Gå til innhold

Hvor er kamera? Viser ikke i speilet.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde uansett ikke gått ann å bruke green/bluescreen, for du ville fortsatt sett linsa på kameraet.

8919181[/snapback]

Dude! Hvordan tror du de fjerna linsa nå da? De redigerte personen og kameraet bort. De måtte selfølgelig ha gjort det samme viss de skulle ha brukt Bluescreen (ellr anna farge).

Lenke til kommentar
Blå bakgrunn? Og et kamera og person helt i blått?

Men husk nå at det kan være hva som helst farge som de bruker.

8913640[/snapback]

En ganske (les: altfor) vanlig missoppfatning ved arbeid med chroma key er at blå/grønne osv objekter blir gjennomsiktige. Dette er HELT feil. Chroma keyen gir deg kun en maske for forgrunnen, og du vil ikke uten videre kunne vise det som er bak en av disse objektene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Imponerende gjort.... Men den mest vanvittige retusjeringsjobben jeg har hørt om var faktisk da jeg så bakomfilmene til "102 dalmatinere" (vel og merke i et svakt øyeblikk! :)) det viste seg at den hunden som passet best som hovedkarakteren, ikke hadde flekker. Flekkene var jo et must, så for å overkomme det problemet, setter de inn "flekkmalere" som sitter hver dag og maler flekker på hunden i timesvis. Jeg husker ikke hvor mange flekker som ble malt, men jeg ble småkvalm bare av å se en av photoshopperne redigere EN frame. Utrolig hva man kan få til :)

Lenke til kommentar
Hadde uansett ikke gått ann å bruke green/bluescreen, for du ville fortsatt sett linsa på kameraet.

8919181[/snapback]

Dude! Hvordan tror du de fjerna linsa nå da? De redigerte personen og kameraet bort. De måtte selfølgelig ha gjort det samme viss de skulle ha brukt Bluescreen (ellr anna farge).

8921220[/snapback]

Litt bump, men syns jeg må få forsvare meg selv.

Mente selvfølgelig at det ikke gikk ann å bruke _bare_ keying, for da ville du endt opp med en linse som måtte rotoscopes bort, så du slipper uansett ikke unna rotoscopinga. Beklager misforståelsen :)

Lenke til kommentar

8919181[/snapback]

8921220[/snapback]

Litt bump, men syns jeg må få forsvare meg selv.

Mente selvfølgelig at det ikke gikk ann å bruke _bare_ keying, for da ville du endt opp med en linse som måtte rotoscopes bort, så du slipper uansett ikke unna rotoscopinga. Beklager misforståelsen :)

9086285[/snapback]

Det eneste man hadde oppnådd ved bruk av green/bluescreen hadde vært et fryktelig fargeskjær i hele rommet. Som nevnt blir ikke objekter gjennomsiktig ved å være blå/grønne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...