Fredriik Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Hallo, kjøpte meg akkurat en WD 250g SATA disk.. og plugga den i og starter datan.. finner den i BIOS, men ikke i windows.. noen som veit hva som er feil? Hovedkort Asus A8V-MX.. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 I windows gjør følgende: Start -> kontrol panel -> administrative verktøy -> "Computer management" / "Maskin tilrettelegging (?) -> her skal du finne disken, velge den og høyreklikke, så formater. Lenke til kommentar
Fredriik Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 fant den ikke der.. finner den på enhetsbehandling under hardisker og der står det at "den er instalert og fungere som den skal" noen andre tips? Lenke til kommentar
Fredriik Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) vent a! der var den.. så er det bare og formatere?? =) men hva har det seg at den bare er på 128Gig? er jo en 250 disk.. Endret 21. juni 2007 av Fredriik Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 sjekk at du har funnet rett disk, sjekk at det står 250 GB på merkelappen på selve harddisken. Lenke til kommentar
Fredriik Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 har bare 2 disker og den andre er på 60gig og den er der.. prøver og formatere den og ser om det hjelper noe.. så ser jeg hva det står på disken etterpå.. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 skal ikke være behov for og formatere den andre disken. Sjekk forumet til hovedkort produsenten, kan det være bug i BIOS slikt at du får maks 130 GB eller noe ?! prøv eventuelt og oppgrader BIOS. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Jeg hadde et slikt problem med en ny WD 250gb harddisk for ikke lenge siden. Fant den i bios, men ikke i windows. Det jeg gjorde, som funket, var å formatere den med oppstarts-cd'en til win xp. Når den var formatert, fant windows den og alt var bra. Er det slik at du faktisk finner harddisken, men at den bare er på halve størrelsen høres det ut som det er noe feil med bios, slik at den ikke kan håndtere så "store" harddisker. Lenke til kommentar
Fredriik Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 nå har jeg skjekka litt diverse ting her.. oppdatert bios og skjekka størrelsen på nytt, fortsatt 128 gb, men er det noe jeg må endre på i bios så den klarer og lese større disker? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 nå har jeg skjekka litt diverse ting her.. oppdatert bios og skjekka størrelsen på nytt, fortsatt 128 gb, men er det noe jeg må endre på i bios så den klarer og lese større disker? 8915791[/snapback] Du kunne jo fortalt mer om systemet ditt? Dersom du har oppdatert til siste bios vet jeg ikke hva som kan hjelpe, fordi denne feilen vanligvis ligger i bios, og det ville vært merkelig om Asus ikke har gjort noe med det. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Har du gammel Windows uten oppdateringer? 128 GB grensa er godt forklart i sticky: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=165302 Lenke til kommentar
Fredriik Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Har du gammel Windows uten oppdateringer? 128 GB grensa er godt forklart i sticky:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=165302 8916427[/snapback] Jeg har nok det ja.. men har ikke registrert så. men mulig og få tak i SP til "cracka" windows? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 .. men har ikke registrert så. men mulig og få tak i SP til "cracka" windows? 8916700[/snapback] Hehe, der har vi det. Kan ikke forvente at det skal fungere knirkefritt da Lenke til kommentar
Fredriik Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 alt i orden nå, takk for alle svara og tipsa kews Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå