Ratleto Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Buuuhuuuu... *sukk* Av/på-knappen har løsna, og nå vil ikke skjermen slå seg på mer... Jo... der kom den faktisk. *puh* Men knappen er fryktelig løs! Får ringe Netshop og høre hva de foreslår. Edit: Å svare på tlf var visst vanskelig. Får sende epost. Endret 29. juni 2007 av Ratleto Lenke til kommentar
eternal Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Hvordan er det å surfe med to vinduer ved siden av hverandre med 1600x1050? Hadde du giddet å ligge opp et screenshot? 8963767[/snapback] Skal vi se. Med nettaviser med fast bredde gikk det ikke særlig bra. Men med et par sider jeg har laget, som bruker variabel bredde, så det jo riktig så fornøyelig ut. 8965495[/snapback] Takk for tjenesten. Ser rimelig uaktuelt ut det der ja. Hadde vært fint med to vinduer på samme skjerm, så man får jobbet mer effektivt. Men så har man jo en mulighet i dual også. Noen som har erfaringer fra 24" og dual og kan si hva som er mest behagelig å jobbe med? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 De fleste nettaviser kjører vel bredde på nærmere 1024 pixler, og da holder ikke full HD engang. Men det er nesten da... Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Kan du skrive litt om hvordan skjermens evt. refleksjon/speilbilde faktor er? Jeg tok og bestilte en dedikert spill skjerm istedet, ettersom jeg var for redd for å bli sittende å se på meg selv i skjermen når jeg skal jobbe med tegninger osv. Er det refleksjoner bare du har lys på i taket f.eks ? Hadde vært veldig greit å få litt input på dette ang. denne skjermen! Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Kan du skrive litt om hvordan skjermens evt. refleksjon/speilbilde faktor er? Jeg tok og bestilte en dedikert spill skjerm istedet, ettersom jeg var for redd for å bli sittende å se på meg selv i skjermen når jeg skal jobbe med tegninger osv. Er det refleksjoner bare du har lys på i taket f.eks ? Hadde vært veldig greit å få litt input på dette ang. denne skjermen! 9019312[/snapback] "Speilfaktoren" er overraskende liten. Jeg var jo veldig redd for dette selv, men den er helt til å leve med for min del. I rommet der jeg bruker den, er det ikke noe lys utenifra, men 2+2 lysrør. Det ene sitter i taket rett til venstre for meg, og jeg har aldri sett noe til det, hverken nå eller på min CRT. Den andre sitter i taket til høyre for meg. Det er ca. 1 meter unna (og så opp, såklart), og går bakover fra der jeg sitter. Lys fra den går ned på meg, og jeg kan se huden min hvis jeg har én farge på skjermen, og den er mørkere enn #797979. På helt sort, så ser jeg meg selv godt, men langtifra like klart som et vanlig speil. Men det er sjelden hele skjermen er helt sort da. Og akkurat nå sitter jeg i tillegg med hvit t-skjorte. :!: Ved vanlig bruk, legger jeg ikke merke til speileffekten overhodet. Hadde jeg gjort det, hadde jeg funnet meg en annen skjerm. Jeg gjentar kanskje meg selv litt nå, men jeg orker ikke lese over det jeg har skrevet tidligere i tråden. Hvitt er virkelig hvitt. Mye bedre enn CRT. Alt er mye klarere enn på min gamle CRT. Mulig en ny CRT kan vise ting like klart, men det skal holde hardt, tror jeg. Sort sliter alle LCDer med, men jeg ser mange fler detaljer i skyggene på bilder nå enn jeg gjorde før. Stor forskjell. Sort ser liksom veldig sort ut når det hvite er så hvitt. Plages ikke av baklys. Veldig god innsynsvinkel. Utrolig mye bedre enn det jeg så på en Samsung 225BW. Jeg har enda ikke sett noe etterslep på skjermen under spill, forresten. Og jeg har spilt både bilspill og FPS. Eneste var det jeg antar er tearing, men det ordnet seg med en gang når jeg satte på vsync. Bare kom med flere spørsmål om det er noe. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Da ordna jeg et par bilder jeg. De sier litt om hvor mye speilbildefaktoren er. Det første er #797979. Man ser såvidt den hvite t-skjorta mi. På #000000 så er ikke engang ting i fokus, og det skal IKKE være så blått og lilla. Det skal være mye renere sort, men jeg gadd ikke styre med med bildet enn cropping. #797979 #000000 Edit: Kjørte nettopp disse bildene opp på en CRT, og så meg selv mye bedre i gråfargen enn på LCDen. På det sorte så jeg meg selv litt mindre på CRTen. Endret 7. juli 2007 av Ratleto Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Beste lcd for både grafikk og spill vil være Nec 20WGX2 Pro uten tvil, etter de reviews jeg har lest. Og jeg har lest titalls reviews i jakten på det beste kompromiss. Koster noe over 4 tusen. 8 bit panel og testet til under ekte 10ms. Holder sikkert i lange baner, om du ikke spiller fps spill på høyt nivå. Jeg har ikke testet skjermen selv, men alt later til at det blir denne skjermen jeg vil gå for, om jeg ikke finner noe bedre innen tidlig neste uke. siDDIs: Å vente i 5 år er da strengt tatt idioti om du er misfornøyd med løsningen du har nå. Lykke til med 5 nye år med 19" utdatert crt. 8921943[/snapback] Har nettopp funnet ut det selv. Har liksom lagt til side NEC litt fordi de ikke har 22-tommere. 24-tommeren blir altfor dyr. Dessuten er den antakelig hakket for treg (16 ms istedet for 12, begge har 6 ms gtg, tror jeg) Spiller ikke FPS på høyt nivå, nei. Men liker best FPS-spill, da. 8922017[/snapback] En NEC GX2 skjerm har vel S-IPS panel. Du sier den er for treg, men en slik skjerm med f .eks 12 ms er like rask som en TN skjerm med 6ms. Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Beste lcd for både grafikk og spill vil være Nec 20WGX2 Pro uten tvil, etter de reviews jeg har lest. Og jeg har lest titalls reviews i jakten på det beste kompromiss. Koster noe over 4 tusen. 8 bit panel og testet til under ekte 10ms. Holder sikkert i lange baner, om du ikke spiller fps spill på høyt nivå. Jeg har ikke testet skjermen selv, men alt later til at det blir denne skjermen jeg vil gå for, om jeg ikke finner noe bedre innen tidlig neste uke. siDDIs: Å vente i 5 år er da strengt tatt idioti om du er misfornøyd med løsningen du har nå. Lykke til med 5 nye år med 19" utdatert crt. 8921943[/snapback] Har nettopp funnet ut det selv. Har liksom lagt til side NEC litt fordi de ikke har 22-tommere. 24-tommeren blir altfor dyr. Dessuten er den antakelig hakket for treg (16 ms istedet for 12, begge har 6 ms gtg, tror jeg) Spiller ikke FPS på høyt nivå, nei. Men liker best FPS-spill, da. 8922017[/snapback] En NEC GX2 skjerm har vel S-IPS panel. Du sier den er for treg, men en slik skjerm med f .eks 12 ms er like rask som en TN skjerm med 6ms. 9022517[/snapback] Det jeg mente er at selv om det står på papiret at den er tregere betyr, ikke det at skjermen fra NEC er like treg som en billigere TN panel skjerm med tilsvarende ms oppgit i pruduksbeskrivelsen. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) En NEC GX2 skjerm har vel S-IPS panel. Du sier den er for treg, men en slik skjerm med f .eks 12 ms er like rask som en TN skjerm med 6ms. 9022517[/snapback] Min har S-IPS-panel, og det er mer enn bra nok for spill for min del, i alle fall. Men 24-tommerne har 16/6, mens min 20-tommer har 12/6. Vet ikke om det utgjør særlig forskjell. Endret 7. juli 2007 av Ratleto Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Uhm.. Jeg vil bare påpeke at det finnes GX2 og GX 2 pro skjerm, Pro utgaven kom ut i år på linje med ny 17 og 19" utgave, hvilket kjører på TN panel i motsetning til 20" utgaven som trådstarter har. Jeg har stor tro på at denne skjermen kan være ganske bra til raske spill også. Jeg bruker nå en 215tw skjerm som har mye input lag, men det er ikke noe i veien med respons tiden på 8ms ala railgun bruk i quake. Men pga input lag går det ikke an å spille noe "seriøst" med f.eks rj/pg triks. Forøvrig er 215tw dritgod. Jeg baserer dette på at jeg er vant med bl.a. 21" 120hz 1280x1024 crt fra før av. Jeg bestilte, forøvrig en 19" benq fp93gx+ men prøvde å gjøre om bestillingen til en lg 1982 skjerm, helt ny modell, som er veldig veldig kjapp. Får se hvilken jeg får, om det ikke blir til at jeg benytter angre frist og anskaffer meg denne nec'n. Satt 21" på teppet på gulvet her om dagen, og det etterlot seg stygge merker i teppet... Typisk.. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå