Gå til innhold

Den Store Fondstråden

Naranek

Anbefalte innlegg

Joachim Vadseth skrev (3 timer siden):

Ikke at jeg har så fryktelig mye peiling annet enn den selektive informasjonen en får servert gjennom ulike sosiale media for eksempel, men slik jeg har forstått det så er consumer confidence kraftig ned, 10y bonds ned tilsvarende s&p500, gullprisen skyhøy og arbeidsmarkedet flater ut, og dette er gode tegn på kommende resesjon? Altså kun på kanten av stupet? Selvsagt får en jo servert alt svartmala fra media og som det sies, time in the market.. 

Ikke skyt meg xD Jeg er ingen økonom. 

Ville vert rart om det skulle komme et nytt krakk nå siden det bare er noen få år siden sist og krakkene pleier gjennomsnittlig å komme med litt over 8 års mellomrom. Personlig tror jeg det vil bli en betydelig oppgang fram til slutten av mai og jeg har derfor investert en slump penger med det som utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
59 minutes ago, Lyncs said:

Ville vert rart om det skulle komme et nytt krakk nå siden det bare er noen få år siden sist og krakkene pleier gjennomsnittlig å komme med litt over 8 års mellomrom. Personlig tror jeg det vil bli en betydelig oppgang fram til slutten av mai og jeg har derfor investert en slump penger med det som utgangspunkt.

En finner og ser vel det en ønsker, men synes Bravos Reearch på Youtube virker å ha bra analyse og data; 

However, om en liksom skulle greie å skape flere arbeidsplasser på mellomlang sikt med dette tolltullet, i stedenfor å kjøre eksisterende bedrfiter i grøfta når ingen lenger ha rå til å kjøpe en iPhone til 3000 dollar. (Nå var det vel snakk om å droppe toll på diverse ting men)

Lenke til kommentar
Joachim Vadseth skrev (1 time siden):

En finner og ser vel det en ønsker, men synes Bravos Reearch på Youtube virker å ha bra analyse og data; 

However, om en liksom skulle greie å skape flere arbeidsplasser på mellomlang sikt med dette tolltullet, i stedenfor å kjøre eksisterende bedrfiter i grøfta når ingen lenger ha rå til å kjøpe en iPhone til 3000 dollar. (Nå var det vel snakk om å droppe toll på diverse ting men)

Her er en annen video som støtter min påstand:

Lenke til kommentar
17 hours ago, Lyncs said:

Her er en annen video som støtter min påstand:

Så >2028 neste stopp? Har også sett Peter Lynch snakket om dette, samt diverse charts rundt om kring. Er ikke uenig. Prøver bare å samle tankene om nuet kontra historikken. Men når vi kommer dit henn så er vel samtlige selskaper priset til månen i P/E. 

Lenke til kommentar
Joachim Vadseth skrev (7 timer siden):

Så >2028 neste stopp? Har også sett Peter Lynch snakket om dette, samt diverse charts rundt om kring. Er ikke uenig. Prøver bare å samle tankene om nuet kontra historikken. Men når vi kommer dit henn så er vel samtlige selskaper priset til månen i P/E. 

Mulig at vi kan få et krakk som følge av Trumps politikk men jeg tror ikke det vil skje før utgangen av mai måned. 

Dessuten er det en enorm forskjell på dagens måte å regulere økonomien på og de primitive metodene som eksisterte i 30-årene. Trump er også en forretningsmann som allerede nå har vist at han lar seg presse og tar imot råd fra andre kompetente økonomer og av den grunn kan ikke disse tidsepokene sammenlignes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...