DukeNukem3d Skrevet 20. mars Del Skrevet 20. mars Gud bedre så tungvint det nye spareuniverset til DNB er. Forferdelig. Få tilbake det gamle!! 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet søndag kl 21:16 Del Skrevet søndag kl 21:16 https://e24.no/boers-og-finans/i/VzB3BJ/trumps-dollarvaapen-finansiell-armageddon Lenke til kommentar
Zeph Skrevet mandag kl 11:41 Del Skrevet mandag kl 11:41 Jarmo skrev (14 timer siden): https://e24.no/boers-og-finans/i/VzB3BJ/trumps-dollarvaapen-finansiell-armageddon Kort oppsummert: Sitat – Global finanskrise – Armageddon Planen anses som lite sannsynlig å bli iverksatt. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet tirsdag kl 00:53 Del Skrevet tirsdag kl 00:53 Ja, det komme aldri til å skje. S&P 500 er nå ned 1,94% siden nyttår, angrer på at jeg ikke hadde mer valutasikret, kan bli en stund til dollaren runder 11,50 igjen. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet tirsdag kl 10:48 Del Skrevet tirsdag kl 10:48 Får håpe Kron har rett i det. Sitat Oppgang på Wall street Lavere sannsynlighet for fullskala handelskrig etter at Trump uttalte at han vurderer å gi "mange land lettelser" i tollsatsene, noe som var med på å fyre opp optimismen. Samleindeksen S&P 500, som inneholder de 500 mest verdifulle selskapene i USA, steg i underkant av 2 prosent. Tesla, som har falt ni uker på rad, var et av selskapene som dro opp markedet med en oppgang på hele 12 prosent. Lenke til kommentar
aklla Skrevet tirsdag kl 11:13 Del Skrevet tirsdag kl 11:13 bo1e skrev (24 minutter siden): Får håpe Kron har rett i det. Med Trump kan en ny handelskrig være i gang før helgen.. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet tirsdag kl 11:44 Del Skrevet tirsdag kl 11:44 (endret) 45 minutes ago, aklla said: Med Trump kan en ny handelskrig være i gang før helgen.. Smart ethic money has left the country. Edit: Min sparing / støtte der den gjør nytte. FOM 20.01.25 KLP AksjeNorge Indeks KLP AksjeNorden Indeks KLP AksjeEuropa Index Rheinmetall Leonardo BAE Systems Airbus Nammo Mfl. i tillegg til valuta, gull etc. Diversified (ingenting i USA). Endret tirsdag kl 12:19 av Apathy Lenke til kommentar
DJViking Skrevet tirsdag kl 13:30 Del Skrevet tirsdag kl 13:30 Ser ut som det begynner å stabilisere seg og gå litt oppover igjen. Fondet datt ned til det nivået det var på i August 2024, før det begynet å gå oppover igjen. Så Trump har fjernet avkastningen som ble opptjent mellom August og til nå. Lenke til kommentar
kUaMooMoo Skrevet onsdag kl 15:33 Del Skrevet onsdag kl 15:33 On 3/25/2025 at 12:44 PM, Apathy said: Smart ethic money has left the country. Edit: Min sparing / støtte der den gjør nytte. FOM 20.01.25 KLP AksjeNorge Indeks KLP AksjeNorden Indeks KLP AksjeEuropa Index Rheinmetall Leonardo BAE Systems Airbus Nammo Mfl. i tillegg til valuta, gull etc. Diversified (ingenting i USA). En del overlapp i de 3 fondene 1 Lenke til kommentar
Apathy Skrevet i går, 13:48 Del Skrevet i går, 13:48 22 hours ago, kUaMooMoo said: En del overlapp i de 3 fondene Ja og det gir meg "fleksibilitet" mtp inn og ut av gitt majoritet av firma i de respektive fondene. Selv om jeg bruker relativt lite tid på styring av fond og aksjer, er jeg opptatt av å kunne stå for de firma jeg investerer i. Om der er tvilsomme etiske føringer, så trekker jeg meg ut. Ved å ha flere fond med investeringer i samme firma så blir det enklere å gjøre dette på en måte slik at det synes uten å selge seg helt ut av andre igjen som ikke er "tvilsomme" i sine etiske føringer (iht mitt syn på etisk føring). Men igjen, meg om mitt. Har min måte å gjøre det på mens andre vil gjøre ting på en annen måte. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet i går, 14:11 Del Skrevet i går, 14:11 Du har jo i Nammo da. Det etiske bak det kan vel diskuteres? 2 Lenke til kommentar
Apathy Skrevet i går, 14:20 Del Skrevet i går, 14:20 3 minutes ago, Jotun said: Du har jo i Nammo da. Det etiske bak det kan vel diskuteres? Absolutt. Samtidig er det også en enkelt aksjepost som jeg benytter min aksjonær-stemme til å forsøke å styre i en retning jeg er etisk komfortabel med. Om de driter i hva jeg sier... Vel I'm out. Jeg har midler i Kongsberg gruppen av samme basis grunn; forsvar av Norge. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet i går, 14:40 Del Skrevet i går, 14:40 Ja. Håper virkelig de gir seg som sponsor for hopplandslaget. Forkastelige greier. 1 Lenke til kommentar
Apathy Skrevet i går, 14:47 Del Skrevet i går, 14:47 7 minutes ago, Jotun said: Ja. Håper virkelig de gir seg som sponsor for hopplandslaget. Forkastelige greier. Pick your battles mate? Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden (endret) Apathy skrev (3 timer siden): Absolutt. Samtidig er det også en enkelt aksjepost som jeg benytter min aksjonær-stemme til å forsøke å styre i en retning jeg er etisk komfortabel med. Om de driter i hva jeg sier... Vel I'm out. Jeg har midler i Kongsberg gruppen av samme basis grunn; forsvar av Norge. Angrer på at jeg solgte mine aksjer i Kongsberg i Februar 2023. Det var fra da av at aksjen gikk ekstremt mye oppover. Tror jeg solgte på 350kr aksjen, mens nå er den på over 1500kr aksjen. Endret 23 timer siden av DJViking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå