Gå til innhold

Hvorfor velge noe annet MMO enn Age of Conan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom til å tenke på dette med å love gull og grønne skoger. Conan lover bare mørke skoger, men samma det.

 

Sånn halvt år etter at spillet Archlord ble lansert, manglet fortsatt spiller hele poenget i spillet. Nemlig Archlord funksjonen. Det er litt teit når selve visjon i spillet er fraværende.

 

Håper ikke dette blir i samme bane. Noe blir unlatt for å få spillet ut.

Lenke til kommentar

Ja enig der. Det dummeste Funcom kan gjøre når det gjelder Age of Conan er å unnlate å inkludere noen av tingene de har lovet. Er vel ikke så vanskelig å forestille seg at et par ting muligens blir utsatt til senere, istedenfor å måtte pushe releasen tilbake enda et halvår. Om de utsetter spillet igjen, og da kanskje til etter WAR kommer ut så kan det nok bli et nyreslag som de taper endel penger på.

 

Men når det gjelder spill-mechanic og slikt så har jeg et par bekymringer.. Ser for meg PvP mellom 2 melee klasser som står stille foran hverandre for å treffe med sine slag, og det er om å gjøre å pumpe komboene sine uten å bomme, noe alla dance dance revolution eller whatnot :p

Den flinkeste til å treffe den lysende knappen sin vinner. Eller "HANDS-ON ACTION" som er favoritt uttrykket til alle ansatte hos Funcom disse dager.

 

En annen ting er hele systemet med ranged klasser og den "FPS-aktige" oppførselen til disse klassene. Det må da bli et helvete å balansere ordentlig? Er man stygg-god til å sikte som ranged så ser jeg for meg at det kan bli overpowered som bare fy. En stakkar barbarian som løper etter en ranger mens han desperat trykker på de lysende knappene sine mens rangeren skyter piler i kjeften på han må bli rimelig eid.

 

Dette er kun spekulasjoner, jeg tror og håper at AoC blir en milepæl i MMORPG verdenen, og jeg kommer garantert til å kjøpe det på release. I allefall spille det frem til WAR kommer, for å så teste det også så man har sammenligningsgrunnlag. Må jo være utrolig morro å ha byer med guilden sin og sånt i AoC!

Lenke til kommentar

Er det en ting Funcom er flinke til, så er det å hype opp spilla sine og få ting til å høres bra ut. Om noen her har spilt Anarchy Online, og husker hvordan Shadowlands expansionen var, kontra hvordan de fikk det til å høres ut da drev å hype'a opp det, vet dere hva jeg snakker om. Framsto mest som et tomt skall, med features som "kommer snart", som selvsagt aldri ble noe av, og om det ble noe av (pocket bosses for eksempel), var de utrolig skuffende.

Når det kommer til AoC, så blir jo slossesystemet mindre og mindre real-time for hver gang de snakker om det, om de får ut noen ord om annet enn hvor "mature" spillet er da, og med mature så menes det selvfølgelig pupper og blod som spruter.

 

Men for all del, AoC kan overraske, men jeg tipper det blir en gedigen skuffelse.

 

Håper det ikke virker som at jeg er ute etter å trolle nå, men fatter rett og slett ikke hvorfor noen kan ha så blind tro på Funcom etter hva de har levert innen MMORPG sjangeren til nå.

Endret av Roy E
Lenke til kommentar

FunCom er nok ikke aleine på å bygge opp hype.

 

Se på Blizzard og World of Warcraft.

 

Hvor ble det av Hero classes?

Og hva skjedde med AV og hva som ble lovet der?

 

AV ble til slutt et stort fiasko der folk bare løper forbi hverandre for å være førsteman til å drepe bossen til de andre.

 

Jeg trur nok at alle selskaper gjør slike ting.. Det er noe de har planer om og som ikke til slutt viste seg å være gøy. Slikt må en bare regne med.

 

FunCom klarte jo å heve AO opp fra undergrunden med den forferdelige lanseringen.

Hadde det vært et annet selvskap som hadde holdt på med AO så hadde spillet nok ha blitt solgt til EA eller SOE med engang.

Lenke til kommentar
Hvor ble det av Hero classes?

 

Hæ? Tenker du på måten Blizzard fremstilte klassen på en helt annen måte i "class descriptions", som gjorde at utallige Paladins ble skuffet, eller hva?

9096294[/snapback]

 

Nei.

Det var noe en kunne spesialisere seg i etter at man nådde max level.

 

Som idag så har man 3 talent trees sant? Med hero classes så kunne man velge noe etter dette, og velge på en måte en av de 3 talent trees og lære noe forutenom dette.

 

Negative med det var at etter at man valge en hero class så ble man bundet til det man valgte. Men det man valgte skulle man være mye bedre i enn vanlige folk som har alle poengene i et talent tree.

 

Litt køddent forklart, men det var hvertfall noe som ikke skjedde. Altså "hype" som kom frem som aldri ble oppfylt. På samme måte som FunCom gjorde..

 

Så det å si at FunCom lager masse hype som de ikke klarer å oppfylle kan jo være rett, men det gjør alle andre også.

Så da er det lengre ingen "big deal".

Lenke til kommentar
Hvor ble det av Hero classes?

 

Hæ? Tenker du på måten Blizzard fremstilte klassen på en helt annen måte i "class descriptions", som gjorde at utallige Paladins ble skuffet, eller hva?

9096294[/snapback]

 

Nei.

Det var noe en kunne spesialisere seg i etter at man nådde max level.

 

Som idag så har man 3 talent trees sant? Med hero classes så kunne man velge noe etter dette, og velge på en måte en av de 3 talent trees og lære noe forutenom dette.

 

Negative med det var at etter at man valge en hero class så ble man bundet til det man valgte. Men det man valgte skulle man være mye bedre i enn vanlige folk som har alle poengene i et talent tree.

 

Litt køddent forklart, men det var hvertfall noe som ikke skjedde. Altså "hype" som kom frem som aldri ble oppfylt. På samme måte som FunCom gjorde..

 

Så det å si at FunCom lager masse hype som de ikke klarer å oppfylle kan jo være rett, men det gjør alle andre også.

Så da er det lengre ingen "big deal".

9096486[/snapback]

 

Forskjellen er selvsagt at det aller, aller meste som Blizzard lover skal være inne ved release, faktisk er der. Hero classes er et unntak. Dessuten hadde de avkrefta at Hero classes kom ved release lenge før de faktisk slapp spillet.

 

Når det gjelder AV, så har du vel et poeng. Men tviler på at andre developers får det til særlig mye bedre ;)

 

Poenget mitt var uansett at når det kommer til Funcom, må man ta alt med en meget stor klype salt, fordi de har en lei tendens til å levere dårlige produkt som ikke holder det de lover.

Endret av Roy E
Lenke til kommentar
Forskjellen er selvsagt at det aller, aller meste som Blizzard lover skal være inne ved release, faktisk er der. Hero classes er et unntak. Dessuten hadde de avkrefta at Hero classes kom ved release lenge før de faktisk slapp spillet.

 

Når det gjelder AV, så har du vel et poeng. Men tviler på at andre developers får det til særlig mye bedre ;)

 

Poenget mitt var uansett at når det kommer til Funcom, må man ta alt med en meget stor klype salt, fordi de har en lei tendens til å levere dårlige produkt som ikke holder det de lover.

9096728[/snapback]

Ja det stemmer, de sa at Hero classes ikke ville komme med i spillet på slutten, så det var greit. Men den virkelige Hero class hypen jeg egentlig snakker om er den som skulle komme med TBC som jo som man ser ikke kom med. ;)

Så nei, Blizzard er ikke helt feilfri dem heller.

 

"dårlige produkter"?

 

Hvor mange andrge dårlige produkter er det du kan komme med?

Jeg har ihvertfall ikke hørt så mange andre klager bortsett fra det du nevnte her i starten.

 

Andre spill som FunCom har laget er jo spill som har fått en masse ros fra kritikere.

Selv AO som ble slaktet til de grader når det kom har dem jo klart å fikse stort sett.

Lenke til kommentar
Er enig om at Funcom ikke er alene på å bygge opp hype, men denne mengden hype har vel aldri vært sett før i et mmorpg spill. La oss bare håpe de klarer å gjennomføre det :)

9101249[/snapback]

 

Hva?

 

Vil nå si at dette spillet har blitt betraktelig mindre "hypet" enn flere andre mmorpg spill som er betraktelig mye mindre revolusjonerende.

Lenke til kommentar
Er enig om at Funcom ikke er alene på å bygge opp hype, men denne mengden hype har vel aldri vært sett før i et mmorpg spill. La oss bare håpe de klarer å gjennomføre det :)

9101249[/snapback]

 

Hva?

 

Vil nå si at dette spillet har blitt betraktelig mindre "hypet" enn flere andre mmorpg spill som er betraktelig mye mindre revolusjonerende.

9103050[/snapback]

 

Stemmer. Warhammer er faktisk mer "hypet" enn hva Age of Conan er om man ser på værdensbasis.

Og hva nytt er det Warhammer kommer med?

 

IMO syns jeg det er rart AoC ikke er mer "hyped."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...