Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tråløst nettverk på en øde plass?

Anbefalte innlegg

Har i mange år slitt med å prøve og få raskere fart en 56kps.

Så i dag kom en kompis opp bare for og linke litt med meg, og han har trådløst nettverks kort. Pludselig merket vi at vi fikk et internett signal på 11mbps. Jeg lurte bare hva sjer?

Så ja, hverfall, så lurte jeg om noen av dere kunne linket meg en brukbart

trødløst nettverkskort, som har mest muligt signalstyrke.

Takker på forhond :love:

Endret av Kristian09
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nesten det samme det, bare ikke over 1000 klassen viss det er bra?

Han har foresten en Acer Aspire 5100 trur jeg.¨

Ingen som vet noen gode tråløse kort, som plukker opp signal på en god

avstand? :hmm:

Endret av Kristian09
Lenke til kommentar

tror du er litt ute å kjører. at kompisen din har et nettverkskort vil ikke si at du plutselig får raskere internett tilgang. Det du har sett er den ballongen som dukker opp nedi hjørnet, den forteller deg at den teoretiske overførings hastigheten din er 11mbps. men det er bare mello router og maskin. blir ikke raskere internett forbindelse av den grunn...

Hvis du vil skjekke det jeg sier, så kan du ta i bruk speedometeret her på hw.no

Lenke til kommentar
tror du er litt ute å kjører. at kompisen din har et nettverkskort vil ikke si at du plutselig får raskere internett tilgang. Det du har sett er den ballongen som dukker opp nedi hjørnet, den forteller deg at den teoretiske overførings hastigheten din er 11mbps. men det er bare mello router og maskin. blir ikke raskere internett forbindelse av den grunn...

Hvis du vil skjekke det jeg sier, så kan du ta i bruk speedometeret her på hw.no

8916894[/snapback]

Hmm..

Han sa at signalet ble på 11mbps! Han meinte sikkert mellom PC og Router med tanke på at det sto nederst i høyre hjørne!

Det han fant var ett trådløstnettverk som sikkert var kjappere enn det 56kbps han allerede sitter på!

Lenke til kommentar

Ok, men har ikke noe tråløs ruter jeg. Men den stasjoen vi var på, så var det minst 5 andre på den. Og stasjonen het "Vigrestad" (plassen jeg bur på) og det var ingen passord beskyttelse :hmm: . Noen muligheter for at det kan være en lokal nettverksplass?

Lenke til kommentar
Han kunne alså gå på internett og gå på f.eks youtube og se på filmer.

Her oppe så har vi alltid surfet med 56kps. Og han surfet på 11Mbps.

Og det signalet plukket hans data opp automatiskt med det tråløse netverkskortet.

:hmm:

8919256[/snapback]

Okei, du hadde vist misforstått litt :p

Hastigheten du hadde var 56kbps ja. (Oppringningsinternetshit da)

Han fikk SIGNAL på 11mbps mellom HANS PC og ROUTEREN han kobla seg til.

Men det betyr IKKE at det er 11mbps hastighet mellom ROUTEREN/Modemet og til den sentralen han er koblet på. Om dere vil sjekke hvor stor hastighet det er så:

www.speedtest.net

Trur du har brukt ordet "øde" litt feil, med tanke på at han finner routere o.l i nærheten.

Dette er øde:

DSCN6499%20Oerken%20og%20lamaer.JPG

Lenke til kommentar

Wikipedia says:

Hå folkebibliotek, avd. Vigrestad

Fra no.freewlan.org

Gå til: navigasjon, søk

Det trådløse nettverket kan benyttes av alle besøkende som har bærbar PC med trådløst nettverkskort. Hastigheten på nettverket er opptil 8 Mb/s. Nettet er åpent og ubeskyttet. Det trengs ingen passord eller lignende for å bruke nettverket.

Informasjonsbrosjyre kan fås utlevert på de stedene de trådløse nettverkene finnes eller hentes herfra: http://www.ha.no

Det trådløse nettverket kommer i tillegg til det nettverket som finnes for publikum fra før. Du kan altså fremdeles få tilgang til internett via våre faste pc-er som er plassert i bibliotekene og på Rådhuset.

Nettverket er først og fremst beregnet for internettsurfing med http og https. Andre protokoller kan være sperret i vår brannmur. Programmer som benytter andre protokoller vil muligens ikke fungere.

Hå kommune tar ikke ansvar for feil som oppstår som følge av bruk av det trådløse nettet, verken for person eller maskin.

Hå kommune fraskriver seg ethvert rettslig ansvar ved bruk av de trådløse sonene. Norsk lov gjelder også i kommunens lokaler og på biblioteket. Misbruk av det trådløse tilbudet vil medføre politianmeldelse og straffeansvar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...