klunde Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Hei Jeg trenger å få satt opp en sentral NAS disk så jeg enkelt kan få tak i musikk og filmer fra flere maskiner hjemme. Jeg har tre bærbare og en stasjonær maskin som per i dag er medlem av forskjellige domener og arbeidsgrupper (workgroups) men som alle blir brukt over det samme wlan nettet hjemme. Har lurt litt på om jeg skal kjøpe en WD Harddisk 500GB External 7200RPM 8MB GBLAN NAS My Book World Edition. Er det en grei løsning eller bør jeg finne på noe annet? PFT Lenke til kommentar
klunde Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 tja, det var jo ingen hjelp å hente her... Men jeg kjøpte nå disken uansett. Så langt ser den ut til å stort sett fungere, men en del rart er det. Det medfulgte programmet "WD Anywhere" som skulle administrere disken funker ikke - det finner ingen disk. HTTP interface mot disken og bruk av samba tjenester direkte mot disken funker utmerket. Hvis noen har kunnskap om dette MioNet programmet og hvorfor det ikke klarer å finne disken på mitt wlan så svar gjerne på denne meldingen. Lenke til kommentar
Mr-Nice Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 tja, det var jo ingen hjelp å hente her... Men jeg kjøpte nå disken uansett. Så langt ser den ut til å stort sett fungere, men en del rart er det. Det medfulgte programmet "WD Anywhere" som skulle administrere disken funker ikke - det finner ingen disk. HTTP interface mot disken og bruk av samba tjenester direkte mot disken funker utmerket. Hvis noen har kunnskap om dette MioNet programmet og hvorfor det ikke klarer å finne disken på mitt wlan så svar gjerne på denne meldingen. 8930547[/snapback] Er interessert i å vite hva "http interface og bruk av samba tjenester" betyr. Mionet virker foreløpig ikke på Vista, så det er kansje grunnen til at du ikke fikk det til å virke (vista versjon ventet i august) Sliter litt med disken selv, fordi jeg ikke får full tilgang fra min vista maskin, og må inn på en gammel xp maskinen hver gang jeg skal flytte filer rundt osv. Plagsomt siden det er en times kjøretur til xp maskinen til pappa. Svar gjerne i den foreløpig offisielle tråden for my book world Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå