Gå til innhold

Landskap i kveldsol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kvar er indianarane, Brainware. Jeg er jo ingen ekspert på landskapsbilder, men jeg kan jo mene noe for det.

Dette ser jo ut som et westernlandskap, og slike bilder tar jeg altid selv når jeg kommer over dem. Det er komponert etter alle kunstens regler, så det har jeg ingenting å utsette på. Det mangler dog et fokuspunkt som man fester seg ved. Krattet i forgrunnen er liksom ikke nok. En person i det landskapet hadde vært stilig. Ellers gjelder også den kritikken som jeg gav til et annet landskapsbilde i stad, nemlig at det mangler litt struktur i himmelen. Hadde det vært et panorama med utgangspunkt i det bakenforliggende landskapet, så hadde himmelen vært helt grei, fordi bildet har klart potensiale til å ha den grafiske effekten som jeg skrev om i den andre tråden.

Jeg ønsker ikke å være entydig i min kritikk av bildet ditt, fordi det er et høyst kompetent bilde. Det er pent, godt komponert, og for meg ganske eksotisk. Siden jeg ikke har så mye peiling på genren, så bør du ikke ta kritikken min så veldig alvorlig. Jeg ser det ikke som utenkelig at de med mer kompetanse i å vurdere slike bilder kommer med helt andre konklusjoner.

Som jeg skrev i den andre tråden; dette er et motiv jeg garantert hadde forsøkt meg på selv. Sannsynligvis hadde det sett ganske make ut.

Mange av gutta har fått masse flott utstyr siden jeg tok pause i fjor høst. Jeg føler at det bare er meg som fremdeles knipser med det trauste, gamle utstyret. Når fikk du deg D2X, brainware?

Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket var det D1 som ble brukt, så jeg antar at det har kommet i hus etter august 06. Den eneste som nå kan avgjøre om jeg er blitt presenil er Brainware selv, tipper jeg.

Hvis det jeg tror stemmer, så kommer jeg til å saksøke deg for traumene du påfører meg i natt, Litejk. Jeg hadde nemlig et stort håp om å få bevare min forstand og hukommelse i et par år til, men du har fått meg til å tvile på det....

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Hehe, jeg tror det var bare grepet han likte bedre. For viss han syntes selve kamera D1 er bedre så burde han komme seg en kjapp tur på sandviken i bergen eller noe lignende  :!:

8916791[/snapback]

Lukket avdeling, den bak gjerdene oppe mot tregrensen.

Når jeg tenker meg om, så ser jeg av og til noen lysglimt som ser ut som refleks fra et objektiv el.lign. fra det området, når jeg venter på bussen fra Gamle Bergen-stoppet :hmm:

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Sist jeg sjekket var det D1 som ble brukt, så jeg antar at det har kommet i hus etter august 06. Den eneste som nå kan avgjøre om jeg er blitt presenil er Brainware selv, tipper jeg.

Hvis det jeg tror stemmer, så kommer jeg til å saksøke deg for traumene du påfører meg i natt, Litejk. Jeg hadde nemlig et stort håp om å få bevare min forstand og hukommelse i et par år til, men du har fått meg til å tvile på det....

8916707[/snapback]

Da er jeg her igjen! Ja, takk for svar PMnormal.

Jeg kjøpte D2Xs sent på høsten ifjor, men overgangen fra D1 var dog negativ på det ergonomiske som Liteijk nevnte. Klarer ikke å få dette kameraet til å passe labbene mine. Det er dog suverent til enhåndsfotografering. Ellers ser en store forskjeller på oppløsning selvfølgelig, og batterilevetiden er himmelsk. Tar fremdeles bilder med D1 også, dynamikken i det kameraet er meget god.

Tenkte bare jeg ville sende et feriebilde fra Baja California. Du har rett med himmelen, tror litt crop i overkant vil trekke bort oppmerksomheten fra den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...