Sir Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Indeksfondene mine stuper nå. Masse uroligheter i verden, står vi kanskje overfor et crack? Anonymous poster hash: a7df9...827 Hva om vi gjør det? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Indeksfondene mine stuper nå. Masse uroligheter i verden, står vi kanskje overfor et crack? Anonymous poster hash: a7df9...827 Hva om vi gjør det? Da shorter du indeksen, kjøper opsoner og blir milliardær. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Indeksfondene mine stuper nå. Masse uroligheter i verden, står vi kanskje overfor et crack? Anonymous poster hash: a7df9...827 Hva om vi gjør det? Da er man i deep shit om man har gått hardt inn i indeksfond i det siste. Anonymous poster hash: a7df9...827 Lenke til kommentar
Sir Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Indeksfondene mine stuper nå. Masse uroligheter i verden, står vi kanskje overfor et crack? Anonymous poster hash: a7df9...827 Hva om vi gjør det?Da shorter du indeksen, kjøper opsoner og blir milliardær. Don't short bubbles. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 (endret) Hvilket stup? Endret 19. mai 2017 av Zork 2 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 https://www.nytid.no/okonomikrise-pa-trappene/ Våren? Nja litt senere. Ser mine fond har gått ned i snitt -1,28%. Er det best å selge seg ut? Lenke til kommentar
Sir Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 https://www.nytid.no/okonomikrise-pa-trappene/ Våren? Nja litt senere. Ser mine fond har gått ned i snitt -1,28%. Er det best å selge seg ut? Det kommer an på om du trenger penger nå eller ikke. Sparer du langsiktig ser jeg ingen grunn til å selge deg ut om du har en gevinst som blir realisert og betyr skatt. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Don't short bubbles.Hva tenker du man skal shorte og hvorfor skrev du det egentlig på engelsk? Jeg regner med vi fortsatt er i den hypotetiske "hva om" verden og ikke i den virkelige verden hvor man selvfølgelig aldri vet dette i forkant. 3 Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Indeksfondene mine stuper nå. Masse uroligheter i verden, står vi kanskje overfor et crack? Anonymous poster hash: a7df9...827 De har stupt. Ingen vet om de vil fortsette å stupe eller om de vil fortsette oppover igjen de neste ukene, månedene, årene. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 https://www.nytid.no/okonomikrise-pa-trappene/ Våren? Nja litt senere. Ser mine fond har gått ned i snitt -1,28%. Er det best å selge seg ut? Tåler du ikke -1,28 % så har du ingenting med fond å gjøre. Fondet ditt kan stupe - 20 %, bare så du er klar over det. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 (endret) Mtp at aksjemarkedet er i en større boble enn før 2007, er vi klar for en kraftig korreksjon som vil starte med impeachment av Trump i år. Ville solgt meg ut og kjøpt meg inn noen uker etter korreksjonen. Dere får gå tilbake til denne posten og angre på at dere ikke hørte på meg om noen måneder, hvis ikke dere tar til fornuften og selger dere ut nå. Evt. invester i Bitcoin og gull. Endret 19. mai 2017 av PgUp Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Nå er ikke jeg så veldig aktiv på fondshandel og sparing, men har brukt DNB Teknologi (Nordic Technology), og har tjent meget bra på dette. Har fortsatt meget god avkastning, men har "tapt" 4-5000 kroner på bare en dag ser jeg. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Mtp at aksjemarkedet er i en større boble enn før 2007, er vi klar for en kraftig korreksjon som vil starte med impeachment av Trump i år. Ville solgt meg ut og kjøpt meg inn noen uker etter korreksjonen. Dere får gå tilbake til denne posten og angre på at dere ikke hørte på meg om noen måneder, hvis ikke dere tar til fornuften og selger dere ut nå. Evt. invester i Bitcoin og gull. Da tar du kraftig feil. Jeg har nemlig hørt det motsatt, hvis Trump blir sparket så stiger fondene kraftig. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Hvis vi står overfor en krise er det best å selge seg ut, og så kjøpe seg inn igjen når det har roet seg. Anonymous poster hash: a7df9...827 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Mtp at aksjemarkedet er i en større boble enn før 2007, er vi klar for en kraftig korreksjon som vil starte med impeachment av Trump i år. Ville solgt meg ut og kjøpt meg inn noen uker etter korreksjonen. Dere får gå tilbake til denne posten og angre på at dere ikke hørte på meg om noen måneder, hvis ikke dere tar til fornuften og selger dere ut nå. Evt. invester i Bitcoin og gull. Da tar du kraftig feil. Jeg har nemlig hørt det motsatt, hvis Trump blir sparket så stiger fondene kraftig. Fondene steg kraftig da Trump ble valgt. Det gir da ingen mening at fondene skal stige om han blir sparket. Anonymous poster hash: a7df9...827 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Mtp at aksjemarkedet er i en større boble enn før 2007, er vi klar for en kraftig korreksjon som vil starte med impeachment av Trump i år. Ville solgt meg ut og kjøpt meg inn noen uker etter korreksjonen. Dere får gå tilbake til denne posten og angre på at dere ikke hørte på meg om noen måneder, hvis ikke dere tar til fornuften og selger dere ut nå. Evt. invester i Bitcoin og gull. Hvor stor korreksjon tror du vi snakker om? 50% eller mer? Anonymous poster hash: a7df9...827 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 Mtp at aksjemarkedet er i en større boble enn før 2007, er vi klar for en kraftig korreksjon som vil starte med impeachment av Trump i år. Ville solgt meg ut og kjøpt meg inn noen uker etter korreksjonen. Dere får gå tilbake til denne posten og angre på at dere ikke hørte på meg om noen måneder, hvis ikke dere tar til fornuften og selger dere ut nå. Evt. invester i Bitcoin og gull. Da tar du kraftig feil. Jeg har nemlig hørt det motsatt, hvis Trump blir sparket så stiger fondene kraftig. Fondene steg kraftig da Trump ble valgt. Det gir da ingen mening at fondene skal stige om han blir sparket. Det gir mer mening at fondene stiger etter Trump er sparket, da man tydelig ser konsekvensene av det. Fondene steg da Trump ble valgt fordi det var forhåpinger for bedre økonomi i landet, noe som ikke viser seg å være korrekt. Lenke til kommentar
Sir Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 Don't short bubbles.Hva tenker du man skal shorte og hvorfor skrev du det egentlig på engelsk?Jeg regner med vi fortsatt er i den hypotetiske "hva om" verden og ikke i den virkelige verden hvor man selvfølgelig aldri vet dette i forkant. Om man skal shorte så burde man shorte ting som ikke er svært volatile. Bobler er som regel svært volatile. Grunnen er enkelt og greit at bobler ikke oppfører seg rasjonelt. Jeg skrev det på engelsk fordi det er et sitat fra boken Market Wizards. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 Om man skal shorte så burde man shorte ting som ikke er svært volatile. Bobler er som regel svært volatile. Grunnen er enkelt og greit at bobler ikke oppfører seg rasjonelt. Jeg skrev det på engelsk fordi det er et sitat fra boken Market Wizards. En boble som sprekker ville hvertfall jeg gjerne ha sittet short i, uansett hvor volatil eller irrasjonell den er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå