med å tillegge den noen som helst form for mening. Dette er visstnok kroppens naturlige måte å behandle følelser på, og vi fucker faktisk opp oss selv ved å tillegge de mening og sette de i bås. Etter det jeg har erfart så har jeg ingen problemer med å tro på det, for å si det sånn.

GV-forumet ble forøvrig stengt fordi de ville begrense antall deltagere og unngå krangling, flamewars og at ting til stadighet ble avsporet.

Håper noen kan gi meg svar på dette. Det er og noe jeg stusser på. Er det ikke egentlig ganske dlv å kalle target søt når du åpner. Synes det er så mange som forteller at de åpner ved å si at target er søt og derfor måtte de snakke med henne. Høres da ikke så bra ut å si at target er søt o.l når de åpner. Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb

*bitchslap for å fremdeles tenke DHV og DLV*

Det kommer seg an på hva intensjonen din er. Hvis du slenger ut "du er søt, jeg må hilse på deg" som en taktikk for å komme deg ned i buksene hennes så vil det slå ut negativt, ja. Hvis du derimot virkelig syns hun er søt og sier det fordi du faktisk mener det så er sjansen for suksess desto større.

*ny bitchslap for avsindig og kontraproduktivt fokus på AA*

Jeg har lyst til å legge til en bitchslap fordi du fremstår mer og mer som om du leter etter en magisk pille som kan fjerne AA, istedenfor å bruke de tipsene som faktisk blir lagt fram her. Nittutt har blant annet kommet med noen godsaker, og jeg vil sterkt anbefale "18 degrees of social freedom" hvis du sliter med AA. Hvis du har problemer med å si hei til ei jente pga AA, hvorfor i (unnskyld uttrykket) HELVETE insisterer du da på å fortsette å stange hodet i veggen istedenfor å lete etter nye og (forhåpentligvis) mer effektive metoder?

For å illustrere så brukte jeg fire ÅR på å få AA ned på et nivå der jeg kunne håndtere det, og etter nærmere sju år i gamet merker jeg fremdeles at hjertet slår litt fortere når jeg skal snakke med ei jente. Det som gjorde utslaget var at jeg fant metoder for å håndtere det på en effektiv måte, og samtidig røsket opp de underliggende årsakene og gjorde noe med de.

Endret av Raven_Heart
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er det vanskelig å si noe om uten å ha sett deg i aksjon, men på generelt grunnlag vil jeg gjette på at du tryna fordi du 1) valgte "feil" mål, 2) ikke hadde nok intensjon, 3) gikk på trynet fordi du fremsto som ei pissredd pyse som var desperat etter oppmerksomhet, eller en kombinasjon av alle tre.

Hva mener du med feil mål? hva legger du i toeren? Ikke ta den bokstavelig :p. Hvordan vil det se ut hvis man gjør som beskrevet i treeren? Tror jeg bare sa hei på vanlig måte...Tror ikke det var så mye jeg gjorde galt der ut fra det jeg følte selv. Skriver mer i det andre avsnittet jeg skriver.

Det er også en del informasjon som mangler her, som f eks hvor mange du prøvde deg på. Feilet du på 2 av 10 bør du ikke klage, feilet du på 2 av 5 er det fremdeles bra, men hvis du feilet på 2 av 2 og ga opp så fortjener du smekk på pungen med ei kald øse.

Har ikke gitt opp på noen måte, men har ikke gått så mye. Endrer jeg på om jeg går på den andre siden av forskjellige ting, så kan jeg fort treffe på en del flere. Har ikke gått på tidspunkter og steder hvor det er så mye folk. har prøvd på 4/5 tror jeg. Den ene gangen jeg fikk svar så var det ett så gladsvar at jeg nesten skulle tro hun hadde vært innom apoteket. Selv om hun bare så ut som hun var glad.

2 - snakk med alle, ikke bare damer. For det første ser det teit ut hvis du spurter etter hver eneste menneske med pupper og innovertiss omtrent som en vårkåt okse, og for det andre trenger du antagelig all den sosiale treningen du kan få. Dette er en av barnehagereglene, og det er en grunn til at den har overlevd.

Men da tenker jeg å gjøre det i samme gate som hovedmålet er. Altså rett før.

Dette får meg også til å undre på om du har så sinnsyk AA at det saboterer for deg før du i det hele tatt får åpnet kjeften, noe du i såfall burde gjøre til førsteprioritet å få fikset, gjerne før du i det hele tatt tenker på sjekking. Vurder i såfall profesjonell hjelp.

Nei, trenger ikke profesjonell hjelp hvis du sikter til det jeg tror du sikter til. Men sinnsyk aa tror jeg at jeg har.

GV-forumet ble forøvrig stengt fordi de ville begrense antall deltagere og unngå krangling, flamewars og at ting til stadighet ble avsporet.

Er ikke det forumet jeg snakker om hvis du snakker om det jeg snakker om. For å si som butleren sa til batman:Det andre forumet.

Jeg har lyst til å legge til en bitchslap fordi du fremstår mer og mer som om du leter etter en magisk pille som kan fjerne AA, istedenfor å bruke de tipsene som faktisk blir lagt fram her. Nittutt har blant annet kommet med noen godsaker, og jeg vil sterkt anbefale "18 degrees of social freedom" hvis du sliter med AA. Hvis du har problemer med å si hei til ei jente pga AA, hvorfor i (unnskyld uttrykket) HELVETE insisterer du da på å fortsette å stange hodet i veggen istedenfor å lete etter nye og (forhåpentligvis) mer effektive metoder?

Ingen grunn til den banningen. Hva tenker du på med stange hodet i veggen? De utfordringene jeg snakket om så så bra ut. Er derfor jeg gjerne vil ha link. Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb

takk for gode innspill forresten. Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb

Lenke til kommentar

Nei, trenger ikke profesjonell hjelp hvis du sikter til det jeg tror du sikter til. Men sinnsyk aa tror jeg at jeg har.

Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb

Vet ikke om det hjelper, men du kan jo prøve å først endre tankene dine til at du skal hilse fordi det er høflig, ikke fordi du skal trene til noe. For meg, og mange med, er det å hilse og si hei en selvfølge i situasjoner der det er naturlig, men også i situasjoner der det er mindre naturlig og i prinsippet valgfritt. Jeg aner ikke hvor mange ganger daglig, men jeg hilser særdeles ofte fordi i det huset jeg er oppdratt i er dette ansett som vanlig folkeskikk og det blir av mange oppfattet som respektløst å ikke hilse.

Hilser du f.eks på bussjåføren? Hilser du først når du kommer til kassa, eller hilser du bare hvis de sier hei først? Å hilse blir av de fleste, både unge som gamle, oppfattet som et tegn på respekt, og som en selvfølge. Legger du til deg vanen med å hilse vil det bli lettere når du først kommer til en situasjon der du ønsker å hilse fordi du vil noe mer. I mange situasjoner vil mennesker du hilser på automatisk starte å prate hvis du gjør det på en naturlig og hyggelig måte som igjen vil gi deg trening på å kontant svare på eller følge opp en kort samtale.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det hjelper, men du kan jo prøve å først endre tankene dine til at du skal hilse fordi det er høflig, ikke fordi du skal trene til noe. For meg, og mange med, er det å hilse og si hei en selvfølge i situasjoner der det er naturlig, men også i situasjoner der det er mindre naturlig og i prinsippet valgfritt. Jeg aner ikke hvor mange ganger daglig, men jeg hilser særdeles ofte fordi i det huset jeg er oppdratt i er dette ansett som vanlig folkeskikk og det blir av mange oppfattet som respektløst å ikke hilse.

Hilser du f.eks på bussjåføren? Hilser du først når du kommer til kassa, eller hilser du bare hvis de sier hei først? Å hilse blir av de fleste, både unge som gamle, oppfattet som et tegn på respekt, og som en selvfølge. Legger du til deg vanen med å hilse vil det bli lettere når du først kommer til en situasjon der du ønsker å hilse fordi du vil noe mer. I mange situasjoner vil mennesker du hilser på automatisk starte å prate hvis du gjør det på en naturlig og hyggelig måte som igjen vil gi deg trening på å kontant svare på eller følge opp en kort samtale.

Jeg hilser på alle jeg handler av på butikker, bussjåfører, i forbindelse med jobb, alle som virker å se litt lenge på meg/stoppe opp. Folk jeg møter på tur (dvs der nikker jeg, jeg hører på musikk og er i min egen verden og litt sånn). Hilser på alle kollegaer på jobben (utenom de som av en eller annen grunn ikke virker å like meg/hilse tilbake).

Føler ikke det gjør det veldig mye lettere å hilse på jenter om det er noen jeg finner interessante. Anonym poster: 42f93917c84b4f6c989fe707ced6fc5f

Lenke til kommentar

Det er ikke DLV å si det du mener. Så lenge du sier det for DEG og ikke for HENNE så er det DHV. Når jeg går bort til en jente for å si at hun er søt, eller gi henne et kompliment, gjør jeg det for JEG føler at JEG må si det. Jeg har laget en "mindset" for meg selv der jeg må få ut alt jeg tenker på og føler (jepp, blir jævlig mange rare samtaler men det har gitt meg et veldig forbedret game).

Jeg sier aldri noe til en jente for å få henne til å like meg, eller for å få henne med hjem. Det er naturlig at jenter vil være med meg hjem, eller like meg siden jeg er den personen jeg er. Siden det er naturlig for meg blir det også naturlig for dem.

Tror kanskje jeg gir litt mening nå, hvertfall for meg. Bare å spørre hvis du vil ha mer avklaring :)

Lenke til kommentar

Hva mener du med feil mål? hva legger du i toeren? Ikke ta den bokstavelig :p. Hvordan vil det se ut hvis man gjør som beskrevet i treeren? Tror jeg bare sa hei på vanlig måte...Tror ikke det var så mye jeg gjorde galt der ut fra det jeg følte selv. Skriver mer i det andre avsnittet jeg skriver.

Meg? Ta sånt bokstavelig? Aaaaldri ... *host*

Når jeg skrev "feil" mål så tenkte jeg på å velge jenter som vil være lette å komme i kontakt med. Dette er dessverre noe bare erfaring kan lære deg, ut over tommelfingerregler som å styre unna målbevisste folk som ser ut som de har det veldig travelt, og heller satse på de som er avslappede og ikke har det travelt i første omgang.

Intensjon = plan og vilje til å utføre denne planen. Har du en plan for hvordan du skal gå fram, eller tar du det "som det kommer"? Er du proaktiv og forsøker å lage sjanser, eller venter du på at de skal ramle i fanget ditt? Har du tenkt på hva du skal gjøre videre hvis du får en positiv respons?

Når det gjelder nummer tre så er det en ganske kjent regel innenfor sjekkemiljøet at følelser er smittsomme, så hvis du sliter med massiv AA er det stor sjanse for at det smitter over på jenta og ender opp med å gjøre henne utrygg og usikker. De fleste vil da velge letteste utvei, noe som i daygame gjerne resulterer i at de overser deg totalt.

Har ikke gitt opp på noen måte, men har ikke gått så mye. Endrer jeg på om jeg går på den andre siden av forskjellige ting, så kan jeg fort treffe på en del flere. Har ikke gått på tidspunkter og steder hvor det er så mye folk. har prøvd på 4/5 tror jeg. Den ene gangen jeg fikk svar så var det ett så gladsvar at jeg nesten skulle tro hun hadde vært innom apoteket. Selv om hun bare så ut som hun var glad.

I såfall har du ett godt resultat å bygge videre på. Om du ikke hadde prøvd så hadde du hatt null resultater. Alle feiler, det er hvordan vi takler å gå på trynet som skiller vinnerne fra taperne. Anerkjenn avvisningene og forsøk å lær noe av de, men hold fokuset på de positive opplevelsene.

Ja, jeg tenkte på psykolog. Dog, en god bok om kognitive teknikker kan være like bra. Jeg har anbefalt "Tenk deg glad" av David Burns over en lav sko, og gjør det gjerne igjen. Det vil gi deg verktøy for å håndtere tankene som fører til AA. Latmansalternativet er å google "triple comumn technique."

Er ikke det forumet jeg snakker om hvis du snakker om det jeg snakker om. For å si som butleren sa til batman:Det andre forumet.

Then I'm afraid I have no idea what you're talking about, Alfred.

Ingen grunn til den banningen. Hva tenker du på med stange hodet i veggen? De utfordringene jeg snakket om så så bra ut. Er derfor jeg gjerne vil ha link.

Du fremsto som litt vel oppsatt på å gjøre ting på en spesiell måte, uten å vurdere andre alternativer. Dog, jeg kan ha vært litt rask på avtrekkeren der.

Hvis du vil ha utfordringer så har f eks Datingskolen som skal legges ut på nytt i ukene framover. Kanskje ikke det du leter etter, men de er gode de også.

Lenke til kommentar

Men det er sprøtt å ikke ha en eller annen reaksjon. Tror ikke du klarer å endre min mening angående det. Ihvertfall hvis man snakker klart og tydelig. Men selv om man ikke sier det så høyt, så bør man allikevel ha en reaksjon. Og det tror jeg jeg fikk i dag. Den gode gamle wtf? :p

Hvis bøkene du snakker om koster noe, så handler det ikke om latmannsalternativ.

Det kan jo bare være en ting jeg snakker om og det er ikke GV. Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb

Angående utfordringen, så tror jeg at du absolutt er inne på noe når du drar frem den. Lignet veldig ihvertfall. Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb

Lenke til kommentar

Bare for å utbrodere: "Tenk deg glad" koster penger. "Triple Column Technique" ligger gratis ute på nettet, blant annet her. Det er en god teknikk for å bekjempe negative tanker, og min erfaring er at AA for det meste stammer fra en "Hva hvis ...?"-tankegang. Eller for å sitere fra en annen bok: You're not afraid of what you think you're afraid of. You're afraid of what you think.

Følgende "kart" ga meg også en aha-opplevelse der.

Verden slik de fleste mennesker ser den:

Årsak - Virkning.

Slik ting egentlig foregår:

Årsak - følelsesmessig reaksjon - valg - handling - virkning.

Leddene mellom årsak og virkning er gjerne såpass integrert i hvordan vi er at vi ikke tenker over de, noe som har en tendens til å lede oss ut på gale veier. Jeg sier ikke at det gjelder deg, men det er en mekanisme det kan være veldig greit å være klar over.

Lenke til kommentar

Er vel ikke negative tanker jeg sliter med. Om det er det, så klarer jeg ikke å identifisere de. jeg får bla litt tilbake på de siste sidene for å se om det kom noen gode forslag til ting å lese. Får se om jeg kan gjøre de oppgavene i linken du la ut mentalt, for kommer f... ikke til å skrive alt det der. Men GC's utfordring er ihvertfall en bra metode for å bli kvitt aa ser det ut som.

Men i dag har jeg ihvertfall sagt hei til en og smilt og nikket litt til andre folk...Og følte det gikk lettere i dag enn i går. Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...