Gå til innhold

iPHONE kan gå å DØ - tråden

Anbefalte innlegg

er det ikke bare å resette den så er garantien der da?

hvordan gjør man det når tlf har gått til @££$$€€£@¤%"¤!, pls forklar meg så kan jeg hjelpe vennene mine også :)

det er bra det du sier så lenge telefonen virker når du skal levere til reparasjon.

men for all del....jeg har ikke slengt masse dritt om IPhone....jeg bare sier at den har ikke det jeg ønsker i tlf og nevnte noen faktorer..og fortsatt så prøver mange å overbevise meg om at jeg tar feil.....og at Iphone er svaret på alles ønsker... thats what I'm fed up of :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har jeg lest noe av denne tråden, og er litt "skuffet" over de som sier de synes iphone ikke er en telefon for 2008 året! Jeg har ikke en selv, men jeg har bestilt så får den sikkert snart!

Men dere må jo huske på før dere bestiler at Iphone er egentlig ikke en telefon som Nokia, Sony Ericsson, Samsung osv. som er kjente merker. Iphone er mere en data maskin, hvis jeg har skjønt konseptet riktig! Jeg bestilte ikke Iphone av at jeg trenger en telefon (jo kanskje) men for å ringe, sende meldinger, høre på musikk og surfe på nettet.

Så hvis dere som synes Iphone ikke er en telefon som funker i 2008, så kjøp eller en nokia, sony ericsson eller samsung osv.

Er Iphone mer en datamaskin? Iphone er ikke en smarttelefon en gang. Den har noen egenskaper en smarttelefon skal ha, men bare noen.

Slik Iphone er i dag, levert fra Apple selvfølgelig, og brukt slik Apple har ment den skal brukes. Er det så lite datamaskin som man kan få det, og langt fra en smarttelefon.

At man kan gjøre forandringer på telefonen som gjør at man kan bruke den til andre ting enn den er ment som kan man selvfølgelig ikke ta med i vurderingen.

Har sett mange syke ting folk har gjordt med telefoner, som overhodet ikke har noe med egenskapene telefonen er ment å ha, men dette har selvfølgelig ingen betydning når man vurderer fabrikktelefonen opp mot en annen fabrikktelefon..

Og når det nå åpnes for programmer til iPhone tviler jeg på at det blir full frihet, jeg tror det blir svært liten frihet. Denne Iphone vil aldri bli noen fullstendig smarttelefon tror jeg, og vil aldri komme i nærheten av en datamaskin, vet jeg.

Nå er det svært få om noen telefoner som egentlig burde kalles såkalte datamaskiner syns nå jeg, vi er vel ikke kommet lengre enn så vidt til smarttelefon, etter min mening.

Bare fordi Jobs sier Iphone det er en revolusjon og at det er en datamaskin som kan gjøre alt mulig rart er ikke dette nødvendigvis sant.

Men all ære til han for å greie å sende et møkka produkt til mange 10 talls ganger det det er verdt, det er sabla godt gjort.

Enkelte tror jo han er gud selv og han har jo flere disipler enn de fleste sekter rundt om i verden. Og om han så hadde sagt at iPhone er mye bedre og har langt mere muligheter enn enn vanlig PC så ville de trodd fult og helt på dette og vi hadde her samt alle andre forum, diskutert om iPhone er bedre, raskere og har flere muligheter enn en vanlig PC, eller ikke.

Men morsom lesning da...

Lenke til kommentar

Hmm.. Skjønner ikke helt hvorfor du virker å være så utrolig negativ mot iPhone / Apple. Virker nesten som det er en trend hos enkelte, å hate visse merker / produkter kun for å hate det. Personlig så har jeg nå hatt en iPhone i ca 3 måneder, og jeg syns ikke det er en "JesusPhone" eller den beste telefonen noensinne, for eksempel kunne den med fordel hatt litt bedre kamera, og bedre batteri. Men alt i alt syns jeg den er veldig bra til mitt bruk. Og overlegen alt jeg har vært borti når det gjelder internett. Og "mange 10 talls ganger det det er verdt" er vel _litt_ å ta i ;)

Lenke til kommentar

Sier meg så enig så enig, har egentlig kun skrevet i denne tråden for min egen underholdnings skyld. - Emnetittelen er rett og slett herlig. Tråden har forøvrig ingen reel funksjon, greit nok at man misliker et produkt, men å skrive hundrevis (jaja, overdriver selvsagt) mot et produkt blir bare teit. Det morsomste her er forøvrig at en brøkdel faktisk har telefonen, og derfor egentlig ikke har noen faktisk å basere innleggene sine på.

Nuvel, the show must go on!

Lenke til kommentar

En iPhone er som en hvilke som helst annen telefon. Noen har kjøpt seg en Nokia 6300, noen har en Sony Ericsson K810i, noen har en HTC TyTN II også videre. Mobilmarkedet har aldri vært slik at ALLE har den samme telefonen, og det kommer aldri til å bli slik. De som synes iPhone er en fin telefon kommer til å bruke den, og de som ikke synes det kommer til å bruke noe annet. De som krever synkronisering med MS Exchange kjøper seg en HTC-telefon, mens de som vil ha en god mp3-spiller kjøper en iPhone eller en Sony Ericsson w880i. Jeg tror at i løpet av denne tråden, så har folk blitt blinde på hvorfor folk kjøper forskjellige telefoner. En iPhone er jo den perfekte løsningen for de som ikke vil dra med seg en telefon, en mp3-spiller, en videospiller og en laptop bare for å høre på litt musikk og surfe på den åpne wlan-sonen på hotellet. Mens en HTC TyTN II er og vil bli en telefon som egner seg mer for de med behov for sync med Exchange. Dessuten, så må jeg ærlig innrømme at jeg synes iPhonen ser veldig pen ut, så de som vil ha en pen telefon kjøper kanskje den.

Poenget mitt er: Folk er forskjellige, folk har forskjellige behov, og folk kjøper tingene som tillfredsstiller behovene.

Lenke til kommentar
Nå har jeg lest noe av denne tråden, og er litt "skuffet" over de som sier de synes iphone ikke er en telefon for 2008 året! Jeg har ikke en selv, men jeg har bestilt så får den sikkert snart!

Men dere må jo huske på før dere bestiler at Iphone er egentlig ikke en telefon som Nokia, Sony Ericsson, Samsung osv. som er kjente merker. Iphone er mere en data maskin, hvis jeg har skjønt konseptet riktig! Jeg bestilte ikke Iphone av at jeg trenger en telefon (jo kanskje) men for å ringe, sende meldinger, høre på musikk og surfe på nettet.

Så hvis dere som synes Iphone ikke er en telefon som funker i 2008, så kjøp eller en nokia, sony ericsson eller samsung osv.

Er Iphone mer en datamaskin? Iphone er ikke en smarttelefon en gang. Den har noen egenskaper en smarttelefon skal ha, men bare noen.

Slik Iphone er i dag, levert fra Apple selvfølgelig, og brukt slik Apple har ment den skal brukes. Er det så lite datamaskin som man kan få det, og langt fra en smarttelefon.

Jeg har ikke Iphone selv, selvom jeg ønsker det sterkt! Har bestilt en for noen dager tilbake, og gleder meg veldig!

Men du skjønte ikke poenget mitt. Det jeg mente var at Iphone(som jeg har hørt og skjønt) så er Iphone en telefon som er mere en datamaskin(Når jeg skriver DATAMASKIN, så er det at den har bilderedigering, nettsurfing, osv..) enn en telefon. Som Nokia, SE og egentlig telefoner som er ute på markedet idag!

Så hvis de som er ute etter en topp og elegant telefon som ER EN TELEFON så er det nok ikke lurt å kjøpe en Iphone? Da er det nok bedre å bestile telefon av merka Nokia og SE eller?

Men: Jeg skal si at jeg ikke har denne telefonen, så jeg sier at jeg ikke har rett!

Endret av PanzerHansen
Lenke til kommentar
Problemet er bare at i disse OSene er programmene en del dårligere (selvfølgelig også litt en smakssak (, men ikke mye)).

Det der var da litt av en påstand. Du har altså prøvd flesteparten av alle de titusenvis av programmene som finnes for disse platformene. Interessant.

En hacket iPhone er like mye "datamaskin" som S60/UIQ, og nesten til og med Windows Mobile - når den nye firmwaren kommer i sommer blir originale iPhones definitivt like mye datamaskin som S60/UIQ og til og med Windows Mobile. Hardwaren og OS'et til iPhone minner langt mer om en datamaskin enn enheter med nevnte OS gjør.

En datamaskin som er så avansert at den ikke kan sende filer over bluetooth, noe til og med Nokia 6310 klarte. En datamaskin som ikke kan jobbe med 2 programmer samtidig, og en datamaskin der det å slette en eneste melding er et prosjekt i seg selv?

Men dere har helt rett. iPhone er nok bygd opp mer som en datamaskin og mindre som en telefon... I think we've found our problem!

Lenke til kommentar
*snap*

Mange vise ord. Vil bare si at MS Exchange kommer til iPhone med versjon 2.0 som kommer til sommern.

Problemet er bare at i disse OSene er programmene en del dårligere (selvfølgelig også litt en smakssak (, men ikke mye)).

Det der var da litt av en påstand. Du har altså prøvd flesteparten av alle de titusenvis av programmene som finnes for disse platformene. Interessant.

Jeg har prøvd rimelig mange av de. Men uansett siden iPhone har multitouch, bevegelsessensor og bedre hardware tør jeg påstå at programmer på iPhone har potensiale til å bli bedre.

Og SDK-en som har blitt lansert er rimelig imponerende.

Endret av :--{D
Lenke til kommentar
Så hvis de som er ute etter en topp og elegant telefon som ER EN TELEFON så er det nok ikke lurt å kjøpe en Iphone? Da er det nok bedre å bestile telefon av merka Nokia og SE eller?

Hæ, hva er logikken i dette? Jeg er på ingen måte noen Apple-hater, jeg har iPod Touch og vet derfor godt hvordan grensesnittet og mange av funksjonene fungerer, og jeg har også testet iPhone gjennom en venn. Jeg synes det er en stilig telefon, men hva i all verden har den av "datamaskinfunksjoner" som f.eks. min Nokia N82 ikke kan?

Slik jeg ser det er det du skriver helt ulogisk. Utenom større skjerm og touchfunksjonaliteten matcher eller slår min N82 iPhone på alle måter.

* Kommunikasjon - N82 har edge, 3G, HSDPA og WiFi. iPhone har edge og WiFi.

* N82 har MMS uten å måtte "rekonfigurere" telefonen.

* Begge har bluetooth, men N82 har A2DP, noe iPhone ikke har.

* N82 har TV-utgang, dette har ikke iPhone.

* N82 har også MP3-spiller. Selv om mp3-delen av iPhone er mer stilfullt pleier jeg å ha telefonen i lommen mens jeg hører på musikk...

* ...og radio, noe iPhone mangler

* En kan fritt installere java-programmer og S60-programmer til N82. iPhone får snart SDK'et med begrensninger.

* N82 har GPS.

* iPhone-kameraet er elendig. N82 har et bra 5 megapixelkamera med autofokus og blitz.

MEN jeg sier ikke at N82 er en bedre telefon. Det varierer fra person til person, og etter behov/smak. Personlig foretrekker jeg N82 pga kamera, radio, trådløse funksjoner og mengden programvare man kan få til den (i forhold til begrensningene når det gjelder iPhone). Dessuten foretrekker jeg enn så lenge T9-ordbok fremfor fullt touchtastatur, og med N82 kan jeg laste ned podcaster rett til telefonen uten å måtte gå via PC/iTunes. iPhone er bedre på deisgn, har veldig bra brukergrensesnitt og jeg savner f.eks. On The Go-spillelisten når jeg bruker telefonen i stedet for iPod Touch som mp3-spiller.

Men å påstå at iPhone er mer datamaskin enn Nokia/SE er idiotisk. Da har du, som en nevnte tidligere i tråden, hørt for mye på Steve Jobs.

Lenke til kommentar
*snap*

Mange vise ord. Vil bare si at MS Exchange kommer til iPhone med versjon 2.0 som kommer til sommern.

Leste det i sta, men jeg står fortsatt ved at folk er ikke like, og har forskjellige behov. iPhonen er ikke en monstermaskin som dekker alle verdens behov, og derfor vil folk velge forskjellig!

Lenke til kommentar

Hehe.. Du skjønner det ikke du eller?

For å være på 8-10 års stadiet da:

Hvis du skal ha en telefon som er en TELEFON, er det vel bedre å kjøpe en mobil telefon fra Nokia og SE? Som da har sin hovedoppgave å utgjøre produktet sitt til en telefon!

Apple, er et firma som ikke har laget en telefon før(som jeg vet, men skal ikke si at jeg har riktig). Og det de er gode på er da datamaskiner og mp3 spillere som jeg vet!

Så for meg er Iphone mere en datamaskin enn en TELEFON, som prøver seg på en telefon funskjon som en og en vær har meninger om. For meg så ville jeg kjøpt en Nokia eller SE hvis jeg ville hatt en TELEFON!

Men som sakt her før, så har en enkelt her sin egen mening om behov for hva de vil ha av en telefon!

Men for å si det sånn da, hva vill en enkelt her på forumet kalle Iphone? Jeg kaller det en datamaskin, istede for en TELEFON. Fordi en TELEFON har bedre muligheter til å sende meldinger ink. MMS, ringe, GPS, osv. (som en telefon idag har) enn det en Iphone har.

Endret av PanzerHansen
Lenke til kommentar

Nokia/SE har like mye til hensikt (eller "hovedoppgave") å lage telefoner som iPhone-delen av Apple. En ny "telefon" er allerede mye mer enn telefon i de fleste tilfeller. På sett og vis kan en si at begrepet "mobiltelefon" har blitt endret over tid. En mobil er ikke lenger bare noe du kan ringe med, det er en telefon + [sett inn funksjoner her]. Vil jeg ha en TELEFON (caps er veldig viktig skjønner jeg), så kan jeg like gjerne kjøpe en LG-telefon som en Apple-telefon. Jeg skjønner ikke poenget ditt, begge har trolig tradisjonell telefoni, SMS, kamera og mp3-spiller. Det er da likevel mobiltelefoner så lenge en kan ringe med dem. Hvorfor tror du de kalte telefonen for iPhone? Et annet eksempel er Garmin med deres Nuvi-GPSer. De fant ut at de skulle lage en kombinert telefon/GPS-enhet, og kalte den Nuvifone. Er det ikke en telefon?

Og alvorlig talt, hvorfor kan du ikke diskutere på et saklig nivå? Må du gå ned på 8-10-årsstadiet fordi noen er uenig med deg?

Mobilprodusentene lagde først telefoner som man kun kunne ringe med, og derfor konkluderer du med at skal man ha noe som hovedsakelig er en telefon, så må man velge en av disse produsentene. Med den logikken er jo en MacBook en stasjonær, for Apple lagde jo tidligere kun stasjonære maskiner. *oppgitt*

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

Greit, du vinner!

Men det ser ikke ut som du forstår mitt poeng i denne "debatten"!

Det jeg mente er at det så ut som at folk her klager på Iphone, at den er dårlig til å være en telefon. Og da var mitt poeng at det er vel da bedre å kjøpe seg en Nokia elle SE som er selskap som har laget telefoner i årevis? Dette er altså 1 telefonen til Apple som jeg har forstått.

Endret av PanzerHansen
Lenke til kommentar

Iphone hatere :p skjønner ikke hvorfor folka hater den så mye. Er det ikke bare å la være å kjøpe den...? Så mange som ikke har testa den som klager og klager. Syns iphone er jævla fin og at en ipod som kan ringe er jo helt supert. Derfor jeg bestilte en nå nylig.Den passer meg perfekt.

Jeg trenger ikke:

MMS(aldri brukt det, brukte det bare da det var gratis da det kom. finnes jo et program som kan sende MMS)

3G( for dyrt å bruke. Har aldri trengt 3G heller. Kan jo alltid vente med å surfe når man kommer hjem? Da går jo alt kjappere og mer oversiktelig enn en liten skjerm.

Bra kamera (hadde jeg villet ha en bra kamera, hadde jeg kjøpt en digitalkamera istedet)

Lenke til kommentar
jeg er Apple fan-girl! men har ikke hatt noe lyst på iPhone før nå etter jeg har sett en. jeg tror herr.trådstarter må ta en test av den live før han dummer seg ut mere her på amobil :!:

nå er det MacWorld til tirsdag og da slippes vel sannsynlig europamodellen med 3G og hele pakka! om ikke skal jeg ha en uansett 3G eller ei...

for noe mere nydelig, brukervennlig & rask mobil en iPhone finnes ikke!

Så ved å ha sett en iPhone kan du derfor uttale deg om at den er brukervennlig og rask? Ved å ha sett en iPhone, så har du tatt en test av den live, slik at du kan uttale deg her i større grad en trådstarter?

...jenter... smeltes av eyecandy... akk ja

Lenke til kommentar
En datamaskin som er så avansert at den ikke kan sende filer over bluetooth, noe til og med Nokia 6310 klarte. En datamaskin som ikke kan jobbe med 2 programmer samtidig, og en datamaskin der det å slette en eneste melding er et prosjekt i seg selv?

Haha, å trekke frem Bluetooth som eksempel på "datamaskin" er jo genialt. Bluetooth er jo ganske utelukkende et mobil-fenomen, som etter min mening aldri har fungert spesielt bra heller (er jo noe tull hver gang jeg skal sende noe mellom forskjellige produsenter, f.eks. Nokia til samsung etc). Min PC har ikke bluetooth - da er den kanskje ingen datamaskin heller?

Og igjen, du fortsetter å drite deg ut ved å si at den "ikke kan jobbe med 2 programmer samtidig". (regner med du sikter til vanlig multi-tasking - har til gode å se en mobiltelefon hvor du har flere programmer fremme på skjermen samtidig)

Lenke til kommentar
Haha, å trekke frem Bluetooth som eksempel på "datamaskin" er jo genialt. Bluetooth er jo ganske utelukkende et mobil-fenomen, som etter min mening aldri har fungert spesielt bra heller (er jo noe tull hver gang jeg skal sende noe mellom forskjellige produsenter, f.eks. Nokia til samsung etc). Min PC har ikke bluetooth - da er den kanskje ingen datamaskin heller?

Om akkurat DIN datamaskin ikke har bluetooth er vel slående likegyldig? Min har det, og hadde du lagt til nødvendig hardware til PCen din hadde den selvfølgelig kunne sende filer over teknologien også. Uten noe om og men. Denne muligheten ligger integrert i OSet!

Selv om bluetooth er mest brukt i mobiltelefoner betyr ikke det at det utelukket er en mobilteknologi. Det finnes printere, kameraer, mp3spillere, PCer og mye annet utstyr med integrert bluetooth.

Og igjen, du fortsetter å drite deg ut ved å si at den "ikke kan jobbe med 2 programmer samtidig". (regner med du sikter til vanlig multi-tasking - har til gode å se en mobiltelefon hvor du har flere programmer fremme på skjermen samtidig)

Det er nok du som driter deg ut. Siden når ble multitasking det samme som å ha flere programmer synlige på skjermen samtidig? Dersom programmet kjører i bakgrunnen (selv om du ikke kan se det) er det fremdeles multitasking! Problemet her er jo at iPhone aldri kjører noe som helst i bakgrunnen annet enn musikkspilleren. At iPhone lagrer et snapshot før den går ut av programmet er IKKE det samme som multitasking og lagt der ifra... Dette burde du vite.

Lenke til kommentar
Og igjen, du fortsetter å drite deg ut ved å si at den "ikke kan jobbe med 2 programmer samtidig". (regner med du sikter til vanlig multi-tasking - har til gode å se en mobiltelefon hvor du har flere programmer fremme på skjermen samtidig)

Jeg kan med min N73, spille tennis, motta en melding, lese en melding, sende en melding, i tillegg til å slå opp i kontaktene og å høre på MP3 spilleren samtidig. noe jeg faktisk ofte gjør når jeg kjeder vettet av meg. Jeg må ikke slå av eller gå ut av spillet hvis jeg mottar en melding....og samtidig kan jeg gå på wap for sjekke et mobilnr hvis sms er fra ukjent nr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...