Gå til innhold

Det flotte med Macbook?

Juden

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig er det ikke "driver-hell" på Macintosh-maskiner. Hvorfor? Fordi APPLE PRODUSERER HARDWAREN!! Hvor vanskelig er det å skjønne? Er det en bug i en driver, er det kun Apple som kan gjøre noe, og som oftest slipper de en oppdatering e.l.

Har eid 2 MacBook Pro-maskiner, men er nå over på Windows av den enkle grunn at jeg liker å velge hvordan mine PC-er skal funke; Ikke la Apple gjøre det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selvfølgelig er det ikke "driver-hell" på Macintosh-maskiner. Hvorfor? Fordi APPLE PRODUSERER HARDWAREN!! Hvor vanskelig er det å skjønne? Er det en bug i en driver, er det kun Apple som kan gjøre noe, og som oftest slipper de en oppdatering e.l.

Har eid 2 MacBook Pro-maskiner, men er nå over på Windows av den enkle grunn at jeg liker å velge hvordan mine PC-er skal funke; Ikke la Apple gjøre det.

8932243[/snapback]

Feil! Det er ikke apple som produserer maskinvaren. Tidligere benyttet Apple IBM-prosessorer. De har lenge benyttet seg av Nvidia/ATI-skjermkort. Idag bruker de Intel-prosessorer. Så Apple produserer ikke all hardware. Sannsynligvis produserer de svært lite av den. Så argumentet ditt vinner rett og slett ikke fram. Apple er nøye i driverutvikling og sammarbeider nok tett med maskinvareprodusentene for å lage best mulig drivere.

Dette kunne Microsoft også gjort hvis de hadde ønsket det. Riktig nok er det mer hardware å ta stilling til, men uansett. Grunnen til at Microsoft ikke gjør dette er fordi det ikke er noe å tjene på det. Tvert imot.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Jeg hadde akkurat tenkt å redigere det, Snoore. Jeg er klar over at det ikke er Apple som produserer den, men de har 100% kontroll over den - i motsetning til en selvbygget PC som kjører XP, for eksempel. :) Du skjønner hva jeg mener.

8932276[/snapback]

Jeg skjønner hva du mener. Mens Apple kun tar inn visse typer hardware og setter dem inn i sine kabinetter, vil en PC kunne inneholde hva det måtte være av maskinvare. Dermed vil det finnes så mange forskjellige hardware-oppsett at det ville være svært vanskelig å lage drivere til alt i Windows.

Lenke til kommentar

Akkurat! Da deler vi samme tanke :thumbup: Mine Windows-maskiner er seriøst stabile som fjell; De krasjer *aldri*, og jeg restarter dem aldri. Windows i seg selv er stabilt, ingen tvil om det.

Det eneste fine med en en MacBook er at du kan installere Ubuntu på den.. :)

8932398[/snapback]

Noe du kan på en hvilken som helst annen maskin - med bedre støtte til og med.

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Pedant: Som eg skreiv «det vil vere betre for den enkelte å vurdere dei ulike alternativa ut frå sitt personlege behov». Utan å kjenne trådstartar vil eg og tru at han er meir interessert i kva som gjeld for den jamne brukar, og ikkje så mykje kva profesjonelle filmprodusentar har bruk for.

Eg har ingen problem med virus og spyware på mine Windows-PCer. Det same gjeld for min mor som ikkje kan noko om data. At ting kan gå treigare etterkvart er no så. Kor stort problem dette er for den enkelte får folk vurdere sjølv. Ofte følgjer det med ein CD/DVD som gjennopprettar OSet til utgangspunktet så ein eventuell reinstalasjon kan vere lett for den som ønskjer det.

Eg meiner framleis at folk må få bruke det dei ønskjer. Men vil dykk heve dykk over dei andre og kalle dei idiotar får dykk bare gjere det. :)

8930017[/snapback]

Du skriver at Mac ikke er nevneverdig bedre enn andre alternativer, etterpå skriver du at man skal så vurdere det ut i fra sine behov. Er det da noe å vurdere? Jeg svarte med at Mac ER nevneverdige bedre på mange ting, og man må jo nødvendigvis ta frem de tingene, så han faktisk har noe å vurdere. Trådstarter har ikke skrevet om sine behov, men han spurt om hva Mac/Macbook er bra på. Jeg kan ikke helt se at mine svar har vært irrelevante. Da er da langt mer irrelevant å si det ikke er noen forskjeller (som er nevneverdig bedre).

Jeg svarte han først at om det var til tyngre bruk så anbefalte jeg Macbook Pro fremfor Macbook. Så har jeg og andre her tatt frem både store og små forskjeller på selve operativsystemet. Det at Apple med sine Mac-er har vunnet priser og er er fortrukket i svært mange film og tv-produksjoner var det svar på DITT innlegg, hvor du skrev at Mac ikke er nevneverdig bedre enn en PC-løsning. Det var jo for å få frem at det er det, og at din påstand var feil. Det skjønte du nok, det er jeg ganske sikker på. Det er jo uansett greit å vite at Mac er en industristandard å rekne i svært mange profesjonelle sammenhenger. Man vet da at det må være et visst kvalitetsstempel.

Det er godt gjort hvis du aldri har støtet på problemer med spyware. Men å si at dette ikke er et generelt problem er jo usant. Det er uansett opp til han å vurdere disse tingene. Han vet nok hva det er. Det at man slipper å tenke på dette når man bruker en Mac, og unngår helt å støte på dem, fører til en god brukeropplevelse. De fleste installerer både 1, 2 og 3 ulike anti-spywareprogrammer på PC-en. Spyware fører til at PC går tregere. Andre symptomer som er mer synlige kan jo være reklamevinduer som spretter opp ved ulike mellomrom. Her hjemme har vi en PC som brukres spesielt av lillesøstera mi, og den er til stadighet full i spyware. Den går også så tregt at den såvidt går ann å bruke, også til små ting. Søstera mi på 16 har vurdert det sånn at det er ganske kjipt, for hun vil jo gjøre mye med PC-en. Hva du ville vurdert det som vet jeg jo ikke, men det er jo likevel verd å få med seg at dette er et problem man unngår med Mac, så får man vurdere om dette er relevant for en selv eller ikke, som et av flere kjøpsargumenter.

Hvis alt annet enn hardwarekollaps er greit, så har man en veldig høy grad av toleranse, og brukeropplevelsen vil da være god i de fleste tilfeller. Ja, med mange pakkeløsninger får man en gjennopprettelse-CD/DVD. Da er man tilbake til der man var da man kjøpte PC-en, og i mange tilfeller har man ikke så lyst til dette i utgangspunktet. Hvis man vil slippe dette problemet med degenerasjon av operativssystem, så er det gjerne et kjøpsargument. Kjøpsargumenter er vel fint for en som vurderer å kjøpe seg en Macbook? Det er opp til han å avgjør om dette er viktig eller mindre viktig for han.

Mange forskjeller med Mac er både nevneverdige og bedre, og det var nok nettopp disse trådstarter ville høre mer om. Det har blitt tatt frem mange forskjeller her i tråden. Det er jo opp til trådstarter å vurdere om fordelene er nok til å kanskje gå til innkjøp av en Macbook, det er jo ikke deg.

Endret av Pedant
Lenke til kommentar
Men jeg likte dette en gang jeg også, og jeg tok IKT på videregående. Nå er jeg egentlig bare glad jeg har en maskin som faktisk er pålitelig, og som jeg har så utrolig mange muligheter med.

Du er glad over at du har en maskin som er pålitelig og har mange muligheter. Fantastisk, akkurat det er min Windows-boks også.

Hvis pålitelig er det samme som forutsigbarhet, så har du her rett i at en PC er pålitelig. Den er pålitelig mye treigere etter å brukt den over en lenger periode, og man kan nærmest garantert pårekne seg en formatering en gang i året.

Da er det jo først og fremst snakk om kreative oppgaver, hvor man helst vil slippe å måtte tenke på hardware og feil i operativsystemet. Det er nok dette som ligger mye i "It just works!".
Jeg kan også være kreativ og jeg trenger heller ikke å tenke på hardware eller feil i operativsystemet. Mac og Windows har da begge vitterlig feil i operativsystemet, det er bare det at når omkring 90% av alle som har en datamaskin med Windows på og det oppdages en feil blir det mediastorm. Det oppdages sikkert nesten like mange feil i Mac som i Windows, uten at det blir mediastorm om det.

Ja, du er sikkert kreativ. Avid er industristandarden innen videoredigering på PC. Skal man redigere video, som jeg har gjort en del av, gjør man det smartest i å rett og slett ikke installere andre programmer på maskina. Mange sverger med god grunn til Mac og Final Cut Pro. OS X har også feil, selv om jeg ikke har kommet over noen synlige enda. Er det det at OS X er bedre til å skjule feilene sine, tror du ? Mac OS bygger på et Unix-basert open source-fundament, som igjen bygger på velkjente teknologier som f.eks. FreeBSD, Mach, Apache og gcc. Dette skulle tilsi at OS X er et solid og svært stabilt, og det er det.

Jeg har en MacBook Pro, og bruker denne sammen med eksternt tastatur og mus og NEC sin 20" 2080ux+skjerm. MacBook Pro-en står ved siden av, hvor jeg har enkelte mindre viktige vinduer på. Da jeg plugget i den eksterne skjermen første gangen skjønte den hvilken det var, og lastet inn fargeprofil for akkurat denne skjermen, automatisk!

Sier du det? Når jeg koblet inn min Samsung 17" skjerm første gang ble den automatisk lastet inn, fargeprofil ble valgt og jeg fikk valget om hvilken måte jeg ville kjøre dualscreen i. AUTOMATISK!

Wow, ikke dårlig! Dette skjedde dog IKKE i mitt tilfelle, med Windows XP.

Hvem tør å snakke om dårlig kompabilitet ved Mac? Skal jeg endre hvitbalanse, kontrast, gamma osv, er det en god veileder for dette lett tilgjengelig i OS X, som er av veldig god kvalitet. Skal man gjøre dette på PC må man ha tredjeparts programvare, og de alternativene jeg har kommet over koster penger. Skal man bruke maskina til profesjonell video og bilde -redigering er man avhengig av slik kontroll over farger.

Når prøvde du Windows sist? Dette kan man da vitterlig gjøre på Windows uten tredjepartsprogamvare. Forøvrig er det minst like lett å endre hvitbalanse, kontrat og gamma på Windows som på Mac. Dra i denne slideren for å endre ditt og datt.

Jeg brukte Windows sist for en time siden. Det høres ut som du har vært borti NVIDIA sine kontroller, eller annen løsning rettet mot skjermkortet. Det er tredjepartsprogramvare å rekne, og de er IKKE gode. De kan dog brukes for å booste opp gamma på ødelagte CRT-skjermer. Hvor er denne veilederen for korrekt gamma og hvitbalanse som du snakker om? Er den i Vista? Den har hvertfall ikke jeg kommet over.

Apple sitt operativsystemet er selvsagt altfor omfattende å gå i detalj i sånn på et forum. Mac-maskinene er selvsagt pene og raske, men alle ergrelsene man slipper med Windows kan jo egentlig ikke settes noe pris på. Min livskvalitet har gått betydelig OPP etter jeg gjorde research og til slutt kjøpte en Mac. Jeg anbefaler alle Windows-brukere til å ha samme åpne sinn og prøve en Mac.

Jeg gjorde research og fant ut at en Compal IFL90+ var omkring 4000 kroner billigere enn en MacBook Pro med samme spesifikasjoner. Livskvaliteten min har verken gått opp eller ned når jeg byttet til Windows Vista. Hvordan kan den gjøre det med et nytt OS? "Se, jeg har fått meg nytt OS, jeg er et bedre menneske :D "

Ja, da er den er samtidig over et halvt kilo tyngre, og har med tilsvarende batterikapasitet et batteri halvt stikkende ut på baksiden. Man får også en langt dårligere skjerm, med svært liten innsynsvinkel og med dårligere oppløsning og bildekvalitet. Den har heller ingen DVI-utgang, kun VGA og S-video. Design finnes det ikke, for dem som verdsetter slikt. Den har dessuten kraftige og irriterende lys i fronten man må prøve å gjøre seg vant til.

Det skal godt gjøres å bruke Windows til daglig uten å støte på hverken Spyware eller virus. Det skal også godt gjøres å bruke en Windows-maskin over lenger tid uten å ergre seg over at den går tregere og tregere jo mer man bruker den.

Jeg har brukt Windows siden jul uten brannmur eller antivirusprogrammer. PCen ble verken merkbart tregere eller plaget med noen form for fæle ting. Problemet er ikke PCen, det er brukeren. Det at det ikke er virus eller spyware til Mac er kanskje fordi hackere ikke bryr seg om det...

PC uten brannmur er jo i utgangspunktet åpen. Det er ikke brukeren sin feil at hackere har programmer som snuser gjennom alle åpne maskiner. Spyware kombinert med ingen brannmur er gjerne heller ingen bra ting, hvis man liker å ha ting for seg selv.

Det er de mest opplagte tingene. Mange vil dog kanskje ikke ergre seg over Windows sine klønete måter å traktere ting på, og hvor det knapt er et eneste snev av nytenkning. Dette er alle ting som til slutt inngår i en total brukeropplevelse.

Hva legger du i ordet nytenkning? Når Steve Jobs presenterte MacBook Pro fortalte han om denne fanastiske saken som gjorde at når harddisken ble utsatt for raske bevegelser låste hodet seg. Utrolig, dette var da nyskapende. Det er bare det at det er Apple sine proodukter vi prater om.

Jeg tviler egentlig sterkt på at du har vært noe særlig borti en Mac. Har du i hele tatt gjort deg egne erfaringer? Apple har vunnet priser for nytenkning. OS X er full av det. Du burde prøve.

Man er ikke idiot om man bruker Windows, men bruker man Windows hele livet uten en gang å VURDERE andre alternativer, da er man rett og slett idiot.

Tvert imot, man er da strengt tatt ikke det. Liker man Windows og har det man trenger til det og det kjører greit er det da strengt tatt ikke nødvendig å tenke på å bytte?

Den som har en og samme PC hele livet ut er da hvertfall idioter. De fleste har da hatt flere PC-er, eller kommer til å kjøpe seg ny. PC er en bruksvare. Man bytter ikke. Som jeg har skrevet før; man kan jo enten tro millioner Mac-brukere er hjernevasket, eller man kan prøve det ut selv. Jeg mener man er idiot om man konsekvent tror på det førstnevnte.

Lenke til kommentar
Som jeg sa. Drivere er et ikkeeksisterende problem på Mac OSX i motsetning til på Windows PC. PÅ mac kommer alle driverne med operativsystemet. De innstalleres samtidig som operativsystemet og du slipper å innstallere dem selv. Dessuten er disse driverne svært godt programmert og skaper ikke problemer med operativsystemet.

8932132[/snapback]

Og nettopp dette er jo ett av problemene med Mac, ikke alle webcams fungerer, og i hvertfall ikke alle RAID kort som finnes. Jeg er selv fornøyd bruker av både Mac og PC(har en Mac Cube G4), og OSX er bra. Men noen ting vil jeg heller bruke en vanlig PC med linux til. Media PCen til HTPC.

Så for min del, så er det hver sin hardware/os kombo til hver sin oppgave. Men når vi snakker om bærbare, så synes jeg apple har kommet langt med sine bærbare. En relativt grei pris, for en snasen maskin med LED skjerm, og god batteritid. Så om ett års tid, når denne bærbare har gjort jobben sin, blir det nok en macbook pro på meg og. Men en stasjonær mac blir det nok aldri på meg, nettopp på grunn av den dårlige hardware støtten i Mac OSX. Ok, hardwaren støtten er ikke dårlig egentlig, men OSX støtter langtifra like mye som Linux/Windows.

Lenke til kommentar
Du skriver at Mac ikke er nevneverdig bedre enn andre alternativer, etterpå skriver du at man skal så vurdere det ut i fra sine behov.

Eg trur du las litt for fort over det eg skreiv. Viss du les over ein gong til vil du sjå at eg skreiv at Macbook ikkje «nødvendigvis er noko nemneverdig betre enn andre alternativ». Det vil altså variere i ulike tilfeller. Kjøpar kan derfor vere tent med å vurdere ulike alternativ.

Ikkje har eg hevda at spyware/virus ikkje er eit generelt problem heller. Eg skreiv derimot at det ikkje var eit problem for meg. Noko som vil vere eit døme på at den enkelte brukar fint kan bruke Windows utan å bekymre seg for dette.

Lenke til kommentar
Du skriver at Mac ikke er nevneverdig bedre enn andre alternativer, etterpå skriver du at man skal så vurdere det ut i fra sine behov.

Eg trur du las litt for fort over det eg skreiv. Viss du les over ein gong til vil du sjå at eg skreiv at Macbook ikkje «nødvendigvis er noko nemneverdig betre enn andre alternativ». Det vil altså variere i ulike tilfeller. Kjøpar kan derfor vere tent med å vurdere ulike alternativ.

Ikkje har eg hevda at spyware/virus ikkje er eit generelt problem heller. Eg skreiv derimot at det ikkje var eit problem for meg. Noko som vil vere eit døme på at den enkelte brukar fint kan bruke Windows utan å bekymre seg for dette.

8935410[/snapback]

Det er ikke sagt her at Mac er bedre på alt, jeg har allerede vinklet det. Det går mest på dette med at Apple ikke har Mac-er i budsjett-klassen, og at man har større mulighet til å skreddsery egne løsninger. Til spilling er også PC best. Mac er også litt dyrere enn PC, men man får OS X med på kjøpet, som gir alle fordelene den har. Mange av fordelene kommer ALLE til gode. Men i mange tilfeller er det smart å kjøpe en PC.

Lenke til kommentar

Jeg har skjønt at det er litt vanskelig å forklare enkelt og greit om det å kjøpe en Macbook er verdt prisen, eller om man burde kjøpe en annen PC. Allikevel lurer jeg på om noen kan prøve å gi en kort og objektiv avklaring på dette.

Vurderer selv å kjøpe 13" macbook til høsten, så jeg lurer på det samme som trådstarter. Videre vil jeg si at spilling ikke er viktig, men at pc'en skal brukes til helt vanlige ting som surfing i tillegg til skolebruk. Vil denne informasjonen gjøre det lettere å avgjøre om jeg burde kjøpe mac? Skal bruke rundt 10000kr.

Off topic:

Macer er ikke like god som pcer til å produsere blåskjermer

8927680[/snapback]

Er litt trøtt nå, så jeg måtte bruke litt tid på å finne ut om dette var positivt eller negativt for macer :p

Mvh Sondre

Lenke til kommentar

Jeg har enda ikke sett noen som har nevnt at Apple/mac er veldig god på trådløs kommunikasjon. F.eks har billigste Macbook bluetooth og Trådløst netverk .11n som standard.

Men det som gjør at Mac veldig bra er kommunikasjonen mellom programmer. Det er lettere få filer fra et program over til et annet på Mac, enn på Windows, og det er noe Apple skal ha skryt for. Og Apple er også nytenkende, Timemachine er jo genialt! Link

Lenke til kommentar
Etter det jeg har hørt har macbook veldig dårlig kvalitet, plastikk-kabinett som sprekker, og diverse hw-problemer osv.
Dette er rett og slett god gammeldags viderepepetuert FUD.

Jeg har hatt to Macbooks (dvs. en iBook og en Macbook Pro) og tre "vanlige" PC'er (to fra HP og en fra Fujitsu-Siemens) de siste syv årene, og maskinene fra Apple har soleklart hatt den høyeste byggekvaliteten.

Hvilket århundre lever du i? Dette kan man da virkelig stille på både mac og pc......

Hvilken aksjon skal tas når lokk lukkes! (på pc vet eg, på mac håper eg da virkelig det går an å velge)

Dette må jeg bare motsi meg med største kraft - jeg har ennå til gode å ha en laptop (eller en stasjonær PC for den saks skyld) som dag etter dag og måned etter måned klarer å returnere fra sleepmode uten host og hark. En Mac starter på få sekunder når man løfter opp lokket, og det uten noe trøbbel. På en PC så kan man rett og slett ikke tenke på samme måten, fordi det bare ikke fungerer i lengden.. og da har jeg ikke engang begynt å snakke om swapdisk og andre problemer under Windows. :)
Lenke til kommentar
Jeg har skjønt at det er litt vanskelig å forklare enkelt og greit om det å kjøpe en Macbook er verdt prisen, eller om man burde kjøpe en annen PC. Allikevel lurer jeg på om noen kan prøve å gi en kort og objektiv avklaring på dette.

Vurderer selv å kjøpe 13" macbook til høsten, så jeg lurer på det samme som trådstarter. Videre vil jeg si at spilling ikke er viktig, men at pc'en skal brukes til helt vanlige ting som surfing i tillegg til skolebruk. Vil denne informasjonen gjøre det lettere å avgjøre om jeg burde kjøpe mac? Skal bruke rundt 10000kr.

8937937[/snapback]

Først off topic...herregud som jeg elsker disse diskusjonene. Blir like overrasket hver gang over hvor seriøst folk tar dem. Skulle tro man diskuterte noe som faktisk er viktg.

Men tilbake til det du spør om.

Man kan nok ikke gi en kort og objektiv avklaring på hva du bør kjøpe. Du skal kjøpe den maskinen du tror du vil bli mest fornøyd med.

Ut fra det du sier vil en macbook fungere perfekt, det samme vil sannsynligvis en hivlken som helst annen pc også. I bunn og grunn så gjør en pc og en mac akkurat det samme, det er bare "stilen" som er forskjellig. Jeg foretrekker å bruke mac, men det betyr ikke at du vil gjøre det. Jeg foretrekker mac fordi det passer meg og mitt bruk bedre enn det den gamle pcen min gjorde, men det betyr ikke at en mac vil passe ditt bruk.

Det jeg ville gjort hvis jeg var det var å gått ned på en eplebutikk og tafset litt på en macbook. Så kan du se hva du selv syns. Dog bør det nevnes at hvis du er vant til å bruke windows så vil OSX være uvant og tungvint i starten. Det er lagt opp til at ting skal løses på en annen måte, og du trenger en tilvenningsfase før du blir ordentlig kjent med systemet (og før noen kommer og sier at "jeg trodde at mac skulle være så brukervennlig...hvorfor trenger du da en tilvenningsfase?"...vel, alle systemer trenger en tilvenningsfase, det er bare sånn det er. Spørsmålet er hvilke løsninger som fungerer best når du først er blitt vant til dem...og det er igjen en smakssak).

Argumentene for å kjøpe en pc er at du sannsynligvis kan få litt bedre specs for samme eller en litt billigere pris. Men som også er nevnt i tråden er ikke antall ghz det eneste som betyr noe. Hvis du liker windows vil muligheten for å fortsette med dette også være et argument.

Jeg vil dog anbefale deg å kjøpe en macbook. Det er en god maskin med god byggekvalitet (sikkert på linje med andre maskiner i samme prisklasse). Det beste argumentet for å kjøpe en mac er for meg muligheten til å kjøre både OSX og windows (man kan vel kjøre linux også tror jeg). Da kan du få det beste fra begge verdener; du vil ikke være låst til et operativsystem og du kan i ro og mak finne deg til rette i det systemet du liker best.

Jeg vil tro at du kommer til å like deg godt i OSX hvis du først blir vant med hvordan ting fungerer, men "different folks, different strokes"...

Lenke til kommentar
Først off topic...herregud som jeg elsker disse diskusjonene. Blir like overrasket hver gang over hvor seriøst folk tar dem. Skulle tro man diskuterte noe som faktisk er viktg.

Det er jo litt viktig, ellers ville nok ikke trådstarter spurt in the first place. For meg er det også viktig å vite forskjellen mellom de ulike operativsystemene. Det som kan diskuteres om er viktig eller ei, er de subjektive meningene som fremstilles slik at man tydelig kan se hvorvidt posteren sitter på en mac eller en windows. Jeg synes nå dette er morsomt å lærerikt (til en viss grad) uansett.

Argumentene for å kjøpe en pc er at du sannsynligvis kan få litt bedre specs for samme eller en litt billigere pris. Men som også er nevnt i tråden er ikke antall ghz det eneste som betyr noe. Hvis du liker windows vil muligheten for å fortsette med dette også være et argument.

Jeg er enig i det meste du sier her, men jeg tror at om du sammenligner en mac og en pc som har _akkurat_ de samme spesifikasjonene, inkl. design (utseende, slot-in drive), skjermkvalitet, brukervennlighet (slepper antivirus og spyware som de fleste windowsbrukere må installere etter hvert), vekt og alle andre ting som er lett å glemme, vil disse bli omtrent likt priset. Jeg tror ikke Mac er dyrere, men det er lett å tro det ettersom man glemmer å se på alle sidene ved bruk av en Mac.

Endret av w3p
Lenke til kommentar

Enig i det siste du sier. Mac er nok ikke dyrere hvis du ser på helheten av hva du får for pengene. Men mange i "Pc-verdenen" ser ut til å være veldig opphengt i ghz og andre tekniske spesifikasjoner og ser derfor ofte ikke skogen for bare trær.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt noen macer en god stund nå, og kan skrive under på at de kan være mer pålitelige. Her om dagen ville pcen min plutselig ikke starte i noe annet en sikkerhetsmodus, og jeg har enda ikke fått noe lignende på en mac. Ikke i nærheten av å krangle. Så nå er det bare å vente på leopard og nyte livet/macen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...