Gå til innhold

Mitt Første Raid 1 oppsett

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk min andre identiske WDC 250GB 16mb cache disk idag og ønsker å sitte 2 av disse diskene opp i RAID 1...

Men siden jeg ikke har erfaring med dette og for å være helt ærlig så trenger jeg råd og tips..

Ting jeg lurer på..

Jeg har ikke diskettstasjon til å slenge inn Raid drivere til mitt hovedkort, kan

jeg da laste ned Raid drivere til min usb pinne og innstallere de på den måten?

Jeg har selvsagt tenkt å installere Windows XP pånytt.

Noe annet jeg må gjøre/bør passe på,huske på??

Hvis noen lurer så er hovedkortet mitt

Asus A8N32-SLI Deluxe (S939)

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessverer er floppy eneste alternativet for å legge til filer under xp installasjonen - om du da ikke lager en ny XP cd med driverene innebygd (min anbefaling). dette lager du veldig lett med nLite, som også er gratis.

Når du har konfigurert raidet i bios, tror jeg ikke det skal være noe annet du må gjøre/passe på.

Lenke til kommentar
Så når jeg innstallerer windows så får jeg beskjed om å ligge inn raid drivere også gjør jeg det og bla bla sant.og når windows har blitt innstalert og er ferdig med det så skal jeg konfigurere raid/enable raid i biosen sant?

8919194[/snapback]

nei.

Skal du ha systemdisken i et raid-oppsett, må raidet konfigureres Før du kan bruke det. Dette gjør du i biosen på raid-kontrolleren som regel. Når du har konfigurert dette, Så kan du begynne å legge inn xp på det.

og som sakt, husk at om du ikke har diskettstasjon, er det enkleste å lage en ny xp cd med driveren integrert, for det finnes ikke noen annen måte så vidt jeg vet om å legge inn driveren under installasjonen av windows enn ved å bruke en diskettstasjon (de fleste eksterne fungerer dog fint, om du har dette).

Lenke til kommentar
Så når jeg innstallerer windows så får jeg beskjed om å ligge inn raid drivere også gjør jeg det og bla bla sant.og når windows har blitt innstalert og er ferdig med det så skal jeg konfigurere raid/enable raid i biosen sant?

8919194[/snapback]

nei.

Skal du ha systemdisken i et raid-oppsett, må raidet konfigureres Før du kan bruke det. Dette gjør du i biosen på raid-kontrolleren som regel. Når du har konfigurert dette, Så kan du begynne å legge inn xp på det.

og som sakt, husk at om du ikke har diskettstasjon, er det enkleste å lage en ny xp cd med driveren integrert, for det finnes ikke noen annen måte så vidt jeg vet om å legge inn driveren under installasjonen av windows enn ved å bruke en diskettstasjon (de fleste eksterne fungerer dog fint, om du har dette).

8931530[/snapback]

Hvis du lar windows kjøre raid gjennom software trenger du ikke å gjøre det på forhånd. Settes enkelt opp under diskbehandling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...