BioNor Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) ...og hvorfor jeg er glad jeg vokste opp med en C64 på gutterommet:-) Tennis vs. Top Spin 2 Cabal vs Battlefield 2 Double Dribble vs. NBA Live’06 Karate Champ vs.Dead or Alive 4 Bard’s Tale vs. WOW Ice Hockey vs NHL 2006 10 yard fight vs Madden NFL 06 Rad Racer vs. PGR 3 Punch Out vs Fight Night round 3 Endret 21. juni 2007 av BioNor Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Irriterer meg at jeg solgte både min C64 og Amiga500 for en slikk og ingenting.. triste greier :-( Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 hehe enten begynner jeg å bli senil eller så er det noe galt med synet mitt.. Jeg nekter å tro at grafikken på Cabal var så dårlig! Cabal var jo kongegrafikk Huff huff denne tråden ga meg først en god latter før den fikk meg til å føle meg veldig gammel Lenke til kommentar
T-Bear91 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) det som irriterer meg er at alle sammenligner grafikken på spill med gears of war grafikken har utvikla seg jævlig mye de siste åra Endret 21. juni 2007 av BloodSpiller Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Liker fortsatt 2D like godt jeg. Men helt utrolig utvikling ja! Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Det ironiske med det hele er at mange av de gamle spillene hadde mye lengre levetid og mye mer fengende gameplay enn det som kommer ut i dag. Egentlig rimelig enig med Nintendo-ledelsens utsagn i fjor om at dagens grafikk er god nok; på høy tid å slutte å tenke på tall og utseende, og fokusere på mekanikken og fortellerstil; synes i høy grad at utviklingen på det feltet har vært altfor liten. Hmm, ble plutselig veldig fristet til å gå inn på loftet og børste støv av Amiga 1200en. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Oh som jeg husker punch out.. I punch out vs. fight night, så vinner punch out glatt Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Det ironiske med det hele er at mange av de gamle spillene hadde mye lengre levetid og mye mer fengende gameplay enn det som kommer ut i dag. Både ja og nei. Hjernen har jo denne fantastiske evnen til kun å huske de positive opplevelsene. Er bare å tenke på en ferie du hadde for noen år siden, det er vel kun de gode minnene som sitter igjen er det ikke?:-) Vi hadde nok en annen oppfatning om hva som var bra gameplay den gang da, og jeg tror du kan bite deg i nesen på at historien vil gjenta seg om 15-20 år:-) Føler uansett det har vært greit å gått "skolen" innen gaming og grafikk...setter litt mer pris på hva man har idag på en måte. Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Når det gjelder spillbarheten på gamle spill så skal du vite at grunnen til at du klarte å spille de gamle spillene om igjen og om igjen går mest på alderen. Unger kan sitte å se den samme kapteinsabeltann filmen 200 ganger i løpet av en måned uten å gå lei, slik er det med spill og. Husker det var mange spill jeg spillte sikert godt over 50 timer uten noen gang å komme forbi 4 level, og bilspillene var ikke mye dybde eller variasjon på banene der. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Og selv om spillene ikke var særlig varierte, gameplayet var simpelt og grafikken "dårlig" (men sjarmerans), så er det disse spillene som har gitt mest glede gjennom mine år som gamer. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Pga du var liten første gang du spilte de, og når du fikk de var spill noe "nytt" og "stort". Og etter det får du en nostalgifølelse av og spille dem.. Spillene blir ikke dårligere, tvert imot. Men gamle minner blir ofte husket bedre enn dem egentlig er. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 For 11 år siden var mario 64 topp grafikk... Nå har vi Zelda twilight princess.. Kan ikke si grafikken har blirr dårligere nei Men jeg tror grafikken nærmer en slappere stigning snart. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Pga du var liten første gang du spilte de, og når du fikk de var spill noe "nytt" og "stort".Og etter det får du en nostalgifølelse av og spille dem.. 8922598[/snapback] Selvsagt var det større med spill før i tida. Og gode minner vil alltid være gode minner. Men alikevel så var det noe spesielt med disse spillene. Senest i forige uke skaffet jeg meg noen Amiga-spill som jeg aldri hadde spilt før. Det var faktisk gøyere å sette seg ned med de, enn GTA VCS som jeg kjøpte for noen uker sia. Spillene blir ikke dårligere, tvert imot. Men gamle minner blir ofte husket bedre enn dem egentlig er. 8922598[/snapback] Om 10 år, hvor mange vil sette seg ned med dagens spill og kose seg like mye de gjorde den dagen de kjøpte det? Mange færre enn de som spiller 10 år gamle spill den dag i dag. Det å prøve å gjenoppleve gamle minner er en risiko: Enten føler man seg slik man gjorde da man først opplevde de - ellers blir man skuffa og skjønner ikke at dette var moro. Heldigvis kan jeg ta fram gamle spill og kose meg like mye med de den dag i dag som dagen jeg fikk de. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Selvsagt var det større med spill før i tida. Og gode minner vil alltid være gode minner. Men alikevel så var det noe spesielt med disse spillene. Senest i forige uke skaffet jeg meg noen Amiga-spill som jeg aldri hadde spilt før. Det var faktisk gøyere å sette seg ned med de, enn GTA VCS som jeg kjøpte for noen uker sia. Det at spillene var gøyale er nok igjen dette med nostalgi. Bare fordi du ikke har spilt spillene før betyr ikke at du har "gitt opp" nostalgien i selve det og ha litt firkantet grafikk, mono lyd og enkle spill. Om 10 år, hvor mange vil sette seg ned med dagens spill og kose seg like mye de gjorde den dagen de kjøpte det? Mange færre enn de som spiller 10 år gamle spill den dag i dag. Om 10 år så er det nok fremdeles en god del som er unge i dag som vil finne ut "ahh, jeg husker den gangen jeg fikk en PS3 i bursdag med Resistance oppi når jeg var 10 år jeg" ... catch my drift? Nostalgi slik jeg snakker om det nå handler ikke om de eldste spillene på marketed, men om de spillene man spilte som liten eller de første spillene man spilte. De minnene vil alltid være der, og det er derfra jeg tror de fleste husker at de gamle var "bedre". Lenke til kommentar
redflame Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Var mer morro med de første damene en de som er nå også, sånn er det desverre. Alt var bedre før R.i.p. Lenke til kommentar
anolop Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Men jeg tror grafikken nærmer en slappere stigning snart. 8922639[/snapback] Vanskelig å forestille seg hva de kan gjøre bedre ja... Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Før var spillene spill. Nå er det mer replikasjoner av virkeligheten som ikke er så bra. Jeg elsker forøvrig gode gamle 2dspill Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 La grafikken utvikle seg enda mer, men det finnes flotte spill pr.idag som God Of War, Ninja Gaiden, Gears Of War, Zelda og Okami Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Men jeg tror grafikken nærmer en slappere stigning snart. 8922639[/snapback] Vanskelig å forestille seg hva de kan gjøre bedre ja... 8934886[/snapback] Slik er det alltid. Tenkte det samme da jeg saa Tony Hawk 3 paa PS2. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Eg trur ikkje det er berre nostalgi som gjer at dei gamle spela verkar betre, sjølv om det sikkert hjelp. Spelindustrien har forandra seg mykje sidan den gongen, og det er ikkje berre positivt. Eg trur den tidlegare spelindustrien var mykje meir prega av individualisme og nyskaping...når ein mann med ein idè kunne skape ein ny sjanger, og soveromsprogrammerarane fortsatt hadde ein sjanse til å slå seg opp. I dag er det rett og slett for mykje pengar i omløp. Spela kostar enorme beløp å utvikle, noko som både begrensar kven som kan vere med, og kor store sjansar dei kan ta. Nesten alle spela som kjem ut ramlar innanfor fastlagte sjangrar, derav fleire ikkje har utvikla seg vesentleg på eit tosifra antal år (førsteperson-skytespel og turnerings-slåstespel slår meg som gode døme). På pluss-sida, er kvaliteten på spela i dag veldig bra. Det blir forventa at spelet skal ha ei viss varigheit, at der skal vere avansert grafikk, gjerne ei god historie, gode skodespelarar, osb. Men likevel, det VAR litt betre før. Kay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå