Gå til innhold

Det flotte med Macbook?

Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Krangling uten saklige argumenter og selv om du har noen så blir avfeid pga ignoranse er ikke helt min type smak :)

Er en viss grunn for at eg berre post på threads så omhandler folk så trenger hjelp til noe og ikke "fanboy product mot fanboy product" :)

Lenke til kommentar

Sliter enormt med å bestemme meg her. Har lest testene her på HW på begge maskinene flere ganger. Maskinen skal brukes til studie, i forelesnings saler, tekstbehandling og bilder.

Maskinene det gjelder er:

LG T1 Express Dual

http://www.hardware.no/tester/baerbar_pc/l...ss_dual/30887/1

Apple MacBook

http://www.hardware.no/tester/baerbar_pc/macbook/30683

- som dere sikkert vet kommer denne nå med 1024 MB minne, til en billigere pris (ca 9200) på Apple sine sider.

Kom med synspunkt, enten om de er religiøse eller ikke :thumbup:

Takk :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg bruker MacBook til studiemaskin, og må si at selv etter snart 15 med Windows, sliter jeg med å forsvare kjøpet av en Windows Laptop.

Forvent litt stress den første måneden. Det skal ikke undervurderes å bytte plattform. Men når alt er ordnet ser jeg ikke for meg du vil gå tilbake.

Det koster btw bare 845kr å oppgradere til 2GB Ram

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=333791

Lenke til kommentar
Maskinen skal brukes til studie, i forelesnings saler, tekstbehandling og bilder. 

9050762[/snapback]

Det har kommet en oppgradert utgave av macbooken siden testen.

Til din bruk vil jeg absolutt anbefale macbook. Som nevnt tidligere vil du bruke litt tid før du venner deg til osx, men når det begynner å sitte er det absolutt verdt det. Jeg hadde pc i over 10 år før jeg gikk over til mac på høyskolen for 2 år siden, og har ikke angret et sekund. Kom igjennom hele studiet uten problemer på macen.

Dersom du er avhengig av å spille, så ville jeg kjøpt pc.

Husk at når du studerer så får du studentrabatt hos apple. Tror det er ca 8%. Billigste macbooken koster 8.732,50. Gå via denne siden for rabatt. Mener å ha sett at studenter også kan få med en gratis ipod ved bestilling av bærbar pc. Sjekk apple.no eller ring og hør.

Minne lønner det seg ikke å oppgradere hos apple. Kjøp og gjør det selv.

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt windows i flere år, og gikk over til Mac nå for et par måneder siden. Jeg er forelsket =) OS X er helt klart Vista overlegen, mye på grunn av hvor lett alt er i forhold. Jeg ser ikke på overgangen som noe negativt (noen sier man sliter litt i begynnelsen), men heller positivt da jeg liker nye ting =) Jeg digget å fikle rundt de første ukene, men nå synes jeg at jeg har full kontroll. Selvfølgelig er det ting og tang jeg enda ikke vet om, men det elementære lærte jeg meg raskt.

Go for a Mac! It just works...

Lenke til kommentar

Ser at enkelte mac tilhengere mener at dell sine maskiner er omtrent likt priset som en mac med samme spesifikasjoner. Dette er tullete. Dell er jo en av de firmaene hvor du får mest pc for pengene bare gå inn på dell og sjekk selv:)

Lenke til kommentar

Nå er det også nevnt at man ikke _kun_ må sammenligne hardware mot hardware, da (i mine øyne) mac os X utnytter kraften på en helt annet og bedre måte. En mac er (igjen, i mine øyne) raskere enn en pc med lik hw. Raskere oppstartstid, mer genial måte å kjøre programmer på ol.

Jeg kjøpte en dell I8600 for noen år siden, den var veldig bra når jeg kjøpte den, og den kom på 26000. Kommer helt ann på hva slags hw man vil ha, og man får sikkert en dell opp over 20000 om man vil det. Kommer helt ann på hva man vil ha =)

Lenke til kommentar
Nå er det også nevnt at man ikke _kun_ må sammenligne hardware mot hardware, da (i mine øyne) mac os X utnytter kraften på en helt annet og bedre måte.

Enn hva da? Apple sitt OS er proppet fullt av eyecandy, jeg spiser hatten min hvis det er det raskeste OSet :).

Lenke til kommentar
Nei det er det sikkert ikke, men tør påstå det er raskere enn windows ;)

Vel, å være raskere enn en standard Windows-installasjon er ikke akkurat heksekunst :).

Skal du ha raskt os laster du inn linux uten GUI eller noe i den duren.

Bare hvis det er så viktig at du nekter å inngå kompromisser.

Lenke til kommentar
En uke er da ikke lang leveringstid. Husk paa at de sendes fra California, om jeg ikke tar feil.

8986809[/snapback]

Dei blir sendt frå Kina. Men ei veke er ikkje så gale uansett. Er ofte å sende den rundt i Noreg som går treigt. :)

8988325[/snapback]

Neinei. De kommer fra Nederland.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...