Alastor Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Tja, jeg vil nå heller si at det de må bevise er at skaden ikke kan ha vært der ved levering, jfr. setningen "dette gjelder likevel ikke dersom formodningen er uforenlig med varens eller mangelens art." Spørsmålet her er om mangelen er av en slik art at den ville blitt oppdaget med en gang hvis den var der ved levering, eller om den kan ha eksistert i det skjulte i noen måneder. Hvis en LCD-skjerm ikke tåler at man kaster erter på den, er den ikke mye tess til familiebruk, spør du meg. 8926735[/snapback] Om du leser litt dommer i FTU ang denne 6-månedersregelen, så fungerer det ikke helt nøyaktig slik. Fukt/væskeskadede telefoner under 6 måneder hvor kunde hevder kun normal bruk har uten unntak blitt vunnet av kunde, selger har tapt fordi han ikke klarte å bevise at det var kundes feil. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 forbrukerrådet kan også være en ide å kontakte... Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 har lefdal videresendt den til sony eller bare tok de en kjapp titt på den inne hos seg og konkluderte med dette? hadde jeg vært deg hadde jeg levert den tilbake, krevd å få feilen utbedret pga reklamasjon, og samtidig sendt en klage til forbrukerrådet. lefdal må da dokumentere at dette er en skade som er påført av dere, og det kan bli vanskelig hvis det ikke er sprekker osv i panelet. Lenke til kommentar
dudley.no Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 har dårlige erfaringer med lefdal selv......leverte inn en pc for rep i april.Fikk den tilbake 1 måned senere men fortsatt feil,er fortsatt inne til rep. Har fått låne laptop i mellomtiden men blir jo ikke det samme.....er ikke lefdal selv som reparerer men jeg kjøper ikke noe mere hos dem ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå