Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Hey, du glemte forsvarstalen om moralen i dette? Wonder why? :whistle:

 

Hmm, men altså dere er "bevisste" på forsvarsverkene?

Dvs?

Dere vet hvordan du skal unngå dem, altså manipulasjon.

 

Være en annen enn den man er ja, er det ikke det vi kaller det når du ikke er deg selv, men lager ett "spesialtilpasset" bilde av deg selv for anledningen?

 

Man har forkjellige roller i alle typer sosiale situasjoner. (som beskrevet i mange andre poster her i denne tråden du så pent ikke gidder å lese). Jeg er en PUA på byen/når jeg ser en fin dame. Ellers er jeg den jeg alltid har vært... Det er ikke en superkappe man tar seg på og plutselig blir en helt annen person, men heller en bevisst tankegang på hvordan man skal få dama til å virkelig se den du er. Jeg har til dags dato aldri blitt beskylt for å være en player, slik du tror vi er.

 

Slike forsvarsverker MÅ man igjennom for å i det hele tatt få kommet innpå jenta. Jeg har flere skamfine venninder jeg tar ofte med på byen og de er virkelig bitches mot samtlige av AFC'ene som kommer bort.

Noen må jo pule dem. Og man blir den "noen" ved å enten lære seg slikt bevisst, eller ubevisst. AFC's vil aldri få en slik sjangse med mindre de betaler for det...

 

Forsvarstaler har jeg gjort nok av her.. Jeg føler intet behov for å kvalifisere meg for deg..

 

Mine siste ord til deg om denne saken

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å være en annen enn hvem man er til "vanlig" menes det.. Du bryter det daglige mønsteret, din "comfortsone". Du kan selvsagt velge å spille et rent skuespill, men da må du være helt sinnsykt god, for det blir gjennomskuet i de aller fleste tilfellene. For de aller fleste er det ikke naturlig å gå opp til vilt fremmede jenter/mennesker og bare begynne å prate. For de aller fleste, jeg velger å bruke ord som de aller fleste fordi det finnes mennesker som gjør dette som den mest naturlige ting i verden, de er unntaket fra regelen.

 

Alt jeg kan si er at dere leser dere opp på teorien bak dette før dere forkaster hva dette virkelig er. Som det nevnes tidligere, hva du bruker denne lærdommen er helt opp til deg selv, du kan bli en "player", du kan finne "the love of your life" eller bare lære deg å fungere blant andre mennesker og grupper. I de aller fleste tilfellene vil nok det siste være aktuelt.

 

 

Nå kan jeg faktisk fortelle litt om meg selv og;

Jeg var veldig negativ til dette, det kan dere lese i tidligere poster i denne tråden, så valgte jeg å lese meg opp på området. Leste boka "Power of NOW", så serien til Mystery, leser Mehows "get the girl", Neil Strauss`" The game" og "Rules of the game". Skal snart slenge meg på "the Mysterey Method".. Jo mer jeg leser jo mer stoff finner jeg. Bare av å lese så beveger jeg meg på en helt annen måte i det sosiale landskap. Mennesker er ikke så fryktinngytende som de en gang var. Har egentlig ikke hatt noen problem med "å få jenter", men som det nevnes i bøker og her, jeg har vært "lucky". Tilfeldigheter uten like.

 

Du må velge, vil du at tilfeldigheter skal styre ditt sosiale liv eller ønsker du at du selv skal gjøre det. Valget er ditt eget og et enkelt valg det er. Men likevel, hjernen motarbeider i mange tilfeller det du vet er rett. Med en gang du prøver å bruke hjernen til å rasjonalisere ting så kommer frykt inn i bildet(Les "The power of NOW"). På samme måte som en diktator styrer sitt land med frykt, så styrer hjernen sitt land, DEG JA, med frykt.

 

Så kan du stille deg spørsmålet, er det hjernen som sier at du må holde deg i "comfortsonen" når du ikke ønsker å godta mye av det som står i denne tråden, eller er det en veloverveid konklusjon?!

Lenke til kommentar
Man har forkjellige roller i alle typer sosiale situasjoner. (som beskrevet i mange andre poster her i denne tråden du så pent ikke gidder å lese). Jeg er en PUA på byen/når jeg ser en fin dame. Ellers er jeg den jeg alltid har vært... Det er ikke en superkappe man tar seg på og plutselig blir en helt annen person, men heller en bevisst tankegang på hvordan man skal få dama til å virkelig se den du er. Jeg har til dags dato aldri blitt beskylt for å være en player, slik du tror vi er.

 

Slike forsvarsverker MÅ man igjennom for å i det hele tatt få kommet innpå jenta. Jeg har flere skamfine venninder jeg tar ofte med på byen og de er virkelig bitches mot samtlige av AFC'ene som kommer bort.

Noen må jo pule dem. Og man blir den "noen" ved å enten lære seg slikt bevisst, eller ubevisst. AFC's vil aldri få en slik sjangse med mindre de betaler for det...

 

Forsvarstaler har jeg gjort nok av her.. Jeg føler intet behov for å kvalifisere meg for deg..

 

Mine siste ord til deg om denne saken

 

 

Mm, du er kun deg selv når de er for deg selv du, lille venn?

Viser du ditt sanne jeg til noen av damene du skryter av?

Om de ser hvor manipulerende du er, forsvinner hun øyeblikkelig.

Såeh, du har litt av ett dillemma der..

 

Haha, den var god!!

Det er som sagt en naturlig grunn til at du må igjennom disse "forsvarsverkene", og også det at du ikke slipper igjennom uten manipulasjon og bedrag.

 

Bitcher er gøy...

 

Noen må jo pule de å sier du?

Hmm, men det kan jo ikke under noen omstendigheter bli deg, da du etter eget utsagn ikke er en "player".

 

Hva definerer du deg som?

PUA? Pick Up Artist? Neei, det høres ikke ut som en player nej...

Lenke til kommentar

Vet ikke om du har noe personlig imot medlemmet "PUA", sony123, men å ta et standpunkt og henge seg opp i detaljer og bagateller har liten betydning. Hva medlemmet "PUA" er, om han så er en player, så er konseptet "PUA-pick up artist" noe som ikke har noe direkte med ham å gjøre. Å forstå hvordan vi skal te oss ute blant folk, sosialrelasjoner, er mer dekkende. Om du hadde vært jente, ville du helst møtt en fyr ravende full, som "var seg selv", eller en som har lært å oppføre seg blant andre mennesker og få kontakt med dem. Svaret er enkelt, eller er det det?!

Lenke til kommentar

En liten kommentar fra sidelinja - det ser ut til at disse angrepene, iallfall tilsynelatende, kommer fra folk som er det dr. Paul vil kalle "topptunge på samvittighet".

 

For de som ikke har vært borti MindOS-modellen så gjelder dette visdom, noe man ifølge modellen får som en følge av samvittighet + en følelse/intuisjon/kalibrering/hva pokker du vil kalle det for hvor mye samvittighet du skal ta med deg inn i en gitt situasjon. De som svikter i intuisjonsbiten og tar med seg full pakke inn i enhver situasjon kaller han da "topptunge på samvittighet".

 

Jeg skal prøve å unngå enda ett av de eviglange innleggene som ingen leser likevel, men det virker ærlig talt som at disse anklagene om dårlig moral, manipulering osv kommer fra folk som enten ikke har opplevd særlig mye av verden eller blåholder på et veldig idealistisk bilde og så kaster seg ut i diskusjoner med dette som bakteppe.

 

For å ta et praktisk eksempel - for de av dere som er fotballspillere nøler dere neppe med å kaste dere inn i en takling av en motspiller, uten særlig tanke for hva dere potensielt kan forårsake av skader.

Samtidig er det antagelig få av dere som hadde kastet dere inn i en grisetakling av en 75 år gammel bestemor, fordi dere hadde sett for dere brukne bein og det som verre var og blitt stoppet av samvittigheten.

 

Ergo - dere tilpasser mengden samvittighet til situasjonen, ofte uten å tenke over det, fordi dere er opplært til å reagere sånn. Tenk så over hva samfunnet forteller deg om jenter - vær snill, vær deg selv, behandle henne som en prinsesse. Resultatet er at mange tar med seg altfor mye samvittighet inn i en potensiell sjekkesituasjon, er alt annet enn seg selv pga frykt og kreative "what if"-tanker, og ender med å sabotere for seg selv fordi de er pissredde for å gjøre noe "galt". Kombinert med Hvermannsens vane for å gå for "worst case"-scenarier har man dermed en glimrende oppskrift på katastrofe.

 

Jeg sier ikke at man skal være totalt hensynsløs og kjøre på som en bulldozer, men mange ser ut til å glemme at man faktisk har en interaksjon med et menneske og ikke en skjør porselensdukke som knekker i to ved det minste vindpust.

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar
For de som ikke har vært borti MindOS-modellen så gjelder dette visdom, noe man ifølge modellen får som en følge av samvittighet + en følelse/intuisjon/kalibrering/hva pokker du vil kalle det for hvor mye samvittighet du skal ta med deg inn i en gitt situasjon. De som svikter i intuisjonsbiten kaller han da "topptunge på samvittighet".

 

Oki. Fant ikke direkt noe om MindOS-modellen.. Link, bøker og hvilken dr. Paul du mener?

Lenke til kommentar
Noen av dere PUAer som vet om noen herreparfymer som faller spesielt godt i smak hos damene / tenner damene ekstra? Skjønner at det er litt smak og behag, men noen parfymer må vel være bedre enn andre :)
Jeg fikk Boss XY anbefalt av to venninder, og den lukta bra når jeg prøvde den på meg også. Så valget falt på den :)
Lenke til kommentar
Noen av dere PUAer som vet om noen herreparfymer som faller spesielt godt i smak hos damene / tenner damene ekstra? Skjønner at det er litt smak og behag, men noen parfymer må vel være bedre enn andre :)

Alle parfymer kan lukte godt, det kommer faktisk veldig an på personlighet, dagsform og været . Men bla.a Escada Sentiment, Gucci Rush, CK Escape, CK Be, Escada Magnetism, Boss Bottled og Rochas synes venninnene mine lukter svært godt. Men husk less is more!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

En kompis av meg holder på med noen feromon-parfymer. Han mener det funker som bare det, men jeg vet ikke helt om effekten ligger i hodet hans, eller om det er feromonene som hjelper til. Han forteller om at det gir syk atraction, men tror heller det går på at han har sinnsykt bra selvtillit, og en sterk virkelighet.

Lenke til kommentar
Hei vennen..

 

Cewlt at du tok turen innom igjen..

 

 

Heeei :D

 

Men nå kommer jeg til å se rundt meg hvis det kommer en gutt bort til meg byen og bli mistenksom på om kompisene hans er med på at han skal få sjekket meg opp.. :ermm: "Spiller han eller er han seg selv" Jeg vet ikke hva jeg skal si, men jeg leter etter orginalitet og at man tør å være den man er.. Mulig dette PU opplegget fremhever dette hos den enkelte(?) Mulig jeg selv trenger å følge dette opplegget :D Ahhh, the irony.. :p

 

Jeg er ikke noe flørtete ute på byen eller hvor jeg måtte være, føler ikke at det er meg rett og slett.. Jeg vil at den gutten skal ta meg for den jeg er (ja, en klisje). Kanskje presset ligger mere på dere gutta å ta initiativet på det å flørte eller komme bort på byen?

 

Jeg er ihvertfall ikke førstemann bort til en gutt jeg synes er kjekk etc. Men det er meg, alle de andre venninnene mine hopper fram og flørter i vei.. kanskje det er det som gjør at jeg trekker meg litt unna, for jeg ser hvordan det ender for dem gang på gang. De tar han med hjem, neste dag hører de ikke noe fra han.. gang på gang.. da tenker jeg "det skal ikke bli meg, jeg gidder ikke leke den leken!"

 

Jeg lever vel fortsatt i den troa på at ridderen min skal komme på en hvit hest en dag :roll:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Melisma, les boka The Game eller no, så kan du komme tilbake til denne tråden. Det ser ut til at du har misforstått hele greiene. Alt dette er for å hjelpe guttene å åpne opp jenta og få henne intressert. De fleste PUA's leker ikke noen andre enn seg selv. Det ser også ut som du er redd for å bli såret, derfor trekker du deg unna og venter på denne vidunder gutten som skal dukke opp og være perfekt fra første øyeblikk.

 

Personlig, så tror jeg at det aldri kommer til å skje med mindre du lar deg bli sjekka opp, hvis du skjønner. Du kan aldri få vite hvordan gutten er 100% helt til dere har gått ut et par ganger eller allerede ved sjekke perioden at du ser at dette ikke er din type. Så igjen, hvis du ikke lar deg bli sjekka opp så finner du ikke drømmegutten. Blir sånn små irritert vær gang jeg leser deg skrive at de som driver med dette her leker noen andre enn seg selv. Det er ikke hva dette går ut på, de som gjør det er players og det er ikke mange som liker dem. Litt små trøtt, så posten kan virke litt rotete. Beklager for det.

 

EDIT: Må bare legge til at det er ivertfall sånn jeg har forstått det, er bare å rette på meg hvis jeg har bomma helt!

Endret av Saykin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...