Gå til innhold

Hvorfor velge noe annet MMO enn Age of Conan?


Anbefalte innlegg

En grunn til å velge andre MMO er hvertfall slik jeg ser det at pvp i conan fort ikke blir noe særlig spennende affære.

 

Når du kommer fra wow der du fort bruker 20 forskjellige skills i hver 1v1 kamp, blir det fort tamt å slå enten nede eller oppe  :hm:

 

edit: Min mening er ingen fasit, for all del :)

9443238[/snapback]

Hvis man syns at WoW er et spennendes PvP spill så sier vell det det meste. ^^

 

Forskjellen mellom WoW og AoC er Auto-Target og Auto-attack mot realtime slossing.

Buttonsmashing er ikke noe du finner i AoC som du har i WoW.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

AoC vil aldri ALDRI bli like dypt, hardt og kaldt som EVE-Online.

 

Liker du å være i en verden hvor ingen liker deg for den du er, men for hvor mye penger og hvordan venner du har så ville jeg ikke valgt AoC.

 

EVE :love:

Lenke til kommentar
AoC vil aldri ALDRI bli like dypt, hardt og kaldt som EVE-Online.

 

Liker du å være i en verden hvor ingen liker deg for den du er, men for hvor mye penger og hvordan venner du har så ville jeg ikke valgt AoC.

 

EVE  :love:

9499546[/snapback]

Hehe, det kan faktisk bli som du vil ha det nå ;)

 

Item loot er noe dem ser på for øyeblikket, og hvis det vil tre i kraft så gjelder jo det du sier ganske bra. ^^

 

EDIT: For å ikke skremme noen nå, så gjelder dette kun enkelte servere.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
De vil trolig ikke legge til full item loot da. En av utviklerne snakka om at ikke noe suksefullt MMO har gjort det, og at de definitivt heller ikke kommer til å gjøre det.

9502176[/snapback]

*kremt* EVE har hatt det siden tidenes morgen, og jeg synes 200k aktive kontoer er rimelig god suksess i et veldig hardt marked.

 

*føler seg som en fanboi :ph34r: *

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Trodde du mente at den som døde mista alt. Dessuten er det realistisk at noe blir ødelagt når skipet blir sprengt :p

 

Jeg blir til å prøve AoC, får håpe det faller i smak og ikke blir et raide/spille 123401924018972401 timer for å kunne gjøre basics spill slik jeg ser for meg at det blir. Har lyst å kunne spille når jeg føler for det og ikke når andre mener jeg skal og fortsatt kunne delta på det meste av content.

Lenke til kommentar
De vil trolig ikke legge til full item loot da. En av utviklerne snakka om at ikke noe suksefullt MMO har gjort det, og at de definitivt heller ikke kommer til å gjøre det.

9502176[/snapback]

Nei, det de ser på er et system som gjør det slik at kun crafted gear er "lootable". Altså PvP gear.

 

 

Trodde du mente at den som døde mista alt. Dessuten er det realistisk at noe blir ødelagt når skipet blir sprengt :p

 

Jeg blir til å prøve AoC, får håpe det faller i smak og ikke blir et raide/spille 123401924018972401 timer for å kunne gjøre basics spill slik jeg ser for meg at det blir. Har lyst å kunne spille når jeg føler for det og ikke når andre mener jeg skal og fortsatt kunne delta på det meste av content.

9503509[/snapback]

 

Det skal kun ta 9 timer å nå end-game i spillet så jeg trur neppe man vil se en trang til å måtte spille 12314 dager ingame for å komme noe sted.

Lenke til kommentar
De vil trolig ikke legge til full item loot da. En av utviklerne snakka om at ikke noe suksefullt MMO har gjort det, og at de definitivt heller ikke kommer til å gjøre det.

9502176[/snapback]

Nei, det de ser på er et system som gjør det slik at kun crafted gear er "lootable". Altså PvP gear.

 

 

Trodde du mente at den som døde mista alt. Dessuten er det realistisk at noe blir ødelagt når skipet blir sprengt :p

 

Jeg blir til å prøve AoC, får håpe det faller i smak og ikke blir et raide/spille 123401924018972401 timer for å kunne gjøre basics spill slik jeg ser for meg at det blir. Har lyst å kunne spille når jeg føler for det og ikke når andre mener jeg skal og fortsatt kunne delta på det meste av content.

9503509[/snapback]

 

Det skal kun ta 9 timer å nå end-game i spillet så jeg trur neppe man vil se en trang til å måtte spille 12314 dager ingame for å komme noe sted.

9506871[/snapback]

 

 

Liten skriveleif hos deg der tenker jeg, er nok 9 dager "Playtime" (altså 9 x 24 = 216 timer spilling) til lvl 80, men skal nok tas med en klype salt, da må man slå på noe hvert sekund man er online, så er nok mer sannsynlig med 10-15 dager spilt for de mer fleste, kanskje raskere andre gangen dem spiller pga de kjenner spillet bedre da.

 

Første gangen brukte jeg laaang tid til lvl 60 i WOW, kom aldri til lvl 60 en gang til, men det gikk fortere enn første gang! :)

Lenke til kommentar
Liten skriveleif hos deg der tenker jeg, er nok 9 dager "Playtime" (altså 9 x 24 = 216 timer spilling) til lvl 80, men skal nok tas med en klype salt, da må man slå på noe hvert sekund man er online, så er nok mer sannsynlig med 10-15 dager spilt for de mer fleste, kanskje raskere andre gangen dem spiller pga de kjenner spillet bedre da.

 

Første gangen brukte jeg laaang tid til lvl 60 i WOW, kom aldri til lvl 60 en gang til, men det gikk fortere enn første gang! :)

9509942[/snapback]

Ja selvfølgelig. Jeg mente 9 dager. ^^

 

FunCom har sagt at de ser på mange forskjellige modeller for item loot, men at de ikke skal la noen loote alt noen andre har.

9511329[/snapback]

Joa, men akkurat nå så har Athelan diskutert en spesifik item loot måte, og det var denne jeg mente.

 

Man kan ikke loote "hard to obtain" gear som dungeon PvE gear som mulighens trengs for neste tier dungeon. Noe som jo er forståerlig.

 

Det han vil skal være "lootable" er "crafted items".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva menes med endgame i dette conan spillet?

 

Hva kan man gjøre etter lvl80?

 

Mister man noe når man dør i conan?

 

Hva var det jeg leste om å iscenesette en fight? Avtale klokkeslett før når man går i siege? Høres jo utrolig teit ut.

 

Jeg spiller eve. Jeg elsker eve. Det at det ikke er endgame her, man mister skipet, man kan miste skillpoeng, at jeg 3 1/2 år etter at jeg startet fortsatt har det kjempegøy..

 

Jeg kommer til å spille conan, ingen fare, det er jo funcom, jeg likte AO men jeg prøvde det i starten 1 gang og da syntes jeg det å betale hver måned for et spill virket utrolig teit.

Og så leste jeg conan på 80-tallet, og litt på 90-tallet. Jeg håper bare det blir dystert nok. Jeg spillte jo wow da det kom ut. Gøy nok til jeg nådde lvl40, så ble det ganske kjedelig. Eneste som reddet det en stund for meg var at en kompis også spillte det.

Eve er ganske tungt og sært, det vet jeg, og ingen jeg kjenner har så langt klart og svelge det utenom av alle fadern.

Det at funcom ikke har laget et spill for barn syns jeg også er positivt.

 

Men til slutt kommer conan til et sted for meg. Og det er pvp. Hvis pvp er dårlig så slutter jeg med 1 gang.

Lenke til kommentar
EDIT: For å ikke skremme noen nå, så gjelder dette kun enkelte servere.

9500485[/snapback]

Joda du kan godt skremme de som er under 18 på forumet. Ihvertfall de som er under 18 i hodet sitt ;)

 

Hva menes med endgame i dette conan spillet?

 

Hva kan man gjøre etter lvl80?

Med end game (e. lvl80) i dette spillet, menes vel det samme som end game i alle tilsvarende MMO'er (pve raid, battlegrounds, pvp sieges, crafting etc. etc.). Det de derimot ikke har med, er grinding for rep. Noe vel ingen egentlig kommer til å savne.

 

Mister man noe når man dør i conan?
På Normal server mister man ingenting i PvE områdene. I PvP områdene aka Border Kingdoms, mister man blodpenger. Blodpenger er en "økonomi" man har i tillegg til vanlig gull. Blodpenger kan man kjøpe PvP gear og enchantments/gems for. Og blodpenger får du og mister du etter som du downes i PvP, eller downer andre. I tillegg får du blodpenger for å ta objectives i PvP. FunCom ftw! for denne ideen. Ser på det som en genistrek da dette kan gjøre halsbrekkende angrep zerging etc. mindre attraktivt. Samtidig som formasjoner (det å hjelpe hverandre) blir viktigere.

 

På FFA PvP servere, skal man miste noe loot også i PvE områdene, men ikke epics og legendary eller tilsvarende.

 

Hva var det jeg leste om å iscenesette en fight? Avtale klokkeslett før når man går i siege? Høres jo utrolig teit ut.
Ved første øyekast ser dette utrolig teit ut ja. Og det kjipe er at angriperne mister "the element of suprise". Tror dette hadde gjort ting mer spennende for forsvarende part også.

 

Men med litt refleksjon skjønner man at det må være noen ting som tar høyde for at spillerene faktisk lever i en real life verden med 8am-4pm jobber etc.

 

[Eksempel]

Eksempel. La oss si at et guild som heter Axemen blir imba i dette spillet. Axemen dominerer hele Border Kinsdoms. De har sloss hardt for og vunnet det feteste PvP Keepet og kontrollerer alle ressursene. Dette gjør at de blir meget sterke siden ressursene gjør at de hele tiden bygger mer fancy forsvarsverk og bedre PvP våpen/items enn det noe annet guild har sjangs til. Så finnes det et guild kalt SuperNinjas på serveren. Guildet SuperNijas har lenge irritert seg over at Axemen har dette fancy keepet, og har lyst på det selv. SuperNinjas er like mange som Axemen og er på på samme tid som det Axemen er. De pleier å anagripe Axemen mellom 20.00 og 22.00, men taper hver gang. Det SuperNinjas skal gjøre da ifølge spillet, er enten å leie inn mercenaries eller alliere seg med andre guild (koalisjon). Dette gidder ikke SuperNijas fordi de andre guildene er vel noob'ete og uorganiserte. Men SuperNijas er smarte. De vet at Axemen er norske at de fleste har jobber/studerer. De vet også at folk som jobber/studerer som oftest må få seg litt søvn. SuperNijas avtaler derfor en "hemmelig" natt de skal møtes. Kl. 4am (på natta), er 80% av SuperNijas main karakterer på. De nærmest spaserer inn i keepet. Den eneste motstanden de møter er den mest fanatiske av Axemen (som ikke har lagt seg) og noen npc's fra noen Lord'er. Men etter 10 minutter sitter SuperNinjas igjen med alt, og Axemen ingenting.

[/Eksempel]

 

Som alle skjønner av dette eksempelet, er man nødt til å regulerere når man kan angripe. Jeg har selv tatt til orde for at vi i internasjonale guild kan kjøre vakthold 24/7 på internasjonale servere, men det vil være vanskelig å gjennomføre i praksis. Vi Europeerne er f,eks færre enn våre amerikanske venner, og da kan dette også "exploites". Det ville vært kult med non-stop attacks. Men siden dette er et spill for voksene, er det bra at det ikke er det.

 

Til å begynne med var det slik at angripene guild/koalisjon måtte plassere et telt utenfor keepet. Man fikk så 24 timer til å være klar til å bli angrepet i tidsluke la oss si mellom 18-21 om kvelden neste dag. Selv synes jeg dette var et godt kompromiss, men dette har man altså gått bort ifra (mulig Oophus eller andre kan si hvorfor, selv vet jeg ikke).

 

[klipp]
Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Mister man noe når man dør i conan?
På Normal server mister man ingenting i PvE områdene. I PvP områdene aka Border Kingdoms, mister man blodpenger. Blodpenger er en "økonomi" man har i tillegg til vanlig gull. Blodpenger kan man kjøpe PvP gear og enchantments/gems for. Og blodpenger får du og mister du etter som du downes i PvP, eller downer andre. I tillegg får du blodpenger for å ta objectives i PvP. FunCom ftw! for denne ideen. Ser på det som en genistrek da dette kan gjøre halsbrekkende angrep zerging etc. mindre attraktivt. Samtidig som formasjoner (det å hjelpe hverandre) blir viktigere.

 

På FFA PvP servere, skal man miste noe loot også i PvE områdene, men ikke epics og legendary eller tilsvarende.

9577968[/snapback]

Jeg vil bare nevne en svært viktig ting angående Blood Money.

Man kan IKKE kjøpe "gear" for BM.

You do not buy armor/weapons with blood money. I believe I said this in the very first thread about it after the announcement. Just because we said you could get items, does not mean it is the same as WoW.

Det BM vil bli brukt til er forskjellige ressurser som potions, poisons, siege weapons og slike ting, samt feats som brukes for å "trene" opp din karakter.

 

 

En annen ting er måten man nå tar over Keeps på. Dette har blitt forandret på flere ganger og måten systemet fungerer på nå er omtrent det samme som det man har i Battlefield spillene.

 

Man har altså forskjellige punkter man må kontrollere slik at man får "tickets", og den guilden som har mest tickets vil få Keepet. På den måten så vil det faktisk være mulig at man kan se 3 (eller fler) guilds sloss i en og samme kamp.

 

Måten man får tickets på er å "eie" det bygget som er i midten.

 

Hvis du som guild ikke bygger denne bygningen, så vil de som angriper få lettere tilgang til "tickets" ved kun å være innenfor området.

 

Måten man mister tickets på er å bli drept innenfor det samme området.

Altså dør din guild mye, så mister dere like mye "tickets" som dere får ved å være der inne.

 

En annen ting som er forandret er måten guilds o.l. snakker sammen for å sloss mot hverandre. Dette er tatt bort og istedet så har guilden som bestemmer/eier over Keepet et "vulnerability window" de må passe på, og sette etter deres ønske.

 

Si at en guild eier et keep og setter sitt "vulnerability window" til hver søndag fra klokka 18 til 21, så er altså dette den tidsperioden en guild kan komme og ta over keepet på. ( Man kan ikke sette sitt "vulnerability window" på "feige" tider som mellom server "downtimes" osv, som jo da er fra rundt kl 01.00 til 09.00 ellernoe slikt)

 

Et max "vulnerability window" på Keeps er 7 dager.

Et max"VW" på Forts er 3 dager.

Et max "VW" på ressources er 24 timer.

 

Et guild har altså muligheten til å sette sitt "VW" til kortere perioder som f.eks 4 dager hvis dem vil det, og dette vil gi dem større bonuser, enn hva en "VW" på 7 dager ville ha vært.

 

En annen ting er også at i den siste perioden av Keepets/fortets "VW" så vil man få mer "tickets" enn vanlig. Så man kan ikke "slappe av" om man leder mye når det nærmer seg slutten. Dette gjør jo at krigen blir spennende ut til siste slutt.

 

 

Dette var sikkert jækla "confused"... Men jeg prøvde å forklare litt hvertfall ^^

Lenke til kommentar
Jeg vil bare nevne en svært viktig ting angående Blood Money.

Man kan IKKE kjøpe "gear" for BM.

You do not buy armor/weapons with blood money. I believe I said this in the very first thread about it after the announcement. Just because we said you could get items, does not mean it is the same as WoW.
Ok... :\ Det var der jeg gjorde tabba. Items er ofte synom med gear/weaps.

Vet ikke helt om jeg likte denne vendinga.

 

Det BM vil bli brukt til er forskjellige ressurser som potions, poisons, siege weapons og slike ting, samt feats som brukes for å "trene" opp din karakter.
OK, men da håper jeg virkelig at potions og poisons virkelig gjør en stor forskjell fra uten eller PvE equivalentene.

 

Kan man kjøpte gems/jewels og enchants også for det?

 

Er litt redd at på endgame sitter alle med de featsene de kan kjøpe ganske raskt. Håper ikke blodpenger raskt blir noe uviktig. :hmm:

 

En annen ting er måten man nå tar over Keeps på. Dette har blitt forandret på flere ganger [klipp]
Mener du å si at alle de hyllemeterene jeg har lest om dette nå er utdatert :dontgetit: ? Hehe (lest en veeeldig lang thread for en tid tilbake :\ )

 

Har du forresten en link til forumthread som beskriver overgangen til battlefield varianten?

 

Men keepet må fortsatt breaches ikke sant?

 

Et max "vulnerability window" på Keeps er 7 dager.

Et  max"VW" på Forts er  3 dager.

Et max "VW" på ressources er  24 timer.

 

Et guild har altså muligheten til å sette sitt "VW" til kortere perioder som f.eks 4 dager hvis dem vil det, og dette vil gi dem større bonuser, enn hva en "VW" på 7 dager ville ha vært.

Det at kortere vindu gir større bonuser skjønte jeg ikke. :huh: Det bør vel premieres at du er sårbar en hel uke istedet for at du er immun de siste 3 dagene?

 

En annen ting er også at i den siste perioden av Keepets/fortets "VW" så vil man få mer "tickets" enn vanlig. Så man kan ikke "slappe av" om man leder mye når det nærmer seg slutten. Dette gjør jo at krigen blir spennende ut til siste slutt.
Bra det da! :D

 

Dette var sikkert **** "confused"... Men jeg prøvde å forklare litt hvertfall ^^

9583734[/snapback]

Nei da, godt forklart det Oophus!
Lenke til kommentar
Ok... :\ Det var der jeg gjorde tabba.  Items er ofte synom med gear/weaps.

Vet ikke helt om jeg likte denne vendinga.

Det at BM ikke vil bli brukt til Gear grinding er jo bare en god ting.

 

Tenk på hva Honor systemet har gjort med WoW "open world PvP".

Det finnes ingen. All PvP er satt til Battlegrounds og den slags, fordi det er der du "sanker" gear fortest.

 

I AV, så finner man jo 18-20 stk som kun er AFK gjennom hele runden for å få gratis HONOR. Slikt vil man jo ikke se.

 

Dette er også en grunn til at Arenaer og slike ting ikke vil gi de store bonusene som man får ved slossing ute i the Border Kingdoms.

 

Gear får man ved å sanke materialer ute i Border Kingdoms.

Har man en Player City, eller et Battle Keep, så vil man få mer utav sine materialer enn om man kun er en solo "crafter".

OK, men da håper jeg virkelig at potions og poisons virkelig gjør en stor forskjell fra uten eller PvE equivalentene.

 

Kan man kjøpte gems/jewels og enchants også for det?

Potions og Poisons vil nok gjøre litt forskjell, men jeg håper da på at det ikke vil bety liv eller død.

Folk som jo PvP'er mye, vil jo få fordelene der med PvP gear.

Fordelene man snakker om da, er ikke så store at en "skilled" person med PvE gear ikke kan ta en "average" person med samme tier PvP gear.

 

Gems/Jewels blir nok tatt delvis fra BM og ressurser ja. :)

Er ihvertfall det ryktene skal ha det til.

 

Er litt redd at på endgame sitter alle med de featsene de kan kjøpe ganske raskt.  Håper ikke blodpenger raskt blir noe uviktig. :hmm:

Det er jeg også ganske redd for, så det er derfor jeg maser ganske mye om en eller annen form for et item loot system på PvP serverne på AoC forumet. ^^

Men keepet må fortsatt breaches ikke sant?

Bruk ByMitra.com og søk etter "clarifications" så vil du få opp en tråd som Athelan har laget for å beskrive det nye Siege systemet.

 

Ja, man må "bryte" seg inn i et keep på samme måte.

Et max "vulnerability window" på Keeps er 7 dager.

Et  max"VW" på Forts er  3 dager.

Et max "VW" på ressources er  24 timer.

 

Et guild har altså muligheten til å sette sitt "VW" til kortere perioder som f.eks 4 dager hvis dem vil det, og dette vil gi dem større bonuser, enn hva en "VW" på 7 dager ville ha vært.

Det at kortere vindu gir større bonuser skjønte jeg ikke. :huh: Det bør vel premieres at du er sårbar en hel uke istedet for at du er immun de siste 3 dagene?

9585567[/snapback]

Et "vulnerability window" er en mindre tidsperiode som kanskje kun varer i 2-3 timer.

Det er på dette tidspunktet at Keepet er "sårbart", og åpent for Sieging.

 

Så hvis du har et "VW" på 7 dager, så betyr jo dette at Keepet kun er åpent for angrep hver 7'ende dag. Mens hvis du har et "VW" på 4 dager, så betyr jo det at Keepet er åpten for angrep hver 4'de dag.

 

Ergo, man har mindre tid på å bygge opp Keepet, samt at man må forsvare dette oftere. Så jo kortere intervaler du har mellom ditt Keeps/Forts "VW's", jo hardere er det for deg og guilden, samt mer bonuser får man.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Det at BM ikke vil bli brukt til Gear grinding er jo bare en god ting.
Hmmm... vel... Nei for hvis man da mister blodpenger betyr det "ingenting", og hvis man får blodpenger betyr det "ingenting", og da mister man effekten blodpenger skulle ha (eller det det skulle fikse). Det må være litt farlig å miste BM.

 

Tenk på hva Honor systemet har gjort med WoW "open world PvP".

Det finnes ingen.

Interessert i å høre hva andre har å si om World PvP i WoW. Vet heller ikke hvor mye honor man får for det. I Burning Crusade kom det mer objectbased og questlignende World PvP. Ting som du skulle kontrollere (tårn,brohoder etc.) tror dette gir mer honor enn tidligere ihvertfall. Men som du er inne på er det ingen som gjør det. Det meste man ser av World PvP på min server er raide Crossroads. Mulig du har rett Oophus, at det er grunnet "manglende honor" for det. For meg er det vel så viktig at det er appelerende gameplay, og jeg tror dette har mye å si for endel andre også.

 

Arena og delvis Battlegrounds er mye mer spennende. Ting skjer fortere og hver enkelt må gjøre jobben sin, eller så taper du (hvis du ikke er warrior og Paladin da ;) ). Det å føle at du bidrar, gjør det hele mye mer moro. Det at områdene er små gjør at combat skjer hele tiden, og ikke nødvendigvis på en zerge måte.

 

På World PvP står det liksom hundrevis med spillere og zerger hverandre for et tårn ute på en åpen slette in the middle of nowhere, og sloss om det samme tårnet som du taper så fort du logger av. For melee klasser er slikt håpløst. For aoe casters kan det sikkert være litt kult å aoe'e 20 samtidig etc. Spillet har liksom aldri noen begynnelse og noen slutt. Det blir liksom "vi orket å være så mange timer at de andre ikke gadd mer, så vant vi", eller "vi var 50 mer enn de andre, så vant vi". Dette er tror jeg er utfording for all World PvP som ikke går ut på å forsvare noe som som faktisk noen eier, eller som fatisk gir felleskapet "permanent" noe om du vinner (siege f.eks). Vanlig åpen plain World PvP går man fort lei, uansett hvilken MMO er min påstand.

 

All PvP er satt til Battlegrounds og den slags, fordi det er der du "sanker" gear fortest.

 

I AV, så finner man jo 18-20 stk som kun er AFK gjennom hele runden for å få gratis HONOR. Slikt vil man jo ikke se.

18-20 afk i AV er ekstreme tilfeller. Det kan forekomme akkurat når gamet starter at kanskje 10-15 står stille fordi de stikker en tur på do, eller henter seg noe å drikke etc. I løpet av gamene er det kanskje 3-5 som er afk. Disse blir tilsutt tagget automtisk afk av serveren og så kicket slik at de ikke får end game bonus. Blizzard har nå lagd et system som gjør at folk kan sette en afk tag på andre på laget. Etter at folk har gjort det får spilleren en meget kort tid før han må berøre en tast før han blir kicket. Dette vil sikkert også fjerne endel afk'ere.

 

Men alt kan scriptes. Den største trusselen mot god PvP i all PUG PvP i alle MMO'er, er bot'er.

 

Dette er også en grunn til at Arenaer og slike ting ikke vil gi de store bonusene som man får ved slossing ute i the Border Kingdoms.
Å begrense gevinstene her vil bare gi samme effekt som du nevner på World PvP (tomme arenaer). Håper ikke det skjer :hrm:. Man bør heller gi andre form for rewards basert på type PvP, på den måten vil men spre PvP'erne rundt på mye variert gameplay.

 

Drunken brawling tror jeg lett kan bli en sånn greie som blir mer en gimmick enn virkelig PvP. Tror ette kan selge spillet bra fordi det støtter opp om den brutale lav-kulturelle conan-loren veldig godt, og fordi alle "jeg drikker mest" fjortissene synes det er kult at man kan sloss i fylla. Men dette blir nok noe man gjør et par ganger bare fordi det ikke gir "matnyttige" rewards.

 

Gear får man ved å sanke materialer ute i Border Kingdoms.

Har man en Player City, eller et Battle Keep, så vil man få mer utav sine materialer enn om man kun er en solo "crafter".

I know. Det er dette som er så genialt. Endelig en felles premie på raid innsatsen (altså ikke: "idag var det jeg som fikk head of onyxia, mens de 39 andre i raidet går tomhendt hjem")

 

Potions og Poisons vil nok gjøre litt forskjell, men jeg håper da på at det ikke vil bety liv eller død.

Folk som jo PvP'er mye, vil jo få fordelene der med PvP gear.

Fordelene man snakker om da, er ikke så store at en "skilled" person med PvE gear ikke kan ta en "average" person med samme tier PvP gear.

Jo det er det som er så viktig at man må kunne. Ellers får vi ikke bukt med Naxx-gear/"du må gjøre alle de kjipe pve raidene også" problemet.

 

Gems/Jewels blir nok tatt delvis fra BM og ressurser ja. :)

Er ihvertfall det ryktene skal ha det til.

Så fint" :D

 

[klipp.. takker for info og tips]

 

Det at kortere vindu gir større bonuser skjønte jeg ikke.  :huh: Det bør vel premieres at du er sårbar en hel uke istedet for at du er immun de siste 3 dagene?

Et "vulnerability window" er en mindre tidsperiode som kanskje kun varer i 2-3 timer.

Det er på dette tidspunktet at Keepet er "sårbart", og åpent for Sieging.

 

Så hvis du har et "VW" på 7 dager, så betyr jo dette at Keepet kun er åpent for angrep hver 7'ende dag. Mens hvis du har et "VW" på 4 dager, så betyr jo det at Keepet er åpten for angrep hver 4'de dag.

 

Ergo, man har mindre tid på å bygge opp Keepet, samt at man må forsvare dette oftere. Så jo kortere intervaler du har mellom ditt Keeps/Forts "VW's", jo hardere er det for deg og guilden, samt mer bonuser får man.

9587681[/snapback]

OK. tror jeg skjønte det nå. Men med den forståelsen jeg har nå, burde det het invulnerability window istedet for vulnerability window. Vulnerability Window betyr at man er sårbar i det gitte vinduet, f.eks en uke, mens det man egentlig er jo usårbar (invulnerable). Men man er altså sårbar når vinduet har gått ut.

 

Oppfordrer, til slutt, alle over 18 på forumet, til å hive seg på diskusjonen. Håper det virkelig ikke er bare jeg og Oophus som liker å gå i dybden på ting. ;)

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Hmmm... vel... Nei for hvis man da mister blodpenger betyr det "ingenting", og hvis man får blodpenger betyr det "ingenting", og da mister man effekten blodpenger skulle ha (eller det det skulle fikse).  Det må være litt farlig å miste BM.

BM skal være brukt til ting som man må ha hele tiden, og det er en god ting.

 

Hadde BM vært brukt til gear, så har jo systemet en ende en eller annen gang.

Hva nå når jeg har alt av hva BM har å by på? Er jeg redd for å dø lengre?

Bryr jeg meg om jeg blir "jumpet"?

 

Systemet kan ikke ha en ende, derfor så vil BM bare bli brukt til resurser som man må ha hele tiden. Dette er jo gems, pots, bandages, siege engines osv for å gi et lite eksempel.

 

 

På World PvP står det liksom hundrevis med spillere og zerger hverandre for et tårn ute på en åpen slette in the middle of nowhere, og sloss om det samme tårnet som du taper så fort du logger av.  For melee klasser er slikt håpløst.  For aoe casters kan det sikkert være litt kult å aoe'e 20 samtidig etc.  Spillet har liksom aldri noen begynnelse og noen slutt.  Det blir liksom "vi orket å være så mange timer at de andre ikke gadd mer, så vant vi", eller "vi var 50 mer enn de andre, så vant vi".  Dette er tror jeg er utfording for all World PvP som ikke går ut på å forsvare noe som som faktisk noen eier, eller som fatisk gir felleskapet "permanent" noe om du vinner (siege f.eks).  Vanlig åpen plain World PvP går man fort lei, uansett hvilken MMO er min påstand.

Hvorfor er det slik? Hvorfor bryr ingen seg om World PvP?

Jo, fordi Honor gir deg "lol epix". Og world PvP er ikke raskeste måten å få tak i dette på.

 

En annen grunn til at World PvP er så utrolig kjipt i WoW er jo det at verden ikke betyr noe. Man har ingenting man bryr seg om.

 

I AoC så har man jo f.eks. forskjellige "resource" steder som er viktige områder for folk som vil crafte f.eks.

 

Her vil altså World PvP ha en betydning, det å sikre sin guild tilgang til råvarer som guilden trenger for å bygge sin by, crafte våpen til guilden osv. er grunn nok til at man vil oppleve world PvP, samt grunn til å ville forsvare slike områder.

 

 

18-20 afk i AV er ekstreme tilfeller.  Det kan forekomme akkurat når gamet starter at kanskje 10-15 står stille fordi de stikker en tur på do, eller henter seg noe å drikke etc.  I løpet av gamene er det kanskje 3-5 som er afk.  Disse blir tilsutt tagget automtisk afk av serveren og så kicket slik at de ikke får end game bonus.  Blizzard har nå lagd et system som gjør at folk kan sette en afk tag på andre på laget.  Etter at folk har gjort det får spilleren en meget kort tid før han må berøre en tast før han blir kicket.  Dette vil sikkert også fjerne endel afk'ere.

 

Men alt kan scriptes.  Den største trusselen mot god PvP i all PUG PvP i alle MMO'er, er bot'er.

Jeg skrev om noe jeg husket fra da jeg spilte, og det var da folk flest sanket Honor.

Jeg var på allianse siden så det kan hende at flere gjorde det her pga Horde vant stort sett.

 

Uansett, hvorfor gjør folk dette? Er ikke PvP så gøy?

Nei, Battlegrounds gir folk "rewards" som er så gode at folk MÅ ha dem for å klare å følge med. Derfor blir WoWs PVP en grind for gear. Folk er møkk lei av PvP'en, og det ender opp med at folk går AFK og sanker "gratis" Honor. Folk lager boter for å gjøre møkkajobben for seg, for dette er så kjedelig at folk gidder ikke gjøre det selv.

 

Jeg har en lillebror som nå har det beste PVP utstyret på serveren.

Men det som gjorde at han fikk dette utstyret har også gjort han lei av PvP, så det han da fikk er bortkastet.

Battleground PvP skal handle om noe annet enn grind syns nå jeg.

 

Noe jeg er glad vi slipper å se i AoC.

Arena/Battleground PvP er der for at det er gøy, ikke for at du MÅ gjøre det for å få gear som gjør at du kommer inn i en guild, eller som gjør at du har sjans mot andre spillere i PvP.

 

Eneste "rewards" man vil få ut fra Arena PvP i AoC er PvP exp, og kanskje litt Blood Money. Jeg vil helst se at man ikke får Blood Money også, for å slippe BM grindinga.

 

Å begrense gevinstene her vil bare gi samme effekt som du nevner på World PvP (tomme arenaer).  Håper ikke det skjer :hrm:.  Man bør heller gi andre form for rewards basert på type PvP, på den måten vil men spre PvP'erne rundt på mye variert gameplay.

Nei, det å ikke gi gevinster vil gjøre PvP'en til noe som er gøy, noe som gir en respekt, og ikke noe ALLE skal gjøre pga de er tvunget til å gjøre det.

 

Det å være den beste PvP'ern på spillet burde være "reward" nok.

Og jakten på å bli den beste, den fyren som ligger på toppen av rang listene burde være pådriften for å slippe å se tomme arenaer.

 

Arena PvP skal være et spill, ikke en jobb.

 

Jo det er det som er så viktig at man må kunne. Ellers får vi ikke bukt med Naxx-gear/"du må gjøre alle de kjipe pve raidene også" problemet.

9592039[/snapback]

Hvorfor skal du gjøre de "kjipe PvE raidene" for å være oppe i toppen?

 

Det å raide i 8 timer burde gi deg like mye "reward" som det å PvP'e i 8 timer, som det å Crafte i 8 timer. So jo, jeg mener at PvE gear skal være på linje med PvP gear, så lenge det er godt ballansert. At man får "reward" for sitt strev, måtte det være gjennom PvE, crafting eller PvP.

 

Den eneste forskjellen man har mellom "PvP" og "PvE" gear, er at "PvP" gear er crafted, silk at man selv kan bestemme hvilke atributter man vil ha på sitt gear, slik at man kan tilpasse dette til ens spillestil. På den måten så vil man ha "PvP" gear som er mer tilpasset deg, og ergo er bedre i PvP enn hva PvE gear kanskje er.

 

Og slik er det også. Man vil ikke se disse forskjellene på gear som man ser i WoW.

Lenke til kommentar
Oppfordrer, til slutt, alle over 18 på forumet, til å hive seg på diskusjonen.  Håper det virkelig ikke er bare jeg og Oophus som liker å gå i dybden på ting. ;)

9592039[/snapback]

 

Jeg må innrømme at jeg synes diskusjonene dere har er meget givende å lese, men jeg vet ikke om jeg har så mye å komme med akkurat på emne.. men følger de fleste topicer som dreier seg om aoc..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...