Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

Litt små-skeptisk til Chase, virker å være i gata til mystery og co, og langt mindre til RSD (som jeg personlig elsker fordi det går så dypt på egen person).

Kan garantere deg at det ikke er noe Mystery i boken. Har hørt mye bra om RSD, bare at den ikke dekker hele aspektet like mye som Chase. Boken er dog ikke så super på "innergame", men da kan man lese bøker om kognitiv terapi ol.

Endret av logaritmemannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RSD har hjulpet meg MYE på inner game! Nå kjøpte jeg faktisk boken til Chase, regner med at jeg leser den ferdig innen uka, så kan gi en liten anmeldelse av den her etterpå for dem som er interessert. Jeg føler at når jeg har komt så langt på inner game, så er det mer "logistikken" og det praktiske som henger etter.

Boken er uansett billig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har noen bok-tips til en enkel innføring i "innergame" / økt selvtillit?

(Har av en eller annen grunn ikke selvtilliten som matcher mitt fysiske utseende, som egentlig er ganske bra.. =/ )

Nå er jeg en stor troende på det å heller skjønne hvordan sosiale interaksjoner faktisk foregår (på et dypere plan) enn å utvikle innergame. Dette er fordi jeg har god selvtillit, alt for god med tanke på hvordan jeg ser ut men det er noe jeg ikke bryr meg om.

Anyway, bare det at du nevner utseende sammen med selvtillit får alarmen min til å blinke. For at du skal ha et godt inner game må du klare å skille utseende og andre eksistensielle faktorer fra selvtilliten din. Du skal ha god selvtillit for at du er AWESOME. Ikke fordi du har sixpack og fine muskler. De som har sett meg sjekke jenter, sett hvilke jenter jeg har hooket opp med og sett hvordan jeg ser ut skjønner ikke bæret. Selvtilliten min kommer fra at jeg vet jeg er smart, jeg vet jeg er kul og jeg vet at uansett hvor "kjekk" en annen fyr er så har han ikke sjans mot mine ferdigheter når det kommer til sjekking. Selv hvor usanne disse påstandene er, så er det faktum for meg. Det er ingen tvil. Og hvis det skulle bli motbevist så tolker jeg det som et unntak for reglen i motsetning til mange som revurderer realiteten sin når slikt skjer.

Litt trøtt og full når jeg skriver dette så kan være litt rotete, men jeg tror du vet hvor jeg vil.

Hvis du absolutt må lese en bok, så anbefaler jeg sterkt "Zen and the art of motorcycle maintenance". Utrolig bra bok som får deg til å revurdere litt av hvert.

Lenke til kommentar

Noen som har noen bok-tips til en enkel innføring i "innergame" / økt selvtillit?

(Har av en eller annen grunn ikke selvtilliten som matcher mitt fysiske utseende, som egentlig er ganske bra.. =/ )

Jeg er enig med Nittutt her i at selvtillit ikke bør ha noen sammenheng med utseende. Hva skjer da f eks hvis du skulle råke utfor ett eller annet slik at utseendet ditt forandrer seg drastisk? Det kan være noe så "enkelt" som at du ryker på en depresjon og eter på deg 40 kg, hva da?

Jeg skrev et kilometerlangt innlegg om hva, hvorfor og hvordan i en annen tråd, og jeg kan forsøke å gjengi essensen her.

Først, finn ut hva som forårsaker den dårlige selvtilliten. De vanligste årsakene er negativ indre dialog, dvs tanker som "du er en verdiløs taper" etc, at man føler seg mindreverdig i forhold til damer eller frykt forårsaket av antagelser, tidligere erfaringer og hvordan man tror folk kommer til å reagere hvis man gjør A eller B. Som en smart mann skrev; Du er ikke redd for det du tror du er redd for, du er redd for hva du tror.

Dette er imidlertid noe bare du selv kan vite, og det krever gjerne litt graving i sjela før man finner årsaken da psyken vår har for vane å feie slike ting under teppet for å opprettholde status quo. Et godt tips kan være å forestille seg en situasjon der man vet at selvtilliten svikter, rette oppmerksomheten mot hva man tenker og føler og så starte i den enden.

Ellers finner du det erkelange innlegget her, hvor jeg blant annet skribler en del om teknikker og tips for å få has på negative tankemønstre. En del av det som står der kommer antagelig til å være irrelevant for din situasjon, men det kan være verdt å ta en titt likevel. Jeg har også skrevet noen anbefalinger nederst i det innlegget hvis du vil ha noe å lese/høre/se på.

Endret av Raven_Heart
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Do it Quinn!

Jeg kan se på det i kveld; Jeg har jo fått en god del bokanbefalinger av bla. deg, i tillegg til å ha prøvd mye rart innen sjekking, så jeg har en del å bidra med. Varierer litt hvor aktiv jeg er her da, alt etter når jeg er hjemme i Norge og gidder å sitter å chille på forumet--men blir nok en del frem mot jul i hvert fall. ;)

Fint hvis folk kan komme med litt linker til meget gode innlegg i denne tråden, typ det som RavenHeart linket til over, så kan jeg hotlinke dem i førsteposten. Evt. andre forslag til nettsider, blogger, bøker etc. kan dere ta her eller på PM.

Edit: Fikk en day2 (film og chill) med ei jeg har møtt i morgen, så må gjøre ferdig et prosjekt i kveld). Tar det til uken, vil gjerne lage en bra førstepost.

Endret av The mighty Quinn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen her inne som har lest "the game"? Synes i utgangspunktet at konseptet er patetisk, men jeg må innrømme at jeg blir nyskjerrig på boka i og med at den har fått såpass stor suksess. Vil dere anbafale meg å lese den på norsk eller engelsk? Jeg er så klart besti norsk, men vil heller lese den på engelsk hvis oversettelsen er dårlig eller noe av poenget med handlingen forsvinner i oversettelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...