Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Regler og hjelp for lydspor-quizen Reglene er en modifisert utgave av de LunarPoet lagde til Bilde-Quiz - Gjett Filmen!. Den som starter legger ut et lydklipp som er hentet fra en film eller serie. Ha i bakhodet at lydklippet gjerne bør være lettgjenkjennelig for de som har sett filmen. Bjeffene fra en hund i bakgrunnen i scene fra Goldfinger, er derfor uaktuelt. Lydklippene kan inneholde alle typer lyder som er med i filmen - Dialog, musikk og diverse annet. Den som gjetter riktig skal legge ut et lydklipp fra en annen film. Han har 8 timer på seg (etter bekreftelsen på at han faktisk svarte riktig) til å legge ut et nytt lydklipp. Etter de 8 timene er det fritt fram for alle andre som vil.Hvis du er 100% sikker på hvor bildet er fra, så trenger du ikke å vente på bekreftelse. Hvis personen som har lagt ut lydklipp er aktiv og forsetter å gi tips/legge ut nye lydklipp når ingen klarer oppgaven, er minimums tid 48 timer før noen kan legge ut nytt lydklipp. Dere må selv dømme situasjonen her. Du kan starte en ny oppgave, men hvis mange prøver seg og nye tips fortsetter å bli lagt ut er det egentlig ikke vits. Disse tidsfristene ekisterer bare for minke muligheten for at tråden stopper opp og at det skal bli for kjedelig. Hvis personen som la ut lydklipp ikke er aktiv (du trenger ikke å være aktiv, men det gjør quizen litt kjekkere). Så har vi 24 timer på å finne det ut. Hvis ingen har funnet filmen etter 24 timer kan et nytt lydklipp bli lagt ut av hvem som helst. Tomat-Ulfs tips til hvordan man kan rippe lyd.Jeg vil anbefale å bruke Audacity for å ta opp lyd. Husk å velge stereo mix som input som i bildet.8913478[/snapback] Internetsider der man kan sjekke hvordan musikkspor høres ut: - www.moviegrooves.com- www.amazon.com Last opp lydklippet på egen server eller legg den som attachment. Pass på å ikke la filen hete det samme som filmen. --- Det er alltids rom for forbedringer, så spam i vei. EDIT: Kan en moderator rette trådtittelen? Endret 22. juni 2007 av Slettet-dUuoCe48tm Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Ettersom jeg er litt usikker på hvordan jeg skal ta opp lyd fra DVDer for øyeblikket, legger jeg ut en kjenningsmelodi fra en tvserie. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Godt initiativ. jeg vil anbefale å bruke AudacityAudacity for å ta opp lyd. Husk å velge stereo mix som input som i bildet. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Det er airwolf, noen andre kan ta neste. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Ikke fryktelig vanskelig akkurat. Blir ikke vanskeligere når mp3-tag'en sier hvilken film det er. Pulp Fiction Cutquiz.mp3 Endret 21. juni 2007 av tjalla Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Sangen høres ut som Train Kept a-Rollin, men filmen aner jeg ikke. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Jada, riffet er henta fra Train Kept a-Rollin, men teksten er skrevet av medlemmer av bandet og sangen heter derfor noe annet. Jeg kan gi et par nye hint: Italiensk regissør. Versjonen du finner på studioplata er faktisk spilt inn på filmen live. Nå bør det være mulig å finne det ut. Endret 21. juni 2007 av tjalla Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Jeg kan ikke tenke meg at dette er noe annet enn Blow-up, og går derfor videre. Hvis jeg har gjettet feil, så tar jeg imot enhver straff med glede. Jeg sliter med å eksportere til mp3 på Macen, så det blir wav. Endret 22. juni 2007 av SteffyPants Lenke til kommentar
EDB Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Clerks II. Noen andre kan ta neste. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Ok, da fortsetter jeg. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Minner litt om Cannibal Holocaust, bortsett fra den klappingen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Cannibal Holocaust er riktig. Har ikke hatt mulighet til å få vært på internett før nå, så beklager den sene bekreftelsen. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Cannibal Holocaust's soundtrack er vel et soundtrack man sent glemmer. Er selv på ferie nå, så får ikke lagt ut noe nytt klipp. Fritt fram. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Da fortsetter jeg igjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Nytt hint. Sunget av en person i filmen. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Urk. Creepy. Eraserhead-creepy. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Det stemmer selvfølgelig. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Jeg gjør ett forsøk på å vekke tråden til live jeg. Mulig lydklippet er litt i grenseland for hvor lite lyd det kan være i ett lydklipp, men jeg setter min lit til at noen av dere klarer å gjennkjenne lydene. Lydspor_001.mp3 Endret 8. juli 2007 av Bruckiania Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå