Gå til innhold

Hvorfor velge noe annet MMO enn Age of Conan?


Anbefalte innlegg

Hadde BM vært brukt til gear, så har jo systemet en ende en eller annen gang.
Det er derfor vi har nye sesonger og ny tier ;)

 

Selvom, ja, nye tier kan oppleves som en grind.

 

Hva nå når jeg har alt av hva BM har å by på? Er jeg redd for å dø lengre?

Bryr jeg meg om jeg blir "jumpet"?

 

Systemet kan ikke ha en ende, derfor så vil BM bare bli brukt til resurser som man må ha hele tiden. Dette er jo gems, pots, bandages, siege engines osv for å gi et lite eksempel.

Som du selv er inne på vil BM til bli brukt til siege engines o.l. og det er kjempe bra :applaus:. Dette er bra fordi man hele tiden kan bidra til felleskapet og felleskapet vil bidra til felleskapet. Med det mener jeg at folk faktisk har interesse at du ikke downes lett og folk vil derav ha interesse av å beskytte deg (og du dem). Samtidig vil dette være et insentiv til å gå ut i Border Kingdoms (BK) og sikre seg mer BM.

 

Dette er veldig bra fordi felleskapstanken er jo noe som har vært veldig neglisert i store dominerende itembaserte MMO'er (les: WoW)

 

OK. Så bra. Felleskapinsentivet er ivaretatt. Men hva med de som ikke bryr seg om guild eller siege, og som drar med seg items-orienteringen i fra WoW o.l.? De vil neppe gråte over tapet av BM til en health potion eller en bandage. Hadde det derimot verdifull BM til din nye hjelm tror jeg hadde svidd mer. Folk er tross alt seg selv nærmest. :\

 

[Klipp]En annen grunn til at World PvP er så utrolig kjipt i WoW er jo det at verden ikke betyr noe. Man har ingenting man bryr seg om.
Er vel det jeg prøvde å si ja.

 

I AoC så har man jo f.eks. forskjellige "resource" steder som er viktige områder for folk som vil crafte f.eks.

 

Her vil altså World PvP ha en betydning, det å sikre sin guild tilgang til råvarer som guilden trenger for å bygge sin by, crafte våpen til guilden osv. er grunn nok til at man vil oppleve world PvP, samt grunn til å ville forsvare slike områder.

jepp, et veldig bra og nødvendig "tiltak" fra FunCom.

 

Jeg skrev om noe jeg husket fra da jeg spilte, og det var da folk flest sanket Honor.

Jeg var på allianse siden så det kan hende at flere gjorde det her pga Horde vant stort sett.

Folk sanker fortsatt honor. Men AV vinnes stort sett alltid av Alliance. Hehe.. ja når siden din sliter er ingenting mer irriterende enn å se folk afk.

 

Uansett, hvorfor gjør folk dette? Er ikke PvP så gøy?

Nei, Battlegrounds gir folk "rewards" som er så gode at folk MÅ ha dem for å klare å følge med. Derfor blir WoWs PVP en grind for gear. Folk er møkk lei av PvP'en, og det ender opp med at folk går AFK og sanker "gratis" Honor. Folk lager boter for å gjøre møkkajobben for seg, for dette er så kjedelig at folk gidder ikke gjøre det selv.

Pluss at vi har noe som heter EBay. Å selge en ferdig "tier'et" opp char gir gode penger.

 

Jeg har en lillebror som nå har det beste PVP utstyret på serveren.

Men det som gjorde at han fikk dette utstyret har også gjort han lei av PvP, så det han da fikk er bortkastet.

Battleground PvP skal handle om noe annet enn grind syns nå jeg.

Jepp, 100% enig, og vil utvidet begrepet til all form for MMO gameplay.

 

Per idag er den kuleste gameplayet i WoW i arena'er (med awards) og i battlegrounds (med awards), og selvom World PvP definitivt blir mer spennende i AoC håper jeg likefullt at folk kommer til å gjøre bg'er og arenaer i AoC. Og dette vil kun skje dersom det er noe å hente der. Et litt dårlig eksempel fra WoW her, er jo colosseumet (arena'n) i Stranglethorn Vale (eller hvordan det staves). Ingen brukte jo den, fordi det ikke var noe å hente der.

 

MMO utviklere ønsker at folk helst skal gjøre alt i en MMO (ihvertfall sier Blizzard det til stadighet). De sier man helst bør gjøre både PVE og PvP, og helst alle bg'ene. Dette er selvsagt fordi man vil gi brukeren en mangfoldig opplevelse, slik at de senere føler seg "ferdig"/lei spillet og derav betaler for flere måneder, og slik at utvikleren akkurat rekker å legge ut ny content. Med det tatt i betraktning tror jeg at vil vil se nyttige awards i AoC også for arena'er og bg'er.

 

Eneste "rewards" man vil få ut fra Arena PvP i AoC er PvP exp, og kanskje litt Blood Money. Jeg vil helst se at man ikke får Blood Money også, for å slippe BM grindinga.
men da vil jo ikke folk gjøre arena'er heller, og det kan jeg ikke se fordelen med.

 

Folk vil jo ikke gjøre arena hvis folk ute i World PvP og PVE løper fra dem gearmessig, mens de gjør det...?

 

Å begrense gevinstene her vil bare gi samme effekt som du nevner på World PvP (tomme arenaer).  Håper ikke det skjer :hrm:.  Man bør heller gi andre form for rewards basert på type PvP, på den måten vil men spre PvP'erne rundt på mye variert gameplay.

Nei, det å ikke gi gevinster vil gjøre PvP'en til noe som er gøy, noe som gir en respekt, og ikke noe ALLE skal gjøre pga de er tvunget til å gjøre det.

 

Det å være den beste PvP'ern på spillet burde være "reward" nok.

Og jakten på å bli den beste, den fyren som ligger på toppen av rang listene burde være pådriften for å slippe å se tomme arenaer.

Wishful thinking ;)

 

Arena PvP skal være et spill, ikke en jobb.
Arena PvP vil aldri bli en jobb fordi du kan ikke spille det så mye. Når du begyner å bli sliten, begynner du å tape og når du begynner å tape, raser på rankingen. Lav ranking gir mindre rewards.

 

Dette følger samme prinsipp som rankesystemet i boksing. Verdensmesteren bokser bare en match i året. Hvorfor bokser ikke verdensmestern få matcher? Fordi han raser på rankingen hvis han taper for noen lavere ranket.

 

Likefullt kan han ikke la være å bokse i det heletatt, fordi han mister tittelen hvis han ikke bokser den årlige matchen føderasjonen pålegger han.

 

(I WoW Arena er man "pålagt" 10 matcher hver uke for å få poeng, heldigvis)

 

Jo det er det som er så viktig at man må kunne. Ellers får vi ikke bukt med Naxx-gear/"du må gjøre alle de kjipe pve raidene også" problemet.

9592039[/snapback]

Hvorfor skal du gjøre de "kjipe PvE raidene" for å være oppe i toppen?

 

Det å raide i 8 timer burde gi deg like mye "reward" som det å PvP'e i 8 timer, som det å Crafte i 8 timer. So jo, jeg mener at PvE gear skal være på linje med PvP gear, så lenge det er godt ballansert. At man får "reward" for sitt strev, måtte det være gjennom PvE, crafting eller PvP.

 

Den eneste forskjellen man har mellom "PvP" og "PvE" gear, er at "PvP" gear er crafted, silk at man selv kan bestemme hvilke atributter man vil ha på sitt gear, slik at man kan tilpasse dette til ens spillestil. På den måten så vil man ha "PvP" gear som er mer tilpasset deg, og ergo er bedre i PvP enn hva PvE gear kanskje er.

Jeg mener at, ja optimalt sett bør man få lik belønning for antall spilte timer. Men PvE gear bør være vesentlig "dårligere" i PvP og vice versa.

Ikke bare kanskje. Dette for å hindre lignende situasjoner som det NAxx-gear skapte. (gjorde du mye Naxx, eide du i PvP).

 

Det er heller ikke "rettferdig" for de som spiller mye PvP, at PvE gear er sågodt som like bra i PvP. Men ja, PvE gear skal selvsagt "eie" like mye i PvE som tilsvarende gear i PvP.

 

Og slik er det også. Man vil ikke se disse forskjellene på gear som man ser i WoW.

9593514[/snapback]

Skummelt å tenke på. :shivers:

 

Oppfordrer, til slutt, alle over 18 på forumet, til å hive seg på diskusjonen.  Håper det virkelig ikke er bare jeg og Oophus som liker å gå i dybden på ting. ;)

9592039[/snapback]

 

Jeg må innrømme at jeg synes diskusjonene dere har er meget givende å lese, men jeg vet ikke om jeg har så mye å komme med akkurat på emne.. men følger de fleste topicer som dreier seg om aoc..

9624677[/snapback]

Bra det da. :) Men spillet er ikke ute enda, samt at det endre seg stadig, så det er veldig "lov" å synse og mene. Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye informasjon her ihvertfall. Ser ut som noe har gjort hjemmeleksa si ^^

 

Men, "hvorfor velge et annet MMO enn Age of Conan?".

Tja, de få grunnene jeg har kommet på er; ikke 18 år gammel, lav forståelse for gode spill, fanatisk WoW-fan, ikke penger til ny pce, for lat til å gå til butikken for å kjøpe det...

 

Selv har jeg ingen av disse "problemer" og gleder helt grenseløst AoC kommer ut. :dribble:

Lenke til kommentar

Har gitt opp MMORPG`s for lenge siden så jeg håper AoC blir ett friskt pust, men man vet aldri. Det som er viktig for meg er ordentlig player skill og ikke å stole på statistikk for å vinne, da blir det en evig grinde karusell om best mulig utstyr igjen. Akkurat DET gidder jeg ikke, det er virkelig sløseri av tid.

 

Av det jeg har sett av AoC så kan det virke som dem har en blanding, at dem fortsatt stoler altfor mye på tall og rolls. Hvis det er tilfelle kommer det aldri noe kjøp fra min side.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Må si jeg fremdeles legger en mynt på Warhammer Online ovenfor Age of Conan. Dette også etter en live demonstrasjon av spillet på et spillarrangement her i trondheim. Det gjorde meg egentlig bare sikrere i min tro. Etter hva jeg har sett så kan jeg ikke si at jeg liker utseendet på slossesystemet i det hele tatt. Dette er kjernen i et MMO, og utrolig viktig for spillopplevelsen. Alt jeg har sett av dette får det til å virke veldig tregt og seigt, samt denne nye siege pvpen vi fikk demonstrert så dessverre labert og skuffende ut.

 

Er feil å dømme en ting før man har spilt det selv, dette er som sagt bare inntrykk og tanker om hva spillet "kanskje" blir. Alt jeg har sett av Warhammer Online har fått meg til å glede meg skikkelig til det istedenfor hvertfall. :)

 

Men begge må prøves!

Lenke til kommentar
Må si jeg fremdeles legger en mynt på Warhammer Online ovenfor Age of Conan. Dette også etter en live demonstrasjon av spillet på et spillarrangement her i trondheim. Det gjorde meg egentlig bare sikrere i min tro.
Etter live demonstrasjoner av combat synes jeg AoC eier WAR ganske grundig. AoC har kjapp og smidig combat, mens WAR virker veldig stillestående, statisk og WoW light. Dog kunne animasjonene mellom klassene (særlig på melee) i AoC vært mer variert og distinkt.

 

Etter hva jeg har sett så kan jeg ikke si at jeg liker utseendet på slossesystemet i det hele tatt. Dette er kjernen i et MMO, og utrolig viktig for spillopplevelsen. Alt jeg har sett av dette får det til å virke veldig tregt og seigt, samt denne nye siege pvpen vi fikk demonstrert så dessverre labert og skuffende ut.
Enig i at combat er kjernen i en MMO, men ser ikke hva som er tregt og seigt...? Den siegen vi så, var vel litt kaotisk og vimsete. Hadde håpet på litt mer struktur, fokus og formasjoner (krysser fingre for at formasjoner ikke er helt tatt ut).

 

Er feil å dømme en ting før man har spilt det selv, dette er som sagt bare inntrykk og tanker om hva spillet "kanskje" blir. Alt jeg har sett av Warhammer Online har fått meg til å glede meg skikkelig til det istedenfor hvertfall. :)

[klipp]

Aner vi en viss Warhammer univers fan her? ;)
Lenke til kommentar

Gleder meg til begge spillene, AoC har et interessant fightesystem, får se om det faktisk lever opp til forventningene, får se det når spillet kommer ut. Det skumle her at hvis fightesystemet ikke ender opp som forventet for spillere så kommer det til å skuffe mange.

 

Warhammer Online har en mer WoW stil(men nye ting, som moral adrenalin for alle), noe som ikke er dårlig i det hele tatt. Det eneste jeg er litt skeptisk til er quest systemet til dette spillet, det er slik at alle deler samme quest, du kan få det complete hvis andre gjør det for deg og du trenger ikke være i samme group heller. Får se hvordan dette ender opp til å bli.

Lenke til kommentar

Dette gjelder jo bare i public quest områdene Bruktbilen. Quest systemet virker veldig bra etter det jeg har sett, f.eks hvis allerede har drept noen fiender som trengs til en quest så slipper du å gjøre dette om igjen om du ikke fikk hentet den først. Da er det bare å levere.

 

Jeg er glad i Warhammer universet ja, en herlig verden med masse flott lore. :)

Lenke til kommentar
Warhammer Online har en mer WoW stil(men nye ting, som moral adrenalin for alle), noe som ikke er dårlig i det hele tatt.

 

Er vel ikke noe nytt i det hele tatt. De har akkurat det samme systemet i LOTRO. Tire 1, tire 2 og tire 3 angrep. Det fubgerer på samme måte som i Warhammer. Bare at warhammer sin er litt mer avansert. Så, forbedret ja, nytt nei.

Lenke til kommentar
Dette gjelder jo bare i public quest områdene Bruktbilen. Quest systemet virker veldig bra etter det jeg har sett, f.eks hvis allerede har drept noen fiender som trengs til en quest så slipper du å gjøre dette om igjen om du ikke fikk hentet den først. Da er det bare å levere.

 

Jeg er glad i Warhammer universet ja, en herlig verden med masse flott lore. :)

 

er veldig skepisk til dette quest systemet selv. Du kommer inn i et ommråde, du kan få completed senere deler av en chain uten å ha gjort noen av de tidligere. Om en person dreper en Squig du tenger for questen (feks drep 15) så får alle killen.

 

Dette vil føre til samme problemer som AV campers i wow. Folk parkere spilleren sin i et ommråde i nerheten av quest giver, bare står der mens andre gjør jobben, gjør andre RL ting selv, og får completa questen, leverer. Og stiller seg tillbake. rimelig teit system, at når en dreper en mob får alle killen i questen sin.

Lenke til kommentar
@Lakus: Jøss, slapp av litt.. Hent en klut og tørk deg bak øra.

 

Jeg trur ikke du skjønte hva denne tråden handlet om.. Han ville ha grunner til at han skal prøve andre spill fremover å vente på AoC.

 

Når du da skriver: Jeg liker LOTR universet og "basta boom" så trur jeg neppe han vil sjekke ut LOTRO av den simple grunn der.

 

Herregud..

Forstår godt at Lakus reagerer sånn jeg.. Så irritert jeg ble av å lese postene dine, og de var ikke engang rettet til meg.

 

Hvis noen liker ett spill pga. universet, som mange gjør med LOTRO, og sier dette, så er jo det en grunn! Det er ikke nødvendig å utdype i det hele tatt, spør du meg. Skulle han liksom begynt å forklart hvorfor han likte LOTR-bøkene og filmene osv osv? Uff uff.

 

Dette er en tråd som handler om Conan, trådstarter spør etter spill som har de samme elementene og "funksjonene" som Conan har. Han vil ikke vite spesifikt hvorfor folk liker de MMORPG'ene de liker!

 

Ang. spillet så er jeg også en av de som stiller meg høflig skeptisk på sidelinjen. Spillet høres selvfølgelig fantastisk ut, og "nailer" funcom det de prøver på vil Conan uten tvil ryste hele MMORPG, og spillverdenen generelt. Men det virker nesten for ambisiøst.

 

Skulle ikke forundre meg om det ble utsatt opp til flere ganger til...

Lenke til kommentar
Hei allesammen:)

 

Please.. IKKE komenter denne tråden om du IKKE har lest ALT jeg har skrevet. :)

 

MMO's er jo veldig populært om dagen og ble jo introdusert for massene takket være wow. Men for min del så blir wow meget repetivt i lengden og at skills har betydelig lite å si i forhold til utstyr og i tillegg spillet er altfor lett å mestre (bortsett fra noen end-game instancer) så derfor begynner man å sikle på andre konkurenter sine spill som er utgitt eller kommer ut i nær fremtid. Spillet JEG har fallt helt for og har STORE forventninger til er Age of Conan.

 

Men ser jo at mange andre babler om LotrO, Warhammer osv.. Men HVORFOR skal jeg spille det når Age of Conan har det jeg har tenkt å skrive nedover her nå? Andre spill MÅ ha de fleste av de viktigste elementene i AoC eller noe helt SINNSYKT bra av ting av noe annet.. Hva eventuelt. Hva vil jeg gå glipp av når jeg forsvinner inn i Conan's verden? :p

 

Tenkte jeg med denne tråden skulle dra igjennom de elementene som gjør at Age of Conan er spillet for meg. MYE av dette om ikke alle elementene er sikkert prøvd ut i diverse andre MMO's.. MEN det har egentlig NADA å si da det ikke er spill idag som har alt dette i et og SAMME spill innenfor fantasy sjangeren. Vet du om et spill som har hele pakka + litt til, så overask meg og fortell hvilket :) (Med andre ord... Ingen vits i å pese om at det og det er i det og det spillet.. who cares). So here it goes (føler dette blir en laaang post :p hehe)...

 

GUILD CITIES:

 

- Guilder bygger egne byer i både PVP (battlekeep og minikeeps) og PVE områder

- i PVP områder kan andre guilder angripe, i PVE områder må man passe på NPC'er som kan angripe osv

- Angrep i PVP skjer på avtalte tidspunkt og det kommer til å bli STORE kamper med catapulter, mounted combat etc

- Byene gir diverse fordeler til guilden avhengig av størelse og type bygninger

- Man kan lage butikker hvor man feks har NPC'er som selger ting i til feks andre Spillere

- Folk utenfor guilden kan også lage butikker om guilden tillater det

- Alle som er i byen kan hjelpe til med å beskytte den. Man kan også leie inn NPC'er også. Om man kan leie inn NPC'er til Battlekeeps (PVP) er jeg usikker på.

- Man kan bygge city walls og sperre alle ute og kun åpne porten når man selv ønsker det.

- Man kan også kjøpe/lage møbler til hus osv man lager i byen

- player house er noe som muligens blir aktuelt i senere utvidelser

 

FACTION/PVP:

 

- Det er ikke predefinert hvilke folk du PVP'er mot. Ingen horde vs Alliance etc.

- PVE servere er det egne områder for PVP og PVP servere er det enkelte/få områder hvor man er safe.

- Krigen er med andre ord mer Guild basert

- STORE siege combat hvor man bruker katapulter++

- Barslåsskamper (nøytralt i forhold til level/utstyr)- Man blir boostet med fordeler/ulemper avhengig av hva man har drukket

- PVP mini games som Arena etc

- Blood Money/PVP loot

- PVP levels (20 levler) i tillegg til vanlig level 80

- Bounty system

- PVP er like mye End game som PVE og man trenger ikke nødvendigvis delta i begge.

 

CLASSES:

 

- 4 typer prester (ingen heal bots selv om de er gode healer. De må være MYE mer aktive i kamp som DPS og andre spesial ting for å hjelpe gruppa)

- 3 typer soldater (Tanker - Men ikke som i klassisk stå alene å slå på Stortåa til et stort monster og bli spam healet. Har mye Armor og gode på AoE bla. Formasjoner (detaljer lenger ned) er viktig da de fysisk står i veien for at andre mindre påkledde ikke skal bli slått på - Helt sikkert aggro kontroll etc. en del knock-back triks osv)

- 3 typer Roguer (DPS'er - bruker poisons, flinke til å utnytte skygger for usynlighet, klatring, stjeling etc - er også her Rangere kommer inn med pil og buer)

- 4 typer Mage'r (Range DPS - Kaste diverse spells, sumone demoner osv. Sjekk mer om Spellweaving lengre ned.. Kommer til å bli helt rått)

REAL TIME COMBAT SYSTEM:

 

- Man targeter ingen som i diverse andre mmo's for å så bare sørge for å være i nærheten så vil autoattack eller en spell du klikker på treffe. I Conan så må man sikte selv med både range og sverd. Den stakaren som står i veien for det man gjør får skade.

 

PS: Collision detection er på i dette spillet.. så man kan ikke gå inn i eller gjennom hverandre

 

Melee:

- Du må svinge sverdet selv (kan velge mellom 5 retninger)

- Hitbokser.. Hvor du treffer på kroppen har betydning for hvor mye skade

- ALLE som blir berørt av sverdet i et sving får skade.. (ikke bare han stakkaren som er "targeted")

- Enkelte sving kombinasjoner blir "combo's" som gjør betydelig mere skade

- Man kan ha 8 forskjellige "combo's" som valg og noen av de er det Cool downs på. Man har naturligvis utrolig mange "combo's", men som sagt bare 8 tilgjengelig som man selv velger. Dette for å balansere i forhold til Cool Downs osv.

- Har motstanderen skjold på venstre side, så lønner det seg å slå på høyre side for mer skade

- Kan hoppe/rulle til side/bakover for å unvike

- Vanlig strafing fungerer også (men tror ikke det er så lurt midt i en combo)

- FATALITY, Spidding av folk, hogging av hoder, armer etc. Når dette skjer får man en bonus buff. Men om man ikke har tid til å fullføre fatalitien så kan man avbryte og slåss videre (motstanderen som får evt. hodet kappet av er død uanset, men er lagt opp slik så du skal slippe og få juling mens du driver på fatality)

- Selve blocking blir regnet ut av defence, block etc stats (umulig med dagens teknologi å få til manuel block i MMO tror jeg) Men man velger hvor på kroppen man vil beskytte mest osv.

- Dual wielding skal også være mulig.. men detaljer rundt dette har jeg ikke sett noe enda

 

Ranger:

- Du må sikte SELV som du gjør i FPS (ingen markering og sikkert treff)

- Hitboks.. Hvor du treffer på kroppen har mye å si på effekten

- Pilene kan selvfølgelig ha forskjellige effekter for feks slow down, Fire etc

- Man kan skyte flere piler samtidig, piler som går gjennom folk osv

- Er ikke kommet ut så mye info rundt denne typen klassen enda. Men spennende blir det med at du må ha litt skill for i det hele tatt treffe noe. Dette har ikke vært mulig tidligere på grunn av lagging som dere skjønner.. Men det skal Funcom har klart å gjøre noe med nå.

 

Castere:

- SPELLWEAVING

- Kan lage egne spells (opptill 20 forskjellige ingredienser i en spell - En slags super spell). Man går da inn i en transe hvor man ikke kan gjøre noe annet enn å lage/kaste en spell. Man legger så til de tingene som passer til den motstanderen man møter. Men kan bruke Damage boostere, Damage over time osvosv.

- Man har selvfølgelig vanlige/enklere spells som ikke krever spellweaving

- Man kan lage Større/kraftigere spells enn man egentlig takler.. Men da blir det en backfire og man kan skade deg selv eller du kan faktisk dø av din egen spell om man overdriver. Så å de beste castere er de som balanserer best. Btw... Dør man i AoC kommer man til Helvete ;)

- Spells må også siktes inn på motstanderen selv omtrent som ranger vil jeg tro(Tror de leker seg litt med en slags soft lock for å få dette systemet til å være brukanes).

- En del castere sumoner også diverse demoner for å hjelpe seg.

- Flere castere kan slå seg sammen og sumone enda større og kraftigere deomoner.

- PS: en eller noen mage'r er faktisk melee basert.. får enorme krefter etc tror jeg.

 

Mounted Fighting

- Slåss fra hesteryggen

- Bruke sverdet sitt, Lance etc.

- Kan ofte gjøre større skade fra mount avhengig av hvordan man treffer og hastighet på mount osv.

- Hesten har 3 forskjellige hastigheter. Gå, jogge, galopere

- Finnes andre mounts enn hest.. feks Kamel

FORMATIONS:

- Grupper/Raid går i formasjoner som gir gruppe bonus etc. Forskjellige bonus i forskjellige fomasjoner.

- Spillere vil da bli "låst" i et område i forhold til de andre om jeg har forstått det rett og så lenge de ikke "breaker" ut av den posisjonen så vil bonus'en opprettholdes. Formasjon kan endres underveis. Men det er lagt opp til at de som har mye armor står i veien og beskytter de som har vanlig klær osv. Fiender vil også bruke formasjoner i feks PVE

- Det er en leder i formasjonen som velger hvor folk skal være og de i formasjonen vil få noe begrenset bevegelses muligheter så ikke formasjonen løses opp. Man kan gå ut av formasjonen når man selv vil.

CHARACTER CREATOR:

- "alt" kan forandres i ansiktet. Alle muskler, bein etc kan bøyes, strekkes, minskes osv osv. Minst like avansert som Oblivion

- Man vil da aldri finne en karakter som er helt lik en selv

- Kroppen kan også modifiseres i størelse

PVE/QUESTS/NPC (datastyrt monster/menneske)

 

- "Need Based AI system". De trenger bla Mat, sove og overleve. De vil ha forskjellig humør, luktesans, hvor langt de kan se osv + diverse oppgaver de trenger å gjøre osv.

- De har en "hjerne" og ikke dumme statiske monstere som går frem og tilbake på samme plass hele tiden etc eller kun står stille.

- Quester blir som regel presentert i "cinematic mode" med stemmer fra skuespillere.

- I mange av questene får man valg over hva man skal svare og tror noen av valgene kan ha noe å si for questen.

- Det er en del camp'er som man kan bruke forskjellige taktikker på. feks å drepe de en og en når de andre npc'en ikke er i nærheten, forgifte vannet de drikker osv osv. Er også noe ved balansering som at jo flere folk man er i gruppe, jo fler folk roper npc'en om hjelp til. Så er man mange så får man større motstand på enkelte ting mener jeg.

- Største gruppe størelsen idag er på rundt 25 (men kan endre seg)

FEATS:

 

- "skill" systemet over hvordan man utvikler karakteren sin mens man levler er det ikke gitt så veldig mye informasjon om. Men har fått intrykk at det blir MYE muligheter og et avansert system. Stoler på at Funcom klarer dette bra med tanke på hvilken bakgrunn de har fra Anarchy Online.

GENERELT:

 

- Master/Apprentice - en low level kan bli med high levels. Man får litt boost for en periode slik at man kan bidra med ting sammen med folk på mye høyere nivå. Enkelte elementer er selvfølgelig lukket i denne modusen, men man kan i hvertfall spille med sine venner uavhengig av nivå.

- Designet for både hardcore og casual spillere

- Singel Player i starten. Da får man en fin innføring i historie og hvordan spillet fungerer. Man kan visst spille litt eller komunisere med andre på dagtid. Nattid og dagtid velger man selv når det skal være når man er singel player (KUN opp til level 20). Man kan seff ikke velge selv om det er natt eller dag etter level 20. Har man fullført singel player en gang slipper man det om man vil neste gang man lager en karakter.

- Crafting er selvfølgelig med og det vil være balansert i forhold til hvor bra utstyr/våpen man kan lage i forhold til feks hva man loot'er ved å grinde

- DYP lore... Conan Lore er vel noe av det største man får innenfor lore "størelse". Så spillet kan med andre ord ekspandere i det "uendelige"

- Den beste grafikken innenfor MMO sjangeren idag. Og alle journalister som har vært å prøvd spillet har reagert på at spillet er mye penere enn det vises i videoene.

- Også deilig å vite at Funcom har maaange års erfaring med MMO sjangeren og har derfor meget godt grunnlag for å styre unna de aller største feilene.

- Når det gjelder lagg(forsinkelse) og antall spillere på skjermen samtidig har jeg hørt/lest noen rykter om at Funcom har en meget bra nettverkskode som skal være veldig effektiv slik at real time combat faktisk vil fungere bra. Dette er jo noe de får bekreftet i Stress tester osv osv.

- 18 års grense, blod, pupper og lår.. :p Ingen kids å ta hensyn til og mulig man slipper den aller største samlingen med plagsomme barn/fjortiser som det er altfor mange av i et annet unspeakable spill :p hehe

Selvom grafikken ikke er helt representabel i forhold til the real thing så kan dere jo få se et par videoer her:

 

Diverse landskap + fighting på slutten:

http://stage6.divx.com/Age-of-Conan/video/...To-Age-of-Conan

(Se spes på armour detaljen fra tiden 3M19S og utover.. for å ikke glemme "spell effekten på 3m36S - PORNO :D

 

Fin film med litt Siege Combat osv:

ftp://ftp.funcom.com/media/Age_of_Conan/cesTRAILER720p.wmv

Alt dette med mer finner dere her:

www.ageofconan.com

Uff.. nå er jeg sliten og orker ikke engang å lese over.. Tenkte igrunn å skrive en del om crafting.. men orker ikke nå.. Avansert og mye muligheter blir det i hvertfall - Dont worry about that.

 

Om dere har andre MMO favoritter som dere mener er bedre så kom gjerne med en lignende oppsumering. Vil nok hjelpe, så slipper man å lese seg i hjel på

 

nettet. Lettere å lese seg i hjel på en liten post som dette :p

 

Out'a here.....

 

 

Dette var sinnsykt bra Grusis! Har lest så og si alt om aoc, men selvfølgelig noe man går glipp av litt. DETTA VAR BRA!

Endret av Sverre1990
Lenke til kommentar
Herregud..

Hvis noen liker ett spill pga. universet, som mange gjør med LOTRO, og sier dette, så er jo det en grunn! Det er ikke nødvendig å utdype i det hele tatt, spør du meg. Skulle han liksom begynt å forklart hvorfor han likte LOTR-bøkene og filmene osv osv? Uff uff.

 

Dette er en tråd som handler om Conan, trådstarter spør etter spill som har de samme elementene og "funksjonene" som Conan har. Han vil ikke vite spesifikt hvorfor folk liker de MMORPG'ene de liker!

 

Til det første, at det ikke er grunn til å utdype, det er nettop det det er. Han vil spille spillet ikke nødvendigvis fordype seg i loren. så når du anbefaler et spill må du forklare litt hva spillet dreier seg om og hvilke funksjoner spillet har.

Han spør etter andre Mmo spill han kan spille mens han venter

 

Han vil ikke vite spesifikt hvorfor folk liker de MMORPG'ene de liker!
Er jo akkurat det han spør om. Hvordan kan du ellers promotere/selge et spill?? Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Til det første, at det ikke er grunn til å utdype, det er nettop det det er. Han vil spille spillet ikke nødvendigvis fordype seg i loren. så når du anbefaler et spill må du forklare litt hva spillet dreier seg om og hvilke funksjoner spillet har.

Han spør etter andre Mmo spill han kan spille mens han venter

 

Er jo akkurat det han spør om. Hvordan kan du ellers promotere/selge et spill??

 

Ja beklager det :blush:

Leste hele førsteposten hans, og der fikk jeg ikke inntrykk av at det var det han spurte om. Glemte, flaut nok, å lese emnetittelen :p (tydeligvis..)

 

Sorry Oopus eller hva det var :p

 

Men står for det (andre) jeg sier. Hvis en person spiller LOTRO pga universet rundt spillet, så kan dette godt være det eneste som skiller spillet fra andre MMORPGs, i personens øyne. Det blir da unødvendig å snakke rundt og om i mente om hvorfor denne personen spiller spillet, når det bare er en grunn. (i dette tilfellet, "universet")

 

Hadde det vært gameplay elementer som for en person gjorde dette til et bedre valg, så hadde det selvsagt vært relevant for tråden og forklare hva disse er og hva det er som gjør de velfungerende.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...