egd1 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Om 2 stk sitter sammen med Netcom trådløs familie og setter den ene til å viderekople til et IPEA-nr, som også går på Netcoms nett, kan man da ringe fra telefon A (Netcom trådløs familie) til telefon C (IPEA) gratis via viderekopling fra telefon B (Netcom trådløs familie)? Evt om jeg kjøper et Netcom ring kontant å bruker som D i stedet for C...? Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Det er gratis for NetCom-kunder (unntatt YoungTalk og Kontant) å viderekoble til andre telefoner i NetCom sitt nett, inkludert IPEA og One Call. Men... Det er IKKE gratis å viderekoble den andre veien, altså fra IPEA til NetCom. Der belastes vanlig minuttpris. -snubbel Edit: Med andre ord, ja du kan ringe gratis fra telefon A til telefon C ved at A ringer til B som er gratis viderekoblet til C... men B kan ikke være kontant eller YT fordi disse ikke støtter viderekobling. Endret 21. juni 2007 av snubbel Lenke til kommentar
egd1 Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Det er gratis for NetCom-kunder (unntatt YoungTalk og Kontant) å viderekoble til andre telefoner i NetCom sitt nett, inkludert IPEA og One Call. Men... Det er IKKE gratis å viderekoble den andre veien, altså fra IPEA til NetCom. Der belastes vanlig minuttpris. -snubbel Edit: Med andre ord, ja du kan ringe gratis fra telefon A til telefon C ved at A ringer til B som er gratis viderekoblet til C... men B kan ikke være kontant eller YT fordi disse ikke støtter viderekobling. 8916480[/snapback] A er Netcom Abo og B er Netcom Ring kontant, og de er i trådløs familie. Så hvis man setter den med abo (A) til å viderekople til IPEA ©, og ringer fra ring kontant (B) så blir det gratis å ringe til C..? Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 A: NC abo B: NC kontant C: IPEA Hvis A viderekobles til C, ringer B gratis til C ved å ringe til A. -snubbel Lenke til kommentar
Klogdor Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 A: NC aboB: NC kontant C: IPEA Hvis A viderekobles til C, ringer B gratis til C ved å ringe til A. -snubbel 8918581[/snapback] men A betaler for samtalen fra A til C. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 men A betaler for samtalen fra A til C. 8918723[/snapback] NEI. Fordi det er gratis for A (NetCom abo) å viderekoble til C (IPEA, i samme nett) vil det ikke koste noe for A, B eller C. -snubbel Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) A: NC aboB: NC kontant C: IPEA Hvis A viderekobles til C, ringer B gratis til C ved å ringe til A. -snubbel 8918581[/snapback] men A betaler for samtalen fra A til C. 8918723[/snapback] Nei, fordi A kan ikke belastes for en viderekobling satt opp av B. Hvis jeg f.eks. ringer samboeren min som har viderekoblet mobilen til en fasttelefon så betaler jeg vanlig mobiltakst til henne. Ergo betaler A for samtalen til B og ikke videre. Det handler om forutsigbarhet, tenk om man kunne viderekoble en innkommende mobilsamtale til f.eks. en telefon i utlandet og den som ringer måtte ta regningen for utenlandssamtalen. Ville vært umulig å vite hva en mobilsamtale ville kostet om det er slik du skisserer. Edit; Snubbel kom meg i forkjøpet. Endret 22. juni 2007 av escobar Lenke til kommentar
Klogdor Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hvis jeg f.eks. ringer samboeren min som har viderekoblet mobilen til en fasttelefon så betaler jeg vanlig mobiltakst til henne. Ergo betaler A for samtalen til B og ikke videre. Det handler om forutsigbarhet, tenk om man kunne viderekoble en innkommende mobilsamtale til f.eks. en telefon i utlandet og den som ringer måtte ta regningen for utenlandssamtalen. Ville vært umulig å vite hva en mobilsamtale ville kostet om det er slik du skisserer. Edit; Snubbel kom meg i forkjøpet. 8918777[/snapback] Well, snubbel har helt rett, jeg tenkte feil (men her tenker du feil og, B er kontant-telefonen, så om det skulle vært belastet noe her hadde det vært A som hadde blitt belastet) Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Hvis jeg f.eks. ringer samboeren min som har viderekoblet mobilen til en fasttelefon så betaler jeg vanlig mobiltakst til henne. Ergo betaler A for samtalen til B og ikke videre. Det handler om forutsigbarhet, tenk om man kunne viderekoble en innkommende mobilsamtale til f.eks. en telefon i utlandet og den som ringer måtte ta regningen for utenlandssamtalen. Ville vært umulig å vite hva en mobilsamtale ville kostet om det er slik du skisserer. Edit; Snubbel kom meg i forkjøpet. 8918777[/snapback] Well, snubbel har helt rett, jeg tenkte feil (men her tenker du feil og, B er kontant-telefonen, så om det skulle vært belastet noe her hadde det vært A som hadde blitt belastet) 8918824[/snapback] Igjen, hvis A er med i Trådløs Familie med B så er det gratis å ringe fra A for B. Når så B viderekobler samtalen til C så må eventuelt B stå for kostnaden for viderekoblingen, enten B er et kontantkort eller abonnement. Hvis ikke A er med i noe familieløsning så vil han måtte betale vanlig mobiltakst til B, men fortsatt ingenting i forhold til B sin viderekobling til C. Edit; Er det ikke mulig å viderekoble kontantkort hos Netcom? Da har jeg kanskje misforstått, er rekkefølgen B (kontantkort) til A for så videre til C? Da tar jeg feil siden jeg har blandet mellom hva som var A, B og C. Endret 22. juni 2007 av escobar Lenke til kommentar
Klogdor Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Edit; Er det ikke mulig å viderekoble kontantkort hos Netcom? Da har jeg kanskje misforstått, er rekkefølgen B (kontantkort) til A for så videre til C? Da tar jeg feil siden jeg har blandet mellom hva som var A, B og C. 8918895[/snapback] der har du det du har selvfølgelig rett i prisene dine, MEN du kan ikke sette over kontantkort så da er bokstavene i feil rekkefølge. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Edit; Er det ikke mulig å viderekoble kontantkort hos Netcom? Da har jeg kanskje misforstått, er rekkefølgen B (kontantkort) til A for så videre til C? Da tar jeg feil siden jeg har blandet mellom hva som var A, B og C. 8918895[/snapback] der har du det du har selvfølgelig rett i prisene dine, MEN du kan ikke sette over kontantkort så da er bokstavene i feil rekkefølge. 8918953[/snapback] Jeg har Telenor og hos dem kan kontantkort overføres kostnadsfritt til andre mobiler hos Telenor. Så tok det for gitt at det var mulig hos Netcom også. Lenke til kommentar
egd1 Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Svar fra NetCom kundesenter: - Hei. Om jeg skjønner deg rett så lurer du på om det vil være gratis å ringe fra B til A når A har viderekoblet til C. A og B vil alltid kunne ringe gratis til hverandre men, om A må betale for viderekobling til C. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå