Gå til innhold

Nokia 6110 - Hva er kodesynkronisering?

Anbefalte innlegg

Har en Nokia 6110 Navigator.

Når jeg skal starte opp GPS-programmet, kommer etter hvert et spørsmål: Kodesynkronisering kreves. Fortsette?

Dette skjer hver gang programmet startes, unntatt de to-tre første gangene, da telefonen var helt ny. Første gang jeg fikk spørsmålet, svarte jeg ja, og så fikk jeg opp et vindu der det sto at synkronisering pågikk. Men det varte og rakk, og det ble jo aldri ferdig, så jeg avbrøt hele greia.

Etter det svarer jeg bare nei...

Så til spørsmålet: Hva er kodesynkronisering?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du flytter kartet over til et større minnekort? For meg oppstod dette de jeg flyttet over kartet.

8916379[/snapback]

Ja, det stemmer! Jeg kopierte alle filene (deriblant kartfilene) på det medfølgende kortet over til et nytt 1GB kort jeg kjøpte.

Filene ble kopiert i en engang, og filer/mapper skal da være uendret. Så laget jeg en tittel på kortet, f.eks Meg_selv1.

Edit:

Slettet tittelen på kortet. Det var nemlig ikke noen på det som sto i da den var ny.

Startet så opp navigasjonen, men den krevde fortsatt synkronisering. Valgte ja, og denne gangen var synkroniseringen over på noen sekunder.

Vet ikke hva den synkroniseringen skal være godt for uansett. Noen som vet?

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Har du flytter kartet over til et større minnekort? For meg oppstod dette de jeg flyttet over kartet.

8916379[/snapback]

Ja, det stemmer! Jeg kopierte alle filene (deriblant kartfilene) på det medfølgende kortet over til et nytt 1GB kort jeg kjøpte.

Filene ble kopiert i en engang, og filer/mapper skal da være uendret. Så laget jeg en tittel på kortet, f.eks Meg_selv1.

Edit:

Slettet tittelen på kortet. Det var nemlig ikke noen på det som sto i da den var ny.

Startet så opp navigasjonen, men den krevde fortsatt synkronisering. Valgte ja, og denne gangen var synkroniseringen over på noen sekunder.

8920354[/snapback]

Forferdelig irriterende. Kontaktet Nokia og da sa de at spørsmålet kommer fordi dersom man ønsker å kjøpe flere kartlisenser eller nye lisenser så skal map manager se hva du alt har. De hadde ingen svar på hvordan man deaktiverer dette da jeg kontaktet dem, men mitt råd til nye brukere er å la være å installere Map manager CD'en og bruke programmet med USB kabelen for jeg fikk dette opp etter at CD'en ble installert.

Har noen noe svar på hva man kan gjøre for å bli kvitt dette spørsmålet er jeg også veldig takknemlig for det. Kan det være en ide å dra innom ett verksted for å få resatt hele telefonen?

Endret av PJ77
Lenke til kommentar

8916379[/snapback]

Edit:

8920354[/snapback]

Forferdelig irriterende. Kontaktet Nokia og da sa de at spørsmålet kommer fordi dersom man ønsker å kjøpe flere kartlisenser eller nye lisenser så skal map manager se hva du alt har. De hadde ingen svar på hvordan man deaktiverer dette da jeg kontaktet dem, men mitt råd til nye brukere er å la være å installere Map manager CD'en og bruke programmet med USB kabelen for jeg fikk dette opp etter at CD'en ble installert.

Har noen noe svar på hva man kan gjøre for å bli kvitt dette spørsmålet er jeg også veldig takknemlig for det. Kan det være en ide å dra innom ett verksted for å få resatt hele telefonen?

8951011[/snapback]

Kan stemme det!

Jeg fikk ikke opp den meldingen i begynnelsen, men jeg installerte Map Manager dagen etter at jeg hadde kjøpt telefonen, og tok en backup. Etter det kommer meldingen hver jæ*** gang GPSen startes.

Man trenger jo ikke Map Manager til å flytte over kart. Filbehandleren i Windows går jo greit.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Samme sak her... Etter det jeg har skjønt er kodesynkronisering en lisens-sjekk. Jeg fikk denne meldingen etter jeg kjøpte fotoboks varsling til GPS'en.

Så det jeg regner med er at som oftest hver gang jeg starter Navigator vil telefonen sjekke lisensen for fotoboks varslingen og derfor får jeg opp spørsmål om den synkroniseringa. Dette er i allefall den eneste forklaringen jeg har kommet frem til. Irriterende er det i allefall...

Lenke til kommentar

8916379[/snapback]

Edit:

8920354[/snapback]

8951011[/snapback]

Kan stemme det!

Jeg fikk ikke opp den meldingen i begynnelsen, men jeg installerte Map Manager dagen etter at jeg hadde kjøpt telefonen, og tok en backup. Etter det kommer meldingen hver jæ*** gang GPSen startes.

Man trenger jo ikke Map Manager til å flytte over kart. Filbehandleren i Windows går jo greit.

8951367[/snapback]

Til opplysning. Kjøpte tilgang til værtjeneste og fotoboksvarsling til min telefon, og i tillegg tok jeg også og synkroniserte lisensnøklene etterpå (på samme menyen hvor man kjøper) og vips. Nå får jeg ikke den jævla meldingen lenger :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...