Pedant Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Mitt inntrykk av alle postene jeg har lest er at man får mest ytelse for pengene ved valg av pc men man får penest design, best batteritid, skjerm, stabilitet og programvare ved valg av mac, stemmer dette? men det her seg vel også slik at garantien er bedre på vanlig pc? Hvordan er service og support ved feil? 8927279[/snapback] Når man kjøper en Mac kjøper man en pakke. Det man får er et stabilt operativsystem som inneholder en drøss med gode programmer, og man får en virus og spywerfri-verden med på kjøpet. Skal man kjøpe en PC går mye av hardware-ressursene til antivirus og -spywareprogrammer. Mac OS går generelt kjappere med samme hardware. Man får likevel best ytelse for pengene om man kjøper en PC. Men man får en maskin hvor man har mulighet til å kjøre både OS X og Windows, uten problemer. Da kan man velge det beste fra to verdener, og tatt alt annet i betraktning er det absolutt helt galt å si Mac er overpriset, som noen ymter seg frempå ved å si. En Mac er KOSTBAR, ikke dyr. Problemet med service og support er at det naturlig nok er færre Apple-autoriserte reperatører i Norge enn det er PC-reperatører. Men det er jo færre Mac-brukere også, og det er generelt mindre problemer med Mac-er. Fordelene er dog at siden Apple står for både maskinvare og operativsystemet, samt iLife, iWork osv., så kan de lettere finne ut hva som er galt med maskinen. Jeg har ikke selv prøvd ut noe service på min, da jeg ikke har hatt noen problemer, men etter hva jeg har lest andre steder er denne bra. Jeg vil likevel tro at man må belage seg på litt venting. Og en Mac kan selvsagt også kræsje! Det er ingen Mac-brukere som hevder at en Mac er perfekt! Det er heller enkelte PC-brukere som hevder at Mac-brukere hevder det. Men Mac-maskiner er etter min mening et godt skritt i riktig retning, fordi Apple legger mye prestisje i sine maskiner og har evne og lyst til nytenkning. Man er også garantert at all maskinvare passer perfekt sammen, og at OS-et tilpasser seg denne, og man har gode grunner til å stadig glede seg til neste OS! Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Macer er ikke like god som pcer til å produsere blåskjermer Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Vil bare si at jeg vil alltid ha pc da jeg liker å spille(vil sikkert endre seg) Jeg vil velge det jeg vil ha, gjøre det jeg vil style som jeg vil, modde, overklokke, oppgradere som jeg vil. ikke kjøpe en pc(mac) med mye plast for at noen sier at det er pent.. Synes alukabbinettet mitt som er fra lian li gruser alt fra mac og som jeg har pcn i, ikke som på mac man må sende den inn for vær gang det er noe, synes ikke at det er riktig din pc da... Endret 23. juni 2007 av Tdnoz Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Tdnoz: Nå snakket vi om MacBook altså en bærbar PC. Hvor vidt din stasjonære PC gruser alt som heter Apple spiller ingen rolle. Det er bærbare maskiner vi diskuterer, noe som også kommer greit frem ettersom vi befinner oss i kategorien for bærbare datamaskiner. Når det er sagt er design høyst selektivt. Og de stasjonære kabinettene til Apple er ikke lenger laget i plast. Hvertfall når det gjelder de store stasjonære. Disse er laget i aliminium og er svært stilrene og solide. La meg vise deg et bilde av Apples Mac Pro (stasjonære serien deres): Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg personlig mener at den er overpriset. Lenke til kommentar
Pedant Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Vil bare si at jeg vil alltid ha pc da jeg liker å spille(vil sikkert endre seg) Jeg vil velge det jeg vil ha, gjøre det jeg vil style som jeg vil, modde, overklokke, oppgradere som jeg vil. ikke kjøpe en pc(mac) med mye plast for at noen sier at det er pent.. Synes alukabbinettet mitt som er fra lian li gruser alt fra mac og som jeg har pcn i, ikke som på mac man må sende den inn for vær gang det er noe, synes ikke at det er riktig din pc da... 8927681[/snapback] Da gjør du det smart i å kjøpe en PC! En Mac er ikke for de som liker å modde, overklokke og skreddersy egen løsning. Liker du ikke designet på Mac-er så er det heller ikke særlig smart å betale de ekstra kronene man betaler for dette. Jeg personlig er opptatt av design, og synes PC-produsenter enda har til gode å komme opp med noe stilrent. Selv kabinettene på de mest fancy HP-maskiner ser ut som er skrudd sammen av fire vidt forskjellige produsenter. Men begrepet "kult" er jo litt løst. Mac-er har et minimalistisk design som både er pent og som er funksjonelt, og de fleste er da enige om at OS X ser betraktelig bedre ut enn både XP og Vista, og den føles bedre å bruke, også. Synd at alt for få PC-brukere som diskuterer her aldri har prøvd en Mac selv. Bortsett fra han som gråter over denne 4-5 år gamle Mac-en, som hverken har oppgitt spesifikasjoner eller OS-versjon på. Den kan ha gått i gulvet en del ganger også, for det vi vet. Endret 23. juni 2007 av Pedant Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 oki, (skal ikke diskutere mere om stajonære)ble litt feil da men liker fremdeles ikke macbook da man må sende den inn vær gang noe er feil og min oppfattelse er at du får mere ytelse i en pc men, det forutser hva du skal bruke der til da. dessuten liker jeg ikke hvitfargen eller design på macbooken Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Jeg brukte en iBook,mine tre år på videregående, altså 2005 til 2007. Denne iBooken ble kjøpt året 2000 eller noe i den duren. Egentlig kjørte den OS9. Men da dette begynte å bli utdatert fant min far ut at dersom jeg skulle bruke den burde vi innstallere OSX. Maskinen hadde ikke de beste spesifikasjonene, men greide å kjøre OSX godt nok. I løpet av de tre årene jeg brukte den opplevde jeg aldri noe problemer. Den krasjet ikke så mye som en eneste gang. Og varmeproblemer hadde den ikke. Viften var stille, og designet wunderbart. Jeg har ikke vært borti en mer sammarbeidsvillig maskin. OSX var stilig, funksjonelt og sikkert. Trengte heller ikke å tenke på virus og spyware. En herlig verden. Det gikk altså over 6 år til det oppstod et problem. Nemlig at musepekersymbolet hadde fryst seg fast oppe i høyre hjørne av skjermen. Dette skjedde etter en oppstart. Det hjalp ikke å koble til en ekstern mus, så det var mest sannsynlig ikke mouse-paden som hadde streiket. Jeg vet enda ikke hva problemet er, men har ikke giddet å fikse det. Det eneste jeg vet er at Apple er synonymt med kvalitet. Om prisen er litt stiv får man igjen får det gjennom den problemfrie hverdagen med en mac. Edit: Jeg er en typisk pc-bruker. Mine første stasjonære var en pc, og den bærbare jeg har bestilt er en pc. Jeg synes PC er herlig til spill og en del annet. Så ikke kall meg Apple-fan. Det er jeg ikke. Men jeg ser og har prøvd kvaliteten på produktene deres. Endret 23. juni 2007 av Snorre Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg brukte en iBook,mine tre år på videregående, altså 2005 til 2007. Denne iBooken ble kjøpt året 2000 eller noe i den duren. Egentlig kjørte den OS9. Men da dette begynte å bli utdatert fant min far ut at dersom jeg skulle bruke den burde vi innstallere OSX. Maskinen hadde ikke de beste spesifikasjonene, men greide å kjøre OSX godt nok. I løpet av de tre årene jeg brukte den opplevde jeg aldri noe problemer. Den krasjet ikke så mye som en eneste gang. Og varmeproblemer hadde den ikke. Viften var stille, og designet wunderbart. Jeg har ikke vært borti en mer sammarbeidsvillig maskin. OSX var stilig, funksjonelt og sikkert. Trengte heller ikke å tenke på virus og spyware. En herlig verden. Det gikk altså over 6 år til det oppstod et problem. Nemlig at musepekersymbolet hadde fryst seg fast oppe i høyre hjørne av skjermen. Dette skjedde etter en oppstart. Det hjalp ikke å koble til en ekstern mus, så det var mest sannsynlig ikke mouse-paden som hadde streiket. Jeg vet enda ikke hva problemet er, men har ikke giddet å fikse det. Det eneste jeg vet er at Apple er synonymt med kvalitet. Om prisen er litt stiv får man igjen får det gjennom den problemfrie hverdagen med en mac. Edit: Jeg er en typisk pc-bruker. Mine første stasjonære var en pc, og den bærbare jeg har bestilt er en pc. Jeg synes PC er herlig til spill og en del annet. Så ikke kall meg Apple-fan. Det er jeg ikke. Men jeg ser og har prøvd kvaliteten på produktene deres. 8927843[/snapback] Nja, det er hvordan du bruker den. men er sikker på at mac også har sine gårdager.. men trur mac(mac os) er laget litt mære idiot sikker enn windows så man slipper mye feil og bsod Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Sant nok. Som det sies. De aller fleste blåskjermene skyldes dårlig programerte drivere. På Mac slipper du å styre med drivere da disse sitter fra scratch i operativsystemet. Dette fører til mindre sjanser for å gjøre feil. Windowsbaserte pc-er kan man skreddersy i større grad, men det fører også med seg faren for å innstallere dårlige drivere ol, som fører til bsod-er og annet. Så det er ikke helt lett nei. Lenke til kommentar
Pedant Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 En ting som er å merke seg er at diskusjoner rundt Mac og PC ofte får en slags religiøs tone over seg. Det er da maskin og programvare vi diskuterer! Altså, de som velger kun å forholde seg til Windows må da ikke gå rundt å tro at millioner av Mac-brukere er hjernevasket? Tror dere virkelig Steve Jobs har lagt inn hypnose-programmer som kjøres i bakgrunnen, som på den måten overbeviser vedkommende at det den sitter å bruker er bra? At alt om innovativitet, hurtighet og generell brukeropplevelse er en illusjon? Det er synd at det er så få PC-brukere som diskuterer her som virkelig ikke har egen erfaring med Mac. I stedet for å irritere seg over Mac-evangelister, så bør man kanskje prøve det selv. Man bør jo uansett ikke sette i å diskutere noe man overhodet ikke har greie på. Unnskyld hvis jeg nå ødela illusjonen deres om at Mac-brukere er Zombier. Når alt kommer til alt er det vel i grunn snakk om brukeropplevelse, og jeg som har brukt Windows siden versjon 3.1 kan med hånden på hjertet si at brukeropplevelsen ved Mac OS er betraktelig bedre enn hva den noen gang har vært i Windows. Jeg har forresten nå hatt min Mac i 5 månder. Inntil da har jeg brukt Windows, og i store mengder. Så kan det nevnes at jeg er over det stadiet hvor jeg liker å skru og fikle på maskiner, jeg vil helst ikke åpne en maskin som faktisk virker. Men jeg likte dette en gang jeg også, og jeg tok IKT på videregående. Nå er jeg egentlig bare glad jeg har en maskin som faktisk er pålitelig, og som jeg har så utrolig mange muligheter med. Da er det jo først og fremst snakk om kreative oppgaver, hvor man helst vil slippe å måtte tenke på hardware og feil i operativsystemet. Det er nok dette som ligger mye i "It just works!". Jeg har en MacBook Pro, og bruker denne sammen med eksternt tastatur og mus og NEC sin 20" 2080ux+skjerm. MacBook Pro-en står ved siden av, hvor jeg har enkelte mindre viktige vinduer på. Da jeg plugget i den eksterne skjermen første gangen skjønte den hvilken det var, og lastet inn fargeprofil for akkurat denne skjermen, automatisk! Hvem tør å snakke om dårlig kompabilitet ved Mac? Skal jeg endre hvitbalanse, kontrast, gamma osv, er det en god veileder for dette lett tilgjengelig i OS X, som er av veldig god kvalitet. Skal man gjøre dette på PC må man ha tredjeparts programvare, og de alternativene jeg har kommet over koster penger. Skal man bruke maskina til profesjonell video og bilde -redigering er man avhengig av slik kontroll over farger. Apple sitt operativsystemet er selvsagt altfor omfattende å gå i detalj i sånn på et forum. Mac-maskinene er selvsagt pene og raske, men alle ergrelsene man slipper med Windows kan jo egentlig ikke settes noe pris på. Min livskvalitet har gått betydelig OPP etter jeg gjorde research og til slutt kjøpte en Mac. Jeg anbefaler alle Windows-brukere til å ha samme åpne sinn og prøve en Mac. Man er ikke idiot om man bruker Windows, men bruker man Windows hele livet uten en gang å VURDERE andre alternativer, da er man rett og slett idiot. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 I stedet for å bruke mye tid på å finne ut hvorfor man får feil, hvordan ting gjøres og muligens kompabititeltsproblemer mellom programvare (feks overføre musikk fra iTunes til et videoredigingsprogram i windows), bruker man heller i mac denne tiden på å faktisk arbeide med prosjektet sitt å være kreativ. Det kan være gøy å finne ut av feil, men enda gøyere å faktisk få noe gjort. It just works! Lenke til kommentar
ttt Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Macbook er eit godt alternativ viss du skal kjøpe deg ein berbar. Men eg vil ikkje seie at den nødvendigvis er noko nemneverdig betre enn andre alternativ. Det vil vere betre for den enkelte å vurdere dei ulike alternativa ut frå sitt personlege behov. Mac-maskinene er selvsagt pene og raske, men alle ergrelsene man slipper med Windows kan jo egentlig ikke settes noe pris på. Forutsatt at ein opplever ergrelse ved bruk av Windows. Dette treng på ingen måte å vere tilfelle. Man er ikke idiot om man bruker Windows, men bruker man Windows hele livet uten en gang å VURDERE andre alternativer, da er man rett og slett idiot. Viss OSet du bruker dekker dine behov er det vel lov å bruke det viss du ønskjer. Ingen grunn til å bli kategorisert som ein idiot av den grunn. Lenke til kommentar
Pedant Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Macbook er eit godt alternativ viss du skal kjøpe deg ein berbar. Men eg vil ikkje seie at den nødvendigvis er noko nemneverdig betre enn andre alternativ. Det vil vere betre for den enkelte å vurdere dei ulike alternativa ut frå sitt personlege behov. Til mange ting er en Macbook nevneverdig bedre, ellers ville vel ikke disse hatt såpass mange dedikerte brukere av hva som angår bilde, lyd og -videoredigering. Mange velger med god grunn å sverge til blant annet Final Cut Pro, som har vunnet pris fra Academy of Television Arts & Sciences, og har med denne sammen med Firewire-teknologien gjort stor innflytelse på film og TV-industrien. Apple selger drøssevis av maskiner til Hollywood, og innen foto og lyd er også Mac foretrukket av veldig mange profesjonelle. De som har prøvd Avid på PC skjønner hva jeg snakker om. Avid fås også til Mac, men jeg vil tro den er en del mer stabil der. Mac-maskinene er selvsagt pene og raske, men alle ergrelsene man slipper med Windows kan jo egentlig ikke settes noe pris på. Forutsatt at ein opplever ergrelse ved bruk av Windows. Dette treng på ingen måte å vere tilfelle. Det skal godt gjøres å bruke Windows til daglig uten å støte på hverken Spyware eller virus. Det skal også godt gjøres å bruke en Windows-maskin over lenger tid uten å ergre seg over at den går tregere og tregere jo mer man bruker den. Det er de mest opplagte tingene. Mange vil dog kanskje ikke ergre seg over Windows sine klønete måter å traktere ting på, og hvor det knapt er et eneste snev av nytenkning. Dette er alle ting som til slutt inngår i en total brukeropplevelse. Men er man en av disse, så må man gjerne gjøre research både på Mac og Linux. Her finnes det alternativer som for mange vil være langt bedre enn Windows. Men mange er igjen avhengige av å bruke spesielle programmer, f.eks. i jobbsammenheng, som kun er skrevet for Windows. Mange vil også ha billigere alternativer enn Mac, og de gjør det smart i å kjøpe seg en PC. Mange vil også først og fremst spille, og sette sammen sin egen maskin som er best mulig på dette, og de gjør det smart i å kjøpe seg en PC. Man er ikke idiot om man bruker Windows, men bruker man Windows hele livet uten en gang å VURDERE andre alternativer, da er man rett og slett idiot. Viss OSet du bruker dekker dine behov er det vel lov å bruke det viss du ønskjer. Ingen grunn til å bli kategorisert som ein idiot av den grunn. Strengt tatt har mange ikke engang behov for en maskin. Men mange har det, og jeg ville kategorisert meg selv som idiot om jeg aldri ville prøve ut det som er tilgjengelig. Gjør man research på andre alternativer vil man kanskje få seg en a-ha opplevelse. Det er flere måter å gjøre ting på, og det finnes langt flere alternativer enn Microsoft Windows, og de fleste er bedre til veldig mye. Dette er det mange som opplever. Så når noen kommer med positive ord om Mac så kan man jo enten tenke av de er hjernevasket, eller man kan jo rett og slett prøve det ut selv. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg tror det beste man kan gjøre er å være åpen for alle de forskjellige alternativene som finnes. Man har primært sett tre forskjellige operativsystemer å forholde seg til, Windows, Mac og Linux. Alle disse tre operativsystemene har sine styrker og svakheter. Man må derfor være åpen for å velge det som passer best. Om man er en "gamer" går man såklart for Windows. Om man driver på med videoredigering, musikkproduksjon eller lignende kan en Mac med OSX være tingen. Om man ønsker å drifte en server og ønsker et alsidig, gratis og åpent OS kan Linux være OS-et for en. Jeg er enig i Pedant. Det er idiotisk å gå et helt liv og bruke samme OS-et uten å vurdere om det finnes andre alternativer som tilfredstiller behovene dine bedre. Folk burde våkne opp. Mac vs Windows (PC) handler ikke om hva som er best/dårligst. Det handler om hvilket alternativ som tilfredstiller behovene deres best! Lenke til kommentar
ttt Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Pedant: Som eg skreiv «det vil vere betre for den enkelte å vurdere dei ulike alternativa ut frå sitt personlege behov». Utan å kjenne trådstartar vil eg og tru at han er meir interessert i kva som gjeld for den jamne brukar, og ikkje så mykje kva profesjonelle filmprodusentar har bruk for. Eg har ingen problem med virus og spyware på mine Windows-PCer. Det same gjeld for min mor som ikkje kan noko om data. At ting kan gå treigare etterkvart er no så. Kor stort problem dette er for den enkelte får folk vurdere sjølv. Ofte følgjer det med ein CD/DVD som gjennopprettar OSet til utgangspunktet så ein eventuell reinstalasjon kan vere lett for den som ønskjer det. Eg meiner framleis at folk må få bruke det dei ønskjer. Men vil dykk heve dykk over dei andre og kalle dei idiotar får dykk bare gjere det. Lenke til kommentar
Kanstad Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Selfølgelig kan jeg ikke bruke ctrl+c/v. 8927173[/snapback] Hvorfor skal du det da? Når du kan bruke eple+c/v..... RTFM Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Men jeg likte dette en gang jeg også, og jeg tok IKT på videregående. Nå er jeg egentlig bare glad jeg har en maskin som faktisk er pålitelig, og som jeg har så utrolig mange muligheter med. 8928128[/snapback] Du er glad over at du har en maskin som er pålitelig og har mange muligheter. Fantastisk, akkurat det er min Windows-boks også. Da er det jo først og fremst snakk om kreative oppgaver, hvor man helst vil slippe å måtte tenke på hardware og feil i operativsystemet. Det er nok dette som ligger mye i "It just works!". Jeg kan også være kreativ og jeg trenger heller ikke å tenke på hardware eller feil i operativsystemet. Mac og Windows har da begge vitterlig feil i operativsystemet, det er bare det at når omkring 90% av alle som har en datamaskin med Windows på og det oppdages en feil blir det mediastorm. Det oppdages sikkert nesten like mange feil i Mac som i Windows, uten at det blir mediastorm om det. Jeg har en MacBook Pro, og bruker denne sammen med eksternt tastatur og mus og NEC sin 20" 2080ux+skjerm. MacBook Pro-en står ved siden av, hvor jeg har enkelte mindre viktige vinduer på. Da jeg plugget i den eksterne skjermen første gangen skjønte den hvilken det var, og lastet inn fargeprofil for akkurat denne skjermen, automatisk! Sier du det? Når jeg koblet inn min Samsung 17" skjerm første gang ble den automatisk lastet inn, fargeprofil ble valgt og jeg fikk valget om hvilken måte jeg ville kjøre dualscreen i. AUTOMATISK! Hvem tør å snakke om dårlig kompabilitet ved Mac? Skal jeg endre hvitbalanse, kontrast, gamma osv, er det en god veileder for dette lett tilgjengelig i OS X, som er av veldig god kvalitet. Skal man gjøre dette på PC må man ha tredjeparts programvare, og de alternativene jeg har kommet over koster penger. Skal man bruke maskina til profesjonell video og bilde -redigering er man avhengig av slik kontroll over farger. Når prøvde du Windows sist? Dette kan man da vitterlig gjøre på Windows uten tredjepartsprogamvare. Forøvrig er det minst like lett å endre hvitbalanse, kontrat og gamma på Windows som på Mac. Dra i denne slideren for å endre ditt og datt. Apple sitt operativsystemet er selvsagt altfor omfattende å gå i detalj i sånn på et forum. Mac-maskinene er selvsagt pene og raske, men alle ergrelsene man slipper med Windows kan jo egentlig ikke settes noe pris på. Min livskvalitet har gått betydelig OPP etter jeg gjorde research og til slutt kjøpte en Mac. Jeg anbefaler alle Windows-brukere til å ha samme åpne sinn og prøve en Mac. Jeg gjorde research og fant ut at en Compal IFL90+ var omkring 4000 kroner billigere enn en MacBook Pro med samme spesifikasjoner. Livskvaliteten min har verken gått opp eller ned når jeg byttet til Windows Vista. Hvordan kan den gjøre det med et nytt OS? "Se, jeg har fått meg nytt OS, jeg er et bedre menneske " Det skal godt gjøres å bruke Windows til daglig uten å støte på hverken Spyware eller virus. Det skal også godt gjøres å bruke en Windows-maskin over lenger tid uten å ergre seg over at den går tregere og tregere jo mer man bruker den. Jeg har brukt Windows siden jul uten brannmur eller antivirusprogrammer. PCen ble verken merkbart tregere eller plaget med noen form for fæle ting. Problemet er ikke PCen, det er brukeren. Det at det ikke er virus eller spyware til Mac er kanskje fordi hackere ikke bryr seg om det... Det er de mest opplagte tingene. Mange vil dog kanskje ikke ergre seg over Windows sine klønete måter å traktere ting på, og hvor det knapt er et eneste snev av nytenkning. Dette er alle ting som til slutt inngår i en total brukeropplevelse. Hva legger du i ordet nytenkning? Når Steve Jobs presenterte MacBook Pro fortalte han om denne fanastiske saken som gjorde at når harddisken ble utsatt for raske bevegelser låste hodet seg. Utrolig, dette var da nyskapende. Det er bare det at det er Apple sine proodukter vi prater om. Man er ikke idiot om man bruker Windows, men bruker man Windows hele livet uten en gang å VURDERE andre alternativer, da er man rett og slett idiot. Tvert imot, man er da strengt tatt ikke det. Liker man Windows og har det man trenger til det og det kjører greit er det da strengt tatt ikke nødvendig å tenke på å bytte? ------- Endret 23. juni 2007 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Når prøvde du Windows sist? Dette kan man da vitterlig gjøre på Windows uten tredjepartsprogamvare. Forøvrig er det minst like lett å endre hvitbalanse, kontrat og gamma på Windows som på Mac. Dra i denne slideren for å endre ditt og datt. Men dette er vel tredepartsprogramvare? fulgte ikke dette programmet med grafikkortet ditt tro? Det var jo det han som først skrev det sa. Endret 24. juni 2007 av w3p Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Som jeg sa. Drivere er et ikkeeksisterende problem på Mac OSX i motsetning til på Windows PC. PÅ mac kommer alle driverne med operativsystemet. De innstalleres samtidig som operativsystemet og du slipper å innstallere dem selv. Dessuten er disse driverne svært godt programmert og skaper ikke problemer med operativsystemet. I winodws derimot er det mange drivere man må innstallere selv. På grunn av dårlige drivere opplever man ofte feil som fører til krasj og såkalte bsod-er (blue screen of death). Dette forekommer ikke på mac nettopp fordi driverne fungerer så bra og er inkludert i operativsystemet. En stor fordel spør du meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå