Gå til innhold

Den Store Fondstråden

Naranek

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min ASK har rast ned 50000kr de siste 2 månedene.

Jeg kommer til å la disse fondene være (selger ikke) og satser på at etter noen år så kommer de opp igjen.

I mellomtiden så kommer jeg til å spytte penger inn i Europeiske fond i stedet.

Hadde jeg kunne spådd ville jeg nok spyttet mye penger inn i de globale og USA-fondene når de har nådd bunnen og begynner å komme oppover igjen.

Lenke til kommentar
DJViking skrev (50 minutter siden):

Hadde jeg kunne spådd ville jeg nok spyttet mye penger inn i de globale og USA-fondene når de har nådd bunnen og begynner å komme oppover igjen.

Hvis du følger litt med på pris/bok for de indeksene de fondene skal følge (hvis det er indeksfond da), så finner du ut hva som er billig, normalt og dyrt. Da har du en grei mulighet til å treffe bunnen sånn ca. Det enkleste er dog å fortsette å sette inn jevnlig - da vil du også dra snittprisen din nedover. Å vente er jo en strategi det også - men er du riktig uheldig så kan du ende opp med å vente flere tiår (MSCI Japan indeksen toppet og falt i 1989. Den var ikke tilbake på samme nivå før i 2016).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at flere vekter seg mer mot Europa/europeisk indeks etter hvert (skal man tro det som skrives her, i alle fall).

Hvordan gjør folk det mtp. andre deler av verden, feks Asia? Det er jo en del indeksfond der ute som er vektet slik?

Grunnen til at jeg spør er at jeg skal flytte fond fra en aktør til en annen, og da selges alt og jeg må velge nye (eller samme) fond å investere i. Antar godt over halvparten fortsatt kommer til å investeres i et globalt indeksfond, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...