Gå til innhold

host som støtter JSP/Servlets?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden du ikke har fått noe svar enda kan jeg kanskje gi en oppklaring på hvorfor du skal lete lenge etter dette. Hvis det er webhotell du er ute etter, så les følgende:

JSP/Servlet kjøres primært via en server som kalles Tomcat. Denne går via Javas egne biblioteker for hosting av java-applikasjoner. Disse bibliotekene har svært mange begrensninger. Det største problemet er at ressursforbruket er enormt. Selv med ingen sider hostet, altså en total idle server, er minneforbruk og CPUressurser (ved oppstart og restart) enorme. Det finnes ingen mulighet for å restarte enkelte domener eller legge til/fjerne domener uten å restarte hele serveren. Dette tar flere sekunder selv uten noen domener og sidene den hoster får 503-feilmelding i denne perioden. Dette kan selfølgelig variere etter hvilken serverprogramvare som benyttes (hvor altså Tomcat er vanligst), men dette begrenses mye av JRE selv. Stabiliteten på selve serveren er bånn omtrendt. Skal ingenting til for å crashe den. For å kunne kjøre et noe stabilt JSP-oppsett på webhotell må det kjøres èn javaserver pr. domene/underdomene. Dette gir selfølgelig et enormt ressursforbruk, og er derfor aldri lønnsomt.

Det du kan se etter er VPS-hosting. Enten drifte selv eller at noen drifter det for deg. Dette gir deg muligheten til å sette opp en statisk konfigurasjon av en javaserver som ikke styres dynamisk. Dette er nærmest den eneste metoden man kan bruke for å holde det stabilt.

Jeg har støtte på mine servere ( http://www.dcvhost.no ) for JSP på webhotellkontoer, men jeg anbefaler ikke at dette brukes, da dette er svært ustabilt som nevnt. Det fungerer til testing, men aldri i et produksjonsmiljø. Det blir vurdert om denne støtten skal fjernes. Jeg kan ordne med VPS-hosting av JSP-sider. Dette går ut på at du vil da ha en egen virtuell server som er satt opp akkurat til å hoste ditt domene, og blir ikke endret basert på endringer fra andre kunder. Ta kontakt via PM for mer informasjon om det er av interesse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...