Gå til innhold

S/PDIF på bærbar til gammelt anlegg

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en liten krise her. Har en Packard Bell bærbar pc med S/PDIF utgang. Har en nesten 10 år gammel Denon reciever uten optisk eller coax inngang (med andre ord kun "vanlige" phono innganger. Skal bruke pcen som musikkdatabase i et bryllup på lørdag. Hva kan jeg evt kjøpe av utstyr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har en koaxial SPDIF utgang i øretelefonutgangen burde f.eks. en slik burde gjøre susen.

http://www.bestbuy.no/product.asp?sku=53814

Antar at du får kjøpt maken i alle de store elkjedene (Elkjøp og Expert). Biltema skal visstnok også ha noe slik. Koble til AUX.

Lykke til!

8916348[/snapback]

Hei!

Har prøvd dette. Får bare en høy durelyd i høttalerne. Har prøvd å kople til alle portene.. :( mulig det er kabelen som er dårlig. virker som elektrisk støy.

Lenke til kommentar
Har du prøvd lyden på utgangen fra PC med vanlige hodetelefoner?

8916534[/snapback]

skal gjøre det nå..

8916590[/snapback]

Funker bra. Prøvde å kople en mp3 spiller til forsterkeren med kabelen jeg brukte på pcen. Samme støyen. Støyer før jeg kopler på avspiller. Satser på å bytte kabel. Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Det kan være innstillingene på utgangen. Jeg vet ikke hvilket lydkort og drivere det er i din maskin, men hvis det er Realtek, kan du åpne Realtek HD Audio Manager eller Realtek HD Sound Effect Manager i kontrollpanelet. Under arket "Audio I/0" kan du bytte mellom digital og analog utgang, og hva du vil koble mot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...