EldarH Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) men Eldar, har du testet den skikkelig? la du inn 3 parts programvarer etc? jeg har også årevis erfaring med symbian, windows mobiler etc . men jeg kjenner meg absolutt ikke igjen i det du skriver om iPhone! det stemmer ikke etter min erfaring. *kremt*iPhone kameraet holder da i massevis for andre enn slike "fotofolk" som deg. Hvis iPhone ikke har noen form for tv utgang, kan du da fortelle meg hvordan steve jobs, sega og electronic arts klarte å vise spill og annet live fra en iPhone uten dette? Har du hørt om nettradio? evt. edge radio iPhone har mer eller mindre GPS. Bluetooth er ikke viktig, det holder med ssh. Fotofolk som meg faktisk. "Fotofolk" vil ikke være fornøyd med et mobilkamera uansett (i alle fall ikke på en del år fremover), så det er ikke så veldig relevant. Men jeg blir stadig mer oppgitt over fanboy-preget i diskusjonen her. Med det mener jeg både fanboy og "antifanboy". Ja, både iPhone og nyere smarttelefoner kan multitaske. Personlig synes jeg "task manager"-funksjonen i S60 er bedre enn måten det er lagt opp i iPhone, men det er en smakssak. Jeg liker dessuten bedre Safari-browseren (forutsatt WLAN) enn min integrerte S60-leser. Jeg liker bedre planleggeren i min S60-telefon, men mp3-spilleren i iPhone er etter min mening overlegen S60-mp3spillerne jeg har forsøkt. Poenget mitt er - slutt med denne motpol-diskusjonen. Det finnes ikke noe fasitsvar. Som med det meste annet her i verden, enhver Samsung-, Nokia eller SE-modell har fordeler og ulemper, på samme måte som iPhone. Den perfekte telefon finnes ikke. Selv om jeg ikke greier å skjønne hva PanzerHansen vil frem til med alt dette "hvis du bare vil ha en telefon"-opplegget hele tiden, så står det noe veldig fornuftig i slutten av innlegget - "iPhone er for meg (...)". Lurifaksen, Superjanne osv - vi har skjønt at dere elsker iPhone. EldarH, sirskjetne osv - dere synes det motsatte. Det er jo i det hele tatt subjektivt, så slutt å fortell at deres telefon er den ultimate, perfekte telefonen - for det er den ikke. Uansett hvilken produsent eller modell du har. men da kan jo hele Amobil legge ned da! dette er jo et diskusjonsforum sant Ja det gjorde jeg, og når jeg hadde denne telefonen så jeg på dette som tungvindt, min ble også sperret da en kompis oppdaterte den eller noe i den dur. Så det er tydlig det ikke er meningen fra Appels at 3 parts programmer skulle brukes, ergo syns ikke jeg dette skal regnes med. Jeg måler telefonen opp mot slik den er "orginal" mot slik andre telefoner er "orginal" og hvilken muligheter produsenten mener telefonen skal ha, ikke hvilke muligheter ivrige forbrukere ordner mot produsentens vilje. Og iPhone kan ikke benytte 3 parts program, (vertfall ikke når jeg hadde den), uten at du gjorde noe Appel selv ikke ville. Du kan sikkert få en GPS inn i en N80 eller en iPhone om du er god også. Men neppe med Nokia og Appels velsignelse. Jeg mener fabrikkinnstillinger + muligheten produsenten selv legger opp til er det du skal vektlegge når du vurderer telefoner opp mot hverandre. Ikke hva som er HW eller SW messig mulig og tukle til om du roter rundt i telefonen med ting det ikke er ment du skal rote med. Endret 10. mars 2008 av EldarH Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Men poenget med et diskusjonsforum vil normalt forstås som en arena for konstruktiv diskusjon. En motpol-diskusjon er sjelden konstruktiv, enten det er snakk om AMD vs Intel, Xbox 360 vs PlayStation 3 eller iPhone vs andre smarttelefoner. Her er det i stor grad preget av elsk/hat-forhold (heldigvis ikke for alle, men for veldig mange), som gjør at begge parter holder på sitt og nekter å gå med på at kanskje en mellomting er realiteten. Uttrykket "kjærlighet gjør blind" passer rimelig bra her. Min neste telefon skal være en Nokiapple NiPhone82. Personlig har jeg lyst på en telefon med spes. til N96 pakket i et iphone lignende skall med iPhone skjerm, Windows Mobile samt et finger vennlig grensesnitt over WM der multituch var utnyttet til det maksimale. Langt langt større grad enn iphone f.eks. En annen ting jeg ønsker at telefonen skal være omtrent 4 ganger så rask som iphone. Og jeg kunne gladelig gitt 10 000 for en slik telefon om den var på markedet i morra, og ikke om ørten år. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) *kremt*iPhone kameraet holder da i massevis for andre enn slike "fotofolk" som deg. Hvis iPhone ikke har noen form for tv utgang, kan du da fortelle meg hvordan steve jobs, sega og electronic arts klarte å vise spill og annet live fra en iPhone uten dette? Har du hørt om nettradio? evt. edge radio iPhone har mer eller mindre GPS. Bluetooth er ikke viktig, det holder med ssh. Fotofolk som meg faktisk. "Fotofolk" vil ikke være fornøyd med et mobilkamera uansett (i alle fall ikke på en del år fremover), så det er ikke så veldig relevant. Men jeg blir stadig mer oppgitt over fanboy-preget i diskusjonen her. Med det mener jeg både fanboy og "antifanboy". Ja, både iPhone og nyere smarttelefoner kan multitaske. Personlig synes jeg "task manager"-funksjonen i S60 er bedre enn måten det er lagt opp i iPhone, men det er en smakssak. Jeg liker dessuten bedre Safari-browseren (forutsatt WLAN) enn min integrerte S60-leser. Jeg liker bedre planleggeren i min S60-telefon, men mp3-spilleren i iPhone er etter min mening overlegen S60-mp3spillerne jeg har forsøkt. Jeg brukte uttrykket fotofolk fordi jeg mente det passet, men det får du/dere vurdere selv. Selv så synens jeg iPhone er en grei telefon som så mange før meg har uttrykt. iPhone er telefonen jeg skal ha og sånn er det. Jeg synes etter bruk at iPhone kameraet holder for bilder på farten men det er absolutt ikke noe en bør stole på til feriebildene/babybildene nei. Jeg mente at en del av dine punkter stemte ikke så jeg endret på de. Er ikke dette konstruktivt nok for deg? Endret 10. mars 2008 av SpecialForce Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Det er en steike bra telefon.. det skal den ha, men ja... jeg er også dritt lei av alt Iphone maset.. Lenke til kommentar
Christofferaa Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg har Nokia N95. Har denne telefonen fordi den er propp full av specs/teknologi. Iphone ser bra ut, men for en som er ute etter et virkelig kraftig verktøy velger heller en Nokia Nseries model. Enkelt og greit bedre... Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 jeg byttet N95 til en iPhone og angrer ikke! Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Og om dere synes dette er anti-apple holdninger, så ta en tur innom mp3-forumet... nesten som man ikke tørr si man har en iPod i redesel for bli kalt en sau eller det som verre er OT: Akkurat kjøpt en N82, men er helt klart åpen for en Iphone en gang i framtiden... for penere og mer gjennomført mobil skal man lete lenge etter Har den må-ha-faktoren... Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (p.s. Msn er et dårlig eksempel, siden du hele tiden kan koble opp til en server for å sjekke om det er noen beskjeder. Men hvis noen klarer å lage en IRC klient for iPhone som tikker i bakgrunnen (og som ikke bufrer via en web- side hver gang en tar frem programmet igjen, eller som får fokus bare når det ikke skjer noe annet på telefonen), så kunne det jo være noe. Inntil da - iPhone har ikke multitasking. Nei, MSN krever i likhet med IRC en aktiv forbindelse, og nettopp det har både IRC og MSN programmet jeg har på telefonen min. Jeg får meldinger på IRC selv om jeg bruker andre programmer, og meldingene er i programmet når jeg åpner det igjen (dvs, den henter ikke meldingene da, noe som uansett ville vært teknisk umulig, i alle fall for IRC). Hadde jeg bare hatt et videokamera skulle jeg heller vist dere det. Men igjen synes jeg det hadde vært bedre om dere faktisk prøvde det selv. Vel, da jeg prøvde irc så hang telefonen seg rett etter at jeg tok på den. Uten at det forsåvidt beviser noe, annet enn at karmaet mitt gjør at sånt skjer hele tiden. Uansett.. hvordan går det med IM programmer for iPoon etterhvert? Kan en starte aim og Irc samtidig? Henger det om en åpner noen av de innebygde programmene? Kan en se på web eller browse samtidig? Sjekke en email, inkommende sms? Hva skjer når telefonen ringer? Når en går tilbake til hjemme- skjermen? Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 jeg byttet N95 til en iPhone og angrer ikke! You are a verry stupid little girl.... MEN det viste du allerede tidlig i tråden med å innrømme at du er en apple-fangirl. Å være en fan-Boy/girl er idioti, du stoler blindt på at det produktet er revolusjonerende og at det ikke finnes noe bedre, du lukker ørene for logikk og bevis MOT dine meninger avfeies lett med uintelligente svar som; "det er ubrukelig" eller "nei for viss jeg gjør (...) så funker det uten problemer". Du har her låst deg inn i et spor hvor du faktisk ikke kan like noe annet bare fordi tilsvarende finnes i apple, en ekte fan-boy/girl vil da gjerne se det som et nederlag å bruke noe annet. Å innrømme at man er en fan-girl er vel derfor ikke særlig mere intelligent, du INNRØMMER at du gir blanke i fakta MOT dine meninger, at kvalitet for deg er ikke noe DU bestemmer, men apple (eks. Det kan hende du syntes n95 var verdens beste telefon... til apple gav ut en telefon) og at du blindt elsker produkter fra apple. For å svare på en av dine tidligere poster så JO jeg har testet iphone, GRUNDIG. Jeg er av den oppfatning at man ikke kan uttale seg skikkelig om en sak viss man ikke har sett begge sider, så for å få dette ut av veien;: Jeg har prøvd og brukt mac og ipod i over ett år regelmessig, IKKE imponert Jeg har testet iphone over en mindre periode (ca 10 dager) IKKE imponert Jeg har testet Linux regelmessig i ca 1 år, ikke noe for meg, MEN imponert til programering Jeg har brukt windows i mange år 95, 98, me, xp, vista. Eneste jeg har likt er vel xp og vista. Jeg har hatt telefoner fra SE, nokia, samsung, htc (og undermerker), siemens og Blackberry. Så jeg er IKKE en fanboy av noe slag, jeg foretrekker windovs, men ser nytten av linux, eneste bra jeg ser med mac er at de er "shiny" og små. så JO jeg føler at jeg kan uttale meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå