Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Når jeg prater med jenter på byen prøver jeg å ha litt interessante samtaler med dem. Ber henne for eksempel beskrive seg selv med tre ord, ber henne forklare hvordan hun tror jeg er som person(får servert førsteintrykket) og forteller at jeg skal beskrive henne etterpå. Jeg snakker veldig mye om hjemplassen hennes og hvordan en typisk person derifra er, å prøve å få henne til å prate dialekten min pleier også å skape mye god stemning.

 

Er dette bra eller dårlig? Føler jentene smiler og ler og responderer likt uansett hva jeg sier så er ikke så lett å vite hva som er bra og hva som er kjedelig og uinteressant.

 

Er ikke noe feil i dette, men selv liker jeg å få jentene til å prate så mye som mulig. Jeg vil de skal føle at de må bevise noe for meg, istedenfor at jeg må bevise noe for dem. Har hatt stor suksess med denne metoden.

 

Angående vennefella...

Hvis man prøver seg på ei, er det over og ut om det ikke går? Eller er det mulig å være venner etterpå?

 

Hvorfor vil du være venner med hun etterpå? Det er mulig hvis du ikke har en "baktanke" om at det kan lede til noe mer senere.

 

Noen som har lest juggler method? Trenger man å lære seg noe terminologi før man leser den? Virker som om den tar noen termer for gitt "EV", "Soi". *Confused*

 

Har ikke det nei, beklager, men jeg kan med stor sikkerhet fortelle deg at det er unødvendig å lese den. Hold deg til klassisk psykologisk teori om attraksjon for å så gå ut i felt. Du vil komme mye lenger med dette enn ved å lese alt skrapet som finnes der ute.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er ikke noe feil i dette, men selv liker jeg å få jentene til å prate så mye som mulig. Jeg vil de skal føle at de må bevise noe for meg, istedenfor at jeg må bevise noe for dem. Har hatt stor suksess med denne metoden.

 

 

 

Hvorfor vil du være venner med hun etterpå? Det er mulig hvis du ikke har en "baktanke" om at det kan lede til noe mer senere.

 

 

 

Har ikke det nei, beklager, men jeg kan med stor sikkerhet fortelle deg at det er unødvendig å lese den. Hold deg til klassisk psykologisk teori om attraksjon for å så gå ut i felt. Du vil komme mye lenger med dette enn ved å lese alt skrapet som finnes der ute.

 

Har du noen henvisninger til hvor jeg kan starte? Bøker o.l.

Lenke til kommentar

Ok. Vel emnet er ganske bredt, så hvis du liker å lese er det en bok (fagbok) som heter Social Psychology som er helt perfekt. Den er kanskje litt dyr, men den dekker alle relevante emner i forhold til menneskelig oppførsel ovenfor hverandre. Får deg fra en 3er på skalaen til en 4/5er relativt raskt :)

Lenke til kommentar

Ok. Vel emnet er ganske bredt, så hvis du liker å lese er det en bok (fagbok) som heter Social Psychology som er helt perfekt. Den er kanskje litt dyr, men den dekker alle relevante emner i forhold til menneskelig oppførsel ovenfor hverandre. Får deg fra en 3er på skalaen til en 4/5er relativt raskt :)

 

Forfatter? Skal nok få lånt bøker uansett. Så pris betyr ikke noe.

Endret av 1814_
Lenke til kommentar

Jeg ser helt ærlig ikke bruksområdet til en lærebok i sosialpsykologi når man skal lære seg sjekking. Det er jo rent teoretisk, mens (bra) sjekkebøker er praksis. Bøker om kroppsspråk og kognitv terapi er derimot ikke dumt.

 

How to make girls chase av Chase Amante er den beste jeg har lest, og har fått bra kritikk av mange andre i det norske sjekkemiljøet. I boken er det nevnt veldig konkrete tips til hvordan du kan utvikle deg på flere områder i livet. Her kan du få en smakebit: http://www.girlschase.com/insights

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser helt ærlig ikke bruksområdet til en lærebok i sosialpsykologi når man skal lære seg sjekking. Det er jo rent teoretisk, mens (bra) sjekkebøker er praksis. Bøker om kroppsspråk og kognitv terapi er derimot ikke dumt.

 

How to make girls chase av Chase Amante er den beste jeg har lest, og har fått bra kritikk av mange andre i det norske sjekkemiljøet. I boken er det nevnt veldig konkrete tips til hvordan du kan utvikle deg på flere områder i livet. Her kan du få en smakebit: http://www.girlschase.com/insights

 

Ser poenget. Tenker jeg bare bruker én kveld på boka. Skal sjekke ut Chase Amante. Takk for tipset.

Lenke til kommentar

Den boggen fra Chase Amante er veldig bra! Jeg pleier å lagre mange av innleggene offline, og lese dem på Kindle-en min når jeg er ute å reiser. Synes det er en en fin motvekt til RSD (som jeg liker veldig godt), som går mer på selvtillitt og det indre. Dette er veldig praktisk, og jeg har fått nøstet opp i mange stickingpoints ved å lese der.

Lenke til kommentar

http://www.amazon.co...nderstandi0d-20 er en ny utgave av den jeg har. Så har vi bøker som:

 

http://www.amazon.co...s=Body+Language

 

http://www.amazon.co...s=Body+Language

 

http://www.amazon.co...s=Body+Language

 

som lærer deg mye annet spennende innenfor personlig utfyllelse og andre elementer ved menneskelig kontakt.

 

http://www.amazon.co...ords=Attraction

 

Har jeg hørt mye bra om, men ikke lest selv.

 

Så er det bøkene til Tucker Max. De lærer deg om litt ekstreme eksempler og får deg til å stille deg selv noen spørsmål om hva som egentlig fungerer.

 

Fuuuuck! En haug nye bøker jeg må lese... :(

Lenke til kommentar

Jeg ser helt ærlig ikke bruksområdet til en lærebok i sosialpsykologi når man skal lære seg sjekking. Det er jo rent teoretisk, mens (bra) sjekkebøker er praksis. Bøker om kroppsspråk og kognitv terapi er derimot ikke dumt.

Dette er jeg sterkt uenig i. Sjekking handler om så mye mer enn bare "sjekking" hvis du ønsker å få mer ut av det enn bare sex. Hvis du ønsker å lære deg hvordan alt er bygget opp, hvorfor det som virker virker og gå litt i dybden på menneskelig interaksjon så er sosialpsykologi veldig essensielt.

Lenke til kommentar

Jeg har selv en lærebok i sosialpsykologi og har fått veldig lite ut av den når det gjelder sjekking. For meg hjelper det lite å vite at attraktive mennesker er mer vellykkede enn de som ikke er like pene, jo mer evolusjonsmessig "fitness" man har jo bedre er det, etc. Det er ren statistikk, noe som man "kjemper mot" når man skal lære seg PU.

 

Utdrag:

(...)Women, facing high reproductive costs, will look for a man who can supply the resources and support her needs to bear a child

(Aronson, Wilson, Akert, 2010)

 

Slik jeg ser det hjelper dette lite med mindre man vet hvordan man blir den mannen, som beskrevet ovenfor. Det er her sjekkebøker kommer inn, praktisk anvending av teorien, testet på erfaringsmessig grunnlag

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Modellering, gutta. Finn folk som er flinke fra før, heng med dem og lær av dem.

Ta helst en bootcamp, da møtere dere gutter som har gått hele den lange kjipe veien før og som kan forklare hvor dere tråkker feil.

 

EDIT: Delvis enig med både logaritmeduden og Nittut. Sosialpsykologi er nyttig for å forstå det store bildet, mens sjekkebøker er mye bedre for konkrete råd på hva man skal gjøre med jenter. Man har veldig godt av begge, men det beste er uansett alltid å lære direkte av noen som er flinkere enn deg.

Endret av DoGr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...