HKS Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Flere av punktene du ramser opp der, stemmer rett og slett ikke. Anbefaler at du oppdaterer deg litt om hva som har skjedd med telefonen siden slipp, så kan vi ta det derfra. OK, da kan du få oppdatert meg! Lenke til kommentar
anbar Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Ok, jeg er MØKK LEI alt pratet op iPhone, de spys ut info om denne KLART uddaterte telefonen. (les, har ikke 3g, kamera, 3dj part sw, listen er lang) "OOOH! den har touch screen system" BIG-DEAL! nå har det som en artikkel akkurat ble lagt ut. FEM telefoner dette, hvorav alle er lansert før iPhone. denne telefonen, som tydligvis lever på ryktet til apple får folk til å bli hjernevaskede, med uttrykk som: "Den har kun EN knapp. der er jo dritkult" WHY?? EN knapp er idioti i seg selv, hviss man har toutch screen, trenger du ikke den ene, da burde man i alle fall hatt TO (ta tlf. legg på) men neida, dette synes folk er fantastisk fordi det er apple som lager den. Ellers så har vi jo alle artiklene om INSIDE-INFO fra testere som gir STOR UTRYKK FOR MISSNØYE med noe så viktig som ringe funkjonen for å gi et eksempel. neida, da sier bare fansen "det årner de sikkert" JADA, for apple er kjent for å ordne sw problemene sine raskt. hadde dette vært en Sony Ericsson, Nokia eller LG hadde den blitt slaktet. men neida. apples navn lever videre. listen med idiotting fortsetter..... pris? programvare? batter? la oss høre og dele meninger. jeg vil at alle som er enige kan skrive inn på denne tråden å kanskje vi kan redde noen tullinger fra å kjøpe det kommende skrapet <{POST_SNAPBACK}> Men ingen av de andre har multi touch, de har bare gammeldags touch støtte. Og hvordan kan du egentlig dømme den nord og ned før den i det hele tatt er ute ? du kan umulig ha prøvd den, eller lest anmeldelser av den. Men jeg er enig i at det har vært litt vel mye artikler om den, på mange nettsteder. sett touch cruise? Lenke til kommentar
iGH Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Anbefaler alle som vurderer iPhone å kikke litt på brukernes egne erfaringer med telefonen her på amobil før det tas noen beslutning ang anskaffelse av den. Linken er som følger: Brukeres egne erfaringer Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 hvilke mangler? er jeg blitt blind? - Den må hackes for å fungere i Norge, noe som gjør at garantien forsvinner. - Forløpig ikke mulig å legge inn programmer uten å hacke telefonen. - Ikke mulig å bytte batteri - Begrensninger på antall meldinger i inboks (greit nok på en billigtelefon, men ikke en smarttelefon) - Mangler MMS, greit nok, kan leve uten dette. - Mangler Java - Ikke Office programmer (lese+edit Word, XLS) eller PDF leser Har brukt en iPhone to uker i USA, ble ikke spesielt imponert. Fin MP3 spiller, kjøpte derfor heller med en iPod Touch... sikker på at det ikke var Touch du hadde fra begynnelsen da for du trenger jammen på bli informert ja. bytte batteri gjøres enkelt, pdf RTF etc leser finnes jo, garantien forsvinner ikke om den hackes nei, meldinger i innboks? hav mener du+? den går jo på historie pr. pers. java? det trengs ikke det er widgets og "etordhuskerikke" akk! vel... noen vet sikkert mere korrekt svar. Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 iPhone blir min noenå 50`ende mobil, å jeg er overbevist! absolutt nice å bruke safari surfe på nett med, E90 å sufing får man jo krokhender av! Æsj rett å slett ubrukelig på det omsrådet. supertjapt og enkelt å surfe nett med iPhone.bare gleden hele talatuten rett å slett! man finner også ut hvorfor den ikke har MMS, for det er jo mere genialt slik de bruker den i usa! iMail til hverandre. jeg kan sende MMS med min iPhone da. ikke mota (enda ) iPhone får en tier av meg. Prøvd og hatt utallige mobiler selv. Bytter ekstremt ofte og det finnes ingen mobil jeg har vært så missfornøyd med som iPhone. Kan ikke fatte å begripe at dersom du har hatt 50 telefoner så kan du likavel si at iPhone er bra. Det kan kalles en telefon en gang, iPod er mer rette navnet, så ræva e d.. Helt generelt er det helt utrolig at oppegående mennesker kan si at iPhone er bra, men det e jo fordi Jobs har sagt at den e d, å da må den jo være d... Latterlig. Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 den er genial. Å ja jeg har vel hatt over 50 å vel så det siste par årene nå. hvorfor var du missfornøyd? kan ikke forstå det altså! Lenke til kommentar
HKS Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 bytte batteri gjøres enkelt, pdf RTF etc leser finnes jo, garantien forsvinner ikke om den hackes nei, meldinger i innboks? hav mener du+? den går jo på historie pr. pers. java? det trengs ikke det er widgets og "etordhuskerikke" akk! 1. Bytte batteri mister du garantien for 2. Hacke telefonen gjør også at du mister grantien. Det står ganske klart i garantivilkårene til Apple: http://images.apple.com/legal/warranty/docs/iphone.pdf Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 den er genial. Å ja jeg har vel hatt over 50 å vel så det siste par årene nå. hvorfor var du missfornøyd? kan ikke forstå det altså! Hvorfor jeg er skuffet... Hvor skal jeg begynne... iPhone er jo ingen telefon. Altså iPhone duger som iPod og der stopper det opp.. Å kalle iPhone for en smarttelefon er en skam. Å kalle iPhone en telefon er en skam i seg selv. Telefonen er full av begrensninger og har ingen muligheter. Hardware er elendig og sw syns jeg var grusom. Det er en ting og bare en ting som er kult med iPhone og det er skjermen. Det var utrolig kult, men hjelper ikke når resten er møkk. Hadde det stått Nokia eller SE på telefonen med samme HW og SW hadde den fått slakt av absolutt alle. Og det hadde ikke vært en levende sjel som hadde betalt så mye som apple mener du skal betale for telefonen, for en slik telefon da.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 den er genial. Å ja jeg har vel hatt over 50 å vel så det siste par årene nå. hvorfor var du missfornøyd? kan ikke forstå det altså! Hvorfor jeg er skuffet... Hvor skal jeg begynne... iPhone er jo ingen telefon. Altså iPhone duger som iPod og der stopper det opp.. Å kalle iPhone for en smarttelefon er en skam. Å kalle iPhone en telefon er en skam i seg selv. Telefonen er full av begrensninger og har ingen muligheter. Hardware er elendig og sw syns jeg var grusom. Det er en ting og bare en ting som er kult med iPhone og det er skjermen. Det var utrolig kult, men hjelper ikke når resten er møkk. Hadde det stått Nokia eller SE på telefonen med samme HW og SW hadde den fått slakt av absolutt alle. Og det hadde ikke vært en levende sjel som hadde betalt så mye som apple mener du skal betale for telefonen, for en slik telefon da.. Telefonen er full av begrensingar ja, men om du unngår desse er det uendelige mogligheitar. Fantastisk mange applikasjonar. Per dags dato kan ein spele NES, SNES, GBA osv + playstation 1 som vil kome. Telefonen har tatt brukervennligheit i menyane til eit nytt nivå. Dessutan ser alt så bra ut på telefonen. Frå sletting av bileter eller notatar til å slå av og på wifi eller slide over til neste bilete. Om det er ein smarttelefon eller ikkje, det veit eg ikkje. Eg har ikkje peiling på krava. Uansett så vil eg tru dei fleste av oss ikkje har særlig bruk for ein særlig smartare telefon enn iPhone. Forskjellen mellom Apple - Nokia og SE, er at Apple virkelig tør å satse litt nyskapande, i staden for å ha minimale forbetringar frå telefon til telefon. iPhone er ein telefon for dei som er leie av "0,1 megapixel betre kamera" oppdateringar, og heller vil ha noko nytt. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) I psykologien finnes et begrep("fenomen") kalt "kognitiv dissonans", som jeg er sikker på at mange iPhone-kjøpere/anmeldere lider av. For å få det på det rene; iPhone er særs middelmådig telefon mtp. pris og funksjonalitet. Pga. all Apple/iPhone-hype er forventningene skrudd i været framfor noe som loves å bli nærmest en revolusjon i mobiltelefonmarkedet. Når så personer har glansbildetanker om iPhone, men virkeligheten ikke ser ut til å tilsvare disse tankene, vil man oppleve dissonansen ved ubehag. Hjernen får ikke ting til å gå opp i opp, så dermed blir det lettere å bare endre en av de motstridende variablene vha. atferdsendring. Siden mennesker trekkes mot positive ting, vil man derfor påtvinge virkeligheten ens opprinnelige positive tanker fremfor å endre de positive tankene til negative. Dvs. at man i dette tilfellet endrer ens eget virkelighetsinntrykk av iPhone; det letteste er å synes at iPhone er gull fordi det er nettopp dette man alltid har hørt og hatt som inntrykk. Det inngrodde positive inntrykket forblir og overkjører eventuelle nye inntrykk som motsier de gamle. Apple skal ha cred for sine overhypede produkter tho... Dyktig markedsføring. Endret 10. februar 2008 av J-Core Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 I psykologien finnes et begrep("fenomen") kalt "kognitiv dissonans", som jeg er sikker på at mange iPhone-kjøpere/anmeldere lider av. For å få det på det rene; iPhone er særs middelmådig telefon mtp. pris og funksjonalitet. Pga. all Apple/iPhone-hype er forventningene skrudd i været framfor noe som loves å bli nærmest en revolusjon i mobiltelefonmarkedet. Når så personer har glansbildetanker om iPhone, men virkeligheten ikke ser ut til å tilsvare disse tankene, vil man oppleve dissonansen ved ubehag. Hjernen får ikke ting til å gå opp i opp, så dermed blir det lettere å bare endre en av de motstridende variablene vha. atferdsendring. Siden mennesker trekkes mot positive ting, vil man derfor påtvinge virkeligheten ens opprinnelige positive tanker fremfor å endre de positive tankene til negative. Dvs. at man i dette tilfellet endrer ens eget virkelighetsinntrykk av iPhone; det letteste er å synes at iPhone er gull fordi det er nettopp dette man alltid har hørt og hatt som inntrykk. Det inngrodde positive inntrykket forblir og overkjører eventuelle nye inntrykk som motsier de gamle. Apple skal ha cred for sine overhypede produkter tho... Dyktig markedsføring. Enig.. Og jeg er fortsatt overrasket over at folk faktisk kjøper en telefon de ikke har noe rett til å få fikset hvis den blir ødelagt i løpet av de neste årene....er det sånn at alt Apple leverer er uten produksjonsfeil?? eller at IPhone er så stabil og god at den aldri vil trenge garantirep?? for å være helt ærlig jeg hadde kjøpt en telefon uten garanti for 1500 kr max og det synes jeg faktisk er ganske mye. Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 har man råd kjøper man uansett, helt uenig med dere over ang iPhone. jeg har hatt mange telefoner og mener fortsatt denne er genial. den har alt det jeg har savnet på de 50-60 andre mobilene jeg har testet. Å det sier ikke lite. men hver sin smak! Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 har man råd kjøper man uansett, helt uenig med dere over ang iPhone. jeg har hatt mange telefoner og mener fortsatt denne er genial. den har alt det jeg har savnet på de 50-60 andre mobilene jeg har testet. Å det sier ikke lite. men hver sin smak! Jeg vet ikke om de som ar fått en med prod.feil vil si det samme som deg joa råd, men det er litt med hva man skal få igjen for produktet da. men det er jo litt sånn enhver sin smak, for meg så er multitasking veldig viktig og derfor er IPhone elt uaktuell uansett hvor enkel den er og hvor bra den er. den mangler noe som jeg trenger... Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Fantastisk mange applikasjonar. Per dags dato kan ein spele NES, SNES, GBA osv + playstation 1 som vil kome. .. har kommet alt, etter det jeg har hørt. Med tre frames i sekundet, eller noe sånt. Det må emuleres en god del mer enn bare avspilling av grafikken, så det er uaktuellt å få ps1 spill spillbare på en 400 Mhz prosessor. @J-core: virker sånn. Allikevæl - målgruppen er en spesiell del av det amerikanske markedet. Der det er en god del lavere utvalg på telefoner med større skjermer, som kan spille av video, etc. Og det selges generellt mindre avanserte telefoner, simpelten fordi hvis en skal gå utenom en kontrakt, så har det en tendens til å bli dyrt, vanskelig å garantere dekning (andre bånd, ufullstendig dekning, roaming kostnader mellom byer, hele smørja der). Og da blir det typisk nødvendig å kjøpe en telefon- modell produsert for en tilbyder med egen firmware, og eget navn, og spesielle innstillinger. Og da blir det ikke den siste modellen. Så når det dukker opp en telefon med den skjermen, uten at telefonen er et kontorverktøy kun for "avanserte" brukere - så er den absolutt noe nytt i den delen av markedet. Men det er en evolusjon av den typen telefoner som selges in USA - telefoner låst til spesifikke frekvenser, nettverk og tjenester - som selges sammen med en kontrakt. Og det en hører om hvor mye telefonen utklasser alt annet, med hvor ufattelig bra telefonen er, eller om opphavet til "hack"en for å få låst opp telefonen, oppsagte folk i Apple, og sånne ting.. Hele greia blir helt sikkert sett på som revolusjonært i statene (selv om Jobs prøver å emulere markedet så mye som mulig). Men igjen - når en sammenlikner med konkurransen, så er iPhone en dings med kule menyer, litt spill, og mulighet til å tekste inkludert i abonnementet. Og jeg er rimelig sikker på at en god del folk ikke krever mer enn det. Så i akkurat den litt spesielle sammenhengen, så får vel folk nesten det de betaler for, til og med før en inkluderer medlemskap i Apple- klubben.. :!: den har alt det jeg har savnet på de 50-60 andre mobilene jeg har testet. Å det sier ikke lite. Nei, du har vel rett i det. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Man kan si hva man vil om iPhone. Greit at den mangler en del ting som er naturlig å ha på markedet i dag, men man kan da virkelig si at den har revolusjonert mobil-markedet akkurat som iPod revolusjonerte MP3-spiller markedet. De aller fleste mobilprodusentene har tatt med noen av de smarte løsningene iPhone har på de nye smart-telefonene sine. Og akkurat som med MP3-spillere som skal utkonkurrere iPod har de litt flere funksjoner, men lavere brukervennlighet. Jeg kan ikke annet enn å ta av meg hatten for Apple. Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 har man råd kjøper man uansett, helt uenig med dere over ang iPhone. jeg har hatt mange telefoner og mener fortsatt denne er genial. den har alt det jeg har savnet på de 50-60 andre mobilene jeg har testet. Å det sier ikke lite. men hver sin smak! Vist iPhone har alt du har savnet på tidligere telefoner er du ikke stor til mobiltelefon forbruker.. Tipper du bruker den til iPod da, for iPhone mangler absolutt alt, til og med helt grunnleggende viktige ting en mobil skal og må ha dersom man skal bruke den til noe annet enn mp3 spiller Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 den er genial. Å ja jeg har vel hatt over 50 å vel så det siste par årene nå. hvorfor var du missfornøyd? kan ikke forstå det altså! Hvorfor jeg er skuffet... Hvor skal jeg begynne... iPhone er jo ingen telefon. Altså iPhone duger som iPod og der stopper det opp.. Å kalle iPhone for en smarttelefon er en skam. Å kalle iPhone en telefon er en skam i seg selv. Telefonen er full av begrensninger og har ingen muligheter. Hardware er elendig og sw syns jeg var grusom. Det er en ting og bare en ting som er kult med iPhone og det er skjermen. Det var utrolig kult, men hjelper ikke når resten er møkk. Hadde det stått Nokia eller SE på telefonen med samme HW og SW hadde den fått slakt av absolutt alle. Og det hadde ikke vært en levende sjel som hadde betalt så mye som apple mener du skal betale for telefonen, for en slik telefon da.. Telefonen er full av begrensingar ja, men om du unngår desse er det uendelige mogligheitar. Fantastisk mange applikasjonar. Per dags dato kan ein spele NES, SNES, GBA osv + playstation 1 som vil kome. Telefonen har tatt brukervennligheit i menyane til eit nytt nivå. Dessutan ser alt så bra ut på telefonen. Frå sletting av bileter eller notatar til å slå av og på wifi eller slide over til neste bilete. Om det er ein smarttelefon eller ikkje, det veit eg ikkje. Eg har ikkje peiling på krava. Uansett så vil eg tru dei fleste av oss ikkje har særlig bruk for ein særlig smartare telefon enn iPhone. Forskjellen mellom Apple - Nokia og SE, er at Apple virkelig tør å satse litt nyskapande, i staden for å ha minimale forbetringar frå telefon til telefon. iPhone er ein telefon for dei som er leie av "0,1 megapixel betre kamera" oppdateringar, og heller vil ha noko nytt. Vist du ungår disse ja, er man flink nok kan man sikkert sveise på 3g på iPhone også.. Har jo sett mase kule Nokia og SE som er tukla med... Når jeg sammenligner telefoner er det slik de orginalt er tiltenkt fra produsent og ikke slik noen fikler med den. Dersom du får noen programmer til iPhone blir det gjennom apple og iTunes det blir dyrt og det blir begrensninger Jeg greier bare ikke å forstå hvordan folk kan si at iPhone er bra når man ser på hva andre smarttelefoner kan gjøre. iPhone er en iPod og ikke noe anna... Og kan ikke begripe at folk er villig til å betale så sykt mye for noe slikt Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Vist iPhone har alt du har savnet på tidligere telefoner er du ikke stor til mobiltelefon forbruker.. Tipper du bruker den til iPod da, for iPhone mangler absolutt alt, til og med helt grunnleggende viktige ting en mobil skal og må ha dersom man skal bruke den til noe annet enn mp3 spiller Hva med gode synkroniseringsmulgiheter? God nettleser? iPhone er en iPod og ikke noe anna... Og kan ikke begripe at folk er villig til å betale så sykt mye for noe slikt Kanskje litt mer riktig hvis du sier iPod Touch. Og den er faktisk verdt ganske mye alene. iPhone er en iPod touch med litt flere muligheter pluss en telefon. Endret 10. februar 2008 av :--{D Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 jeg bruker den aldri som ipod, har både nano & ipod video. Bruker den til mail bilder synking etc. Skriver med den nå og det funker så mye bedre på nettsufing enn n95 og e90 . Så mye mer raskere å navigere med å ta på skjermen! De fleste som digger denne har mac! De skjønner seg på hvordan dette funker og hvor genialt d r. Er vel win brukere som disser iphone mest. Vel jeg er veldig fornøyd! Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 jeg bruker den aldri som ipod, har både nano & ipod video. Bruker den til mail bilder synking etc. Skriver med den nå og det funker så mye bedre på nettsufing enn n95 og e90 . Så mye mer raskere å navigere med å ta på skjermen! De fleste som digger denne har mac! De skjønner seg på hvordan dette funker og hvor genialt d r. Er vel win brukere som disser iphone mest. Vel jeg er veldig fornøyd! Hehe, la dem bare krangle. Vi vet hva de går glipp av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå