Cryflopp Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 hei jeg lurer på hvordan jeg blokkerer portene ( hvilke porter skal blokkeres) til limewire, på min D-link router , har DI-604 versjonen btw. dere ser lillebror min har ikke godt av å bruke limewire:P hvordan kan jeg blocker det slik at han ikke kan bruker det? takker for svar. btw jeg klarer åpne porter til progs, men vet ikke hvordan jeg blokkerer. Lenke til kommentar
nets Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Vet ikke om så billige rutere har blokering av dette, men kan det med min linksys ruter vertfall. Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 urgh sykt irriterende at lillebroren min har funnet ut hvordan limewire virker Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Lur deg inn på den og sett maks hastighet kanskje..? hadde samme problem.. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 finn ut hvilke servere limewire trenger først. Deretter så limer du inn dette i kjør (på "offerets maskin"): Notepad "c:\windows\system32\drivers\etc\hosts" Så skriver du: 127.0.0.1 www.serveren limewire bruker.com Lagre og restart maskinen Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 finn ut hvilke servere limewire trenger først.Deretter så limer du inn dette i kjør (på "offerets maskin"): Notepad "c:\windows\system32\drivers\etc\hosts" Så skriver du: 127.0.0.1 www.serveren limewire bruker.com Lagre og restart maskinen 8916752[/snapback] takker for konkrekt svar , skal prøve dette i morgen når han er ute hehe im so evil btw skal jeg skrive notepad "c:\windows\system32\drivers\etc\hosts" ? eller bare "c:\windows\system32\drivers\etc\hosts" i kjør? Lenke til kommentar
Major Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 skriv inn c:\windows\system32\drivers\etc\hosts i kjør, så åpner du det i notpad.. Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 skriv inn c:\windows\system32\drivers\etc\hosts i kjør, så åpner du det i notpad.. 8917164[/snapback] thanks er spent på om det går , i sure hope so Lenke til kommentar
Major Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) men hvis du vil prøve noe annet så kan du bruke http://www.plevna.f9.co.uk/blockkazaa.htm jeg har ikke testa dette programmet.. så jeg vet ikke om det virker eller ei Endret 21. juni 2007 av fastmajor Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 For og hjelpe deg med å blokkere lomewire trådstarter, så laster jeg den ned selv og sjekker hva som må legges til vet ikke om dette vil gå 100% men verdt et forsøk. Målet mitt nå er å klare å blokkere limewire på min maskin Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 For og hjelpe deg med å blokkere lomewire trådstarter, så laster jeg den ned selv og sjekker hva som må legges til vet ikke om dette vil gå 100% men verdt et forsøk. Målet mitt nå er å klare å blokkere limewire på min maskin 8917514[/snapback] du er en knupp , hehe Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Det ser ut til at søkene benytter seg av ip adressen 234.21.81.1 Legg til følgende linje i hosts: (Merk, det er et mellomrom imellom de to ip adressene) 127.0.0.1 234.21.81.1 Dette vil resultere i at når din lillebror gjør et søk i limewire, så burde han ikke få noen resultat siden ip adressen 234.21.... blir videresendt til 127.0.0.1 som er din "lokale" ip. Det betyr at han ikke vil få noen søk men de aktuelle nedlastningene kan du ikke hindre på samme måte siden er er ip er fra hele verden. Fortsatt er ikke dette 100% sikkert men verdt et forsøk. Kan kreve en restart av pc en (Bruk unnskyldningen med at strømmen gikk ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå