fiskebollebiff Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Jeg har tilgang til vps konto. og hele pakka, og jeg er bare 16. Lenke til kommentar
CThomassen Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Er veldig rookie når det gjelder aksjer og fond, har bestemt meg får å begynne å spare litt i et fond, men lurer på hvordan jeg gjør det? haha Titta på nettbanken min (Postbanken), men der kan jeg bare velge mellom Postbanken fond. Lenke til kommentar
daghoi Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Er veldig rookie når det gjelder aksjer og fond, har bestemt meg får å begynne å spare litt i et fond, men lurer på hvordan jeg gjør det? haha Titta på nettbanken min (Postbanken), men der kan jeg bare velge mellom Postbanken fond. Hvis du har Bankid tror jeg du kan åpne konto i f.eks Skandiabanken. Der for du tilgang til mange forskjelling fond. Sjekk også muligheten til å åpne konto hos Nordnet, de også tilbyr "alle" fond. tror Nordnet og Skandibanken tilbyr 0 i kjøpsgebyr på de aller fleste fond, i tillegg til at det er stort utvalg. (Ingen grunn til å være lojal med banken, shopp rundt ) Lenke til kommentar
CThomassen Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Er veldig rookie når det gjelder aksjer og fond, har bestemt meg får å begynne å spare litt i et fond, men lurer på hvordan jeg gjør det? haha Titta på nettbanken min (Postbanken), men der kan jeg bare velge mellom Postbanken fond. Hvis du har Bankid tror jeg du kan åpne konto i f.eks Skandiabanken. Der for du tilgang til mange forskjelling fond. Sjekk også muligheten til å åpne konto hos Nordnet, de også tilbyr "alle" fond. tror Nordnet og Skandibanken tilbyr 0 i kjøpsgebyr på de aller fleste fond, i tillegg til at det er stort utvalg. (Ingen grunn til å være lojal med banken, shopp rundt ) Takk! Skal titte på det Lenke til kommentar
Loko Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Ser at det nå er store spådomer om at oljeprisen skal nå nye høyder igjen, så jeg vurderer å satse litt på olje/off-shore fond. Noen som har noen formeninger om det? Evt hvilke fond man burde satse på innenfor disse, og om at det vil lønne seg kontra noen andre sektorer? Lenke til kommentar
Sink Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Fondet jeg tok ut penger av i høst har steget med 25%. Jaja, synd, trist, leit. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Noen andre her som har investert i Warren Wicklund Norden? Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Ser at det nå er store spådomer om at oljeprisen skal nå nye høyder igjen, så jeg vurderer å satse litt på olje/off-shore fond. Noen som har noen formeninger om det? Evt hvilke fond man burde satse på innenfor disse, og om at det vil lønne seg kontra noen andre sektorer? DNB Nor Navigator. Lenke til kommentar
Daniel1990 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Heisann, kanskje et banalt spørsmål, men hvis jeg skal for eksempel legge noe i skagen fondene, hvorfor skal jeg bruke for eksempel Nordnet e.l som fondsmegler, hvorfor ikke bare gå direkte til Skagen fondene (hvis vi ser bortifra at Nordnet og de andre har litt flere fond å velge mellom)? Pengene vil jo bli investert i samme fond om jeg er skagen kunde eller Nordnet kunde? Takk! Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Det spiller liten rolle hvor du kjøper andelene så lenge du slipper å betale kjøp og salgsgebyrer. Jeg kjøper direkte fra Skagen. Skagen har også fine løsninger for spare og uttaksavtaler. Lenke til kommentar
Pernille M Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg skaffet meg akkurat fondskonto i Handelsbanken (offensiv). Noen som har formening om hvor bra dette er i forhold til andre fondskontoer? Forvaltningsavgiften er på 0,75% i året, dette er vel ikke så altfor mye etter hva jeg har forstått? Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 De 0,75 prosentene kommer i tillegg til avgiftene fondene tar, så det vil spise ganske mye av avkastningen over tid. Du må ikke ha fondskonto for å sette penger i fond, og hvis ikke du har spesielle grunner til det vil jeg ikke anbefale det. Lenke til kommentar
Pernille M Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Det er jeg klar over, men så vidt jeg har forstått vil forvaltningen føre til større sjanse for høy avkastning som veier opp for avgiftene. Har jeg misforstått totalt? Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 De som selger tjenesten vil kanskje påstå det, og hvis de flytter mellom fond for deg og har flaks med timingen vil det stemme. Sannsynligvis vil det imidlertid bare føre til at du får 0,75% lavere avkastning i året. Det kan også godt være at de gjør dårlige valg, sånn at du får enda lavere avkastning enn hvis du bare lar pengene stå i de samme fondene hele tiden. Ut fra prospektet ser det ut som de tar 3,5% i avgift første gang du setter inn pengene på fondskontoen også. I så fall skal det veldig mye til at det lønner seg fremfor å bare sette pengene rett i fond. Lenke til kommentar
Pernille M Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg fikk beskjed om 0,5% i tegningsgebyr, ikke noe mer enn det. Lenke til kommentar
cirka Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg fikk beskjed om 0,5% i tegningsgebyr, ikke noe mer enn det. Egentlig ville jeg vel tro at du hadde hatt mer nytte, med å bruke f eks Skandiabanken som nettmegler. Ingen kjøps/salgsomkostninger og bare forvaltningskostnader. Billigere blir det vel ikke. Selv handler jeg mest enkeltaksjer. Men har faktisk pr dato 3 fond også. 2 av de er såkalt aktivt forvaltede (1-3% forv.gebyr) og 1 indeksfond (0,3% gebyr) Kan godt være at indeksfondet er like bra som de aktive. (Ingen vet noe om fremtiden) Men svingningene og spenningen ved det, er nok større med de aktivt forvaltede. Lenke til kommentar
Pernille M Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Har faktisk tenkt litt på å gå inn i indeksfond også, men i og med at jeg er totalt nybegynner i forhold til alt som har med aksjer å gjøre så tar jeg én ting om gangen foreløpig. Men uansett, virker fondskontoen til Handelsbanken grei sammenlignet med andre? Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 11. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2011 Ja, hvis du først skal kaste penger ut av vinduet er det ikke spesielt mye dyrere å gjøre det hos dem enn andre. 1 Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Du må bare huske at med fondskonto legger du til et ekstra mellomledd som skal tjene penger på deg. Hvis de er endel flinkere enn gjennomsnittet til å bytte fond på rett tid kan det være lønnnsomt, men de færreste er så flinke. Heller ikke såkalte eksperter. Jeg holder meg til vanlig fondssparing, litt aksjer og litt i banken. Det enkleste er ofte det beste. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Jeg har investert i Warren Wicklund Norden i ca 4 måneder nå. Etter det jeg kan se har aksjene gått sakte men sikkert opp i nesten hele perioden. Som jeg forstår er Warren Wicklund inne i en oppgangsperiode som er forventet å vare i 2-3-4 år til. Kan noen da forklare hvorfor jeg da hittil har tapt 80 kr? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå