Scortech Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Hei Jeg fikk min andre identiske WDC 250GB 16mb cache disk idag og ønsker å sitte 2 av disse diskene opp i RAID 1... Men siden jeg ikke har erfaring med dette og for å være helt ærlig så trenger jeg råd og tips.. Ting jeg lurer på.. Jeg har ikke diskettstasjon til å slenge inn Raid drivere til mitt hovedkort, kan jeg da laste ned Raid drivere til min usb pinne og innstallere de på den måten? Jeg har selvsagt tenkt å installere Windows XP pånytt. Noe annet jeg må gjøre/bør passe på,huske på?? Hvis noen lurer så er hovedkortet mitt Asus A8N32-SLI Deluxe (S939) Endret 21. juni 2007 av Scortech Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Dessverer er floppy eneste alternativet for å legge til filer under xp installasjonen - om du da ikke lager en ny XP cd med driverene innebygd (min anbefaling). dette lager du veldig lett med nLite, som også er gratis. Når du har konfigurert raidet i bios, tror jeg ikke det skal være noe annet du må gjøre/passe på. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Så når jeg innstallerer windows så får jeg beskjed om å ligge inn raid drivere også gjør jeg det og bla bla sant.og når windows har blitt innstalert og er ferdig med det så skal jeg konfigurere raid/enable raid i biosen sant? Lenke til kommentar
Gamer_4_Life Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Skjønner ikke bæret av det raid greiene.. Denne "guiden" hjelper ikke mye heller.. Skulle gjerne hatt en skikkelig guide som guider deg igjennom hele prosessen steg for steg.. YES..Jeg fant en meget godt forklart og lett å forstå NVIDIA RAID array Så nå har jeg fått raid på maskinen min også:-) Endret 22. juni 2007 av Gamer_4_Life Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Så når jeg innstallerer windows så får jeg beskjed om å ligge inn raid drivere også gjør jeg det og bla bla sant.og når windows har blitt innstalert og er ferdig med det så skal jeg konfigurere raid/enable raid i biosen sant? 8919194[/snapback] nei. Skal du ha systemdisken i et raid-oppsett, må raidet konfigureres Før du kan bruke det. Dette gjør du i biosen på raid-kontrolleren som regel. Når du har konfigurert dette, Så kan du begynne å legge inn xp på det. og som sakt, husk at om du ikke har diskettstasjon, er det enkleste å lage en ny xp cd med driveren integrert, for det finnes ikke noen annen måte så vidt jeg vet om å legge inn driveren under installasjonen av windows enn ved å bruke en diskettstasjon (de fleste eksterne fungerer dog fint, om du har dette). Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Så når jeg innstallerer windows så får jeg beskjed om å ligge inn raid drivere også gjør jeg det og bla bla sant.og når windows har blitt innstalert og er ferdig med det så skal jeg konfigurere raid/enable raid i biosen sant? 8919194[/snapback] nei. Skal du ha systemdisken i et raid-oppsett, må raidet konfigureres Før du kan bruke det. Dette gjør du i biosen på raid-kontrolleren som regel. Når du har konfigurert dette, Så kan du begynne å legge inn xp på det. og som sakt, husk at om du ikke har diskettstasjon, er det enkleste å lage en ny xp cd med driveren integrert, for det finnes ikke noen annen måte så vidt jeg vet om å legge inn driveren under installasjonen av windows enn ved å bruke en diskettstasjon (de fleste eksterne fungerer dog fint, om du har dette). 8931530[/snapback] Hvis du lar windows kjøre raid gjennom software trenger du ikke å gjøre det på forhånd. Settes enkelt opp under diskbehandling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå