Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Påloggingspassord til Windows

Anbefalte innlegg

Finnes det noen måte og omgå påloggingen til windows..? Passordet vi mente var rett vil windows ikke godta.

Har administratorrettigheter, men vet ikke hvordan jeg kan bruke dette for og omgå den lokale påloggingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finnes det noen måte og omgå påloggingen til windows..? Passordet vi mente var rett vil windows ikke godta.

Har administratorrettigheter, men vet ikke hvordan jeg kan bruke dette for og omgå den lokale påloggingen.

8914519[/snapback]

Du skruv av og på, og så trykker du på;

crlt + alt + del , to ganger. Og så skriver du administrator som brukernavn og ingenting i neste og så ok :)

Lenke til kommentar

start pcen i sikkerhetsmodus så kan du gå inn i brukerkontoer og endre passord....måten du kan starte sikkerhetsmodus er å vel å gå i bios og instille, eller bare skruv av maskinen når den holder på å¨skru seg på...dvs du holder power knappen i tre sek under startupen, så når du restarter så vile du få en meny, så velger du sikkerhetsmodus

Lenke til kommentar
start pcen i sikkerhetsmodus så kan du gå inn i brukerkontoer og endre passord....måten du kan starte sikkerhetsmodus er å vel å gå i bios og instille, eller bare skruv av maskinen når den holder på å¨skru seg på...dvs du holder power knappen i tre sek under startupen, så når du restarter så vile du få en meny, så velger du sikkerhetsmodus

8914545[/snapback]

Du kommer ikke rett inn da heller, eneste forskjellen er at du får opp admin kontoen. Men det gjør du enklere ved å gjøre det jeg beskrev over.

Neste gang du skal i sikkerhetsmodus trykker du bare f8 rett før windows logoen.

Lenke til kommentar

8914545[/snapback]

og det kan umulig vaere bra for det a gjore det hver gang man skal inn i sikkerhetsmodus.. :s

Lenke til kommentar
Har testet det dere skriver her, men ingenting funker.

To ganger på ctrl alt del funker ikke.

Med F8 tasten så kommer jeg inn og har kun muligheten til og starte XP !?!

8914618[/snapback]

Har du velkomstkjerm eller påloggingsboks?

Hvis det er eneste alternativene du får opp skrur du og skruv av når windows logoen dukker opp.

Lenke til kommentar
Har testet det dere skriver her, men ingenting funker.

To ganger på ctrl alt del funker ikke.

Med F8 tasten så kommer jeg inn og har kun muligheten til og starte XP !?!

8914618[/snapback]

Har du velkomstkjerm eller påloggingsboks?

Hvis det er eneste alternativene du får opp skrur du og skruv av når windows logoen dukker opp.

8914666[/snapback]

Kommer meg til påloggingsboksen, men ikke lengere...

Skru maskinen av og på med powerknappen, mener du..?

Lenke til kommentar

Har du skrevet administrator riktig? Hvis du ikke kommer videre betyr det at du har suttet ett administrator passord og du husker ikke dette heller?

Hvis det er sånn at du har satt et passord hjelper det ikke med sikkerhetsmodus heller desverre.

Lenke til kommentar
Har du skrevet administrator riktig? Hvis du ikke kommer videre betyr det at du har suttet ett administrator passord og du husker ikke dette heller?

Hvis det er sånn at du har satt et passord hjelper det ikke med sikkerhetsmodus heller desverre.

8914703[/snapback]

Setter opp en bruker på en laptop med hans brukernavn og passord. Det funka i sted, men når jeg skulle lage en tilkobling mot server, som jeg forøvrig aldri fikk sjekka om funka, så er jeg nå på stedet hvil.

Det må vel være en mulighet for og omgå dette, da pc'n er ubrukbar ellers. Man vet jo aldri hva morgendagen bringer.

Lenke til kommentar
Det må vel være en mulighet for og omgå dette, da pc'n er ubrukbar ellers. Man vet jo aldri hva morgendagen bringer.

8914746[/snapback]

Du kan bruke programmet ERD commander.. da får du resatt passord til windowskontoer på noen museklikk. PM for info

Lenke til kommentar

8914703[/snapback]

Setter opp en bruker på en laptop med hans brukernavn og passord. Det funka i sted, men når jeg skulle lage en tilkobling mot server, som jeg forøvrig aldri fikk sjekka om funka, så er jeg nå på stedet hvil.

8914746[/snapback]

Man vet som oftest om man plutselig glemmer ett passord. Det skal man rett og slett ikke gjøre. Og heldigvis er det nesten "umulig" å cracke passordet enkelt. Det er snakk om sikkerhet.

Lenke til kommentar

8914703[/snapback]

8914746[/snapback]

Man vet som oftest om man plutselig glemmer ett passord. Det skal man rett og slett ikke gjøre. Og heldigvis er det nesten "umulig" å cracke passordet enkelt. Det er snakk om sikkerhet.

8915006[/snapback]

Jeg er helt enig. Men hva med noe så banalt som en tastefeil..? Jeg vet hva slag passord denne brukeren har, og det var det jeg brukte. Tastet jeg feil..? Høyst sannsynelig, og jævelig dumt.

Så da er det bare og hive en splitter ny laptop på dynga da..

Vet det er mulig og komme seg igjennom. Men hvordan...??

Lenke til kommentar

Hei!

Klarer ikke og se om du har fått logget deg inn som administrator. Men vist du gjør som dette skal du nok få slettet passordet for brukeren, men ha da i tankene at dokumenter kan bli uleselige og det hjelper ikke og gå og sette samme passord etter på (dette pga en kode som blir opprettet), men nok om det...

Start maskinen, med det samme du ser BIOS skjermen trykker du få F8 og holder den nede til du får opp en meny der du velger SIKKERMODUS (Det øverste valget), trykk ENTER, velg Hvilken Windows du vil starte (har du baren en installert er det jo enkelt), trykk ENTER.

Nå vil det rase opp med driver lasting på skjermen og mulig den blir svart med en blinkende markør oppe til venstre. Vent til du får opp pålogging skjermen der du velger Administrator, skriv inn passordet du har (vist dette er i bruk, ellers er det bare til og trykke på Logoen for administrator)

Svar ja på maset om at du kjører i Sikkermodus og gå til Kontrollpanel - Administrative verktøy - Datamaskinbehandling. der velger du Lokale brukere og grupper, finn brukeren og høyreklikk på den, velg slett passord.

Er ikke helt sikker, men mener dette skal gå både Home og Pro ...

Lykke til!

Lenke til kommentar

Har du klart å starte i sikkermodus (kommer du inn i menyen der du kan velge sikkerhetsmodus)? Det kan være litt tricky å treffe F8 på rett tidspunkt, mitt tips er å trykke F8 gjentatte ganger 1-2 ggr i sekundet fra du har skrudd på PCen til du får opp menyen der du skal kunne velge Sikkermodus (Safe Mode). Deretter kan du logge på med administrator og det passordet du en gang satte på administrator, hvis du ikke huske å ha satt noe passord kan det være blankt (ikke noe passord).

Hvis dette ikke hjelper kan du prøve Offline NT Password & Registry Editor, Bootdisk / CD (ikke la deg lure av navne, den virker med alt fra Windows NT til Vista). Brenn på CD eller boot fra minnepinne. Den har hjulpet meg et par ganger. Den ser rimelig primitiv ut, men ikke la deg skremme, stor sett er det bare å bruke standardvalgene. Hvis det er SATA-disk kan det hende du må inn i BIOS og sette SATA-mode til Compatibilty i stedet for AHCI-mode.

Endret av Pengu
Lenke til kommentar

Trådstarter: Jeg håper seriøst at du prøvde å tulle når du sa "hive en splitter ny laptop...". Som nevnt tidligere: Reinstaller.

Du kan eventuelt extracte pw hashen via en linux distro eller på andre vis, og cracke denne med et rainbow table elns. Det er allikevel kanskje greiest å bare reinstallere OS i dette tilfellet, hvis du ikke er interesert i å sette deg inn i altfor mye nytt for å knekke passordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...