Gå til innhold

iPHONE kan gå å DØ - tråden

Anbefalte innlegg

Telefonens design, og ikke minst brukergrensesnittet er helt konge. Nokia har pr dags dato ikke noe som er like pent og brukervennlig, ei heller noen av de winshit baserte telefonene (jeg har tytnII).. Jeg skifter fra tittenteitelefonen og over på iphone så snart som mulig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som er tøft med denne er at den har video støtte på den og det kommer opp på tv'en ;)

:) Høres artig ut. Og et rf- signal mangler på telefoner generellt, ja. Ikke veldig store odds for at blåtann kan bli veldig brukbar for streaming til tven i løpet av relativt kort tid heller..

Uansett - åssen har du lagt opp kobling mellom cd- spilleren og telefonen? Du må ha en boks med ledninger som ender opp i en Apple- kontakt, ikke sant?

...En ting bare. Det er ikke det at jeg hater iPhone. Det jeg ikke klarer er folk som argumenterer for en telefon de tydeligvis mener passer absolutt alle, samme hva de skal bruke den til: "Kjøp iPhone og bli frelst".

Samtidig som de tydeligvis ikke kan forstå at mangel på java, ingen mulititasking, eller integrasjon mellom applikasjoner (eller mulighet for det, selv etter at sdken kommer ut), eller applikasjoner som ikke henger telefonen, eller applikasjoner generellt - eller mulighet for å koble seg til wifi med div. eksterne krypteringsnøkler, klipping og liming, tekstbehandling, åpning av dokumenter, kontaktbehandling av diverse slag, imap idle (push- mail løsning), samt at all syncing må gå gjennom iTunes - gjør telefonen fullstendig og totalt ubrukelig for andre. Selv blandt folk som er vant til å bruke organiserer- funksjonene på relativt gamle SE og nokia- telefoner

Litt på samme måten som at det blir vanskelig å akseptere at folk tror på spinnen til Apple rundt hvordan iPhone gjør "fantastiske innhogg i smarttelefon- markedet". Ikke bare fordi det tydelivis faktisk er tilfelle at en haug med telefon- freaker har kjøpt smarttelefoner med symbian og wm før, og kun brukt dem til å se på bilder med - men fordi det er så ulidelig åpenbart hva de driver med på Apple når det gjelder propagandaen i forhold til salgstall. Når de sammenlikner med telefoner i samme prisklasse, men med et generellt sett veldig annen målgruppe.

Og høylytt lovsang av det der inviterer på seg arg fiendskap veldig fort, merker jeg. :ermm:

Lenke til kommentar
Det som er tøft med denne er at den har video støtte på den og det kommer opp på tv'en ;)

:) Høres artig ut. Og et rf- signal mangler på telefoner generellt, ja. Ikke veldig store odds for at blåtann kan bli veldig brukbar for streaming til tven i løpet av relativt kort tid heller..

Uansett - åssen har du lagt opp kobling mellom cd- spilleren og telefonen? Du må ha en boks med ledninger som ender opp i en Apple- kontakt, ikke sant?

...En ting bare. Det er ikke det at jeg hater iPhone. Det jeg ikke klarer er folk som argumenterer for en telefon de tydeligvis mener passer absolutt alle, samme hva de skal bruke den til: "Kjøp iPhone og bli frelst".

Samtidig som de tydeligvis ikke kan forstå at mangel på java, ingen mulititasking, eller integrasjon mellom applikasjoner (eller mulighet for det, selv etter at sdken kommer ut), eller applikasjoner som ikke henger telefonen, eller applikasjoner generellt - eller mulighet for å koble seg til wifi med div. eksterne krypteringsnøkler, klipping og liming, tekstbehandling, åpning av dokumenter, kontaktbehandling av diverse slag, imap idle (push- mail løsning), samt at all syncing må gå gjennom iTunes - gjør telefonen fullstendig og totalt ubrukelig for andre. Selv blandt folk som er vant til å bruke organiserer- funksjonene på relativt gamle SE og nokia- telefoner

Litt på samme måten som at det blir vanskelig å akseptere at folk tror på spinnen til Apple rundt hvordan iPhone gjør "fantastiske innhogg i smarttelefon- markedet". Ikke bare fordi det tydelivis faktisk er tilfelle at en haug med telefon- freaker har kjøpt smarttelefoner med symbian og wm før, og kun brukt dem til å se på bilder med - men fordi det er så ulidelig åpenbart hva de driver med på Apple når det gjelder propagandaen i forhold til salgstall. Når de sammenlikner med telefoner i samme prisklasse, men med et generellt sett veldig annen målgruppe.

Og høylytt lovsang av det der inviterer på seg arg fiendskap veldig fort, merker jeg. :ermm:

Man skal nok ikke se vekk ifra at blåtann kommer der og, men det betyr at jeg må bytte ut forsterker og telefon (uansett om jeg har en apple eller ikke). dyr investering samt at jeg ikke gidder å sitte på gjerde får en blåtann.

Man kan heller ikke sitte her å nekte at dette eple er fri for feil, det er den langt ifra. Men påvirker de feilen eller manglene mine bruksområder? Det er det som er spørsmålet... For meg, nei... Vinner apple mange med de funksjonene de heller har fokusert på, og dette har truffet meget bra hos mange. Det som er at vi mennesker er heller dårlige å skryte av ting og apple har klart å få en del ros for dette og det har skap en del tråder. Til glede for noen og hat for andre :)

Har du tenkt å ha fet javastøtte og utvikle applikasjoner selv, kjøp deg en HTC Cruise eller noe, den dekker nok dine behov. Selv har jeg testet begge og kunne gjerne tenkt å ha begge. Men nå er det slik at min programmering er mest SQL, hvor festlig er det på en telefon... Meget liten. Jeg gjør heller det på jobb. Iphone dekker mine behov og skjermen var mye bedre etter min mening. HTC var mere trykk enn berøringsfølsom. Vil også påpeke at HTC var nå bare et eksempel da det er en fet telefon, men igjen de kan ikke sammenlignes mot hverandre. Men jeg nevnte denne mtp manglene du påpekte til Iphone.

"Uansett - åssen har du lagt opp kobling mellom cd- spilleren og telefonen? Du må ha en boks med ledninger som ender opp i en Apple- kontakt, ikke sant?"

nei, den til forsterkeren står det faktisk Denon på :) Og den til cdspilleren JVC. Se PDF fila så ser du. hehe .

Edit: sikkert noen skrivefeil her, men orker ikke å lese over atm :)

Endret av Wabby
Lenke til kommentar
iPod Dock Control Port (Using optional ASD-1R Denon iDock)

..jeg bare skjønte ikke helt hva slags kontakter som blir brukt.. Jeg mener, hvis det er lagt opp til at en kan bruke en overgang for å få fjernkontroll, a/v ut, strøm, osv., via fastporten - så må jeg jo innrømme at det var en skikkelig god ide. ;)

Man kan heller ikke sitte her å nekte at dette eple er fri for feil, det er den langt ifra. Men påvirker de feilen eller manglene mine bruksområder? Det er det som er spørsmålet... For meg, nei... Vinner apple mange med de funksjonene de heller har fokusert på, og dette har truffet meget bra hos mange. Det som er at vi mennesker er heller dårlige å skryte av ting og apple har klart å få en del ros for dette og det har skap en del tråder. Til glede for noen og hat for andre :)

Nei, du har rett i det. ..Jeg testet itelefonen litt i høst, og er helt klart pene menyer - og scrollingen når en surfer web er veldig behagelig, ingen tvil om det. Stilig skjerm - og multitouch for zoom er en god ide, selv om en blir sprø av at det ikke er brukt mer rundt om kring i menyene.. Å kvitte seg fullstendig med tastaturet, og, var helt klart noe nytt, og muligens en god idé. Spesiellt når touch- skjermen fungerer såpass mykt (selv om det setter igjen fingeravtrykk av en annen verden - og da fungerer ikke touch- skjermen så godt, virket det som). Og det ser skikkelig slipt ut helt fra du åpner esken (og ihvertfall en stund til etterpå) - og det er en dyr og relativt grei mobiltelefon - med ekstra iPod greier.

Men.. "revolusjonær telefon" som kan gjøre alt? Det hadde jo vært greit hvis det vanligvis ble kvalifisert med en liten utvidelse av hva Jobs tenker seg "alt" egentlig betyr. Men en kan vel ikke selge telefonener kun på reklamesnutten? *aaargh* :p

Lenke til kommentar
Flere av punktene du ramser opp der, stemmer rett og slett ikke. Anbefaler at du oppdaterer deg litt om hva som har skjedd med telefonen siden slipp, så kan vi ta det derfra.

OK, da kan du få oppdatert meg!

Glemte helt av å svare her, men svarer nå likegreit nå.

- Den må hackes for å fungere i Norge, noe som gjør at garantien forsvinner.

Yupp, sant nok. Men med de siste metodene for å låse den opp, skal det angivelig ikke være noe problem å nullstille den, slik at den blir fabrikkny.

- Forløpig ikke mulig å legge inn programmer uten å hacke telefonen.

Ordrett stemmer det ikke, men ja - du må "jailbreake" for å bruke 3-parts programmer - noe jeg tror de fleste har gjort.

- Ikke mulig å bytte batteri

Ikke for den vanlige hjemmebruker nei, i likhet med ipod. Kan dog si at jeg har hatt 2 ipod-er, batteriet har aldri vært et problem.

- Begrensninger på antall meldinger i inboks (greit nok på en billigtelefon, men ikke en smarttelefon)

Niks

- Mangler MMS, greit nok, kan leve uten dette.

Nei. Det er mulig å sende MMS, du må dog trikse og fikse en god del. Skal sies at jeg ikke vet om dette er mulig med siste fw, men har sett det i praksis på 1.0.2

- Mangler Java

Jupp, både java og flash mangler - irriterende.

- Ikke Office programmer (lese+edit Word, XLS) eller PDF leser

Joda, jeg leser både pfd, word og excel med telefonen min jeg.

Lenke til kommentar
Vist iPhone har alt du har savnet på tidligere telefoner er du ikke stor til mobiltelefon forbruker.. Tipper du bruker den til iPod da, for iPhone mangler absolutt alt, til og med helt grunnleggende viktige ting en mobil skal og må ha dersom man skal bruke den til noe annet enn mp3 spiller

Hva med gode synkroniseringsmulgiheter? God nettleser?

iPhone er en iPod og ikke noe anna... Og kan ikke begripe at folk er villig til å betale så sykt mye for noe slikt

Kanskje litt mer riktig hvis du sier iPod Touch. Og den er faktisk verdt ganske mye alene. iPhone er en iPod touch med litt flere muligheter pluss en telefon.

Btw kan dere iphone eiere laste ned youtube filmer direkte på telefonen??? xD

Jeg vet da hva iPod Touch og iPhone er.. Men det du sier er ikke sant.. iPhone er en iPod touch med litt flere muligheter, men ikke pluss en fullverdig telefon, heller med ringe og begrenset sms muligheter. Men det kan ikke kalles en telefon og heller overhode ikke en smarttelefon.

Som jeg har sagt er iPhone en kjempebra musikkavspiller, men noen telefon er den ikke.

Hva er dine kriterier for å kalle en dings for "telefon"? Dette lurer jeg litt på.

I mine øyner så er Iphone en telefon og den oppfyller alle mine krav. At den ikke har super 3g driter jeg i. Samme at den ikke har muligheten (per dags dato) å motta MMS. Men dette er funksjoner jeg ikke bruker.

En iPhone er en telefon med utrolig stort potensiale. Har aldri vært borti en telefon som er støttet av så mange andre produktleverandører:

Se JVC, DENON, Samsung, Tivoli... Ja, lista er faen så lang.

Jeg sitter i bilen og stikker iphonen i spilleren. Da har jeg handsfree og all musikk i bilen. Kommer hjem og putter den i DENON forsterkere. Så har jeg musikk i stua. Kommer på jobb, musikk der og. Stikker på trening, musikk der og.

Går å legger meg, putter den i dockingstasjonen.

Har lyd og lading overalt!

jaja. sier du da sikkert... Kjøp en iPod... Ja kunne kanskje gjort det, men hvorfor i all verden skal jeg gå rundt med en telefon og en ipod?

Åja.. det glemte jeg, har også wifi så jeg kan sjekket nettet når jeg føler for det.

Skal også vedde på at apple kommer med en fix for mms om ikke alt for lenge uansett.

Kjøp deg en Pioneer skjerm kan du t.o.m se video mens du kjører.. Iphone er overhypet uten tvil, om jeg så skulle få kastet en etter meg vil jeg fortsatt ikke ha den.. Surfe på min n95 8gb går raskere enn den videon av e61 og iphone.. n95 8gb har alt + alt det en iphone burde ha hatt for å være verdt den prisen de blir solgt for.. og se på youtube i nettleseren på tlf min går fort det og uten problem.. dere som klager på mobil kamera så var n95 8gb bedre i test enn de fleste 5mp low-mid end digital kameraene.. hatet nokia til jeg fikk en n95 etter det kunne jeg aldri tenkt meg noe annet.. mens jeg går rundt i byen kan jeg laste ned siste episoden av two and half men for deretter å kunne se den på bussen.. eller spille nes,gba og alt det og quake så det er ikke noe enestående at iphone kan det..

Endret av MiKA77
Lenke til kommentar
alt er tjapt & enkelt med den. Det er det jeg liker. sjekke mail med N95 tar sin tid... sjekke et svar på forum, sende en mail etc... det er kronglete og tar tid! masse tid... å krongling...

skikkelig $%&$ fornøyd jeg!

... men nå har dere vel fått med dere det? at jeg er så fornøyd med iPhone? ;) ... så da gir jeg meg i denne tråden :)

Jeg tror du er blendet av iPhone's skjønne ytre og dermed malplasserer dine positive emosjoner, vedr. nettopp telefonens utseende, og tillegger disse emosjonene til resten av telefonens aspekter/funksjoner. :p

Denne tråden har lenge vært underholdende å lese, men når vi attpåtil får blandet inn grunnfagspsykologi i det hele blir det helt enkelt rasende festlig :)

EDIT: Må bare si at den "kognitiv dissonans"-greia også var god underholdning!

Endret av Gorn
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

om vi først skal argumentere for forskjellige mennesketyper/teorier (intensjonalisme kognitivisme og andre ismer) så hopper jeg tilbake ett par hakk...

hypotese høyt henger de og sure er de vs antitese: på andre siden av bekken er gresset grønnere

syntesen: iphone (eple) er grønn(t), sur(t) og henger høyt!

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest noe av denne tråden, og er litt "skuffet" over de som sier de synes iphone ikke er en telefon for 2008 året! Jeg har ikke en selv, men jeg har bestilt så får den sikkert snart!

Men dere må jo huske på før dere bestiler at Iphone er egentlig ikke en telefon som Nokia, Sony Ericsson, Samsung osv. som er kjente merker. Iphone er mere en data maskin, hvis jeg har skjønt konseptet riktig! Jeg bestilte ikke Iphone av at jeg trenger en telefon (jo kanskje) men for å ringe, sende meldinger, høre på musikk og surfe på nettet.

Så hvis dere som synes Iphone ikke er en telefon som funker i 2008, så kjøp eller en nokia, sony ericsson eller samsung osv.

Endret av PanzerHansen
Lenke til kommentar
Men dere må jo huske på før dere bestiler at Iphone er egentlig ikke en telefon som Nokia, Sony Ericsson, Samsung osv. som er kjente merker. Iphone er mere en data maskin, hvis jeg har skjønt konseptet riktig!

dessverre. iPhone er ikke dette heller. På en datamaskin kan du surfe på nettet samtidig som du snakker på MSN eller skjekker kalenderen. Eller du kan pause spillet du spiller for å skjekke meldingen du nettopp fikk før du spiller videre. Dette kan du ikke på iPhone da den ikke har skikkelig multitasking.

S60, UIQ og Windows Mobile er mer datamaskiner enn iPhone. Her kan du ha en haug med programmer åpne samtidig og veksle mellom dem tilsvarende alt-tab i windows.

Lenke til kommentar
S60, UIQ og Windows Mobile er mer datamaskiner enn iPhone. Her kan du ha en haug med programmer åpne samtidig og veksle mellom dem tilsvarende alt-tab i windows.

Problemet er bare at i disse OSene er programmene en del dårligere (selvfølgelig også litt en smakssak (, men ikke mye)). Og det er da vitterlig ikke noe problem å trykke på home-knappen og gå inn på et annet program?

Lenke til kommentar
Og det er da vitterlig ikke noe problem å trykke på home-knappen og gå inn på et annet program?
Selvfølgelig er ikke det noe problem. Problemet er at du diskuterer med folk som ikke har prøvd iPhone, og dermed ikke vet hvordan den fungerer (som f.eks at den naturligvis har velfungerende multitask-støtte).

En hacket iPhone er like mye "datamaskin" som S60/UIQ, og nesten til og med Windows Mobile - når den nye firmwaren kommer i sommer blir originale iPhones definitivt like mye datamaskin som S60/UIQ og til og med Windows Mobile. Hardwaren og OS'et til iPhone minner langt mer om en datamaskin enn enheter med nevnte OS gjør.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
jeg skjønner meg ikke på folk som disser ting de ikke har testet! Det blir så dumt :wallbash:

Jeg har prøvd den..

for meg så er det en leketelefon og en fiks telefon som har masse ting som jeg ikke har behov for...den er dritkul uten tvil...men grunnen til at mange irriterer seg over Iphone er ikke at de mener at den er så dårlig...men det er å få slengt ut at Iphone er svaret til all slags bruk..

Når jeg kjøper en telefon så er det valuta for pengene som spiller en rolle pluss hvordan det funker med min jobbbruk og i tillegg til hvordan den kan nyttegjøre seg i privat bruk i tillegg til hva som vil skje hvis det skulle skje noe med den. For mitt bruk så faller Iphone bak både N95, de fleste HTC mobiler, og andre smartphones...

jeg gidder ihvertfall ikke å betale 4-6 tusen for en mobil der selger ikke har noen plikter i forhold til....eller som faktisk ikke selges i norge...idag fikk jeg høre om person nr 3 i min krets der eplet hadde blitt råttent og de satt med skjegget i postkassa.

Det jeg er lei er av at når folk spør om en ny telefon, så svarer folk Iphone uten å faktisk se hva en spør om...det er ikke alle som ønsker en Iphone...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...