Gå til innhold

Er dette et bra kjøp? (N800c)

Oyoz

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har funnet en laptop som jeg vurderer å kjøpe. Her er spesifikasjonene:

Compaq EVO N800c

1,8Ghz P4

512 mb DDR minne

64 MB grafikkminne

60 GB HDD

DVD/RW combo drive

XP pro

Wireless kort

Compaq ryggsekk

Ekstern USB mus

Jeg får denne maskinen for 22K, er det en sinnsykt bra, bra, middels, dårlig eller sinnsykt dårlig?

Den er ny, ikke brukt.

22K er mye penger, så hvis noen vet om et bedre tilbud så er det bare å si ifra.

Ikke Mac, selv om jeg har lyst på en så dekker den ikke behovet mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at det er NTNU sitt studentilbud du vurderer og det er ingen ting å utsette på det.

Benyttet meg selv av tilbudet i september i fjor og er strålende fornøyd(selv om de ble levert med svakere prosessor da). Maskinen er liten og nett, bråker minimalt og har grei batterilevetid(såfremt du bruker den til å hakke ned forelesningsnotater isteden for å spille film under kjedelige forelesninger).

Rygsekken som den leveres med er kjekk og grei, men som den nervøse personen som jeg er, så planlegger jeg en investering i en umates veske.

Det trådløse nettverkskortet stikker litt ut av pcmcia porten, men det betyr ikke stort. Kortet fungerer forøvrig svært godt både under win xp og suse linux.

Det eneste negative med maskinen er restore skivene til compaq. Testet de en gang og måtte prise meg lykkelig over å ikke ha produsert noen dokumenter enda på maskinen, da det første som utføres av restore programmet er å fjerne alle partisjoner.

Lenke til kommentar

Regner med at det er NTNU sitt studentilbud du vurderer og det er ingen ting å utsette på det.

Helt riktig.

Det trådløse nettverkskortet stikker litt ut av pcmcia porten, men det betyr ikke stort. Kortet fungerer forøvrig svært godt både under win xp og suse linux.

Akkurat de to os'ene jeg skal kjøre, så det passer jo bra :)

Tilbudet er forresten oppdatert til 1,8 Ghz og 60 GB !!! harddisk :)

I tillegg er skjermen nå en 15.1" UXGA (Var det ikke SXGA før?)

Lenke til kommentar

Helt korekt når det gjelder skjermen. Har ikke testet uxga oppløsninge på 15" men er redd det ville blitt litt lite for meg, da jeg synes at sxga er optimal oppløsning på en så liten skjerm. Men det er flere her på forumet som har utalt seg positit til så høy oppløsning så det kommer sikkert an på øyet som ser.

Lenke til kommentar

Det eneste negative med maskinen er restore skivene til compaq. Testet de en gang og måtte prise meg lykkelig over å ikke ha produsert noen dokumenter enda på maskinen, da det første som utføres av restore programmet er å fjerne alle partisjoner.

Og det står ikke med store fete bokstaver rett før du trykker neste??????

Tro meg, du har ingen andre enn deg sjøl å skylde, alle "restore-cd'er" er slik. Hvertfall IBM, HP (, og Compaq). Men Restore cd'n til Compaq er unødvendig, bare brenn ut nettverkskort driver'ne (Intel PRO 100, gjerne HP sine) og last ned resten av driver'ne fra nettet. Driver'ne på restore plata er alltid steingamle.

Lenke til kommentar

Om driver'a er bra eller dårlig vet jeg ikke, men de er lette å finne og enda lettere å installere. Er veldig lett å finne riktig driver. Alt du trenger å vite er åssen serie maskinen din er i og specs.

F.eks

Laptop->Evo->n600c->1200mhz-> og velge OS.. f.eks win2k så får du opp lista over alle driver'ne som er til den modellen

www.compaq.com/support/files var hvertfall linken før, vet ikke hvor lenge den funker etter fusjonen med HP.

Lenke til kommentar

Hvis du ser på de forskjellige spesifikasjonene på N800c, så er det toppmodellen av Evo som inngår i ntnu-tilbudet.

Denne har varenr. 470035-440 , så hvis du søker på dette på www.hp.no så vil du finne den laptopen som inngår i tilbudet. Så det er riktig at N800c -og dermed ntnu-tilbudet har blitt oppdatert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...