xanonymx Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Som tittelen sier så starter ikke bilen. Det er en Audi 80 92mod. Når jeg vrir om nøkkelen så kommer det lys i dashbordet, men når jeg vri et hakk videre slik at bilen skal starte, så kinner den ikke engang. Det som og er at den ikke låser seg igjen med fjernkontrollen, slik at alarmen kan aktiveres. Er nødt til å sette nøkkelen i låsen og vri om, for å låse opp og igjen. Det er en Defa alarm, 700 serien. Jeg tror det kan være en sammenheng mellom de to problemene, men ikke sikker. Jeg tar i mot alle tips om hva det kan være. Endret 22. juni 2007 av xanonymx Lenke til kommentar
Solosuper Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 skal ikke skrive for mye her, for jeg kan lett lede deg på andre veier enn den rette for å finne problemet på bilen din. det kan høres ut som at du har en startsperre som ikek lar deg starte bilen. det er en feil som biler gjerne får når de blir noen år gamle. om du har mulighet så kkobler du ut alarmen for så å sjekke det. det er jo andre ting som kan gjøre det, og i følge teksten din så slår ikek starteren inn heller, og da kan det være det jeg skriver over, eller at starteren er ødelagt, eller en sikring. som sagt vet ikke hvor mye hjelp det er i det jeg skriver nå, men det kan jo alltids være noe i det:) Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 ekke startmotoren som har knela? skjedde på kanonen i forcen, fikk fart på V8'ern ved og kortslutte startern, annbefaller ikke egentlig at du skal prøve dette. Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Kan det være så enkelt som flatt batteri? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Dersom alarmen tuller, bryter den strømmen fra tenningslås til startrele, slik at starter ikke slår inn. Du kan kortslutte startrelet for å se om starteren er OK. Dersom du har manuell gear, kan du forsøke å trille bilen i gang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Du kan også se hvor alarmen bryter starterstrømmen, og koble denne sammen slik den var originalt. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Finn defa boksen og koble av det stikket det går 3 ledninger inn på. koble sammen de ledningene som er hvit/grønn og rød(eller gul). Lag en "jump" over kontakta... da har du kobla ut startsperra og alarmen. tror det var sånn på den typen du har. Hvis du går inn for og koble ut startsperra så si ifra.. da skal jeg dobbelt sjekke for og være helt sikker. Du kan også gjøre som zanta sier, men de ledningene pleier og være litt gjemt, hvis det er montert ordentelig. Det kan forsåvidt boksen også være, men den er litt større og lettere og finne. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 kjøp deg ny 8916208[/snapback] Usaklig innlegg. Sjekk batteri, er dette flatt? Sjekk Starteren, fungerer denne som den skal? Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Som sagt - sjekk først om motoren går når du triller igang, hvis den gjør det kan du få noen til å gi startmotoren et par rapp med en gummiklubbe e.l. mens du prøver å starte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Før du banker på starteren, må du være sikker på at du har strøm til denne. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Takk for all hjelp folkens, har fått start på den. Det holdt rett og slett bare ved å lade batteriet. Jeg trodde egentlig ikke at det var det som var problemet, men jeg bare ladet bilen for å ha prøvd det. Grunnen til at jeg ikke trodde det var det som var problemet er at jeg kjøpte nytt batteri for et halvt års tid siden, og alt annet i bilen funket som det skulle uten om alarmen og å starte bilen. Men nå har jeg og sikkert andre og fått lært noe. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Da kan det tyde på at det enten er selvutlading eller at dynaomen ikke leverer så mye den skal at batteriet ikke blir helt oppladet og over tid vil det føre til et sulfatert batter- altså helt ødelagt. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Dynamoen virker, er 14.1V når motoren sviver, skulle hvert litt høyere, men det betyr ikke noe særlig. Jeg låste jo bilen opp og ned endel ganger før den sluttet å virke, så det var sikkert det som gjorde utslaget. Men har jo gjort det flerne ganger før og. Så det er det mulig at det er ett eller annet så trekker litt strøm. Har ikke fått tid til å sjekke hvor mye som går når bilen er av. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Det er jo bare og sette et multimeter i serie med batteriet,når motoren og alt skal være av. Da ser du utladningsstrømen. Du måler dette i Ampere, derfor den skal i serie. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Har nå egentlig funnet ut at det var alarmen som laget problemene. Alarmsentralen fikk ikke strøm og dermed bryter den kretsen som går til starteren. Så det at bilen startet etter jeg ladet bilen var nok bare tilfeldig. For problemet oppstod flere ganger, det var slik jeg fant ut at det måtte være dårlig kontakt. Så ved å rikse litt i ledningen som gikk til sentralen fikset problemet (Har ihvertfall fungert til nå). Lenke til kommentar
Daffi Skrevet 25. januar 2022 Del Skrevet 25. januar 2022 Har en audi a 6 som ikkje starta er strøm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå