Gå til innhold

Metroid Prime 3 kommer 20 August :)

XtaZ

Anbefalte innlegg

Jeg kjøper ikke helt den forklaringen at oversettelse tar så lang tid. Dette kan jo tas samtidig som man utvikler resten av spillet. Og de fleste rettigheter kan vel klareres i stor grad på forhånd (ikke sensur åff kårs).

Økonomi er vel en mer sannsynlig forklaring. Koster mer å utgi et spill i Europa. I tillegg så venter utgiverene kanskje og ser om spillet er en suksess i USA før de tar det videre?

edit: On topic så håper jeg at både Metroid og Super Mario kommer så fort som mulig. Men hvis det blir en vane at spill kommer mye senere ut i Europa enn USA, så kommer jeg til å chippe Wii'en og importere spillene.

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøper ikke helt den forklaringen at oversettelse tar så lang tid. Dette kan jo tas samtidig som man utvikler resten av spillet.

Det er slett ikke sikkert. Det som skal oversettes er kanskje ikke klart før helt på slutten, og i spill med mye tale må man jo leie inn folk, osv.

Lenke til kommentar
Jeg kjøper ikke helt den forklaringen at oversettelse tar så lang tid. Dette kan jo tas samtidig som man utvikler resten av spillet. Og de fleste rettigheter kan vel klareres i stor grad på forhånd (ikke sensur åff kårs).

8958113[/snapback]

Jeg kjøper den ikke helt selv. Noe jeg postet tilbake til NoE... har ikke hørt fra dem siden :)

Her er det de sa om saken:

I am sorry but there are a number of issues that have to be taken into

account before releasing games into the European market.  They are  way

beyond the obvious ones of game translation and relate to the licensing,

the testing for the CE mark, the testing for game categorisation, the

registration for importation to the European area, the distribution and

so on.

Lenke til kommentar

Det er nok rett og slett fordi Nintendo anser Europa som et mindre viktig marked enn Nord-Amerika og Japan. Hvis utviklere (inkludert Nintendo) hadde satt seg som mål å få slippdatoene omtrent like mellom Nord-Amerika og Europa, hadde slippdatoene sett veldig like ut, tror jeg. Det handler om hvilke ressurser Nintendo velger å sette inn for å få et spill tidlig til Europa - og hvor tidlig disse ressursene blir satt inn.

Tror at hvis Nintendo hadde anstrengt seg for det, hadde europeerne fått titler tidligere. Men vi er rett og slett ikke prioritert.

Lenke til kommentar
Det er nok rett og slett fordi Nintendo anser Europa som et mindre viktig marked enn Nord-Amerika og Japan

8959226[/snapback]

Om det er tilfelle så har Nintendo bommet stort. Europa er minst like stor og viktig som både Japan og Amerika.

Problemet ligger nok mest i at vi er delt opp i så mange forskjellige land som har forskjellige lover og regler.

Bra du presser Nintendo på dette området TCi.  :thumbup:

8960554[/snapback]

Tviler på at det hjelper stort, men må prøve. Mitt neste Nintendo-system blir importert. Og det skal jeg fint si ifra til NoE når jeg gjør det også. Om da ikke "Wii 2" blir regionfri (tvilsomt).

Lenke til kommentar
Det var vel stort sett det jeg fikk fra Nintendo of Europa når jeg spurte. Uansett er det vel rart at Nintendo sliter med senere lanseringer i Europa, siden mange andre utgivere klarer fint å lansere et spill i flere regioner samtidig.

8957490[/snapback]

Det er fordi de har dårligere oversettelser(Eventuelt at de velger bort fransk, spansk og tysk), og at de utsetter spillene i de andre regionene.

I forhold til andre japanske utgivere er Nintendo faktisk blitt rimelig flinke på Europa, og en god del store spill har lansert i Europa først.

Vi har ingenting å klage på lenger. For fem år siden? Ja. I dag? Nei.

Lenke til kommentar
Jeg klager så lenge vi må vente 18 måneder på DS-spill (Metroid Pinball) og 9 måneder på Wii-spill (Trauma Center).

8961736[/snapback]

Metroid Pinball har ikke vært høyt prioritert akkurat så utsettelsen har nok med spørsmål om det var verdt å lansere det og om hvilket tidspunkt som var rett, mens Trauma Center er fra vel fra Atlus, som er en svært liten utgiver som likevel er veldig flinke på oversettelser.

Du klager fordi du er på internett, og klaging er det man gjør på internett. Men strengt tatt finnes det ingen grunn til å klage på Nintendo på dette området lenger. Vi fikk Minish Cap og WiiPlay først i verden, og også et par andre spill, mens de Europeiske og Amerikanske Nintendospillene ofte har tatt lang tid før de har blitt sluppet i Japan, om de har blitt sluppet i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Så å lansere et spill over ett år etter hypen er verdt det? Det er en svak unskyldning i såfall. Metroid Prime Pinball har nesten ingen tekst å oversette. Ingen bruker flere måneder på å oversette. Dette kunne man heller leie folk til.

Klager og klager, prøver mest å finne ut hvorfor vi for ofte blir neglisjert fra et markedsstandpunkt. Europa kunne vært det største markedet om man virkelig har gått inn for det (om det ikke er det allerede).

Ja, vi har fått noen spill tidligere. Godt er det, men det hjelper sårt lite når 90% av alle andre titler kommer måneder i etterkant.

Men nå er det vel ikke akkurat dette tråden handler om. Så jeg slutter dette her. Gjerne send meg en PM om du ønker å diskutere videre.

Lenke til kommentar

Gir litt blanke i coveret første gangen jeg får spillet. Da er det opp med pakken, av med plasten, opp med coveret (og lar det ligge i åpen stilling noen dager) og ut med spillet. Coveret ser jeg somregel på etter 2 til 3 dager. Oppdaget nettopp noen interesange detaljer på Twilight Princess coveret mitt som jeg da kjøpte på release :p

Lenke til kommentar
Hva er det metroid prime som er så genialt? har aldri prøvd spillene, men hvis jeg blir overbevist kanksje jeg prøver dette  ;)

8980995[/snapback]

anbefaler at du ser denne:

Video omtale hos gamespot

Metroid Prime har et gjennomsnitt på 96.3% hos gamerankings.

Jeg må advare at ikke alle liker metroid. Fokuset ligger på utforsking av miljøet, ikke action. Fiender respawner, og du må backtracke en del.

Lenke til kommentar

Eg likte ikkje Mertoid Prime, derfor kjøpte eg ikkje dei andre Metroid-spela. Det var heilt greit, men liksom ikkje min stil. Husker eg skvatt på Metroid Prime då Samus tok hånda på våpenet for å lade opp til eit skudd ein gong. :nei: Eg kom meg ikkje lenger enn til den andre plassen ein kjem til, kanskje derfor eg ikkje speler det lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...