Billy Bob Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) En kollega av meg har kjøpt en MB C180 -98. Denne har en funksjon som gjør at en kan slå på parklysene på enten venstre eller høyre side. Er det noen som kan forklare meg fordelen med dette? Mvh Rune Endret 21. juni 2007 av Billy Bob Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Dette er for å vise parkering på vanskelige plasser, hadde også denne funksjonen på min 84, modell passat, bare å bruke blinklysbryter uten tenning. Tror alle vw/audi på denne tiden hadde denne funksjonen. Hadde en subaru legacy, her var det en knapp oppå rattstammen man kunne slå på for å sette på parklys, dette var eneste mulighet til å ha på lys uten tenning på denne bilen. Dette systemet tror jeg alle subaruer etter 89 har Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Vise parkering på vanskelige plasser? Hva er fordelen av at det kun er lys på den ene siden av bilen? Kan ikke se noe problem i at alle parklysene er på. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Dette er noe som antagelig er ett tysk fenomen, det har eksistert i årtier på div tyske biler. Poenget er vel at man kan parkere i veikanten, skru på parklyset ut mot trafikken og logisk nok så har man dobbelt så lang driftstid på to kontra fire lys. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Fascinerende, med tanke på hvor lite strøm to pærer trekker. Men selvfølgelig, da er jo en sikret om en må parkere i en veikant hvor det alltid er mørkt og bilen må stå der i så lang tid at en ikke får bilen i gang eller skiftet batteri. Edit: Leif. Endret 21. juni 2007 av Billy Bob Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Du får tenke på at dette var ett reelt problem da dette antagelig ble påbudt, dårlige 6V anlegg med mikroskopiske batterier. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Ja, greit nok det, sikkert mye gode forklaringer på snodige løsninger på biler fra tidenes morgen. Men nå snakker vi tross alt om en bil fra 1998. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Tja, endel ting blir gjentatt selv om det strengt tatt ikke er nødvendig og blir en del av tradisjonene. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Som sagt, dette er i mye bruk i Tyskland, i små trange landsbygater som ble bygd lenge før ordet "bil" og "to felt" eksisterte Folk har gjerne inngangsdøra rett på veien og, så da setter de bilene der med parklys på den siden som står ut i veien. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Dette er sikkert en bruktimportert bil. Kanskje det har blitt endringer nå, men dette ble tidligere koblet ut på biler levert nye i Norge. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Dette stemmer, den er bruktimportert. Men er fremdeles ikke overbevist om at det er en fordel med det på den måten. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Ta deg en tur til tyskland, i en liten landsby, så blir du å skjønne det veldig fort Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Dersom du ikke vil ha det, er det en enkel sak å koble ut. Eneste ulempe med dette er at dersom man parkerer bilen med blinklyset på, eller kommer borti hendelen på vei ut, vil parklyset på aktuell side stå på, og trekke strøm. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Er slik på min også. Er ikke plagsomt å ha det akkurat, husker bare en gang jeg hadde drevet og knota med ett eler annet inne i bilen så lyset stod på et par timer, men var bare å skru av igjen og starte som vanlig, hadde ikke tappet batteriet. Må passe på å ikke sette på blinklyset når man forlater bilen bare (men hvorfor sette på blinklyset når man går fra bilen uansett?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå