Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har lest noen selvutviklingsbøker i forhold til studier (hvordan bli en mer effektiv stundent), og hvordan bli mer effektiv generelt sett (Få ting gjort - David Allen). Jeg har også lest en selvutviklingsbok om hvordan en kan få en sunnere livsstil. Jeg syens det er veldig nyttig å lese sånne bøker og kan anbefale andre også å lese sånt, i tillegg til PUA litteratur ;) En sånn bok kan gi deg et nytt og bedre perspektiv på ting, og en del av emnene innenfor selvutviklingsbøkene kan en dra direkte nytte av ved sjekking.

 

Bare husk at endel selvhjelpsbøker er basert på rimlig tynt grunnlag. Det er mye av den samme kveringen over at man har total kontroll over sin egen sjebne i mange av de bøkene, noe som bare er vas. Jeg tviler ikke på at noen selvhjelpsbøker er gode, men det er jaggu mange av de som er dårlige også.

 

AtW

Lenke til kommentar
Man snakker hele tiden om et slags spill med regler her. Så jeg tenkte at kanskje en annen kjent bok om dette, dok ikke spesielt om sjekking, kanskje kan være interessant som "støttelitteratur"? Tenker selvsagt på Games People Play: The Psychology of Human Relationships av Eric Berne (kjent bok innen psykologien).

 

Wow. Den har jeg faktisk aldri hørt om! Takk for tipset. Skal absolutt bestilles og leses

 

Jeg har lest noen selvutviklingsbøker i forhold til studier (hvordan bli en mer effektiv stundent), og hvordan bli mer effektiv generelt sett (Få ting gjort - David Allen). Jeg har også lest en selvutviklingsbok om hvordan en kan få en sunnere livsstil. Jeg syens det er veldig nyttig å lese sånne bøker og kan anbefale andre også å lese sånt, i tillegg til PUA litteratur ;) En sånn bok kan gi deg et nytt og bedre perspektiv på ting, og en del av emnene innenfor selvutviklingsbøkene kan en dra direkte nytte av ved sjekking.

 

Bare husk at endel selvhjelpsbøker er basert på rimlig tynt grunnlag. Det er mye av den samme kveringen over at man har total kontroll over sin egen sjebne i mange av de bøkene, noe som bare er vas. Jeg tviler ikke på at noen selvhjelpsbøker er gode, men det er jaggu mange av de som er dårlige også.

 

AtW

 

I'd second that.

 

Mange selvhjelpsbøker er basert kun på forfatterens personlige erfaringer, og jeg har opplevd at en del av de ikke klarer å bryte ned nøyaktig HVORFOR forfatteren nådde målene sine.

Uansett, så er det som du sier, mange bra der ute og.

 

Personlig foretrekker jeg vitenskapsbøker fremfor selvhjelpsbøker. Men er til god hjelp hvis man har problemer med å identifisere sticking points

Lenke til kommentar
Mange selvhjelpsbøker er basert kun på forfatterens personlige erfaringer, og jeg har opplevd at en del av de ikke klarer å bryte ned nøyaktig HVORFOR forfatteren nådde målene sine.

Uansett, så er det som du sier, mange bra der ute og.

Du vet, selvhjelpsbøker har hjulpet forfatteren ved at han har solgt nok av dem til godtroende tullinger slik at han/hun ble rik og berømt. Samme med disse som holder foredrag om hvordan å lykkes. Paradokset er at de selv har lykkes gjennom å få fete honorarer for å stå å gi en times selvfølgelighets svada i beste dr Phil stil.

 

Minner meg litt om dem som selger tippe/lotto systemer; de har sannsynligvis tjent mye mer på å selge systemet, enn å bruke det selv...

Lenke til kommentar
Du bør ikke bruke The Game som sjekkeguide, eller bruke noe/så mye av det som står der, er nok mange osom her brent seg på det.

Hva med Rules of the Game? Noen som har lest/brukt den?

Det skal sies at jeg nå har lest The Game, vurderer å kjøpe Rules of the Game.

Endret av stail
Lenke til kommentar

Har kjøpt den, og fikk lest i den i ti minutter når jeg satt på cafe før jeg så et set jeg måtte åpne. Mistet så boka, og må kjøpe den på nytt. Virker som et bra newbiemission. Strauss fikk jo mye klager fra folk som hadde lest the game, og blitt bustet på å bruke rutiner derfra, så han måtte nesten komme med noe mer...

Lenke til kommentar
Har kjøpt den, og fikk lest i den i ti minutter når jeg satt på cafe før jeg så et set jeg måtte åpne. Mistet så boka, og må kjøpe den på nytt. Virker som et bra newbiemission. Strauss fikk jo mye klager fra folk som hadde lest the game, og blitt bustet på å bruke rutiner derfra, så han måtte nesten komme med noe mer...

Hehe :) Etter hva jeg har forstått så er det en trinnvis "how-to"-guide, sikkert noen nyttige tips der, anser den som kjøpt ;)

Lenke til kommentar
Heller det at folk ikke klarer å akseptere en "alternativ" realitet. Folk lever jo stort sett i den samme komfortbobla hele livet, og er livredde for å trå ut av comfortsonen sin.

 

Derfor ender de fleste eksemplarene av "the game" opp i en nedstøvet bokhylle på gutterommet.

 

 

Men det høres egentlig bra ut, heller det en en masse falske følelseskalde sleskinger som ikke får seg no anna enn ved hjelp av løgn,bedrag og manipulasjon.

Det sier litt om det aktuelle mennesket, når det er nødvendig å manipulere og bedra for få oppmerksomhet, å få seg no....

De er hakket under de som frekventerer skippergata...

 

Det er en grunn til at menneskenaturen foretar slike kvalitetsutvelgelser der dere, når dere blir vurdert på korrekt grunnlag blir utelatt, selv ikke naturen vil støtte opp om en slik negativ utvanning av gode gener.

Lenke til kommentar
Heller det at folk ikke klarer å akseptere en "alternativ" realitet. Folk lever jo stort sett i den samme komfortbobla hele livet, og er livredde for å trå ut av comfortsonen sin.

 

Derfor ender de fleste eksemplarene av "the game" opp i en nedstøvet bokhylle på gutterommet.

 

 

Men det høres egentlig bra ut, heller det en en masse falske følelseskalde sleskinger som ikke får seg no anna enn ved hjelp av løgn,bedrag og manipulasjon.

Det sier litt om det aktuelle mennesket, når det er nødvendig å manipulere og bedra for få oppmerksomhet, å få seg no....

De er hakket under de som frekventerer skippergata...

 

Det er en grunn til at menneskenaturen foretar slike kvalitetsutvelgelser der dere, når dere blir vurdert på korrekt grunnlag blir utelatt, selv ikke naturen vil støtte opp om en slik negativ utvanning av gode gener.

 

 

 

 

Nok en flott post fra en som ikke gidder å lese seg opp på hva dette virkelig dreier seg om..

 

Ta å les litt i tråden der vi diskuterer moral rundt dette før du kommer med sprøyt vi har hørt hundre ganger før, og klart å forklare oss om.

Lenke til kommentar
Nok en flott post fra en som ikke gidder å lese seg opp på hva dette virkelig dreier seg om..

 

Ta å les litt i tråden der vi diskuterer moral rundt dette før du kommer med sprøyt vi har hørt hundre ganger før, og klart å forklare oss om.

 

Dette dreier seg om å være en annen enn den man er, om manipulasjon, løgn og bedrag ovenfor seg selv og andre.

 

Hvorfor må man gå såå drastisk til verks?

Lure naturens innebygde forsvarsverker?

 

Det fins absolutt ingen moral i manipulasjon, løgn og bedrag.

Lenke til kommentar
Nok en flott post fra en som ikke gidder å lese seg opp på hva dette virkelig dreier seg om..

 

Ta å les litt i tråden der vi diskuterer moral rundt dette før du kommer med sprøyt vi har hørt hundre ganger før, og klart å forklare oss om.

 

Dette dreier seg om å være en annen enn den man er, om manipulasjon, løgn og bedrag ovenfor seg selv og andre.

 

Hvorfor må man gå såå drastisk til verks?

Lure naturens innebygde forsvarsverker?

 

Det fins absolutt ingen moral i manipulasjon, løgn og bedrag.

 

 

Der bommer du igjen.

"Lure naturens innebygde forsvarsverker".. Vi lurer dem ikke, vi er bevisste på dem.

 

"Være en annen enn den man er"<-- hvor har du dette fra?

 

Som sagt lille venn. ta å les litt i tråden før du kommer med slike utsagn. begynner å bli lei av å hive meg i forsvarsposisjon over folk som jeg virkelig driter i, og som er så dypt begravet i comfortbobla si at de aldri vil skjønne dette

Lenke til kommentar

Hey, du glemte forsvarstalen om moralen i dette? Wonder why? :whistle:

 

Hmm, men altså dere er "bevisste" på forsvarsverkene?

Dvs?

Dere vet hvordan du skal unngå dem, altså manipulasjon.

 

Være en annen enn den man er ja, er det ikke det vi kaller det når du ikke er deg selv, men lager ett "spesialtilpasset" bilde av deg selv for anledningen?

Endret av sony123
Lenke til kommentar
"Være en annen enn den man er"<-- hvor har du dette fra?

 

PUA, du har jo sjølv sagt at det ikkje nyttar å "være seg selv" (i post #1 om eg ikkje tek feil).

 

Som sagt lille venn.

 

For alt du veit så kan h*n vera eldre enn deg. Kven er du til å kalle nokon "lille venn"? ;)

 

Som sagt, å være seg selv uten å forstå basics rundt PU, fungerer ikke nei.

Hvis man hopper ut på sjekkearenaen dagen man fyller 20, uten å ha hatt virkelig mye erfaring fra før av (altså naturals) så vil det generelt ende opp i havarier.

;) Jeg burde kanskje utdypet det litt...

 

Jeg kaller alle lille venn.. lille venn ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...