SpecialForce Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 * Kommunikasjon - N82 har edge, 3G, HSDPA og WiFi. iPhone har edge og WiFi.* N82 har MMS uten å måtte "rekonfigurere" telefonen. * Begge har bluetooth, men N82 har A2DP, noe iPhone ikke har. * N82 har TV-utgang, dette har ikke iPhone. * N82 har også MP3-spiller. Selv om mp3-delen av iPhone er mer stilfullt pleier jeg å ha telefonen i lommen mens jeg hører på musikk... * ...og radio, noe iPhone mangler * iPhone får snart SDK'et med begrensninger. * N82 har GPS. * iPhone-kameraet er elendig. N82 har et bra 5 megapixelkamera med autofokus og blitz. Men å påstå at iPhone er mer datamaskin enn Nokia/SE er idiotisk. Da har du, som en nevnte tidligere i tråden, hørt for mye på Steve Jobs. *kremt* iPhone kameraet holder da i massevis for andre enn slike "fotofolk" som deg. Hvis iPhone ikke har noen form for tv utgang, kan du da fortelle meg hvordan steve jobs, sega og electronic arts klarte å vise spill og annet live fra en iPhone uten dette? Har du hørt om nettradio? evt. edge radio iPhone har mer eller mindre GPS. Bluetooth er ikke viktig, det holder med ssh. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Om akkurat DIN datamaskin ikke har bluetooth er vel slående likegyldig? Poenget er at du håner iPhone pga manglende bluetooth, og bruker det som argument for at iPhone ikke er en smarttelefon/datamaskin - når et mindretall av PC-ene som selges leveres med bluetooth. Svært få stasjonære har bluetooth, og low-end laptopene har heller ikke bluetooth. Problemet her er jo at iPhone aldri kjører noe som helst i bakgrunnen annet enn musikkspilleren. At iPhone lagrer et snapshot før den går ut av programmet er IKKE det samme som multitasking og lagt der ifra... Dette burde du vite. :!: Denne quoten er jo nesten signatur-materiale. Du nekter fremdeles å prøve en iPhone, før du kommenterer dens funksjoner? Og når jeg forsøker å helpe deg ved å fortelle at iPhone støtter multitasking velger du å ignorere det? Hva må til for at du skal godta at iPhone har glimrende multitask-støtte? Må jeg produsere videobevis av at jeg surfer på nett i Safari, sjekker om jeg har fått noen meldinger på IRC, og svitsjer tilbake til nettsiden jeg var på? Eller holder det at jeg nok en gang sier at iPhone støtter multitasking? Det smarteste ville jo vært at du prøvde en iPhone før du kommer med ytterligere kommentarer Endret 10. mars 2008 av Lurifaksen Lenke til kommentar
sirskjetne Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Er en ting jeg liker ved iphone, og det er at den så jævelig rask, men der tar det altså slutt. -Operativ systemet tar 700mb, og det er ganske mye for enn tlf altså. -Én tast -Er omtrent umulig å skrive en sms i brukbar fart -Man kan ikke innstallere noen programmer ( nå skal det riktignok komme ) -Kameraet er alt for dårlig etter dagens standarder. -Den trådløse teknologien kan ikke måle seg med f.eks Nokia N82. -Og at den ikke selges i skandinavia er helt på trynet. -Dekninga på den er midt på 3'et -Skjermen blir helt forjævelig for klissete :/ Lånte iPhone av en kamerat i 3 uker, og jeg må ærlig so at det var de værste 3ukene i mitt liv som mobilbruker. Lenke til kommentar
sirskjetne Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Men er ikke dette en tråd for de som HATER iPhone da? Hvorfor kan ikke de som da elsker iPhone så høyt lage sin egen tråd og holde seg unna denne tråden? Her skal det bare diskuteres en ting, og det er hvor jævelig iPhone suger Vi vet at det er vanskelig å være en iPhone elsker, og at slike tråder blir slettet av moderatorer og admins, men prøv og skriv i kode F.eks "iPhone er "best" " Haha Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hva må til for at du skal godta at iPhone har glimrende multitask-støtte? Må jeg produsere videobevis av at jeg surfer på nett i Safari, sjekker om jeg har fått noen meldinger på IRC, og svitsjer tilbake til nettsiden jeg var på? Eller holder det at jeg nok en gang sier at iPhone støtter multitasking? Det smarteste ville jo vært at du prøvde en iPhone før du kommer med ytterligere kommentarer det er jo bare 2programmer.. det var jo meget imponerende.. til og med den tragiske p990en jeg hadde klarte 2programmerxD Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) det er jo bare 2programmer.. det var jo meget imponerende.. til og med den tragiske p990en jeg hadde klarte 2programmerxD Argh, hvor mange programmer må jeg svitsje mellom da? Det er jo selvsagt ingen begrensning på det (jeg skrev jo multitasking, ikke dual-tasking). De fleste programmer kjøres imidlertid ikke i bakgrunnen nettopp fordi det er totalt unødvendig (hva er vitsen med at f.eks Settings/Calculator-programmene kjører i bakgrunnen? Det er kun på visse andre platformer det har hensikt, pga det tar så lang tid å starte et nytt program... Programmer som det er hensiktsmessig å kjøre i bakgrunnen (f.eks IRC, MSN, SSH) gjør nettopp det, mens andre programmer som strengt tatt ikke trenger å kjøre i bakgrunnen, men ville vært hensiktsmessig at husket hvor du var forrige gang du brukte det, gjør nettopp det. Langt smartere opplegg enn andre platformer med andre ord, hvor du må selv passe på å lukke programmer for å unngå at telefonen blir treg (Windows mobile er verstingen her, som nekter å la deg avslutte et program, og blir treg før du vet ordet av det). Endret 10. mars 2008 av Lurifaksen Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Vel, det er nødvendig å multitaske telefon- verktøyet til en viss grad, for eksempel. Så den har "multitasking". Men det kan en gjøre uten å ha en minne- manager, og at bakgrunnsprogrammet forandrer minnebruken under operasjonene.. så det er ikke så komplisert å få til. Og etter den definisjonen har nokia 3310 multitasking også. Men det iPhone ikke (tydeligvis) har er multitasking for vanlige program som kan lages med sdk'en, som ikke er hacket til å ha system- status (hvis det i det hele tatt er mulig, eller gjør noen forskjell). Noe som helt åpenbart er fordi det ikke er lagt opp til å kjøre bruker- program med bakgrunnskomponenter. Og ja, jeg krever bevis for å tro noe annet. (p.s. Msn er et dårlig eksempel, siden du hele tiden kan koble opp til en server for å sjekke om det er noen beskjeder. Men hvis noen klarer å lage en IRC klient for iPhone som tikker i bakgrunnen (og som ikke bufrer via en web- side hver gang en tar frem programmet igjen, eller som får fokus bare når det ikke skjer noe annet på telefonen), så kunne det jo være noe. Inntil da - iPhone har ikke multitasking. Ooog ved nærmere ettertanke tro jeg vel egentlig ikke at iPhone- folket bryr seg i det hele tatt .) ..amobil artikkel på toppen av siden: http://amobil.no/artikler/fortsatt_ikke_ek...ttelefon_/49515 Ett program av gangen Apple har nemlig ikke gjort det mulig for Iphone å kjøre de SDK-utviklede programmene i bakgrunnen. Det betyr at du kun kan ha ett av de åpent av gangen, og at dette må lukkes totalt for at du skal kunne åpne et annet, skriver Gizmodo. Oneei! Endret 10. mars 2008 av nipsen Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 iPhone har mer eller mindre GPS. Hvordan kan du si at den mer eller mindre har GPS. Den har ikke GPS-brikken installert, og kan derfor ikke kommunisere med GPS-satelitter. Ergo - Ingen GPS. Hvis ikke kan jeg jo si at min laptop også mer eller mindre har GPS, fordi jeg kan koble den opp på edge med telefonen og se på Norge med Google Maps. Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 jeg er Apple fan-girl! men har ikke hatt noe lyst på iPhone før nå etter jeg har sett en. jeg tror herr.trådstarter må ta en test av den live før han dummer seg ut mere her på amobil :!: nå er det MacWorld til tirsdag og da slippes vel sannsynlig europamodellen med 3G og hele pakka! om ikke skal jeg ha en uansett 3G eller ei... for noe mere nydelig, brukervennlig & rask mobil en iPhone finnes ikke! Så ved å ha sett en iPhone kan du derfor uttale deg om at den er brukervennlig og rask? Ved å ha sett en iPhone, så har du tatt en test av den live, slik at du kan uttale deg her i større grad en trådstarter? ...jenter... smeltes av eyecandy... akk ja ja jeg sitter bare å ser på den ! Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 ja jeg sitter bare å ser på den ! Fantastisk svar jeg bøyer meg for den :D Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hehe.. Du skjønner det ikke du eller? For å være på 8-10 års stadiet da: Hvis du skal ha en telefon som er en TELEFON, er det vel bedre å kjøpe en mobil telefon fra Nokia og SE? Som da har sin hovedoppgave å utgjøre produktet sitt til en telefon! Apple, er et firma som ikke har laget en telefon før(som jeg vet, men skal ikke si at jeg har riktig). Og det de er gode på er da datamaskiner og mp3 spillere som jeg vet! Så for meg er Iphone mere en datamaskin enn en TELEFON, som prøver seg på en telefon funskjon som en og en vær har meninger om. For meg så ville jeg kjøpt en Nokia eller SE hvis jeg ville hatt en TELEFON! Men som sakt her før, så har en enkelt her sin egen mening om behov for hva de vil ha av en telefon! Men for å si det sånn da, hva vill en enkelt her på forumet kalle Iphone? Jeg kaller det en datamaskin, istede for en TELEFON. Fordi en TELEFON har bedre muligheter til å sende meldinger ink. MMS, ringe, GPS, osv. (som en telefon idag har) enn det en Iphone har. For meg gir dette ingen mening. Det finnes vel ingen datamaskin eller telefoner som er solgt som (i iPhone samenheng utgitt seg som) smartelefon - som har så lite muligheter som iPhone har (slik Apple har tenkt selvfølgelig og uten noen fiks fax, fabrikkinnstillinger) Og det finnes ingen andre smarttelefoner som har så sykt med begrensninger som Iphone har. Dersom du ikke syns det er en verdi i seg selv å si "se på meg jeg har iPhone", så vil det alltid være et bedre valg av telefon der ute. Bedre funksjoner bedre pris, som alltid gjør mer ting og gjør ting bedre enn Iphone. Men ingen regel uten unntak. Dersom du kjøper en iPhone og bruker den som iPod og har en telefon utenom har du en relativt kul/grei/bra mediaavspiller og du kan i tillegg si "Se på meg jeg har iPhone" Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) (p.s. Msn er et dårlig eksempel, siden du hele tiden kan koble opp til en server for å sjekke om det er noen beskjeder. Men hvis noen klarer å lage en IRC klient for iPhone som tikker i bakgrunnen (og som ikke bufrer via en web- side hver gang en tar frem programmet igjen, eller som får fokus bare når det ikke skjer noe annet på telefonen), så kunne det jo være noe. Inntil da - iPhone har ikke multitasking. Nei, MSN krever i likhet med IRC en aktiv forbindelse, og nettopp det har både IRC og MSN programmet jeg har på telefonen min. Jeg får meldinger på IRC selv om jeg bruker andre programmer, og meldingene er i programmet når jeg åpner det igjen (dvs, den henter ikke meldingene da, noe som uansett ville vært teknisk umulig, i alle fall for IRC). Hadde jeg bare hatt et videokamera skulle jeg heller vist dere det. Men igjen synes jeg det hadde vært bedre om dere faktisk prøvde det selv. Hva som er mulig med SDK-et skal jeg ikke si sikkert (jeg bruker i alle fall ikke amobil som kilde til iphone-stoff), men om ikke det er mulig nå er det i alle fall grunn til å tro at det blir mulig senere. AIM var jo et av programmene som ble annonsert når SDK'en ble presentert... At telefonen må "hackes" for å bli åpnet fullt synes for øvrig ikke jeg spiller spesielt stor rolle når vi sammenligner med f.eks. nyere Symbian, hvor du nærmest også må "hacke" for å installere de fleste programmer (signering). "hackingen" av iPhone er særdeles enkel å reversere så garanti er ikke et problem. Endret 10. mars 2008 av Lurifaksen Lenke til kommentar
PanzerHansen Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Hehe.. Du skjønner det ikke du eller? For å være på 8-10 års stadiet da: Hvis du skal ha en telefon som er en TELEFON, er det vel bedre å kjøpe en mobil telefon fra Nokia og SE? Som da har sin hovedoppgave å utgjøre produktet sitt til en telefon! Apple, er et firma som ikke har laget en telefon før(som jeg vet, men skal ikke si at jeg har riktig). Og det de er gode på er da datamaskiner og mp3 spillere som jeg vet! Så for meg er Iphone mere en datamaskin enn en TELEFON, som prøver seg på en telefon funskjon som en og en vær har meninger om. For meg så ville jeg kjøpt en Nokia eller SE hvis jeg ville hatt en TELEFON! Men som sakt her før, så har en enkelt her sin egen mening om behov for hva de vil ha av en telefon! Men for å si det sånn da, hva vill en enkelt her på forumet kalle Iphone? Jeg kaller det en datamaskin, istede for en TELEFON. Fordi en TELEFON har bedre muligheter til å sende meldinger ink. MMS, ringe, GPS, osv. (som en telefon idag har) enn det en Iphone har. For meg gir dette ingen mening. Det finnes vel ingen datamaskin eller telefoner som er solgt som (i iPhone samenheng utgitt seg som) smartelefon - som har så lite muligheter som iPhone har (slik Apple har tenkt selvfølgelig og uten noen fiks fax, fabrikkinnstillinger) Og det finnes ingen andre smarttelefoner som har så sykt med begrensninger som Iphone har. Dersom du ikke syns det er en verdi i seg selv å si "se på meg jeg har iPhone", så vil det alltid være et bedre valg av telefon der ute. Bedre funksjoner bedre pris, som alltid gjør mer ting og gjør ting bedre enn Iphone. Men ingen regel uten unntak. Dersom du kjøper en iPhone og bruker den som iPod og har en telefon utenom har du en relativt kul/grei/bra mediaavspiller og du kan i tillegg si "Se på meg jeg har iPhone" Det jeg har sakt 10 talls av ganger: Er det ikke bedre å kjøpe seg en mobiltelefon av merket Nokia eller SE hvis du skal ha deg en telefon? Istede for å kritisere Iphone nedenunder og bort i bloksberg så er det vel da bedre å gi Appel sin mobil del/tjeneste en sjangs! Jeg kaller gjerne Iphone for en mere datamaskin(selvom jeg ikke har prøvd den, og det har jeg sakt flere ganger) enn en telefon! Endret 10. mars 2008 av PanzerHansen Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hehe.. Du skjønner det ikke du eller? For å være på 8-10 års stadiet da: Hvis du skal ha en telefon som er en TELEFON, er det vel bedre å kjøpe en mobil telefon fra Nokia og SE? Som da har sin hovedoppgave å utgjøre produktet sitt til en telefon! Apple, er et firma som ikke har laget en telefon før(som jeg vet, men skal ikke si at jeg har riktig). Og det de er gode på er da datamaskiner og mp3 spillere som jeg vet! Så for meg er Iphone mere en datamaskin enn en TELEFON, som prøver seg på en telefon funskjon som en og en vær har meninger om. For meg så ville jeg kjøpt en Nokia eller SE hvis jeg ville hatt en TELEFON! Men som sakt her før, så har en enkelt her sin egen mening om behov for hva de vil ha av en telefon! Men for å si det sånn da, hva vill en enkelt her på forumet kalle Iphone? Jeg kaller det en datamaskin, istede for en TELEFON. Fordi en TELEFON har bedre muligheter til å sende meldinger ink. MMS, ringe, GPS, osv. (som en telefon idag har) enn det en Iphone har. For meg gir dette ingen mening. Det finnes vel ingen datamaskin eller telefoner som er solgt som (i iPhone samenheng utgitt seg som) smartelefon - som har så lite muligheter som iPhone har (slik Apple har tenkt selvfølgelig og uten noen fiks fax, fabrikkinnstillinger) Og det finnes ingen andre smarttelefoner som har så sykt med begrensninger som Iphone har. Dersom du ikke syns det er en verdi i seg selv å si "se på meg jeg har iPhone", så vil det alltid være et bedre valg av telefon der ute. Bedre funksjoner bedre pris, som alltid gjør mer ting og gjør ting bedre enn Iphone. Men ingen regel uten unntak. Dersom du kjøper en iPhone og bruker den som iPod og har en telefon utenom har du en relativt kul/grei/bra mediaavspiller og du kan i tillegg si "Se på meg jeg har iPhone" Det jeg har sakt 10 talls av ganger: Er det ikke bedre å kjøpe seg en mobiltelefon av merket Nokia eller SE hvis du skal ha deg en telefon? Istede for å kritisere Iphone nedenunder og bort i bloksberg så er det vel da bedre å gi Appel sin mobil del/tjeneste en sjangs! Jeg kaller gjerne Iphone for en mere datamaskin(selvom jeg ikke har prøvd den, og det har jeg sakt flere ganger) enn en telefon! Som jeg har sagt flere ganger no: Iphone = mindre telefon enn andre smarttelefoner Iphone = mindre datamaskin enn andre smarttelefoner Iphone = mindre muligheter på alle måter enn andre smarttelefoner Iphone = mer begrensninger enn andre smarttelefoner Iphone = et dårligere valg framfor alternativet (med mindre "jeg har iPhone" er stort å si for eieren Iphone kan brukes til: iPod.. Og der stopper det opp Håper du skjønner nå Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Som jeg har sagt flere ganger no: Iphone = mindre telefon enn andre smarttelefoner På hvilken måte er det mindre telefon? Den har SMS og muligheten til å ringe. Hva mer trenger du for å kalle det en telefon? Iphone = mindre datamaskin enn andre smarttelefoner På hvilken måte? Og hva er greia med at det skal være en datamaskin? Du krever at den skal kunne få opp bluescreen? Iphone = mindre muligheter på alle måter enn andre smarttelefoner Igjen. Hvilke måter? Den har ikke MMS innebygget eller 3G, er det det som gjør det? Den kan installere programmer og med touch-screen og bevegelsessensor vil jeg si at den har på en måte flere muligheter. Iphone = mer begrensninger enn andre smarttelefoner Den har kanskje noen begrensninger, men det er ikke så ille. Den har ikke bluetooth så veldig operativt, ellers? Iphone = et dårligere valg framfor alternativet (med mindre "jeg har iPhone" er stort å si for eieren OK. Når telefonen klarer å lage en tråd der folk som aldri har prøvd den ut, legger ut om hvor mye de hater den tør jeg påstå at de fleste vet at man ikke bare får positive kommentarer når de kjøper den. Men jeg ser absolutt ikke det med at det er et dårligere valg. Den har akkurat det man trenger. Og av det man ikke trenger har den ikke de standard greiene. Iphone kan brukes til: iPod.. Og der stopper det opp Håper du skjønner nå Jeg skjønner absolutt ikke det. Hvorfor bruker du så mye energi og krefter på å overbevise om at telefonen er så dårlig? Den kan brukes til mye annet. Jeg vil faktisk tippe at iPhone-brukere er blant de som bruker telefonene sine mest. Lenke til kommentar
PanzerHansen Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) EDIT: Tomat-Ulf har det som trengs å si! Jeg har bare prøvd å forklart mine syn og bevise ovenfor deg at det er bedre å velge en Nokia eler SE hvis du/dere trengere flere muligheter enn det en Iphone har! Jeg sjønner hva du sier, men skjønner ikke hvorfor du tar mitt poeng. Det er akkurat det samme nesten. Bare at jeg formet mitt spørsmål om at er det ikke bedre å kjøpe seg en Nokia eller SE hvis du skal ha en telefon? Som du sier en ipod + sms, ring ect. Så hvis du skal ha en telefon, gå for Nokia N90 eks. Og hvis du da har lyst eller har behov så gå for en Iphone som er "alt-i-ett" fuksjon.. Iphone er for meg en "alt-i-ett" telefon. Endret 10. mars 2008 av PanzerHansen Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Som jeg har sagt flere ganger no: Iphone = mindre telefon enn andre smarttelefoner På hvilken måte er det mindre telefon? Den har SMS og muligheten til å ringe. Hva mer trenger du for å kalle det en telefon? Iphone = mindre datamaskin enn andre smarttelefoner På hvilken måte? Og hva er greia med at det skal være en datamaskin? Du krever at den skal kunne få opp bluescreen? Iphone = mindre muligheter på alle måter enn andre smarttelefoner Igjen. Hvilke måter? Den har ikke MMS innebygget eller 3G, er det det som gjør det? Den kan installere programmer og med touch-screen og bevegelsessensor vil jeg si at den har på en måte flere muligheter. Iphone = mer begrensninger enn andre smarttelefoner Den har kanskje noen begrensninger, men det er ikke så ille. Den har ikke bluetooth så veldig operativt, ellers? Iphone = et dårligere valg framfor alternativet (med mindre "jeg har iPhone" er stort å si for eieren OK. Når telefonen klarer å lage en tråd der folk som aldri har prøvd den ut, legger ut om hvor mye de hater den tør jeg påstå at de fleste vet at man ikke bare får positive kommentarer når de kjøper den. Men jeg ser absolutt ikke det med at det er et dårligere valg. Den har akkurat det man trenger. Og av det man ikke trenger har den ikke de standard greiene. Iphone kan brukes til: iPod.. Og der stopper det opp Håper du skjønner nå Jeg skjønner absolutt ikke det. Hvorfor bruker du så mye energi og krefter på å overbevise om at telefonen er så dårlig? Den kan brukes til mye annet. Jeg vil faktisk tippe at iPhone-brukere er blant de som bruker telefonene sine mest. Ok jeg gir opp. Dette blir meningsløst. Jeg har brukt iPhone aktivt som min hovedtelefon før jeg kvittet meg med møkka. Altså hvorfor iphone er mindre smarttelefon en andre smartelefoner? BLir litt dumt å svare på, fordi iPhone ikke er en smarttelefon en gang. Med fabrikkinnstillinger på iphone kan du ikke gjøre noe med den pr dags dato. Hacking og annen form for forandringer utover det apple har tiltenkt ser jeg bort ifra, da alle telefoner kan jo bygges om eller forandres til noe den ikke er ment som. Man sammenligher muligheten telefonen har utifra det den er tenkt fra produsent. Greia med at den skal være en såkalt "datamaskin" som overhode jeg ikke tok opp, for iPhone er så langt fra der som overhodet mulig. Men la meg forklare deg da hva det betyr. Altså en datamaskin gir deg muligheter til og installere og tilpasse seg mer enn f.eks en vanlig standard telefon. Samt at du har mulighet til å gjære mere med innholdet. Men fabrikk innstillingene til iphone kan du ikke gjøre dette. Symbian og WM som er di to jeg kjenner best til foruten iPhone har slike muligheter med fabrikkinnstillinger. Men jeg syns det holder og kalle dette for smarttelfon. På vilken måte iPhone har mindre muligheter enn andre smarttelefoner? Hvor skal jeg begynne. Orker ikke begynne, som jeg har sagt iPhone er ingen smarttelefon. Dersom iphone eiere er de som bruker telefonen mest, må det være fordi de bruker ipod delen. Etter å ha brukt denen telefonen aktivt var jeg bare nødt og bytte ut møkka for i d hele tatt og ha noen som lignet en tlf. Nå heter denne tråden iPhone kan gå å DØ - tråden, derfor skriver jeg her, jeg oppfattet dette som en tråd for slike som meg, som har prøvd iphone funnet ut at den er møkk og har lyst å le litt av alle de som faktisk tror at iPhone er noe annet en en ræva musikkspiller med heftig skjerm - fordi Jobs har sagt det. Derfor skrev jeg i denne tråden, og forstår ikke hvorfor dere som tror iphone er noe, gidder å skrive i en tråd for di som er møkk lei av å høre at iPhone er bra, og ønsker telefonen dø og begravet. Men uansett, jeg personlig liker ikke iPhone, men jeg har venner som gjør det. OG all respekt for det. Men det er selvfølgelig pga musikk delen. Ingen av de påstår at det er noen god telefon, i den grad de kan akseptere det er en telefon. Som en av de sa, han bruker iPhone til å spille musikk og svare og ringe samtaler, skulle han brukt den til noe mer hadde han måtte byttet den ut med en telefon. Utrolig irriterende forøvring for når jeg sender han en meld ringer han tilbake fordi han ikke orker og skrive melding med den. Ang meldinger syns jeg skrivedelen var grei, det grafiske og måten hele sms greia var bygd opp var helt ræva for mitt bruk Men orker ikke diskutere iPhone lengre nå... Bra for Jobs at noen liker "telefonen". Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 *kremt*iPhone kameraet holder da i massevis for andre enn slike "fotofolk" som deg. Hvis iPhone ikke har noen form for tv utgang, kan du da fortelle meg hvordan steve jobs, sega og electronic arts klarte å vise spill og annet live fra en iPhone uten dette? Har du hørt om nettradio? evt. edge radio iPhone har mer eller mindre GPS. Bluetooth er ikke viktig, det holder med ssh. Fotofolk som meg faktisk. "Fotofolk" vil ikke være fornøyd med et mobilkamera uansett (i alle fall ikke på en del år fremover), så det er ikke så veldig relevant. Men jeg blir stadig mer oppgitt over fanboy-preget i diskusjonen her. Med det mener jeg både fanboy og "antifanboy". Ja, både iPhone og nyere smarttelefoner kan multitaske. Personlig synes jeg "task manager"-funksjonen i S60 er bedre enn måten det er lagt opp i iPhone, men det er en smakssak. Jeg liker dessuten bedre Safari-browseren (forutsatt WLAN) enn min integrerte S60-leser. Jeg liker bedre planleggeren i min S60-telefon, men mp3-spilleren i iPhone er etter min mening overlegen S60-mp3spillerne jeg har forsøkt. Poenget mitt er - slutt med denne motpol-diskusjonen. Det finnes ikke noe fasitsvar. Som med det meste annet her i verden, enhver Samsung-, Nokia eller SE-modell har fordeler og ulemper, på samme måte som iPhone. Den perfekte telefon finnes ikke. Selv om jeg ikke greier å skjønne hva PanzerHansen vil frem til med alt dette "hvis du bare vil ha en telefon"-opplegget hele tiden, så står det noe veldig fornuftig i slutten av innlegget - "iPhone er for meg (...)". Lurifaksen, Superjanne osv - vi har skjønt at dere elsker iPhone. EldarH, sirskjetne osv - dere synes det motsatte. Det er jo i det hele tatt subjektivt, så slutt å fortell at deres telefon er den ultimate, perfekte telefonen - for det er den ikke. Uansett hvilken produsent eller modell du har. Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 men Eldar, har du testet den skikkelig? la du inn 3 parts programvarer etc? jeg har også årevis erfaring med symbian, windows mobiler etc . men jeg kjenner meg absolutt ikke igjen i det du skriver om iPhone! det stemmer ikke etter min erfaring. *kremt*iPhone kameraet holder da i massevis for andre enn slike "fotofolk" som deg. Hvis iPhone ikke har noen form for tv utgang, kan du da fortelle meg hvordan steve jobs, sega og electronic arts klarte å vise spill og annet live fra en iPhone uten dette? Har du hørt om nettradio? evt. edge radio iPhone har mer eller mindre GPS. Bluetooth er ikke viktig, det holder med ssh. Fotofolk som meg faktisk. "Fotofolk" vil ikke være fornøyd med et mobilkamera uansett (i alle fall ikke på en del år fremover), så det er ikke så veldig relevant. Men jeg blir stadig mer oppgitt over fanboy-preget i diskusjonen her. Med det mener jeg både fanboy og "antifanboy". Ja, både iPhone og nyere smarttelefoner kan multitaske. Personlig synes jeg "task manager"-funksjonen i S60 er bedre enn måten det er lagt opp i iPhone, men det er en smakssak. Jeg liker dessuten bedre Safari-browseren (forutsatt WLAN) enn min integrerte S60-leser. Jeg liker bedre planleggeren i min S60-telefon, men mp3-spilleren i iPhone er etter min mening overlegen S60-mp3spillerne jeg har forsøkt. Poenget mitt er - slutt med denne motpol-diskusjonen. Det finnes ikke noe fasitsvar. Som med det meste annet her i verden, enhver Samsung-, Nokia eller SE-modell har fordeler og ulemper, på samme måte som iPhone. Den perfekte telefon finnes ikke. Selv om jeg ikke greier å skjønne hva PanzerHansen vil frem til med alt dette "hvis du bare vil ha en telefon"-opplegget hele tiden, så står det noe veldig fornuftig i slutten av innlegget - "iPhone er for meg (...)". Lurifaksen, Superjanne osv - vi har skjønt at dere elsker iPhone. EldarH, sirskjetne osv - dere synes det motsatte. Det er jo i det hele tatt subjektivt, så slutt å fortell at deres telefon er den ultimate, perfekte telefonen - for det er den ikke. Uansett hvilken produsent eller modell du har. men da kan jo hele Amobil legge ned da! dette er jo et diskusjonsforum sant Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Men poenget med et diskusjonsforum vil normalt forstås som en arena for konstruktiv diskusjon. En motpol-diskusjon er sjelden konstruktiv, enten det er snakk om AMD vs Intel, Xbox 360 vs PlayStation 3 eller iPhone vs andre smarttelefoner. Her er det i stor grad preget av elsk/hat-forhold (heldigvis ikke for alle, men for veldig mange), som gjør at begge parter holder på sitt og nekter å gå med på at kanskje en mellomting er realiteten. Uttrykket "kjærlighet gjør blind" passer rimelig bra her. Min neste telefon skal være en Nokiapple NiPhone82. Endret 10. mars 2008 av Peppep Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå