Gå til innhold

Kritikk på landskapsbilde


Anbefalte innlegg

Jeg prøvde på 2/3 gress og 1/3 himmel, siden himmelen var såpass kjedelig, men jeg lyktes kasnkje ikke så bra med det :blush:

 

Når det kommer til de slitte/brente hjørnene kan jeg komme tilbake til det senere. Jeg har bare ikke tid til å klunte med PS for tiden.

 

Men tusen takk til alle dere som hjelper meg med dette her. Mye lettere å legge ut flere bilder til kritikk senere når dere hjelper meg så godt :w00t:

 

Tusen takk! :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trur du virkelig de gamle malermesterane ikkje kunne komposisjon?

Nei, men de kunne neppe fotografere.. Ikke kunne de Photoshop heller!

 

Dagens historieløse ungdom altså! hehe

..ikke sant! :D

 

 

Autodidact er hverken ungdom eller historieløs.

Hvordan våger du et slikt frontalt personangrep? Jeg føler meg minst 10 år yngre enn jeg er! :roll:

Lenke til kommentar
Ok, holder meg unna bilde krittikk tråder heretter...

8942643[/snapback]

Nei nei nei, det må du for all del ikke gjøre. Du har bare blitt utsatt for litt ramsalt spøk fra de som har flere hår i nesen enn på hodet. Der er selvsagt ikke noe som autodidact ønsker dette skulle ende med, han har bare litt twisted humor, som meg.

Jeg og auto har hatt våre små feider her også, men som vanlig her på bruket, så er vi alle gode venner når en tråd er ferdig utdebattert. Du må ikke ta deg nær slik av slik flipping. Det er alt ment i god vilje.

Dine meninger er like viktige for kritikken som noen andres. Ta styringen av din egen skute, kaptein. Her kan det bli røff sjø av og til, akkuratt som å gå i gruppeterapi.

 

"Ein skikkelige sjømann, ber ikkje om medvind, han lære seg å seila" (Svein Tang Wa)

Lenke til kommentar

Jeg må få dele om en episode med min bror, da han var liten, som ikke helt skjønte "de voksnes" ironi. Det medførte at han til stadig rettet på oss eller tok oss for å si ting i fulllt alvor - når det selvfølgelig ikke var det.

 

Selv om dette var skrekkelig morro, valgte vi etter hvert som gutten nærmet seg en alder vi mente han kunne forstå hva vi holdt på med, å fortelle ham om hvordan vi vanligvis "spøkte" og brukte ironi.

 

Senere i uken, en kveld nær helg, var vi på festivas hvor ironien satt like løst som pizzastykkene vi ble servert. Oppvakt som gutten var, satt ørene på stilk og han fanget da opp en kommentar som han var litt usikker på om kunne karakterieseres som ironi. Derpå mått han selfølgelig, i læringens ånd, spør om så var tilfelle; «Du Håkon, det der var vel skikkelig onani»..?!

 

Så, se etter smiliene i postene - eller spør for den saks skyld, så slipper du å gå glipp av morroa, og føle deg utsatt for "vemmelig oppførsel" fordi det er vanskelig å lese mellom linjene når du ikke kjenner folk her så godt.

 

Velkommen tilbake.. {ingen smiley bak - alvorlig ment!}

Lenke til kommentar

Blir litt for lettvindt å si at dette liksom skulle være et opplagt forsøk på "ironi".

 

Om seriøst mener at jeg burde forstått at :D eller ;) skal være ensbetydende med ironi eller spøk, tror jeg du skal ta deg en tur rundt på forumet å se litt etter hva som faktisk er vanlig kutyme.

 

Eksempel:

 

Ironisk BrightSide?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8945457

 

På grensen til frekk Ståle her?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8945560

 

 

Skriver en som en 14 åring, svarer som en 14 åring, så går jeg jo ut i fra at vedkommende er 14 år. Og det kryr av folk fra den yngre garde her som strør rundt seg med smilys i øst å vest.

 

Ironi på forum funger som bare juling det, men det må formidles på en måte som gir mottakeren en sjanse til å detektere det. Jeg har dessverre ikke tid til å bedrive en fullstendig bakgrunnsjekk for alle på forumet for å finne ut hvordan de "vanligvis" pleier å besvare et innlegg. Når samme personen gang på gang svarer på en flåsete måte blir det ekstra irriterende.

 

Om du var like vag i dine ironiske hentydinger til den oppvakte(?) broren din, kan jeg veldig godt forstå at han hadde store problemer med å skjønne det...

 

 

En liten utblåsning her gitt, sånn blir det ofte med bitre menn på over 30. ;)

Lenke til kommentar

Å, var det de to linjene du hadde problemer med.. Vi (i alle fall jeg) trodde det var "fighten" mellom meg og PM som plaget deg. Det var derfor det ble hentydet at du ikke kjente folk så godt.

 

At du tok de to linjene du tilsynelatende refererer til så feil, har jeg faktisk verre for å forstå. Likeså at BrightSide er ironisk og at Ståle er i nærheten av å være frekk.. Din oppfattelse av hvor flåsete svarene er/var får stå for egen regning og forståelse av det du leser. Det er den store forskjellen i hvordan vi tenker som gjør skriftlig kommunikasjon så utfordrende - og til tider underholdende.

 

Kanskje det automatisk blir litt feil når du har fått det for deg at det du ikke oppfatter korrekt er fjortis-språk. - Men takk for komplimentet. Til å være like bitter og 30+ som deg, så er det godt å høre at man har beholdt barnet i seg.

 

SeeYeah..

Lenke til kommentar
Jeg fikk også lyst på å slenge på et landskabsbilde.

Det er tatt med Nikon Coolpix 5400 fra St. Midtmaredalstind.

1/400; f/7,3; 50 ISO

8947942[/snapback]

 

Flott landskap med god dybdeskarhet. Du har vært for voldsom i USM-dialogen..

8948057[/snapback]

 

Ja bildet har fått for mye skarphet :cry:

Jeg har seinere lært å bruke det riktigt, men uheldigvis er bildet tatt i jpg, så feilen lader sig ikke rette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...