Gå til innhold

nettverk med xp og 98

Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg en bærbar maskin med win xp pro og har fra før en maskin med win 98 (ikke SE).

Jeg har prøvd å sette disse opp i et lite nettverk uten å lykkes med det. Win 98 maskina har eg gitt navn og IP adresse. Tilsvarende har eg gjort med xp maskina - trur eg. Eg har jobba mye med win 98 i nettverk, men er ukjent med xp. Jeg bruker en hub mellom maskinene. jeg kan pinge fra xp til 98 men ikke motsatt. Når jeg starter opp 98 først og så xp, så vises xp maskina under andre maskiner sammen med 98 maskina, men jeg får ikke klikka meg inn på den. Dersom jeg logger meg inn på xp masakina, så detter nettverket ut av 98 maskina en stund, så kommer det tilbake, men da uten at eg kan se xp maskina. Hva er galt? Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var veldig merkelig, har du delt diskene i xp?, har du samme subnettmask og ip på maskinene (sifferet etter pungtum må være forskjellig på maskinene eks 192.168.0.1 sub mask 255.255.255.0 ett tallet endrer du til hva som helst på de forskjellige maskinene), pass på å skru av firewall i xp (innebygd) pass på at firewallen du har montert i maskinene godtar egen+andre maskins ip.

Ellers har jeg ike mer å si, har w98 og xp i samme nettverk, med switch og det fungerer kjempebra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...