Gå til innhold

Lakkere Cyber 370.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har nettopp kjøpt meg en cyber, men lakken på den er utrolig falmet og stygg, det er en spesiell farge, nemlig blå på hele skroget, kun 2-3 i norge.

men jeg skal lakke den på nytt. Men skal jo selvfølgelig få et bilverksted til og lakke den og i en original farge sånn at den ser bare fin ut, så jeg lurer på vet dere om en link som det et skjema med alle de forskjellige fargene du kan få i cyberen?

 

En annen ting er at når den skal lakkes, lakker man den førs den fargen du vil ha den i, så Klar lakk?

 

legger til et bilde av båten..

post-121337-1182452855_thumb.jpg

Endret av EdvardVIP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

En annen ting er at når den skal lakkes, lakker man den førs den fargen du vil ha den i, så Klar lakk?

 

8915734[/snapback]

jepp.. stort sett blir dette gjort. kan være lurt å nevne det for lakkereren også. er ikke alle som gjør dette. de bruker stort sett klarlakk når det gjelder metallic lakk o.l. rene farger som f.eks. rød blir ofte lakket uten.

Lenke til kommentar

Skal du lakke hele båten eller kun skroget?

Er virkelig gelcoaten (regner med at det er det) så sliten at ikke du kan rubbe og polere den opp??

 

Husk at det er utrolig mye arbeid, bare med demontering/montering, pussing sparkling osv...... + at et bilverksted lakkerer ikke båten gratis for og si det sånn.........

Lenke til kommentar
det er på en måte masse flekker på båten hvor gammelt saltflekker har ikke blitt spylt vekk, så det sitter inne  i lakken, men hva er egentlig og ruble?

 

og jeg trenger jo ikke og sparkle for å lakke nytt, må bare vannslipe og pusse ordentlig vekk all lakken.

8920465[/snapback]

 

Rubbing er et stoff (litt sånn pulver/krem lignende greier) som du på en måte pusser med. Fungerer nesten litt som sandpapir vil jeg si. Det som skjer er at det fjerner det som ikke skal være der, men det skader ikke lakken/gelcoaten.

 

Skal du lakke på nytt, da det er lakking, så bør du slipe vekk så godt som all lakken, eventuelt sparkel for å fjerne ujevnheter, hakk o.l., slipe ned så du får en flott flate, grunne og så lakke.

 

Tror dette ble ganske så riktig? :p

Lenke til kommentar
det er på en måte masse flekker på båten hvor gammelt saltflekker har ikke blitt spylt vekk, så det sitter inne  i lakken, men hva er egentlig og ruble?

 

og jeg trenger jo ikke og sparkle for å lakke nytt, må bare vannslipe og pusse ordentlig vekk all lakken.

8920465[/snapback]

Saltflekker setter seg jo ikke fast da.... må være noe anna :hmm:

Men er det lakk som er på den eller gelcoat?

Å rubbe er enkelt forklart nesten det samme som og polere bare at i denne kremen ligger det veldig fint slipemiddel som tar vekk det ytterste oksyderte laget av lakken som gjør at den ser matt ut..... etter du har rubbet båten polerer du og den er så god som ny!

Lenke til kommentar
men de merkene på båten er rare fordi når jeg drar fingeren over så kjenner jeg ingen ujevnheter, det virker lizm som det er under klarlakken på en måte :hmm:

8922070[/snapback]

 

Veldig tyn vinyl av noe slag. Har kjøpt merker av denne typen selv. Når du klistrer dem ordentlig på, så kan du ikke kjenne noen kanter eller ujevnheter.

Lenke til kommentar
men de merkene på båten er rare fordi når jeg drar fingeren over så kjenner jeg ingen ujevnheter, det virker lizm som det er under klarlakken på en måte :hmm:

8922070[/snapback]

 

Veldig tyn vinyl av noe slag. Har kjøpt merker av denne typen selv. Når du klistrer dem ordentlig på, så kan du ikke kjenne noen kanter eller ujevnheter.

8922135[/snapback]

 

oja, der misforstp du. jeg mente ikke klistremerkene, men liksm skadene/ripene

Lenke til kommentar
men de merkene på båten er rare fordi når jeg drar fingeren over så kjenner jeg ingen ujevnheter, det virker lizm som det er under klarlakken på en måte :hmm:

8922070[/snapback]

 

Veldig tyn vinyl av noe slag. Har kjøpt merker av denne typen selv. Når du klistrer dem ordentlig på, så kan du ikke kjenne noen kanter eller ujevnheter.

8922135[/snapback]

 

oja, der misforstp du. jeg mente ikke klistremerkene, men liksm skadene/ripene

8922458[/snapback]

 

Åja. Hvordan ser ripene ut? Kan jo være at det er noe som er "skrapa" bortpå båten og "lagt" igjen rester liksom. Dette kan du jo prøve å rubbe.

Lenke til kommentar
men de merkene på båten er rare fordi når jeg drar fingeren over så kjenner jeg ingen ujevnheter, det virker lizm som det er under klarlakken på en måte :hmm:

8922070[/snapback]

 

Veldig tyn vinyl av noe slag. Har kjøpt merker av denne typen selv. Når du klistrer dem ordentlig på, så kan du ikke kjenne noen kanter eller ujevnheter.

8922135[/snapback]

 

oja, der misforstp du. jeg mente ikke klistremerkene, men liksm skadene/ripene

8922458[/snapback]

 

Åja. Hvordan ser ripene ut? Kan jo være at det er noe som er "skrapa" bortpå båten og "lagt" igjen rester liksom. Dette kan du jo prøve å rubbe.

8922772[/snapback]

 

de er ikke riper tror jeg, men lakken som er falmet. når du ser på det så er akkurat som det er lizm under klarlakken det er ikke riper, bare lizm lakken er ekstremt lyseblå der isteden for mørkeblå.. håper du skjønte mer da men kan man rubbe det?

Lenke til kommentar
de er ikke riper tror jeg, men lakken som er falmet. når du ser på det så er akkurat som det er lizm under klarlakken det er ikke riper, bare lizm lakken er ekstremt lyseblå der isteden for mørkeblå.. håper du skjønte mer da men kan man  rubbe det?

8923418[/snapback]

 

Jeg ville ha prøvd å rubbe, da dette "sliper" vekk det helt øverste i lakken, så poler. Prøv dette på et eller flere av områdene hvor det er slik før du eventuelt bestemmer deg for å lakke.

Lenke til kommentar
Det blir jo uansett ikke noe verre av å rubbe, koster jo nesten ingenting heller, men skal du ta hele båten, kan det være greit med en vinkelsliper med skumgummipute på for og få rubbet skikkelig....

8924382[/snapback]

 

men går ikke klistremerkene istykker av det egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...