Gå til innhold

Lydspo-quiz - Gjett hvilken film lyden kommer fra!

Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Regler og hjelp for lydspor-quizen

Reglene er en modifisert utgave av de LunarPoet lagde til Bilde-Quiz - Gjett Filmen!.

• Den som starter legger ut et lydklipp som er hentet fra en film eller serie. Ha i bakhodet at lydklippet gjerne bør være lettgjenkjennelig for de som har sett filmen. Bjeffene fra en hund i bakgrunnen i scene fra Goldfinger, er derfor uaktuelt.

• Lydklippene kan inneholde alle typer lyder som er med i filmen - Dialog, musikk og diverse annet.

• Den som gjetter riktig skal legge ut et lydklipp fra en annen film. Han har 8 timer på seg (etter bekreftelsen på at han faktisk svarte riktig) til å legge ut et nytt lydklipp. Etter de 8 timene er det fritt fram for alle andre som vil.
    Hvis du er 100% sikker på hvor bildet er fra, så trenger du ikke å vente på bekreftelse.

• Hvis personen som har lagt ut lydklipp er aktiv og forsetter å gi tips/legge ut nye lydklipp når ingen klarer oppgaven, er minimums tid 48 timer før noen kan legge ut nytt lydklipp. Dere må selv dømme situasjonen her. Du kan starte en ny oppgave, men hvis mange prøver seg og nye tips fortsetter å bli lagt ut er det egentlig ikke vits. Disse tidsfristene ekisterer bare for minke muligheten for at tråden stopper opp og at det skal bli for kjedelig.

• Hvis personen som la ut lydklipp ikke er aktiv (du trenger ikke å være aktiv, men det gjør quizen litt kjekkere). Så har vi 24 timer på å finne det ut. Hvis ingen har funnet filmen etter 24 timer kan et nytt lydklipp bli lagt ut av hvem som helst.

Tomat-Ulfs tips til hvordan man kan rippe lyd.
    Jeg vil anbefale å bruke Audacity for å ta opp lyd.

Husk å velge stereo mix som input som i bildet.

8913478[/snapback]

Internetsider der man kan sjekke hvordan musikkspor høres ut:
    - www.moviegrooves.com
    - www.amazon.com

Last opp lydklippet på egen server eller legg den som attachment. Pass på å ikke la filen hete det samme som filmen. :)

---

Det er alltids rom for forbedringer, så spam i vei.

EDIT: Kan en moderator rette trådtittelen? :blush:

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Ettersom jeg er litt usikker på hvordan jeg skal ta opp lyd fra DVDer for øyeblikket, legger jeg ut en kjenningsmelodi fra en tvserie.

Lenke til kommentar

Jada, riffet er henta fra Train Kept a-Rollin, men teksten er skrevet av medlemmer av bandet og sangen heter derfor noe annet. Jeg kan gi et par nye hint: Italiensk regissør.

Versjonen du finner på studioplata er faktisk spilt inn på filmen live. Nå bør det være mulig å finne det ut.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Cannibal Holocaust er riktig. Har ikke hatt mulighet til å få vært på internett før nå, så beklager den sene bekreftelsen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...