Gå til innhold

Hvorfor velge noe annet MMO enn Age of Conan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal nok teste AoC for å sjekke hypen over det, siden det ikke er kommet ut enda er det ingen vits å diskutere hvordan AoC er bedre, eller hvorfor AoC er dårligere enn andre MMORPGS. Vi får se hvordan det fungerer i praksis når det kommer ut.

8915652[/snapback]

Skal det være slik at vi skal vente med å diskutere og "synse" om spill som enda er under utvikling så ville nok forumet her ha vært halvert.

 

Er jo liksom det som er meninga syns jeg da.. :) Det skaper jo en diskusjon som jo et forum er der for.

Lenke til kommentar

Trur ikke det er blitt sakt noen steder at spillet ER best, heller synsing om at spillet vil VÆRE eller BLI best med tanke på hva man har på papiret nå.

 

Det samme kan man si om WAR eller Darkfall også, og de som har fulgt mer med et av de andre spillene kan jo få si hva de mener om sitt favoritt spill de også uten at det skal være en "fanboy" krig.

Lenke til kommentar
Er for meg helt utrolig at man kan være så brennsikker på at et spill er så fantastisk som du beskriver i første post. :roll:

Hvordan i alle dager kan du vite at alle de elementene du nevner, og at spillet forøvrig er så sinnsykt vanvittig bra, når spillet ikke er sluppet på markede enda? Har ikke tall på hvor mange spill som er roset til himmels på forhånd, som allikavel har blitt en flopp, eller i bestefall et middels spill. Dette går faktisk begge veier. Hvem skulle trudd at World Of Worldcraft skulle bli så stort som det har blitt? Joda, spillet ble markedsført etter læreboka, og utgangspunktet var bra, men tviler på at Blizzard selv hadde regnet med suksessen spillet har fått.

 

Får å oppsummere, så er det selvfølgelig helt greit at du har store forventninger til AoC og gleder deg til det slippes (noe jeg tror veldig mange gjør), men å stemple spillet som umiddelbar suksess og det beste MMORPG EVER før du i det hele og store har spilt det, synes jeg blir for dumt.

8915422[/snapback]

 

 

Jeg er ikke brennsikker på noenting. Men det spillet ser utrolig lovende ut. Og jeg tror på at det er mulig å gjennomføre. Som du sikkert har skjønt har jeg fulgt med spillet over tid og fått med meg det meste av info. Føler jeg har et godt grunnlag å glede meg på. Selvfølgelig enig at dette kan gå begge veier. De har jo helt klart en "make or break" faktor når det kommer til combat systemet. Men slik de har beskrevet det og hva jeg har sett på mange videoer så tror jeg det er mulig å få til på en bra måte.

 

Beste MMO EVER vil det aldri bli... noe vil alltid komme å være bedre. Men per idag så er det dette jeg har mest troa på innenfor denne sjangeren. Jeg har desverre lite mulighet til å analysere alle andre konkurenter i like høy grad som jeg har gjort med Age of Conan.. Derfor har jeg slengt ut denne posten som en slags "utfordring" til dere som kan mye om andre spill jeg ikke kan noe om. Er som sagt tidligere i en post at jeg er open minded og motakelig for andre mmo's også. Så please educate meg :) Denne tråden er til for at nettopp dere andre skal komme med en konstruktiv og helst fyldig innspill om det MMO'en dere kan noe om. :)

Lenke til kommentar
De har fått sett gameplay og prøvd litt melee combat.. Har jo sett filmer og klipp fra når de har testet det.

 

Rart vi ennå ikke har fått sett noe annet enn melee combat. For å si det slik så blir jeg ikke sjokket om det kommer ut Oktober 2008.

 

Kan virke som om de ikke ennå vet helt hvordan de skal få til ranged combat og spells siden de ikke har gitt ut noen filmer fra det.

 

Blir vanskelig å treffe med bue når en løper sikk sakk   :ph34r:

8915381[/snapback]

Det at dem ikke har vist noe av det trenger jo ikke ha noe med problemer å gjøre.

 

Det kan like så godt ha noe med oppbygging av "hype" å gjøre.

Har dem f.eks trua på at Spellviewe kan slå godt ann, så er det nok smart å lette på sløret der når tiden er inne for det. Rett før open beta f.eks.

 

Uansett, de har sakt at 30.Oktober er "finale" datoen, og at de er godt i rute til den datoen.

8915474[/snapback]

 

 

Syntes det ikke er noe rart de ikke har vist så mye av det enda.. Som det blir nevnt er dette helt klart en naturlig progresjon i å bygge opp en hype. Og Funcom har seriøst sluppet UTROLIG mye mer informasjon om spillet sitt i forhold til hva som er normalt innenfor brnasjen. De har vært meget rause... (etter hva jeg kan se og hva jeg har hørt - finnes sikkert andre som har vært enda mer rause :p)

Lenke til kommentar
Ja, HVORFOR liker du LOTR universet og spillet?

Fordi jeg har likt bøkene til Tolkien siden jeg var barn, og har lest alle bøkene hans om LOTR universet hans flere ganger.

 

Sett filmene flere ganger enn jeg liker og tenke på, har de aller fleste LOTR spill.

 

Derfor er det ganske naturlig for meg og elske LOTRO..... der har du grunnen din :)

8915438[/snapback]

Igjen det svaret gav meg absolutt ingenting.

 

Det du skal gjøre er å beskrive hva i LOTR loren som gjør at den er best hos deg.

Hvilke aspekter i spillet gjør spillet best i dine tanker.

 

Du skal jo gi meg og andre som leser tråden her en grunn til å ha lyst til å prøve ut spillet, eller kjøpe en LOTR bok. Det at du sier at du liker det gjør desverre ikke at jeg kanskje vil det når jeg og andre kanskje vet lite om det.

8915512[/snapback]

 

 

Kan forstå at hvis man elsker LOTR universet at man da sverger "blindt" til det.. men hadde spillet vært HELT PÅ TRYNET så hadde vel neppe du heller spilt spillet.. Eller spiller du det "blindt" uanset kvalitet?

Lenke til kommentar
Darkfall har vel stort sett alt på den listen, men skill based og ikke levels. Det er vel en del bedre...

8915483[/snapback]

Darkfall har faktisk "realtime" blokkings system som man ser i Oblivion, så det skal bli spennende å se om de får det til når Funcom har hevdet at det ikke er så smart eller så lett med dagens teknologi.

 

Det som for meg trekker litt ned når det er snakk om Darkfall, er at det er en side mot en annen. Jeg må altså være snill mot en jeg egentlig hater bare pga spillet er laget slik.

Dette trenger jeg ikke i Age of Conan.. Er det en jeg ikke liker *smack* og vi har en kamp. ;)

 

Det at også Darkfall har vært i utvikling i rundt 7 år samt enda ikke har hatt noen form for en "større" beta periode gjør også at jeg tviler litt på at dette spillet noengang vil treffe butikkhyllene rundt om i verden.

8915533[/snapback]

 

 

I såfall høres det ut som Darkfall burde undersøkes mer. Men hvilke ting mangler det på lista og hva eventuelt kult har de? En ting hvis de har holdt på i 7 år... så håper jeg de har klart å følge med teknologisk med tanke på grafikk, fysikk osv.. Hvorfor har de holdt på så lenge og når planlegger de release? Har de noen elementer som feks kan være en "break"?

 

Men er spillet bra nok sånn ellers, så skal jeg nok lett klare meg uten å klage selv om den er delt opp i 2 faction mot hverandre.

Lenke til kommentar
Samme hvor mangen punkt og ditt og datt du ramser opp vil folk fortsatt være forskjellige. Er ikke nødvendig å presse folk over til et MMO du liker når de rett og slett bare ikke liker det.

8915633[/snapback]

 

 

hehe.. tror ikke du helt har lest hele posten.. Jeg har ikke laget denne for å presse noen over.. Jeg har bare prøvd å skape en mer fyldig debatt om hva som er bra med diverse MMO's.. LotrO, Warhammer, Darkfall, Huxley etc etc bedre enn Conan.. så forklar hvorfor.. kanskje jeg heller ender opp med å spille noe annet enn AoC ;)

 

Men jeg vet at folk som diskuterer her IKKE har dybdekunnskap om alle MMO's her og sitter egentlig å diskuterer mot ting de ikke har greie på. Nå har jeg dumpet ut med en overview om hvordan Conan tilsynelatende kommer til å bli.. Now.. show me your game :D

 

Så til dere andre som eventuelt føler dere presset over til Conan verdenen.. Ikke ta det slik.. Tviler på at dere ville spilt et spill dere ikke hadde likt.

Lenke til kommentar
Det blir jo som en fanboy krig angående konsoller. Greit nok å diskutere hver av spillene seperat, men å si at et spill som ikke er utgitt er superduperbra og å be noen si hvorfor det ikke er bra er ganske irriterende. Vent til spillet kommer med å diskutere spillene sammen.

8915712[/snapback]

 

 

Har ikke bedt noen om å si noe negativt om AoC.. Men by all means do hvis dere har noe spes på lager :) Har bedt folk som har peiling på de andre spillet om å prøve å overbevise meg om hva som er bra med det de er fanboy av... Ref navnet på hele topic'en ;)

Lenke til kommentar
Trur ikke det er blitt sakt noen steder at spillet ER best, heller synsing om at spillet vil VÆRE eller BLI best med tanke på hva man har på papiret nå.

 

Det samme kan man si om WAR eller Darkfall også, og de som har fulgt mer med et av de andre spillene kan jo få si hva de mener om sitt favoritt spill de også uten at det skal være en "fanboy" krig.

8916431[/snapback]

 

 

hehe.. ja.. korrekt.. Dette er ingen krig.. Håpet dette ville bli litt konstruktivt så dere som kan mye om de andre mmo'ene kan komme med info om deres spill.

 

Jeg har ikke sagt at AoC er best.. Har bare bedt dere andre om å komme med noe kjøtt på beinet på de andre spillene som dere sikkert syntes er bedre :)

 

Kan fortsatt ikke se at jeg har fått noen spesielt utfyllende svar på spørsmålene i den første posten :)

Lenke til kommentar
Kan du svare i en post? Trenger ikke lage en ny post for hvert svar.

 

7 poster på rad faktisk!

8916877[/snapback]

Noob! Det er 8 poster på rad :p hehe

 

Til OP, du kan bruke "Siter" knappen til å svare på fler poster på engang.

 

Skjønner kanskje at du svarte sånn etterhvert som du leste postene, har gjort det selv flere ganger.. ^^

Lenke til kommentar
Kan du svare i en post? Trenger ikke lage en ny post for hvert svar.

 

7 poster på rad faktisk!

8916877[/snapback]

Noob! Det er 8 poster på rad :p hehe

 

Til OP, du kan bruke "Siter" knappen til å svare på fler poster på engang.

 

Skjønner kanskje at du svarte sånn etterhvert som du leste postene, har gjort det selv flere ganger.. ^^

8917017[/snapback]

 

 

hehe.. ja.. innrømmer at jeg er en forum noob.. hehe. Takk for tipset :D

 

Satt å tenkte på om jeg måtte begynne med masse copy/paste ting.. :p hahaha

Lenke til kommentar

All ære til Grusis for en god tråd, og et grundig forarbeide. Mener å selv ha sett stort sett det meste du beskriver av momenter. Men det med å lage møbler osv har jeg ikke fått med meg. Har de sagt noe om hensikten med dette, eller er dette forbindelse med planene om å komme med player housing etterhvert?

 

For å komme tilbake til trådens hensikt så må jeg si at jeg ble litt interessert i Darkfall. Han som postet om dette hevdet jo at dette lovte det meste av det som AoC lover så langt, og til og med mer. Spennende nyheter for meg. Har vel kanskje hørt om Darkfall, men det må være lenge siden. Skal sjekke ut dette etterhvert.

 

Må jo for øvrig si at det var noen rykter for en tid tilbake om et MMO som baserte seg på settingen rundt det Karibiske hav og Pirater. Husker ikke hva dette het, men jeg tenker ikke på det som Disney hadde tenkt til å spinne av Pirates of the Caribbean franchisen. Dette var noe annet, og virket spennende og ambisiøst,

 

Har ikke lett så mye etter info om dette spillet(har vært for opptatt med AoC), men merket at det rykket litt i gamle minner om Sid Meiers gamle klassiker. Det er jo ikke stort å gå på, men settingen på dette spillet kunne fått meg til å velge bort AoC dersom det ble vel gjennomført.

 

Kommer vel noe mer info etterhvert.

Lenke til kommentar
All ære til Grusis for en god tråd, og et grundig forarbeide. Mener å selv ha sett stort sett det meste du beskriver av momenter. Men det med å lage møbler osv har jeg ikke fått med meg. Har de sagt noe om hensikten med dette, eller er dette forbindelse med planene om å komme med player housing etterhvert?

 

For å komme tilbake til trådens hensikt så må jeg si at jeg ble litt interessert i Darkfall. Han som postet om dette hevdet jo at dette lovte det meste av det som AoC lover så langt, og til og med mer. Spennende nyheter for meg. Har vel kanskje hørt om Darkfall, men det må være lenge siden. Skal sjekke ut dette etterhvert.

 

Må jo for øvrig si at det var noen rykter for en tid tilbake om et MMO som baserte seg på settingen rundt det Karibiske hav og Pirater. Husker ikke hva dette het, men jeg tenker ikke på det som Disney hadde tenkt til å spinne av Pirates of the Caribbean franchisen. Dette var noe annet, og virket spennende og ambisiøst,

 

Har ikke lett så mye etter info om dette spillet(har vært for opptatt med AoC), men merket at det rykket litt i gamle minner om Sid Meiers gamle klassiker. Det er jo ikke stort å gå på, men settingen på dette spillet kunne fått meg til å velge bort AoC dersom det ble vel gjennomført.

 

Kommer vel noe mer info etterhvert.

8917330[/snapback]

 

 

De møblene har nok neppe noen annen funksjon enn design og det sosiale i spillet (Står under FAQ siden på comunity siten tror jeg). De satser på ha stor bredde innenfor det område slik at man kan skaffe seg mange useless ting :p

 

Ja... Gudene vet hvor mange dager/måneder jeg brukte på Pirates fra Sid'ern. Drømt mye om noe sånt i MMO spill.. Men vet ikke helt om jeg vil at Disney skal lage det.. :p Men finner du noe ut om det så MÅ du poste det her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...