Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det for ett idiotisk svar?

 

Nei.. altså. Sist gang jeg svarte deg noe mente du jo at pu-communityet mente noe annet, så jeg bare sa at hvis du allerede har lest deg opp om profesjonelle meninger angående day-game før du spør så er det jo ikke vits å spørre her. :)

 

Selvfølgelig , spørsmålet er hvordan. I nightgame så kan man f.eks skåle, o.l for å finne ut av det, men hvilke metoder kan man bruke på dagen? Enkelte ganger går det vel kanskje an å vinke? Men hva gjør man når man passerer folk på gaten f.eks?

 

Hvordan du leser noens kroppsspråk? Metoden du bruker er hjernen din. Du ser på kroppsbevegelsene. Du ser på hvordan vedkommende går, du ser på tempo.. Du ser på ansiktsuttrykk, du ser på klær.. Alt som forteller deg noe om personen. Alt som gir deg et inntrykk av personen.

 

En dame som snakker fort i telefonen og går stresset kappgang langs gata er ikke en å stoppe.

 

Men en som for eksempel står å kikker i et butikkvindu, er avslappet, ser ut som har god tid. Hun kan du prate med.

 

Men altså jeg hadde ikke vinket til noen over gata. Jeg hadde begynt med litt blikk, og øyekontakt først, du ser om hun smiler/og evnt. holder øyekontakten.

Lenke til kommentar

Uten at jeg har noe empiri så har jeg hvertfall "hørt" at det har blitt ganske populært å sjekke opp på treningsstudioer etter hvert. Jeg vil anta det lønner seg å dra dit i de senere kveldstimer siden sansynligheten for at de skal noe etterpå er lavere enn f.eks på ettermiddagen/etter arbeidstid og derfor er lettere med på å "ta en kaffe" eller whatnot.

 

Jeg har null peiling på sjekking siden prinsippene bak det aldri har interessert meg, men jeg har alltid vært opptatt av adferd og synes det er et spennende tema. Hvis jeg i et villt øyeblikk skulle finne på å sjekke opp noen midt på lyse dagen ville jeg nok sett an hva personen gjorde. En som er i bevegelse er vel vanskeligere å få kontakt med enn en som er i ro. Du kan jo bare tenke deg selv hvis du er på vei fra A til B og en dame kom opp til deg og ville ha deg med et annet sted. Noen ganger har du all verdens av tid, mens de fleste ganger skal du rekke noe, møte noen etc. Du vet med andre ord aldri hvor eller hva et menneske i bevegelse skal, og sannsynligheten for at de har tid til å prate med deg er lav, hvertfall hvis målet er å starte en samtale. Jeg ville heller sett etter noen som var alene og var i ro. Eks på en benk, en cafe, soler seg i en park etc. eller som har et kroppsspråk som helt tydelig viser at "jeg har ikke noe annet fornuftig å gjøre enn akkurat det jeg gjør nå".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei.. altså. Sist gang jeg svarte deg noe mente du jo at pu-communityet mente noe annet, så jeg bare sa at hvis du allerede har lest deg opp om profesjonelle meninger angående day-game før du spør så er det jo ikke vits å spørre her. :)

 

Ingen grunn til å trolle. Og den jævla smileyen har jeg ikke ord for å beskrive hvor idiotisk den er i det svaret.

 

Hvordan du leser noens kroppsspråk? Metoden du bruker er hjernen din. Du ser på kroppsbevegelsene. Du ser på hvordan vedkommende går, du ser på tempo.. Du ser på ansiktsuttrykk, du ser på klær.. Alt som forteller deg noe om personen. Alt som gir deg et inntrykk av personen.

 

Mye av dette sier ikke så veldig mye om hvordan responsen vil bli fra jenten.

 

En dame som snakker fort i telefonen og går stresset kappgang langs gata er ikke en å stoppe.

 

Tror man kan sjekke opp de aller fleste. Og det på mange forskjellige måter. At folk går fort betyr da ikke så mye. Hva mener du?

 

Men altså jeg hadde ikke vinket til noen over gata. Jeg hadde begynt med litt blikk, og øyekontakt først, du ser om hun smiler/og evnt. holder øyekontakten.

 

håper noen vet hva som er god måte å finne ut om hun er varm eller kald på. Kan man bruke gamblers metoder i night game i daygame? anyone? kalde må man bruke andre metoder på. Bare blikk kan jo kanskje være en bra måte å finne ut av hvordan responsen vil bli. Men tar gjerne imot input fra flere om den måten å gjøre det på. Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb

Lenke til kommentar

Ingen grunn til å trolle. Og den jævla smileyen har jeg ikke ord for å beskrive hvor idiotisk den er i det svaret.

 

Mente ikke noe troll. Smilyen var fordi jeg prøver å være hyggelig.

 

 

Mye av dette sier ikke så veldig mye om hvordan responsen vil bli fra jenten.

 

Jo selvfølgelig gjør det det. Hvis jenta åpenbart har dårlig tid eller er streassa, så vil responsen være kort fulgt av "beklager jeg har ikke tid akkurat nå.." hvis hun er hyggelig.

 

 

 

Tror man kan sjekke opp de aller fleste. Og det på mange forskjellige måter. At folk går fort betyr da ikke så mye. Hva mener du?

 

Selvfølgelig kan de aller fleste sjekkes opp, og selvfølgelig finnes det flere måter. Men det er ikke tid for å sjekke opp noen i en begravelse, når noen går fort og snakker i telefonen og har dårlig tid. (Du skjønner hva jeg mener).

 

Og ja selvfølgelig trenger det ikke bety at en person som går fort=stresset=dårlig tid, men det er det du skal analysere.

 

Det jeg mener er at kroppsspråk og holdning betyr alt. En som går raskt, har en stresset holdning vil jeg ikke stoppe (og/eller plage) - mitt førsteinntrykk hos noen skal ikke være at jeg blir opplevd som en som er i veien og irriterer. Når man er stresset blir man fort jo irritert og så videre. "Åh, den dusten gjorde at jeg gikk glipp av bussen/kom for sent til et møte..." etc.

 

håper noen vet hva som er god måte å finne ut om hun er varm eller kald på. Kan man bruke gamblers metoder i night game i daygame? anyone? kalde må man bruke andre metoder på. Bare blikk kan jo kanskje være en bra måte å finne ut av hvordan responsen vil bli. Men tar gjerne imot input fra flere om den måten å gjøre det på. Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb

 

Sorry her er jeg nødt nødt til å spørre deg hva nøyaktig du mener med varm og kald.

 

Mener du varm= jenta er mottakelig for prat/en som kan bli sjekket opp?

Endret av Skyggedans
Lenke til kommentar

Har mye å jobbe med. Klarer meg fint om kveldene på utesteder, men sliter mer med "text-game" og å takle jenter da jeg ikke er i et "sjekkemodus". Har hatt noen jenter på besøk og da har jeg som regel klart å fucke det opp fordi jeg ofte har gitt et helt annet inntrykk på byen enn det jeg gir når jeg ikke er det. Kjenner at det er noe som sprerrer. Tror det har mye å gjøre med at jeg bryr meg om utfallet. Text-gamet driver som regler jenter bort fordi jeg ofte er for uinteressert og kjedelig. Det blir som regel til at jeg lar det bli med en ONS og kutter kontakten etter det, men det blir rimelig kjipt med bare ONS i lengden. Jeg trenger å gjøre noe med det, så tenker å ta kontakt med noen av jentene jeg har hatt ONS/kontakt med de siste månedene i et forsøk på å skjerpe både text-gamet og eskalering av ONS.

 

Noen som har en ide om hvordan jeg burde gå frem? Noen artikler/videoer som berører temaet? Forslag? Tanker?

Lenke til kommentar

Jo selvfølgelig gjør det det. Hvis jenta åpenbart har dårlig tid eller er streassa, så vil responsen være kort fulgt av "beklager jeg har ikke tid akkurat nå.." hvis hun er hyggelig.

 

Nå har jeg aldri snakket om slike situasjoner...Ser ikke helt hvorfor du begynner å bable om slikt. Det skal mye til for at man uansett oppsøker folk som løper/går fort. Men det er nok ikke så ofte at man treffer på folk som har så dårlig tid. Det finnes veldig raske metoder for å få nummeret til de og. Da gjelder det bare å lære seg den...

 

Selvfølgelig kan de aller fleste sjekkes opp, og selvfølgelig finnes det flere måter. Men det er ikke tid for å sjekke opp noen i en begravelse, når noen går fort og snakker i telefonen og har dårlig tid. (Du skjønner hva jeg mener).

 

Går sikkert fint å sjekke opp folk i begravelser og. Har dog neppe tenkt meg i begravelser med det første. I det hele tatt så er det nok neppe folk som prøver å sjekke opp folk som åpenbart har dårlig tid. så ser ikke helt hvorfor du begynner å bable om slikt. Men er de i telefonen går det vel helt fint an å sjekke opp de og.

 

Å sjekke de mens de er I telefonen går selvfølgelig ikke an. Så enten får man gå i samme retning som de. Eller hvis man går i motsatt retning, så får man bare snu og avhengig av om man passerte vedkommende på motsatt side av veien eller samme, så får man tilpasse hva man gjør etter det. Er sikkert mye med telefonen man kan bruke som "unnskyldning" for å snakke med denne personen. Da er det bare å være sikker på at vedkommende ikke har sett deg, slik at man ikke blir seende ut som stalker.

 

 

 

Det jeg mener er at kroppsspråk og holdning betyr alt.

 

nja, er vel heller responsen hun gir når man sjekker om hun er åpen for å bli tilnærmet som er det viktige. Så er det kroppsspråket underveis i samtalen som gjelder.

 

En som går raskt, har en stresset holdning vil jeg ikke stoppe (og/eller plage)

 

fint for deg. Og målet man bør ha er da ikke å plage personen. som sagt. skal nok mye til før noen skulle bry seg om de som ser ut som de har dårlig tid. Det er tross alt veldig mange kvinner i denne verden.

 

- mitt førsteinntrykk hos noen skal ikke være at jeg blir opplevd som en som er i veien og irriterer.

 

eeeeh, selvfølgelig ikke? :huh::thumbup:

 

Når man er stresset blir man fort jo irritert og så videre. "Åh, den dusten gjorde at jeg gikk glipp av bussen/kom for sent til et møte..." etc.

 

eeeeh, hva er det du babler om nå? :huh:

 

 

 

Sorry her er jeg nødt nødt til å spørre deg hva nøyaktig du mener med varm og kald.

 

Mener du varm= jenta er mottakelig for prat/en som kan bli sjekket opp?

 

Helt riktig. Hvor mottakelig de er. Noen må bearbeides litt mer enn andre. Derfor hot or cold. Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb

Lenke til kommentar

Stemmer det virkelig at det ikke er noe sånt på daygame? Da skulle jo mulighetene være på plass for close hver gang da... Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb

Kjenner man ikke jentene så gjør man ikke det. Det er jo bare en måte å finne ut av om de er interessert, og det er å gå bort. Man kan også prøve å se etter tegn på interesse, men ved day game mener jeg det er bortkastet. Jeg driver ikke med day game, så jeg kan ikke gi deg noen gode "tekniske" råd til samtalen.

 

 

Har mye å jobbe med. Klarer meg fint om kveldene på utesteder, men sliter mer med "text-game" og å takle jenter da jeg ikke er i et "sjekkemodus". Har hatt noen jenter på besøk og da har jeg som regel klart å fucke det opp fordi jeg ofte har gitt et helt annet inntrykk på byen enn det jeg gir når jeg ikke er det. Kjenner at det er noe som sprerrer. Tror det har mye å gjøre med at jeg bryr meg om utfallet. Text-gamet driver som regler jenter bort fordi jeg ofte er for uinteressert og kjedelig. Det blir som regel til at jeg lar det bli med en ONS og kutter kontakten etter det, men det blir rimelig kjipt med bare ONS i lengden. Jeg trenger å gjøre noe med det, så tenker å ta kontakt med noen av jentene jeg har hatt ONS/kontakt med de siste månedene i et forsøk på å skjerpe både text-gamet og eskalering av ONS.

 

Noen som har en ide om hvordan jeg burde gå frem? Noen artikler/videoer som berører temaet? Forslag? Tanker?

SMS er absolutt best til å avtale ting, ikke føre samtaler. Kanskje du heller burde invitere henne rett til deg i 2-3 meldinger?

 

Drikker du mye på byen? Kanskje det er derfor du ikke greier å oppføre deg på samme måte. Da kan du enten drikke mindre ute på byen eller ta noen øl ute med henne neste gang, hvis det føles mer komfortabelt

Lenke til kommentar

Har noen link til utfordringer? de der hvor den første utfordringen er å si hei til jenter osv...?

 

Hva skjer med at jeg har sagt hei til ett par stykker og det er absolutt null reaksjon fra disse ute på gaten? Som om ingen hadde sagt noe til de i det hele tatt?

 

er det bare å smile litt og si hei? Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb

Lenke til kommentar

Jeg vet hva du mener, og jeg skal se om jeg fremdeles har de eller om de gikk til helvete i diskkræsjet jeg hadde for en stund siden.

 

I mellomtiden; Bumpe en tråd etter to timer tjener neppe til annet enn å irritere de som leser den.

 

EDIT: Her er den jeg tenkte på: Brad Ps 18 degrees of social freedom. Hint: Klikk på den nederste "Download"-knappen, ellers ender du bare opp på en side der de vil ha deg til å installere en .exe-fil, noe jeg er særdeles skeptisk til.

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

Jeg vet hva du mener, og jeg skal se om jeg fremdeles har de eller om de gikk til helvete i diskkræsjet jeg hadde for en stund siden.

 

I mellomtiden; Bumpe en tråd etter to timer tjener neppe til annet enn å irritere de som leser den.

 

EDIT: Her er den jeg tenkte på: Brad Ps 18 degrees of social freedom. Hint: Klikk på den nederste "Download"-knappen, ellers ender du bare opp på en side der de vil ha deg til å installere en .exe-fil, noe jeg er særdeles skeptisk til.

 

Tenkte mest på de utfordringene hvor man begynner å si hei til folk man passerer f.eks. Hvor man etter det øker og øker på utfordringene...Den er litt mer direkte enn denne her. kan kanskje prøve noen av punktene, men håper noen kan fiske opp linker til de utfordringene jeg snakker om.

 

Hvis man ikke bumper en tråd, så tenker mange at det ikke er skrevet noe nytt og går derfor ikke inn. Og det tok for lang tid før noen svarte. Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb

Lenke til kommentar

Fant på en rekke utfordringer til meg og en kompis når vi begynte med det her.

 

1 - Si hei til 5 jenter FØR du ender opp der du skal (om det er jobb, skole, byen, shoppe klær).

 

2 - Si hei til 5 jenter og hold samtalen gående så lenge du kan (Selv når det blir kleint. Bare fortsett å pløy til hun går. Jævlig morsomt og gjør alle settene du åpner senere superenkle siden du har crash and burn 5 ganger.

 

3 - Klem og løft (med spinn for bonuspoeng) 5 jenter. Gjorde dette her om dagen på Karl Johan. "Hei! Du var jævlig søt, jeg må bare gi deg en klem" for å så løfte dem opp og snurre rundt. Fikk god respons av to, de tre andre lot meg gjøre det men ble helt WTF og endte opp med å gå.

 

4 - Kyss 3 jenter på rad- bruk hvilken teknikk du vil. Hvis du får kysset 2 men ikke nr 3 må du begynne på nytt. Sist jeg gjorde denne så endte kvelden klokken halv 6 på majorstuen med en MEGET drita 40+ åring som så ut som et dyr. UTROLIG VIKTIG å ikke gi opp.

 

5 - Siste utfordring vi hadde. Hold en samtale gående med den FØRSTE jenta du snakker med på kvelden (ikke så egnet for daygame, men slenger den med fordet) helt til utestedet stenger. Fucker du det opp må du ut neste dag. Holdt denne gående i 12 dager... Jævlig slitsomt men var verdt det. Lærte meg å bli den sosiale sommerfuglen jeg er i dag.

 

Kan sikkert finne på noen fler utfordringer til deg om du ønsker. Det viktigste er at du presser deg selv til de grader at du syntes det er ukomfortabelt å gå ut av døren.

 

Kan legge ved den siste reglen jeg har med gutta jeg drar ut med. FØRSTE jenta du ser når du går ut døren / inn på et utested skal åpnes. Drit i om du bare sier "Hei" eller "Fin bukse". Bare du sier noe. Gjør hele dagen / kvelden mye bedre ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ville vært litt forsiktig med "Crash and burn"-metoden hvis målet er å bli kvitt AA. Her og her står det litt om hvorfor.

 

For de som ikke gidder pløye gjennom veggen av tekst så er kortversjonen at hvis man prøver seg på sett etter sett etter sett for å bekjempe AA så fokuserer de fleste så sterkt på tanken om at "jeg har AA" at de istedet skaper en forankring som gjør at man opplever AA hver gang man skal åpne et sett. Det anbefales istedet at man forsøker å oppleve følelsene man har i størst mulig grad, uten å sette merkelapper som "AA" på de. Jeg har god erfaring med den metoden, og for å bedrive litt skamløs egenreklame har jeg skrevet litt om hvordan man kan oppnå dette i denne posten. Bare bla nedover til avsnittet om praktiske råd og hint.

 

Ellers har vi en liten brannfakkel fra en fyr jeg glatt vil påstå er en av Norges beste på feltet, nemlig at AA ikke finnes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville vært litt forsiktig med "Crash and burn"-metoden hvis målet er å bli kvitt AA. Her og her står det litt om hvorfor.

 

For de som ikke gidder pløye gjennom veggen av tekst så er kortversjonen at hvis man prøver seg på sett etter sett etter sett for å bekjempe AA så fokuserer de fleste så sterkt på tanken om at "jeg har AA" at de istedet skaper en forankring som gjør at man opplever AA hver gang man skal åpne et sett. Det anbefales istedet at man forsøker å oppleve følelsene man har i størst mulig grad, uten å sette merkelapper som "AA" på de. Jeg har god erfaring med den metoden, og for å bedrive litt skamløs egenreklame har jeg skrevet litt om hvordan man kan oppnå dette i denne posten. Bare bla nedover til avsnittet om praktiske råd og hint.

 

Ellers har vi en liten brannfakkel fra en fyr jeg glatt vil påstå er en av Norges beste på feltet, nemlig at AA ikke finnes.

 

Tenkte faktisk på den der og han er sprø som skriver det. Men det har vel med at han ikke eier AA og har seg i parker, o.l...

 

Men kan jo hende at jeg utfører noen av disse utfordringene. Men hadde ikke gode vibber en slik utfordring som starter med at man sier hei og sånn? Den så litt praktisk enklere ut å utføre og den så ut som at den kunne gi resultater samtidig som man gjorde utfordringene. Det er godt mulig det var andre som hadde en slik. Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb Anonym poster: 4b555604d3a02efafc04a655186c13cb

Lenke til kommentar

Jeg leste AnonymDiskusjons siste innlegg først, før jeg pløyet gjennom Raven_Hearts wall of text innlegg som han linket til et par poster over og må si jeg fikk meg en a-ha opplevelse.

 

 

Det første jeg tenkte om damene du har sagt hei til, og det første jeg ville tenkt selv, var at de var uforskammet og uhøflige som ikke hilste tilbake*.

 

Men ut fra det Raven skrev så er visst dette helt feil måte å tenke på siden du da legger problemet over på andre, og skriver fra deg ansvaret. Det er ikke noe feil med deg, det er noe feil med de.

Snur du det kan du heller tenke på hva du selv gjorde? Var du "out of place" når du hilste? Man kan jo ofte se på kroppsspråket til folk om de er mottagelige for kontakt eller ei. Hvilket tonefall hadde du? Smilte du?

 

*: Sidenote: Mitt inntrykk er at hvis en kvinne har den minste interesse for deg så er det å virke uforskammet eller uhøflig noe de absolutt ikke vil at du skal oppfatte de som. Noen ganger må du kanskje prøve to ganger, eller muligens være såpass "frekk" at du kommuniserer at du synes de er uhøflige. For å ta en litt søkt historie om det så traff jeg for noen måneder siden en dame på byen. Jeg og noen venner hadde sittet en stund og slengt dritt til hverandre og ledd godt av det før hun og en til satt seg ned ved vårt bord. Hun hilste på meg først og begynte å delta i samtalen og siden vi var så godt i gang kom jeg med en eller annen ugjennomtenkt kommentar til noe ved henne og fikk meg en aldri så liten kilevink før hun reiste seg opp og gikk. Nå for noen uker siden traff jeg henne tilfeldigvis igjen og vi pratet litt sporadisk utover kvelden. Etter en stund kom jeg på første gangen jeg traff henne og fortalte historien hvorpå hun ble ufattelig brydd og lei seg for det som skjedde, beklaget seg med at det måtte ha vært en dårlig dag osv. Jeg husker ikke nøyaktig hva jeg sa, men jeg klarte i hvertfall å prate meg frem til at hun burde gjøre det godt igjen og... jeg slapp å sove aleine den kvelden.

 

Poenget er hvertfall at om hun ikke hadde vært interessert i meg, så ville hun ikke ofret mitt inntrykk av henne en tanke og antageligvis tenkt at det var vel fortjent siden jeg var den som var taktløs. Men siden hun faktisk var interessert, og helt tydelig var opptatt av mitt inntrykk av henne, lot jeg henne få rette det opp og nådde mitt mål til slutt like vel.

Endret av Feh
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...