Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

Du nådde vel ikkje opp? Kvinnfolk kan velje og vrake i kukar, så da er det sjølvsagt at dei prioritera (rundbrennarane/PUA).

Du nådde vel ikkje opp? Kvinnfolk kan velje og vrake i kukar, så da er det sjølvsagt at dei prioritera (rundbrennarane/PUA).

Nei, jeg har allerede fått betegnelsen "rundbrenner" så det tar jeg ikke så seriøst. Det er ikke det jeg er ute etter. Dette er en jente som er kvalitet, og som absolutt ikke vraker rundt i gutter. Det er derfor det irriterer meg. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, for jeg begynte seriøst å like henne. Og jeg aner ikke hva jeg har gjort galt. Så dersom det er noen flere som har en mening så er jeg evig takknemlig.

Min beste teori er at jeg gikk litt for fort frem, eller at hun venter på at jeg skal ta det neste steget; hadde det siste vært aktuelt så ville hun vel aldri ha ignorert meg i utgangspunktet. Vet ikke om jeg skal droppe hele greiene, eller forsøke en gang til. Anonym poster: 037311b5f581985c482e29064cb0b789

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmål; hvor går grensa med å være "douche" (misbrukt uttrykk)? Hvor mye er for mye? Jeg har opplevd flere ganger at jeg ender opp med å gjøre dama bitchy og gira på å ta tilbake på meg ved å overgå meg i fornærmelser. Det funker i grunn bare på en del av damene. Det er jo ikke akkurat det jeg vil. Jeg vil egentlig bare være hyggelig, men jeg klarer ikke å føre en samtale slik. De gangene jeg har spilt hyggelig og interessert (i det hun sier) så fungerer det enda værre enn når jeg bare kjører på med min greie. Skjønner at det er en mellomting som er greia, men hvordan gjør dere det med kalibrering osv? Tar dere en rask vurdering der og da hvor grov i språket dere skal være, utifra hvilken jente dere har med å gjøre? Apropos smiling, hvor mye har dette egentlig å si under en samtale?

Jeg prøver ikke å si noe "douche", men vil ikke beklage det jeg sier heller. Altså, jeg vil ikke filtrere noe jeg skulle sagt kun fordi jeg er redd for at dama kan oppfatte det dårlig. Å være hyggelig som et sjekketriks er egentlig litt manipulerende da man gjerne forventer å få noe tilbake. Altså, er hyggelig, men er ikke hyggelig fordi jeg forventer at andre skal gi meg noe tilbake. Dette er noe jeg prøver å gjøre, vil ikke si jeg er noen ekspert.

Grunnen til at det å være "douche" kan fungere er vel egentlig at menn flest er veldig "nice guy", er man noe utenom det vanlige er det ofte et pluss.

Kalibrering er noe man ikke kan gjøre på forhånd, men er noe man gjør i etterkant. Sier man noe som oppfattes dårlig, er det beste bare å innse feilen. Dette kan man gjøre med å for eksempel si "det var bare en spøk" eller "jeg visste ikke at du ville reagere slik".

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ok, her er dealen.. Ble med ut på byen idag, men følte meg nokså dårlig så jeg orket ikke å drikke. Fikk etterhvert god kontakt med ei veldig pen jente som er et par år eldre enn meg(24), som jeg også snakket litt med tidligere på kvelden da hun vorset hos oss. Ble sittende å snakke nesten hele kvelden, og var veldig tydelig at hun var interessert. Tok taxi hjem igjen sammen, men siden jeg var nokså edru, og hun ganske full(i tillegg til at jeg ikke følte meg så veldig bra - i magen hvis detaljer trengs) tok jeg ikke noe initiativ til å bli med henne hjem. Er ganske sikker på at det hadde gått i boks hvis jeg hadde gått inn for det, men var lite interessert i sex akkompagnert av ustoppelig fising :( Spørsmålet er, hva gjør jeg videre? Har nok flere muligheter til å se henne på vors igjen, men venter jeg til da eller tar jeg kontakt før den tid? Eller var hun rett og slett full, kanskje litt skeptisk til å snakke mye med en som var edru samme kveld og lite keen på kontakt imens? PS. Dette er sannsynligvis et veldig rotete innlegg, da jeg kom hjem til nachspiel og whisky og endte opp litt mindre edru enn på byen. Beklager. PPS. Jeg er ikke helt på bærtur når det kommer til jenter, men er for det meste vant til å bare gå for de som prøver seg på meg og sjekker sjeldent opp jenter aktivt. Pleier som regel å gå av seg selv, men denne jenta traff en nerve. Og veeldig mye penere enn gjennomsnittet. Gi en stakkar noen tipzz Anonym poster: 3f4a3d756b182912998adbfdd90d893f

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, i alkoholpåvirket tilstand skal jeg stille et spørsmål. Jeg befinner meg nå i en situasjon, som i mitt hode, kan minne om plottet til en romantisk spillefilm:

Jeg har begynt på en høgskole i en ny by og her kjente jeg ingen da jeg flyttet hit. Nå er jeg godt i gang med fadderuken og har fått meg noen venner. De første dagene fant jeg ut at den ene fadderen min var ganske bra og jeg fikk den følelsen i kroppen som jeg ofte får med jenter som jeg etterhvert får følelser for. Jeg har vært litt frempå og har køddet litt med henne på vorsene og dratt henne ned på fanget og flørtet litt. Problemet er at hun ikke er noe spesielt interessert. Hun er mer giret på en annen gutt her på skolen som egentlig er et stort rasshøl, jeg har blitt fortalt at han er en player som flyr rundt på alle jentene og at han har henne rundt lillefingeren. Uansett så er det verste handikappet mitt at jeg er 2 år yngre og det vet jeg er et veldig stort handikapp og, det er ikke mange jenter som liker yngre gutter. Det at hun er fadderen min gjør vel også at det føles litt tabu å lage god stemning med et fadderbarn.

MEN jeg er sta og gir meg ikke, noen tips for hva jeg kan prøve?

Lenke til kommentar

Uansett så er det verste handikappet mitt at jeg er 2 år yngre og det vet jeg er et veldig stort handikapp og, det er ikke mange jenter som liker yngre gutter. Det at hun er fadderen min gjør vel også at det føles litt tabu å lage god stemning med et fadderbarn.

Limiting beliefs. En jente rasjonaliserer ofte at dette er en årsak til at hun ikke liker gutten, men hvis hun blir tent så har det ikke noe å si.

Det kan hende at hun synes det er tabu å rote med fadderbarna da hun skal ha en slags autoritetsrolle for deg i løpet av uken, men det bør være visket ut når hverdagen kommer.

Det største problemet er at hun er interessert i han andre. Du har kjent på det selv. Når du forelsker deg i noe du vil ha så kan det blokkere for andre valg. Man fantaserer om den/det man vil ha og generelt tenker mye på det. Men her må du bare trøkke igjennom.

Det beste generelt sett er å vise at du er en sosial fyr og ta ledelsen. Får du andre til å søke deg som sosialt midtpunkt (at andre hører med deg om hvor det skjer ting og du er limet i det som skal skje) er det en god start. Prat med henne, andre jenter og gutter, kom deg inn i hennes sosiale sirkel. Ikke jakt, men vær hyggelig og ta initiativ til ting.

• Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ok, litt bitterhet som sitter igjen hos meg nå etter denne helgen. Jeg og noen kamerater leide oss en suite med flere soverom, badstu osv.

Vi hadde både vors og narch hvor det kom en god del folk. I 3-tiden når vi kom hjem fra byen og alkoholen var på vei nedover(var nesten edru) så slappet jeg og et par andre av i badstuen. Jeg gikk inn i stuen for å hente mer drikke da en jente kom ut fra det ene rommet iført nattkjole. Han var veldig pen og jeg begynte å prate med henne og spørre om hun ville bli med inn i badstuen. Da svarte hun "nei, jeg tenkte jeg skulle slappe litt av her" og gikk inn igjen på rommet og la seg ned på sengen mens hun så mot meg.

Jeg tenkte jo selvfølgelig at dette kunne være et hint, men jeg hadde som sagt drukket veldig lite og hun var edru(kjørte veninnene sine), så jeg fikk meg ikke til å kaste meg over henne og være like frempå med en jente jeg knapt hadde hilst på, noe som jeg ellers ville ha vært hvis jeg hadde drukket mye. Det endte opp med at vi ble liggende å flørte i sengen mens hun sendte meg sensuelle blikk. Jeg hadde så lyst til å bare ta tak i henne og dra henne oppå meg, men jeg fikk meg rett og slett ikke til å gjøre det. Jeg klarte ikke å lese hvor jeg hadde henne og tenkte hele tiden på hvor kleint utfallet ville bli dersom jeg ikke traff blikk og mest fordi jeg visste hun var helt edru.

Hva ville dere gjort i en slik situasjon?

Endret av Mos Def
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ok, litt bitterhet som sitter igjen hos meg nå etter denne helgen. Jeg og noen kamerater leide oss en suite med flere soverom, badstu osv.

Vi hadde både vors og narch hvor det kom en god del folk. I 3-tiden når vi kom hjem fra byen og alkoholen var på vei nedover(var nesten edru) så slappet jeg og et par andre av i badstuen. Jeg gikk inn i stuen for å hente mer drikke da en jente kom ut fra det ene rommet iført nattkjole. Han var veldig pen og jeg begynte å prate med henne og spørre om hun ville bli med inn i badstuen. Da svarte hun "nei, jeg tenkte jeg skulle slappe litt av her" og gikk inn igjen på rommet og la seg ned på sengen mens hun så mot meg.

Jeg tenkte jo selvfølgelig at dette kunne være et hint, men jeg hadde som sagt drukket veldig lite og hun var edru(kjørte veninnene sine), så jeg fikk meg ikke til å kaste meg over henne og være like frempå med en jente jeg knapt hadde hilst på, noe som jeg ellers ville ha vært hvis jeg hadde drukket mye. Det endte opp med at vi ble liggende å flørte i sengen mens hun sendte meg sensuelle blikk. Jeg hadde så lyst til å bare ta tak i henne og dra henne oppå meg, men jeg fikk meg rett og slett ikke til å gjøre det. Jeg klarte ikke å lese hvor jeg hadde henne og tenkte hele tiden på hvor kleint utfallet ville bli dersom jeg ikke traff blikk og mest fordi jeg visste hun var helt edru.

Hva ville dere gjort i en slik situasjon?

Som jeg alltid gjør når jeg blir invitert. Takker høflig ja og forsyner meg av alt vertskapet byr på. Ren høflighet.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Var på bursdag i helgen, var maks pølsefest. Tenkte at det bare var å gi opp, 5 jenter, hvorav de to av dem som faktisk var "fuckable" hadde kjæreste.

Så kommer det en søt jente alene som ikke kjenner noen. Vi kommer veldig godt overens og blant 20 kåte gutter er jeg den som til slutt drar henne med opp på et rom og hooker.

Achievement unlocked: Få den eneste jenta på pølsefest

Selvfølgelig er det alltid skjær i sjøen og 15 minutter senere mumler hun "Sorry, kan ikke gjøre dette, jeg har kjæreste". Vi holder på litt til fordi det var helt umulig å stoppe, og så sier hun at hun får alt for dårlig samvittighet.

Yeye

Forøvrig inviterte jeg nettopp en jente jeg har dealet med ganske lenge (men ikke noe kyssing eller noe intim har skjedd enda) til å være med på tur gjennom Frankrike i høstferien. Oss to alene.

Hun sa ja :w00t:

Jenta er definitivt kjærestemateriale, så dette blir bra. Begynner virkelig å få ting til nå!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde trekant på fredag! Var ganske morsomt hvordan det skjedde. Jeg hadde med meg 2 kompiser og 2 jenter hjem på nach. Satt og drakk mens vi pratet shit, gutta hadde lyst til å prate om noe seriøst mens jeg bare pratet om sex. Så endte det opp med at de gikk å la seg i sengen min, noe jeg fort merket. Gikk inn på rommet mitt, lukket døren og skviste meg imellom dem. Kommanderte dem til å kysse hverandre, sa "Nå er det min tur" og whops. Vi var alle nakne iløpet av få minutter og det var helt fantastisk :D

Veldig annerledes enn jeg hadde trodd men da har man jo opplevd det også :)

• Liker 6
Lenke til kommentar

Kunne trengt noen tips. Holder på med ei. Ligget med henne, og roter med henne hver fest vi er på. Problemet er at hvis jeg sender henne melding/ringer henne/chatter på Face og spør om hun vil bli med å finne på noe, sier hun alltid at hun har mye skole/skal trene etc. Hun er faktisk det da, er ikke sånn at hun sier hun skal trene og henger med andre. Men hvis hun var ordentlig keen, burde hun vel prioritert meg foran det?

Men hvis jeg ikke sender melding på en dag f.eks., så får jeg alltid melding der hun spør hva jeg er ute på (bare sånne random meldinger, type "Vååååkeeen??"), eller hvis jeg ikke tar kontakt når jeg er online, så tar _alltid_ hun kontakt. Så hun er tydeligvis interessert i noe, men virker ikke så keen på å finne på noe til vanlig. Noen tips, redd for å virke for needy ... Tror jeg har spurt litt for ofte, slik at hun vet at dersom hun sier nei, så spør jeg igjen senere ... Burde kanskje ikke spørre på en stund?

Føler jeg har blitt flink på selve sjekkingen nå, men sliter med å holde interessen når det begynner å bli til noe. Har feilet der mange ganger. Noe anbefalt lesestoff på mer sånne ting?

Endret av The mighty Quinn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, at noen har en kjæreste er vel ikke alltid en hindring hvis man vil få seg noe. Hvor mye kosing ble det egentlig?

Tja, men hun hadde ikke lyst mer. Kunne kanskje overtalt henne til å holde på noe lengre, men er litt for douchebag move for meg.

Og hvor mye kosing..? Vel, uten å være for grafisk så var det mye klining, pupper og kjønnsorgan (utenpå klær) involvert. Ikke så mye man rekker på et kvarter

Endret av Error
Lenke til kommentar

Kunne trengt noen tips. Holder på med ei. Ligget med henne, og roter med henne hver fest vi er på. Problemet er at hvis jeg sender henne melding/ringer henne/chatter på Face og spør om hun vil bli med å finne på noe, sier hun alltid at hun har mye skole/skal trene etc. Hun er faktisk det da, er ikke sånn at hun sier hun skal trene og henger med andre. Men hvis hun var ordentlig keen, burde hun vel prioritert meg foran det?

Men hvis jeg ikke sender melding på en dag f.eks., så får jeg alltid melding der hun spør hva jeg er ute på (bare sånne random meldinger, type "Vååååkeeen??"), eller hvis jeg ikke tar kontakt når jeg er online, så tar _alltid_ hun kontakt. Så hun er tydeligvis interessert i noe, men virker ikke så keen på å finne på noe til vanlig. Noen tips, redd for å virke for needy ... Tror jeg har spurt litt for ofte, slik at hun vet at dersom hun sier nei, så spør jeg igjen senere ... Burde kanskje ikke spørre på en stund?

Føler jeg har blitt flink på selve sjekkingen nå, men sliter med å holde interessen når det begynner å bli til noe. Har feilet der mange ganger. Noe anbefalt lesestoff på mer sånne ting?

Hmm, har ikke så mye lesestoff å anbefale annet enn tekstgamet til Tucker Max. Han er jævlig drøy men han får det som han vil og tolererer ikke bullshit.

Og, hvis hun var ordentlig keen og hadde prioritert deg forran seg selv så hadde det forholdet vart veldig kort. Du kan heller prøve å vise hint til at du er ledig en kveld og få henne til å ta initiativet. Virker som hun er en jeg liker å putte i boksen "busywomen". Pleier som regel å virke jævlig mystisk for dem på facebook/sms (pleier sjeldent å svare, isåfall veldig kort og udefinert). Men ringer de så tar jeg telefonen og virker glad / interessert. Vet ikke hvorfor, men har funket for meg så langt. Kanskje prøve?

Lenke til kommentar

Ei temmeleg pulbar jente gjekk på bussen på Knarrevik, og sette seg rett over midtgangen for meg. Med musikk på øyre. Avslo umiddelbart tanken på å prøve å avbryte musikklyttinga hennar med ei dialekt som garantert går ho forbi. Som ho ikkje vil skjøne eitt kvekk av. Og med mange potensielle misforståingar og pinlege pausar.

Så kom oss til Møhlenpris, der ho gjekk av.

Og slik går no dagane. :sleep:

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ei temmeleg pulbar jente gjekk på bussen på Knarrevik, og sette seg rett over midtgangen for meg. Med musikk på øyre. Avslo umiddelbart tanken på å prøve å avbryte musikklyttinga hennar med ei dialekt som garantert går ho forbi. Som ho ikkje vil skjøne eitt kvekk av. Og med mange potensielle misforståingar og pinlege pausar.

Så kom oss til Møhlenpris, der ho gjekk av.

Og slik går no dagane. :sleep:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Heisann, har det sånn at jeg er på folkehøyskole og har blitt interessert i en spesiell jente. Vi går på samme linje og har en god del kontakt og er i samme vennegjeng som gjør en god del ilag. Problemet mitt er at jeg er redd for å bli satt i friend zone. Til vanlig så gjør jeg aldri det, jeg får de jeg vil ha og jeg klarer fint å få frem hva jeg er interessert i, nemlig noe mer enn bare venner. Problemet her er at det er utrolig vanskelig å få gjort noe særlig, spessielt eskalering, når vi er på folkehøyskole. Det blir aldri bare oss to, det er alltid en hel gjeng. Denne jenten gir også ut veldig miksete signaler, hun er ikke lett å bli helt sikker på. Hvordan skal jeg klare å skille meg ut fra de andre guttene her på skolen? Uten å være kuk eller noe så står jeg nok litt ut når det kommer til utseende, der har jeg alltid vært veldig selvsikker. Noen som har noen tips til hvordan man skal klare å ikke komme i friend zone og få til ett forhold i ett såpass lukket samfunn som en folkehøyskole er? Takker for alle kommentarer Anonym poster: 4684c3dacd270fa98b6ba1854bb5de3c

Lenke til kommentar

Heisann, har det sånn at jeg er på folkehøyskole og har blitt interessert i en spesiell jente. Vi går på samme linje og har en god del kontakt og er i samme vennegjeng som gjør en god del ilag. Problemet mitt er at jeg er redd for å bli satt i friend zone. Til vanlig så gjør jeg aldri det, jeg får de jeg vil ha og jeg klarer fint å få frem hva jeg er interessert i, nemlig noe mer enn bare venner. Problemet her er at det er utrolig vanskelig å få gjort noe særlig, spessielt eskalering, når vi er på folkehøyskole. Det blir aldri bare oss to, det er alltid en hel gjeng. Denne jenten gir også ut veldig miksete signaler, hun er ikke lett å bli helt sikker på. Hvordan skal jeg klare å skille meg ut fra de andre guttene her på skolen? Uten å være kuk eller noe så står jeg nok litt ut når det kommer til utseende, der har jeg alltid vært veldig selvsikker. Noen som har noen tips til hvordan man skal klare å ikke komme i friend zone og få til ett forhold i ett såpass lukket samfunn som en folkehøyskole er? Takker for alle kommentarer Anonym poster: 4684c3dacd270fa98b6ba1854bb5de3c

Ver frampå og frekk, men likevel syn at du ikkje bryr deg. Det er slik jenter likar det.

Lenke til kommentar

Må si det skal bli spennende å komme seg ut på glattisen nå! Jeg har vært opptatt i over 2 år nå, og har vokst utrolig på den tiden, så dette blir morro. Dessverre sliter jeg litt med at jeg er for kresen når det gjelder damer, finner alltid feil og jeg ser etter kjærestemateriale når jeg egentlig bare skal ha vulva, så jeg har tydeligvis en del å jobbe med.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...