Gå til innhold

Skal bygge PC for 2500 kroner

Anbefalte innlegg

Med dette ønsker jeg en stillegående maskin som skal takle;

Windows Vista

Trådløs internett Surfing

Se på DVD, filmer og musikk.

Trenger ikke skjerm, tastatur eller mus.

Det jeg trenger er:

Kabinett (med PSU)

RAM

Harddisk

CPU

Hovedkort (med innebygget skjermkort, lydkort og wifi?)

Er dette mulig?

Stikkeorder er stillegående og billig :)

Og en ting til... huset er ved veien så det kommer en del støv, hvordan bør jeg bekjempe det problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk :)

Budsjettet blir bittelitt sprengt pga frakt, men det er utvilsomt mye PC for pengene.

Hadde ikke forventet ikke-no-name 2 GB RAM, PCI-Express skjermkort og dobbelkjerne CPU.

Hvordan er dette skjermkortet i ytelse sammenlignet med ... f.eks. et Radeon 9600 kort? (noe jeg har på den gamle PCen min). Men den er AGP da så det er ikke aktuelt uansett.

Lenke til kommentar
Mitt forslag

8923688[/snapback]

Lagde du forslaget etter å ha sett Filla sin?

Ikke store forskjellet, et annet kabinett, større harddisk, bedre grafikk kort, ingen internett ? og en halv tusen mer ...

Sprenger budsjettet enda mer, så jeg får se om jeg virkelig har bruk for lagringsplassen og grafikk kortet...

Skal jo ikke spille på den noe særlig da jeg har "investert" penger i spillekonsoller.

(men på en annen side, når star craft 2 kommer blir det surt om jeg ikke kan spille det) ;)

Lenke til kommentar

Denne holder budsjettet ganske bra. Mulighet for dual screen på integrert skjermkort!

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=49122.

Kunne kanskje slengt på en ekstra GB ram når det er såpass billig uansett. Får å få det til å gå opp med 2 GB RAM kan du velge en billigere HD, men foretrekker selv Barracuda.

Skal du ha en virkelig stille maskin kan du velge en 40 GB 2,5" HD i steden. Amentio har en som er enda billigere enn det billigste du finner i prisguiden. Men pass på å velge SATA, less hassle. Skal du ikke spille eller drive med andre ting som krever mye av harddisken (les videoredigering etc) merker du liten forskjell på 3,5 og 2,5. Kanskje litt lenger oppstartstid. Men hva ofrer man ikke for litt stillhet.

Kabinettet har forresten CPU duct, noe som sikkert er kjekt med boxed viften.

Endret av nogen
Lenke til kommentar
Mitt forslag

8923688[/snapback]

Lagde du forslaget etter å ha sett Filla sin?

Ikke store forskjellet, et annet kabinett, større harddisk, bedre grafikk kort, ingen internett ? og en halv tusen mer ...

Sprenger budsjettet enda mer, så jeg får se om jeg virkelig har bruk for lagringsplassen og grafikk kortet...

Skal jo ikke spille på den noe særlig da jeg har "investert" penger i spillekonsoller.

(men på en annen side, når star craft 2 kommer blir det surt om jeg ikke kan spille det) ;)

8925796[/snapback]

Døh, endel forskjell der spør du meg! Hadde den lagret på mine handlevogner så slang den opp. Internett er nok interegrert i Hovedkortet, eller så kjøper du bare et trådløst om det trengs, 150,- ekstra.

Starter tråd og skal ha hjelp og opptrer frekt. :thumbdown:

Endret av -Shark-
Lenke til kommentar
Along with its exceptional ventilation and attractively understated styling, the NSK4000 features a high-efficiency 380W ATX12V v2.0 power supply with universal input and active PFC—so you can place its beauty anywhere, with no second thoughts.

8930756[/snapback]

ANTEC NSK4000 Mini Tower ATX, uten strømforsyning (761345-00400-8)

Står det i overskriften og det du skrev under. Hm, hva er riktig da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...