Gå til innhold

iPHONE kan gå å DØ - tråden

Anbefalte innlegg

Jeg skal ikke argumentere for populæriteten til MMS her, men jeg savner ikke denne funksjonen i iphone i det hele tatt. At noen vil savne det forstår jeg. Men i det store og hele er det en nice to have applikasjon, som jeg mener ikke er viktigere enn brukervennlighet.

Det største problemet med å mangle MMS er jo at man ikke kan motta meldinger. Den som har mobil "vet" jo at alle som har mobil kan ta imot multimediemeldinger. De som sender MMS'er til deg må betale for dem, uansett om du får dem eller ei. Dermed oppstår det masse surr med forklaringer om at man ikke kan ta imot multimediemeldinger. Dessuten er jo disse MMS'ene samtaletema i kantinen og på bussen; "Fikk du den med han trønder'n i jula - han som ble sendt rundt på sankthansaften, vet du...?".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dessuten er jo disse MMS'ene samtaletema i kantinen og på bussen;

Jeg tørr å påstå at jeg aldri har mistet nattesøvn eller blitt irritert om jeg ikke har fått en mms "alle" har fått.

Det begynner å bli noen år siden kjede-mms var gjenstand for "samtaler ved vanndispenderen".

Jeg håper ikke frykten for å ikke motta et bilde av en trønder avskrekker folk fra å kjøpe iphone.

Lenke til kommentar
Jeg tror flere har misforstått bruksområdet til iphone. Den kan ikke sammenlignes med n95 eller andre telefoner i den klassen. Det er kort og godt en ny type mobiltelefon, som gjør jobben sin på en helt unik måte. Så å argumentere for at den mangler funksjoner blir som å kritisere nevnte 8800 serie fra Nokia for å mangle minnekort. Mener nå jeg.

NETTOPP du har veldig rett i at folk har misforstått bruksområdet til iphone....iphone er for de som trenger en ipod de kan ringe med....en gadget en artig dings(ikke fra Clas Ohlson)

jeg irriterer meg ikke over at iphone blir så hypa opp...men at jeg får den anbefalt når jeg skal ha en jobbmobil eller en mobil med avanserte funksjoner.

Jeg synes Iphone er en fantastisk gadget..jeg har prøvd den og kunne gjerne ha tenkt meg den..men da måtte det ha vært med tvillingsim og en annen mobil ved siden av....og derav faller alle argumentene for at jeg skal kjøpe den....

Lenke til kommentar
99 % av nordmenn ville valgt iPhone hvis de kunne velge mellom den og f.eks. Nokia N95 (8GB-edition) etter å ha prøvd begge to. Apple har greid å gjøre mobiltelefonen til noe morsomt, og fenger. Kritisér så mye dere vil, men bare husk at dere er i mindretall :)

I mindretall? Tror du virkelig at de fleste av norges befolkning vil ha en iPhone framfor en hvilken som helst annen telefon? Det kan jeg love deg ikke stemmer. De fleste jeg har snakket med syns iPhone ser utrolig tøff ut, men når jeg spør om de ville kjøpe den sier de at de egentlig tviler på at de kommer til å gjøre det da de er fornøyd med den Nokia eller SE telefonen de allerede har.

Jeg spår at iPod Touch kommer til å selge langt bedre enn iPhone da den faktisk ER et godt produkt! Som MP3 spiller stiller den meget sterkt og gjør mer enn de fleste andre MP3 spillere. Da får man også leke seg med menyene og den trykkfølsome skjermen. Så til de som vil ha iPhone sier jeg bare... gå for Touch og behold din gamle mobil!

Slik jeg ser det:

iPhone (som mobil) er IKKE et godt produkt.

iPod Touch (som mp3spiller) er et godt og gjennomtenkt produkt.

iphone er for de som trenger en ipod de kan ringe med....

Da er det jammen synd den ikke har vanlig minijack. En iPod uten vanlig minijack er ikke en godkjent iPod spør du meg...

Lenke til kommentar
Er det så mange som sender så mye mms lenger? Mottar nesten bare det på julaftener og sånne ting, og det er bare sånt skvip som går rundt til alle.

Tvert imot tror jeg faktisk at det blir flere og flere som sender MMS. Som jeg skrev tidligere så finns det faktisk mobilbrukere med ekstrem aversjon mot SMS-skriving som sender MMS-meldinger i stedet for. Problemet med iPhone er ikke at man ikke får trøndermeldinger men at de som sender MMS'er til iPhone kaster penger ut gjennom vinduet, ettersom meldingene ikke kommer frem. Kjedelig å si til vennen din at du ikke kan ta imot meldinger etter at han har sendt 15 MMS'er til deg og lurer på hvorfor du ikke svarer!

Lenke til kommentar
Kjedelig å si til vennen din at du ikke kan ta imot meldinger etter at han har sendt 15 MMS'er til deg og lurer på hvorfor du ikke svarer!

Jeg synes ikke argumentene dine holder, hvertfall ikke hva MMS angår.

Jeg kjøper ikke telefon på bakgrunn av andres behov, og det tror jeg ikke andre gjør heller. Man kan unnskylde seg med "Beklager, jeg kan ikke ta imot MMS fordi jeg har en telefon som ikke støtter det, vil du ha dine 1,99,- tilbake?", eller som jeg ville sagt "Jeg har en iphone (punktum)."

Tror du noen har store utgifter på grunn av mislykkede sendinger av MMS til iphone-eiere? Jeg vil være vågal å påstå at dette ikke er et problem for noen, med mindre man har veldig sære behov.

Men, en ting vil jeg trekke fram. Telefonen (som standard) kan heller ikke lagre bilder som kommer tilsendt på mail. Det finnes programmer for dette, men som sagt, ikke "ut av esken".

Lenke til kommentar

Merk at det er en vesentlig forskjell mellom en helt standard iphone, og en iphone som er jailbreaket og kan installeres programmer på:

- Vanlig iphone: Spesielt revolusjonerende i USA - husk at dette markedet er veldig annerledes enn Norge. Men likevel, jeg hadde utvilsomt valgt en iphone i stedet for hvilken som helst sony ericsson telefon.

- Hacket iphone: En uslåelig kombinasjon mellom brukervennlig telefon og avansert smartmobil. Forhåpentligvis blir den nå snart slik offisielt.

I resten av diskusjonen vil jeg ta utgangspunkt i en hacket telefon, nærmere bestemt telefonen jeg har brukt siden slutten av sommeren.

iPhone mangler funksjoner som har vært standard på telefoner i snart 10 år.

Det er fordi den er mer moderne enn 10 år gamle mobiler, og ikke baserer seg på gammel utdatert funksjonalitet. Den setter i stedet nye stanarder - om 10 år skal du se at flere av funksjonene/konseptene iphone innførte er den nye standarden.

Eksempler på dette er:

- Mulighet for å lese/skrive informasjon til/fra SIMkortet. <-- Dette kan min iphone, men er jo totalt unyttig, sim-lagring tilhører fortiden.

- Sende SMS til flere personer på en gang. <-- Dette kan min iphone

- Videresende SMS <-- Dette kan min iphone

- Sende kontakter (såkalt Vcards) via SMS <-- Vet ikke, aldri hatt behov for det. Men er helt klart mulig å legge til slik funksjon

- Sende/motta MMS <-- Finnes program som kan sende, og du kan motta via epost. Men ganske ubrukelig per i dag ja.

- SMS maler <-- Dette kan min iphone

- 100 kB begrensing i innboksen <-- Dette har ikke min iphone

- Ta opp video med kameraet <-- Tror det finnes program med slik funksjon også?

- Java-støtte <-- Hva i all verden skal jeg med java når den har støtte for native OSX programmer?

- Flash-støtte <-- Har jeg faktisk ikke lagt merke til en gang. Flash brukes jo stort sett til reklame uansett.

Dette er funksjoner som være tilstede på et high-end produkt i 2008, og som du vet at SE (f.eks.) leverer når du kjøper en ny telefon. Og når du finner ut at du må dra fram kniven og begynne å kutte i det dyre Sennheiser headsettet ditt for å få det til å passe i den såkalte "minijacken" og at telefonen attpåtil mangler støtte for trådløs stereo er vel skuffelsen på topp. Jommen sa jeg multimediamobil! Så nei, jeg synes ikke iPhone er noe gjennomtenkt produkt i det hele tatt. Og det er svært tydelig at det er første gang Apple lager en mobiltelefon!

Haha, du presterer å klage på å at du må gjøre en minimal modifisering av headsettet ditt for å bruke 3.5mm porten. Si meg, hvor mange SE telefoner har i det hele tatt 3.5mm kontakt? :!:

Fredrik Hildrum, tar nå utgangspunkt i nyere symbian mobiler:

- starter opp fullverdige nettsider - nettleseren i symbian er ikke like ellegant som i iPhone men den er fremdeles MEGET god. Den støtter også flash noe ikke iPhone gjør!

- billedfremviser som er perfekt - Ja! <--joda kan sikkert vise bilder, men iphone er jo latterlig mye bedre til det. Og har mye større skjerm, noe som er alfa og omega.

- filmviser som ikke lagger - Bedre enn iPhone, støtter alle de vanlige formatene og litt til. Ingen lag overhodet. iphone har fremdeles mye større skjerm som gjør opplevelsen LANGT bedre. Men ja, synd den kun støtter apple opplegg (per i dag)

- youtube-appllikasjon - iPhone sin "liksom-youtube" applikasjon fungerer bare på youtube, men ingen andre sider. N95 8GB f.eks. takler alle flashvideo sider enten det er metacafe, googlevideo eller hva som helst annet. <-- Haha, prøver du å si at iphone sin YouTube ikke er TOTALT overlegent hva du på en god dag og mye venting klarer å få til i nettleseren på telefonen din? Om du mener at du har Youtube på mobilen, kan vel egentlig jeg si at jeg har MMS også. I brukervennlighet blir dette omtrent sammenlignbart. 

- kontrollpanel som gir hvermannsen full greie på innstillinger - Det er ikke spesielt imponerende når telefonen har 0 med instillinger og tilpassingsmuligheter. <-- Nå har den ikke 0 instillinger, men ja den kunne hatt flere. Ved hjelp av 3. partsprogrammer har den derimot masse instillinger og tilpasningsmuligheter.

- musikkplattform som er genial - Mangler jo vanlig minijack og a2dp. Ikke godkjent i min bok. Lydkvaliteten er god, men ikke noe mer. <-- Den har temmelig vanlig minijack som fungerer i mange headset. De som ikke passer kan jo superenkelt modifiseres til å passe. Ellers er jeg ikke spesielt glad i musikk-funksjonen på telefonen. Den faller vel bedre i smak hos apple fanboys. Likte mye bedre et program jeg kjøpte til Windows Mobile (pocketmusic). Hovedirritasjonen er itunes og mangel på fysiske knapper.

- superrask respons - Prøv en av de nyere mobilene du. iPhone er ikke alene om dette. <-- Ikke suveren, men iphone føles i alle fall langt bedre enn f.eks. symbian-mobiler. Noe som øker treghetsfølelsen på symbian er at grafikken lastes litt etter litt når den jobber (f.eks åpner et program). Det både ser stygt ut og føles ekkelt. Ikke et kjempeproblem riktignok, men iphone er ganske enkelt bedre på dette området også.

- god karttjeneste - Hah, snakker du om google maps nå? Den som er tilgjengelig for ALLE java-telefoner? <-- Vi snakker nok om Google Maps ja, som er latterlig mye bedre enn hva en javaversjon noen gang kan bli.

tredjepartsprogrammer som er LETT for alle og en hver å sette opp - Ja, etter at du HACKER telefonen selvsakt! :whistle:  <-- Må jo nesten hacke symbian også nå pga sertifikat-tullet :p Btw, en hacket iphone har jo banebrytende enkel installasjon av programvare.

Iphone har strippet vekk mye av det som er greit å ha, og tilført det telefoner har manglet i mange år - brukervennlighet.

Neivel, så har jeg ikke 3G, så jeg ikke får lastet ned sanger.

Neivel, så kan jeg ikke veksle mellom flere åpne programmer

Neivel, så har jeg ikke muligheten for å sende mms

Du kjenner ikke telefonen din godt nok - du har jo Wifi og den desidert beste muligheten for kjøp og forhåndslytting av musikk tilgjengelig på noen mobiltelefon.

Du har en viss mulighet for å veksle mellom programmer mange programmer fortsetter jo der du slapp når du starter de igjen (er ikke helt sikker, men tror de vanligste programmene kjører i bakgrunnen når du går ut av de)

Som nevnt tidligere, du har vel en teoretisk mulighet for å sende mms.

Så fant jeg ut at jeg ikke kunne videresende SMS eller sende SMS til flere mottakere. Veldig dumt. Dette er noe man VIRKELIG tar for gitt i andre telefoner, som er veldig nyttig. Det at ikke Apple har implementert støtte for Java i iPhone er en tragedie i seg selv, spesielt ikke når de ikke har hatt et åpent OS for utviklere fra dag 1.

Du har nok dessverre ikke kjent til mulighetene du hadde. For det finnes et SMS program som er minst like bra som alle andre telefoner har. Hvis du savnet mottak av MMS så mye kunne du jo bare få de nærmeste bekjente til å sende MMS til epostadressen din i stedet, og legge til epostadressen din på telefonen (evt opprette en egen epostkonto til nettopp dette). Og java - igjen, hva i all verden skal du med java

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-b5747

Til alle dere som sier at SE/Nokia ikke er langt fremme på mobilfronten: HAHA! Det er der dere tar feil :p

Ta K850i for eksempel. Fantastisk kamera til mobil å være, intuitiv MEDIE-meny, ikke èn meny for hver type multimedia du har, mms, bloggfunksjon, fullt ut utskiftbar meny (Flash-lite :D).

Iphone er en hypemobil, som passer for den som vil brife. dessverre er den HØYST egoistisk. Ikke kan man dele bildene med hverandre, ikke kan man sende sangene til hverandre, eller lignende..

K850ien kan sende bilder, musikk, video.. Alt du kan tenke deg :) Jeg tror dessuten at den touchskjermen kommer til å bli dårlig etterhvert som tiden går. Hurra, man har den kuleste telefonen, men hvor lenge fungerer den? :p

Lenke til kommentar
Fantastisk kamera til mobil å være, intuitiv MEDIE-meny, ikke èn meny for hver type multimedia du har, mms, bloggfunksjon, fullt ut utskiftbar meny (Flash-lite :D).

Jeg tror dessuten at den touchskjermen kommer til å bli dårlig etterhvert som tiden går.

Nøkkelordet er "til mobil å være". Jeg har aldri brukt mobilkamera, fordi de fortsatt har dårlig kvalitet. 5 mp, javel. Men det betyr bare at du har et stort bilde av dårlig kvalitet. Som jeg tidligere har nevnt, heller et 1 mp speilrefleks med skikkelig optikk, enn et 10 mp mobilkamera.

Iphone er ikke designet for å være en kameramobil, noe K850 er. Sammenligningsgrunnlaget til disse mobilene er for tynt, om ikke-eksisterende.

Forøvrig er media menyene til iphone noe helt nytt. Har du forsøkt å bla i galleriet i en iphone? Eller i ipod-delen? Om du har det forstår du hvorfor disse to seksjonene er delt.

Jeg jobber med salg av mobiltelefoner, og har allerede fått inn et par K850 til service på grunn av den trykkfølsomme skjermen. Så den er langt fra feilfri den heller. Ikke at det er poenget. Jeg har hørt om problemer med touchskjermen på iphone, men dette har vært softwarerelatert.

Greit, iphone kan ikke sende sanger til andre mobilen, men det har nå aldri vært nødvendig for min del. Hverken nå, eller med mine tidligere telefoner.

Lenke til kommentar

iPhone kan gå å DØ - tråden...

Denne må jeg virkelig være medlem av. Det er 1 ting som er bra med iPhone - multi touch og det er absolutt det eneste. Alt anna syns jeg er utrolig ræva.

Jeg er jævlig sikker på at dersom Apple aldri hadde lansert denne telefonen men den istede hadde fått navnet Nokia NXX eller SE PX, akkurat den samme telefonen, utsende og hardware med samme sw og ikke minst ALLE de samme begrensninger, hadde denne blitt slaktet på alle måter (uten om utsende og multi touch) og fratatt stempelet som smart tlf.

Og no snakker e om iPhone slik den leveres fra butikken, uten noen form for tilpassing, mod, crack, hack ol. Og det er absolutt slik man bør vurdere tlf opp mot andre telefoner også.

Multi touch til iPhone, spes tilsvarende E90, N95 eller bedre, og friheten til symbian sw, og selvfølgelig full frihet fra itunes. Da hadde mulighens iPhone fortjent all omtalen den har fått.. iPhone er så langt fra dette som man kan få det.

Lenke til kommentar

EldarHelseth:

Rediger og skriv 4 ting du :)

"Tastaturet" på den er langt bedre enn det vanlige mobiler har.

SMS systemet er også betydelig smartere. (Den enkle biten altså hvor SMS ser ut som en chatlog)

Den er også raskere en stort sett alle mobiler i dag.

Den er nok den beste mobilen hittil og browse med også. ;)

Alt dette har den rett ut fra butikk i USA og jeg synes at det og ikke nevne blir rett og slett bare flame'ing.

Lenke til kommentar
Det er fordi den er mer moderne enn 10 år gamle mobiler, og ikke baserer seg på gammel utdatert funksjonalitet. Den setter i stedet nye stanarder - om 10 år skal du se at flere av funksjonene/konseptene iphone innførte er den nye standarden.

Nei, ikke for 10 år siden. I 10 år! Altså fra 1998 til 2008 har dette vært noe de fleste highend telefoner har hatt. Og hva er det foresten iPhone har innført annet enn multi-touch? Jeg har virkelig lett, men jeg finner ikke en eneste nyhet her.

- Mulighet for å lese/skrive informasjon til/fra SIMkortet. <-- Dette kan min iphone, men er jo totalt unyttig, sim-lagring tilhører fortiden.

Du mener altså at hvis du av en eller annen grunn skal bruke en annen telefon i en kort periode, så det er en UNYTTIG funksjon å kunne ta med seg kontakter og meldinger. Interesant...

Og når vi er inne på det. De fleste telefoner har en funksjon som lar deg overføre kontakter, meldinger, kalenderføringer osv fra gammel til ny telefon. Har iPhone det?

- Sende/motta MMS <-- Finnes program som kan sende, og du kan motta via epost. Men ganske ubrukelig per i dag ja.

Du mener altså at MMS er en ubrukelig oppfinnelse. Klassisk svar fra en iPhone fanatiker. "Det min telefon ikke har er ubrukelig!"

- Java-støtte <-- Hva i all verden skal jeg med java når den har støtte for native OSX programmer?

Og symbian støtter symbianprogrammer. Allikevel bruker mange java i tillegg. Til for eksempel spill. Mange "store" bedrifter (ex: googles gmail tjeneste) lager også mobilprogrammer eller mobiltjenester som krever et program. Da blir det for dumt å lage 20 forskjellige versjoner til hvert OS. Isteden lager de ett program i java fordi alle telefoner støtter denne standarden. Alle, untatt iPhone selvsakt. Det er DET man skal med java i telefonen.

- Flash-støtte <-- Har jeg faktisk ikke lagt merke til en gang. Flash brukes jo stort sett til reklame uansett.

For ikke å snakke om websider. Med andre ord er det er stort anntall websider som ikke lar seg lese i det hele tatt på en iPhone.

Haha, du presterer å klage på å at du må gjøre en minimal modifisering av headsettet ditt for å bruke 3.5mm porten. Si meg, hvor mange SE telefoner har i det hele tatt 3.5mm kontakt? :!:

Jeg bruker ikke SE, jeg bruker Nokia.

Det høres ut som utrolig mye jobb å ha en iPhone som faktisk fungerer på lik linje med vanlige telefoner. Den må hackes, begrensninger må fjernes, standardfunksjoner må legges til, du trenger en skalpel bare for å få Koss-headsettet dit til å passe i telefonen, og jeg tør ikke engang tenke på hvor mye jobb det er å få ut batteriet! Men for å gå rett på sak, se for deg følgende scenario: Du er på en fest og musikken suger. Du hører "Ey! kan ikke du spille no bra musikk med iPhonen din?". "Jo, det var en god ide. Det kan jeg gjøre..... nei vent... har noen en kniv?"

Problemet med å måtte kutte opp headsettet er ikke bare at du faktisk må gjøre det. Det er det at andre headsett som ikke er dine OGSÅ må kuttes opp. Det samme gjelder selvfølgelig høytalere. De kunne like gjerne droppa hele minijacken og heller gitt deg et adapter med i pakken. Grunnen til at det er sånn er selvfølgelig at Apple vil at du skal bruke deres eget headsett og ikke ditt eget. At noen i det hele tatt er villig til å kaste penger på et firma som tenker på denne måten i alle løsninger de utvikler er for meg helt uforstålig. Apple må virkelig hate ordet "frihet".

<--joda kan sikkert vise bilder, men iphone er jo latterlig mye bedre til det. Og har mye større skjerm, noe som er alfa og omega. Den er så visst ikke bedre. Har du i det hele tatt prøvd N95 8GB?

iphone har fremdeles mye større skjerm som gjør opplevelsen LANGT bedre. Men ja, synd den kun støtter apple opplegg (per i dag) Større skjerm? Hørt om TV-ut? tror vi skal droppe den skjermdiskusjonen. kthxbye.

<-- Haha, prøver du å si at iphone sin YouTube ikke er TOTALT overlegent hva du på en god dag og mye venting klarer å få til i nettleseren på telefonen din? Om du mener at du har Youtube på mobilen, kan vel egentlig jeg si at jeg har MMS også. I brukervennlighet blir dette omtrent sammenlignbart.  Nå driter du deg ut igjen. Tror du skal ta en titt her. Telefonen støtter Youtube fra dot com adressen UT AV BOKSEN. Uten noe ekstra programvare. Det er youtube identisk med den du har på PCen med alle funksjoner det tar med seg. Kommentarer, ratings, favoritter, du kan laste opp, endre kontoen din osv osv. Apple sin "liksom-youtube" gir deg ca like mye funksjonalitet som m.youtube.com gjør, bare at du kan se alle videoene. Tragisk, er den.

<-- Den har temmelig vanlig minijack som fungerer i mange headset. De som ikke passer kan jo superenkelt modifiseres til å passe. Ellers er jeg ikke spesielt glad i musikk-funksjonen på telefonen. Den faller vel bedre i smak hos apple fanboys. Likte mye bedre et program jeg kjøpte til Windows Mobile (pocketmusic). Hovedirritasjonen er itunes og mangel på fysiske knapper. Kan jeg plugge koss-headsettet mitt rett i telefonen og høre på musikk? Nei det kan jeg ikke. Da er det ikke en vanlig minijack. Slutt å prøv å overbevis oss om at det er det. Jeg vet nøyaktig hvordan minijacken ser ut.

<-- Ikke suveren, men iphone føles i alle fall langt bedre enn f.eks. symbian-mobiler. Noe som øker treghetsfølelsen på symbian er at grafikken lastes litt etter litt når den jobber (f.eks åpner et program). Det både ser stygt ut og føles ekkelt. Ikke et kjempeproblem riktignok, men iphone er ganske enkelt bedre på dette området også. Har du prøvd en symbianmobil med demand paging? Dvs. N95 med v20 fw, N82 eller N95 8GB. Forskjellen er enorm. De er alt annet en trege. Det at iPhone har noen fancy animasjoner for alt du gjør, skal ikke automatisk bety at den er raskere enn alt annet.

<-- Vi snakker nok om Google Maps ja, som er latterlig mye bedre enn hva en javaversjon noen gang kan bli. For det første, nei, de er helt like bare at iPhone versjonen har noen fancy animasjoner. Javaversjonen har til og med "my location" funksjonen. For det andre... google maps er ikke god sammenlignet med muligheten du har med en GPS mobil. Så å si at karttjenesten er bedre enn alt annet på markedet er ikke bare feil, det grenser til det latterlige.

<-- Må jo nesten hacke symbian også nå pga sertifikat-tullet :p Btw, en hacket iphone har jo banebrytende enkel installasjon av programvare. Jeg har verken hacket min telefon, eller endret noen sikkerhetsinstillinger og jeg har ingen problemer med å installere programmer. Du åpner sisfila og velger "ok" når den spør om du vil installere. hvis det blir for vanskelig for deg har du et problem.

Endret av Symbian_Pro
Lenke til kommentar
Hvis du sier at Nokia har mye å hente fra iphone har du nokk fått et dunk i hodet, det er iphone som trenger å hente hjelp fra ca alle mobilselskaper til sammen. Iphone mangler viktige funksjoner som burde vert en selvfølge å ha i mobil i dag. Dette er nokk fordi det tross alt er den første mobilen de har laget og de prøver å konkurrere med selskaper som har vert på markede i mange år. Dette klarer de jo, men alt for mange mener at dette er en god mobil hardware sett. Dette er heller ikke en high-end multimedia telefon ettersom den mangler viktige funksjoner, men joda den er bra på noen ting, men suger virkelig på de fleste andre tingene.

Ler også litt av at du sier vi gir blanke i at den ikke har 3g og mms, dette er jo viktige funksjoner for de flste. Folk sier den er bra på internett delen, men det blir totalt ødelagt å sidde å vente i lange tider fordi den laster fulle html sider.

3G og MMS er faktisk ikke så veldig mye brukt altså. Spesielt MMS. Det har vært artikler om det på amobil tilogmed. Personlig så sender jeg nesten aldri mms og mangel på 3g gjør ikke så mye siden EDGE er nærmest like raskt av det jeg har opplevd.

Jeg mener ike at MMS er noe viktig, men 3G er noe som er veldig viktig sånn at vi kan laste sider akseptabelt. Min PSP har dessverre bare 802.11 b mens den egentlig burde hatt en så standard ting som G. Er jeg irritert over det siden det begrenser FTP applikasjonen min? Ja

Lenke til kommentar
EldarHelseth:

Rediger og skriv 4 ting du :)

"Tastaturet" på den er langt bedre enn det vanlige mobiler har.

SMS systemet er også betydelig smartere. (Den enkle biten altså hvor SMS ser ut som en chatlog)

Den er også raskere en stort sett alle mobiler i dag.

Den er nok den beste mobilen hittil og browse med også. ;)

Alt dette har den rett ut fra butikk i USA og jeg synes at det og ikke nevne blir rett og slett bare flame'ing.

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne..

Et tastatur på en TS skjerm er over hode ikke det beste tastaturet eller "tastaturet", mer feil kunne du ikke hatt..

Å hvor skal jeg begynne med sms systemet. 1. å sende flere sms samtidig kunne jeg ikke gjøre, noe jeg gjør med min E90 daglig.. 2. Og hvor tåpelig og forferdelig er ikke sms systemet til iPhone. Det værste ever. Nokia har jo også en slik chat funksjon som jeg aldri har brukt, men her har du no vertfall valget. Om jeg så var fornøyd med resten er SMS systemet til iPhone slik at jeg ALDRI kunne hatt den tlf.

Rask, ok det er den, men det er mange mange ikke smart tlf, med ingen frihet der alt er fastlåst.

Og jeg hørt mye skryt om intrenett til iPhone. Personlig ble jeg veldig skuffa. Jeg surfer mye på min E90, selvfølgelig ikke hjemme der jeg har Wlan tilgjengelig, da bruker jeg som alle andre pcen istede, da dette er mye bedre enn både iPhone og E90. Når du først har lastet siden er den kjempefin men hallo uten 3G er det ikke vits med browser.

Så igjen.. Det er 1 ting som er bra med Iphone - multi touch og det er absolutt det eneste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...